آیا رتبه‌های برتر کنکور از سربازی معاف می‌شوند؟
نوشته شده توسط : nezam

در صورت قبولی مشمولان می بایست ، مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمایند . در صورتی که مدت اعتبار معافیت موقت به اتمام برسد دانشجو در صورت احراز شرایط می تواند معافیت تحصیلی اخذ نماید در غیر اینصورت شرایط ادامه تحصیل را نخواهد داشت .عزیزان همراه در این مقاله در خصوص معافیت سربازی کنکور مطالبی نوشته ایم تا شما دوستان عزیز با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص معافیت سربازی کنکور دست پیدا نمایید ....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

  ,,,,,,,,,

 

 

جزئیات دریافت معافیت سربازی کنکور99

-دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه (پیش دانشگاهی) كه به صورت حضوری و پیوسته مشغول به تحصيل بوده و  در سنوات مجاز تحصيلي فارغ التحصيل مي شوند .

- فارغ التحصيلان مقطع متوسطه (دارای مدرک پیش دانشگاهی) بشرط اتمام تحصيل حداكثر تا 20 سالگي بصورت پيوسته و حضوري(مدارس روزانه،بزرگسالان و آموزش از راه دور) و در صورتی که  وارد غيبت نشده باشند.

- دانش آموزاني كه قبل از سن مشموليت ( قبل از 18سالگي تمام ) موفق به اخذ پيش دانشگاهي به صورت حضوري يا غيرحضوري ( داوطلب آزاد )شده باشند به شرط نداشتن غيبت.

توضيح : دانش آموزاني که در سن17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به اخذ ديپلم يا  پيش دانشگاهي مي شوند چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18سالگي تمام) وارد دانشگاه شوند مجاز به ادامه تحصيل مي باشند در غيراين صورت به دليل ورود به غيبت ،مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود . مگر اين كه در مهلت شش ماه معرفي ، خود را از طريق يكي از دفاتر پليس +10 به وظيفه عمومي معرفي كرده و داراي برگ اعزام بدون غيبت باشند .

- مشمولان دوره متوسطه يا پيش دانشگاهي که در سنوات مجاز تحصیلی بعنوان دانش آموز رسمی فارغ التحصیل شده و داراي برگ آماده به خدمت بدون غيبت بوده كه تاريخ اعزام آنان سپري نشده باشد .

تبصره: افرادي كه تاريخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولي يا پذيرش در دانشگاه  مي‌باشد، لازم است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمديد موعد اعزام خود اقدام نمايند درغير اين صورت به دليل ورود به غيبت، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد. درضمن افرادي كه درموعد اعزام(مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام مي‌شوند در صورت پذيرش در  مقاطع كارشناسي وبالاتر، جهت ادامه تحصيل از خدمت ترخيص خواهند شد.

- كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته (دانش آموز رسمی) به شرطي كه در مقاطع كارشناسي و بالاتر پذيرفته شوند .

-كاركنان وظيفه اي كه خدمت دوره ضرورت آنان به پايان مي رسد.( اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت نام در دانشگاه ، گواهي يا كارت پايان خدمت ارائه نمايند ).

- طلاب علوم ديني دارنده مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی داراي معافيت تحصيلي حوزه.





معافيت تحصيلي مشمولان غايب

1- مشمولان غايب مجاز به ادامه تحصيل نمي باشند و درصورت شركت در آزمون و قبولي در آن، معافيت تحصيلي براي آنان صادر نگرديده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت نام از آنها نمي باشند .

2- دانشجويان اخراجي دانشگاه‌ها تا پايان خدمت دوره ضرورت يا اخذ معافيت دايم، مجاز به ادامه تحصيل نمي باشند.( به جز افرادي كه قبل از ورود به سن مشموليت اخراج شده اند).

3- معافيت تحصيلي براي هرمقطع فقط يكبار صادر مي‌شود، بنابراين فارغ التحصيلان هر مقطع مجاز به تحصيل مجدد در همان مقطع نمي‌باشند. همچنين فارغ التحصيلان  مقطع كارداني مجاز به شروع به تحصيل در مقاطع كارشناسي پيوسته ، كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته نمی باشند و نيز فارغ التحصيلان مقطع كارشناسي مجاز به شروع به تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد پيوسته و دكتري پيوسته پزشكي ، دندانپزشكي ،داروسازي و دامپزشكي نيستند .

4- ترخيص سربازان حين خدمت صرفاً جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي و بالاتر  مجاز بوده و ترخيص آنان جهت تحصيل در مقطع كارداني مجاز نمي باشد .

5- دانشجوياني كه تمايل به انصراف و شروع به تحصيل مجدد دارند، در طول تحصيلات دانشگاهي (از ديپلم تا دكتري) فقط يكبار مجاز به انصراف مي باشند مشروط به اين كه در سنوات اولیه تحصيلي انصراف داده و از زمان انصراف تا شروع به تحصيل مجدد بيش از يك سال سپري نشده باشد .

6- دانشجويان مقاطع كارشناسي و بالاتر پيوسته كه پس از انصراف يا اخراج با اخذ مدرك مقطع پايين تر و بدون رعایت سقف سنوات تحصيلي، فارغ التحصيل شناخته مي شوند تا پايان خدمت دوره ضرورت يااخذمعافيت دايم، مجاز به ادامه تحصيل نمي‌باشند . مگر با رعایت تبصره (1) ماده (7) آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مشروط به رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه مقطع فارغ التحصیل شده، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر شناخته شوند. (یعنی مقطع کاردانی معدل را حداکثر دو سال و نیم فارغ التحصیل شده باشند)

7-كاركنان وظيفه مجاز به تحصيل همزمان با انجام خدمت نيستند. اين افراددرصورت قبولي دردانشگاه و داشتن شرايط ادامه تحصيل، از خدمت ترخيص خواهند شد .


 

آیا رتبه‌های برتر کنکور از سربازی معاف می‌شوند؟

درباره اینکه آیا رتبه‌های برتر کنکور نخبگان و ... امکان معافیت از سربازی را دارند یا خیر؟ گفت: چیزی به عنوان معافیت نخبگان، استعدادهای برتر، رتبه‌های تک رقمی کنکور و نظایر آن از خدمت سربازی نداریم اما ستاد کل نیروهای مسلح تسهیلاتی را برای این افراد در نظر گرفته و بر این اساس با توجه به رویکرد جدیدی که در مورد انجام سربازی وجود دارد این افراد می‌توانند در ازای انجام پروژه تحقیقاتی کارت پایان خدمت بگیرند.

کمالی با بیان اینکه مسئله پایان خدمت سربازی با معافیت از سربازی فرق دارد، گفـت: دانشجویان نخبه، رتبه‌های برتر کنکور، المپیادی‌ها، استعدادهای درخشان و نظایر آن در صورت کسب یکسری امتیازات از سوی بنیاد ملی نخبگان به عنوان دانش آموخته برتر شناخته شده و به دانشگاه دفاع ملی معرفی می‌شوند.وی ادامه داد: این افراد به مرکز نخبگان رفته و در آنجا با توجه به توان، دانش و مهارتی که دارند و همچنین با توجه به نیازهای دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح پروژه‌های تحقیقاتی در مورد مسائل مطرح شده دریافت کرده و ملزم به انجام این پروژه‌ها می‌شوند.

 

 

مشمولان نخبه بعد از اتمام پروژه کارت پایان خدمت دریافت میکنند؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پروژه‌های این افراد در مورد مسائل فناوری، صنعت، دفاعی و دیگر موارد مهم و مورد نیاز کشور است اظهار کرد: این افراد پس از اتمام پروژه که تحت نظارت کارشناسان دانشگاه دفاع ملی و بنیاد ملی نخبگان انجام شده است به مراکز آموزش نظامی معرفی شده و پس از طی دوران آموزشی کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.این افراد پس از اتمام پروژه که تحت نظارت کارشناسان دانشگاه دفاع ملی و بنیاد ملی نخبگان انجام شده است به مراکز آموزش نظامی معرفی شده و پس از طی دوران آموزشی کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

سردار کمالی با بیان اینکه پروژه برای این افراد به گونه‌ای تعریف می‌شود که پس از دوران آموزشی کارت پایان خدمت بگیرند و دیگر نیازی به طی کردن دوران سربازی نداشته باشند، گفت: بر اساس رویکرد جدید ستاد کل نیروهای مسلح این اتفاق رخ داده است. همانطور که در موارد دیگر نیز برخی از سربازان به عنوان استاد دانشگاه، سرباز معلم و ... خدمت می‌کنند.وی در مورد اینکه آیا این افراد در حین تحصیل نیز می‌توانند نسبت به دریافت پروژه اقدام کنند گفت: این امکان برای این افراد وجود داشته و آنها می‌توانند در حین تحصیل نیز مقدمات و مراحل دریافت پروژه را طی کنند اما بار دیگر تاکید می‌کنم که این یک معافیت از سربازی نیست بلکه مدت زمان انجام پروژه به عنوان زمان خدمت سربازی لحاظ شده و فرد کارت پایان خدمت می‌گیرد.


 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

منبع:معافیت سربازی کنکور

 

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

دوره آموزشی سربازی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-





:: برچسب‌ها: آیا رتبه‌های برتر کنکور از سربازی معاف می‌شوند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: