نحوه دریافت کد سخا اینترنتی | کد سخا سربازی
نوشته شده توسط : nezam

در صورتی که برای دریافت و اطلاع از وضعیت نظام وظیفه، برای خروج از کشور و در صورت بروز مشکل دادگاهی متقاضیان باید برای روند کار اداری خود نسبت به دریافت کد سخا و تولید کد سخا اقدام نمایند.برای دریافت کد سخا و تولید کد سخا می توانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا با مراجعه به پلیس + 10 و داشتن مدارک لازم که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد کد سخای خود را دریافت نمایید.عزیزان مشمول خدمت سربازی در این مقاله در خصوص کد سخا خروج از کشور مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مطالب نیز برای شما همراهان مفید باشد ...عناوین مهم امده :
راهنمای دریافت کد سخا از طریق پیامک

پرسش و پاسخ مهم در خصوص کد سخا خروج از کشور

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

کد سخا

کد سخا یک شناسه است مختص برای هر فرد که به همراه شماره ملی برای ورود به سایت نظام وظیفه استفاده می شود و شرایط اعزام، امریه، تعویض کارت و ... را نشان می دهد.کد سخا برای هر سرباز محل اعزام را به او اعلام می کنند اما به علت برخی از مسایل تا روز قبل از اعزام جای آن کد را نمی گویند.پس از ثبت اطلاعات تاریخ اعزام تعیین می شود که فرد مشمول از طریق آن باید نسبت به تمدید یا تعجیل آن تارخ اقدام کنند که این موضوع از طریق پلیس+10 و یا سامانه سخا نظام وظیفه یا سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه قابل انجام است.


 

 

راهنمای دریافت کد سخا از طریق پیامک

با استفاده از راهنمای دریافت کد سخا از طریق پیامک در سال 99 استعلام وضعیت نظام وظیفه خود را انجام دهید. سازمان نظام وظیفه عمومی با هدف کاهش مراجعات حضوری برای دریافت کد سخا، این امکان را فراهم کرده است که مشمولان اعزام خدمت سربازی برای استعلام وضعیت نظام وظیفه با دریافت کد سخا، از طریق پیامک اقدام نمایند. برای دریافت آخرین وضعیت مشمولیت نیاز به کد سخا و کد ملی خواهید داشت. با ارسال این دو کد به شماره پیامک نظام وظیفه می توانید بدون مراجعه به دفاتر پلیس به صورت اینترنتی به سامانه سخا وارد شوید. از طریق سامانه سخا میتوانید استعلام و درخواست های مربوط به اعزام و کارت خدمت را انجام دهید


 



سرویس های پیامک با کد سخا

سرویس های پیامک با کد سخا در این سامانه به دو صورت است. در سرویس اول و سرویس دوم هر یک از خدماتی را به کلیه مشمولان ارائه می شود دارای دسته بندی موضوعی مشخص است. کد های زیر در سرویس دوم قابل انجام می باشند:

عدد1 : کد سخا، کد ملی اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده

عدد2، کد سخا، کد ملی اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت

عدد3، کد سخا، کد ملی وارد برای پیگیری وضعیت

 

 

 

پرسش و پاسخ مهم در خصوص کد سخا خروج از کشور

آیا جهت دریافت کد سخا باید به سامانه خدمات الکترونیک سخا وارد شد؟

همان طور که در بخش بالا هم اشاره شد اخذ کد سخا برای کلیه مشمولان خدمت نظام وظیفه از واجبات و ضروریات است وی می تواند کاربرد زیادی برای آن ها داشته باشد.

اما آیا دقیقاً می دانید این کد مهم چه می تواند باشد؟ اگر مایل به شناخت دقیق کد سخا هستید ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید تا به طور دقیق با این کد مهم و کاربردی آشنا شوید.

نکته مهمی که باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که بدون در اختیار داشتن این کد مهم انجام و پیگیری کلیه امور مربوط به خدمت نظام وظیفه سربازان نظام وظیفه در سایت مربوطه یعنی epolice.ir غیرممکن است.

در واقع، از کد سخای پنج رقمی می توان برای پیگیری و انجام تمامی کارهای مربوط به سربازی هر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه استفاده کرد.

به طور مثال، اگر فرد مشمول بخواهد پیگیر کارهای معافیت یا کسری خدمت خود باشد باید از کد سخا استفاده کند و آن را در اختیار داشته باشد.

یا این که اگر بخواهید پیگیر درخواست خود برای امریه نظام وظیفه در سایت epolice.ir باشید می توانید از طریق در اختیار داشتن این کد مهم پیگیر این موضوع باشید.اما در این جا این سؤال مهم و اساسی مطرح می شود که اصلاً استعلام دریافت کد سخا به چه صورت انجام می شود؟

 



نحوه دریافت کد سخا اینترنتی

نحوه دریافت کد سخا اینترنتی شاید از اولین کارهایی باشد که مشمولین می توانند از این طریق کارهای مربوط به نظام وظیفه ی خود را انجام دهند . برای انجام مراحل خدمت مقدس سربازی مشمولین نیازمند یادگیری درباره ی نحوه دریافت کد سخا اینترنتی می باشند . به این منظور ما در این مقاله راجع به نحوه دریافت کد سخا و سایر مسائل نظام وظیفه اطلاعات مهمی در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد . همانطور که در بالا نیز گفتیم درصد زیادی از مشمولین قصد دارند که برای انواع معافیت های سربازی اقدام کنند






فرآیند خروج از کشور اینترنتی

1-اخذ کد سخا: از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)

2-ورود به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به نشانی   www.evazifeh.epolice.ir  یا  (www.services.epolice.ir)

3- ثبت اطلاعات اولیه شخصی از قبیل : نام و نام خانوادگی ، کدملی ، آدرس محل سکونت و کدپستی

4- ثبت اطلاعات مربوط به خرو ج از کشور از قبیل : کشور مقصد ، تاریخ خروج از کشور ، تاریخ ورود به کشور، نوع سفر(تفریحی ، علمی و زیارتی)

تذکر:تاریخ درخواست خروج از کشور شما ملاک ورود و خروج شما به کشور می باشد لذا در ثبت تاریخ ورود و  خروج خود دقت نمایید.

5 - انتخاب یکی از دو گزینه : 1 ) دانشجویی 2 ) دارندگان برگ آماده به خدمت

6 -  پرداخت اینترنتی مبلغ 3500 تومان هزینه خدمات اینترنتی لازم است رمز دوم کارت عابربانک خود را همراه داشته باشید .

با انتخاب گزینه دانشجو هستم:درخواست خروج از کشور شما به صورت سیستمی به کارتابل دانشگاه رفته ، پس از بررسی وضعیت تحصیلی شما از سویدانشگاه در صورت تایید معافیت تحصیلی ، به سامانه وظیفه عمومی منتقل می شود و در صورت عدم تایید معافیت تحصیلی ، پیغام ( رد درخواست شماتوسط دانشگاه ) رویت می شود.پس از انتقال اطلاعات شما به سامانه وظیفه عمومی ، پنجره ای مبنی بر دریافت شماره حساب قوانین مشمول برای استرداد هزینه ودیعه شما باز می شود(تاکید می شود:حتما شماره حساب مشمول وارد شود)


پس از ثبت شماره حساب گزینه واریز اینترنتی مبلغ ودیعه فعال می شود و شما می توانید به صورت اینترنتی مبلغ ودیعه خود را پرداخت نمایید.لازم به ذکر است،برای پرداخت مبلغ ودیعه نیاز به داشتن کارت قوانین نمی باشد و می توانید با تمامی کارت های عضو شبکه شتاب این امر را انجام دهید .پس از واریز مبلغ ودیعه ، پنجره ای مبنی برشماره سریال پرداخت و شماره درخواست ، کد ارجاع و.....باز می شود ضروری است که این اطلاعات را ذخیره نمایید ، پس از ذخیره اطلاعات وارد مرحله نهایی( 5 ) یعنی مرحله ارسال درخواست شما به وظیفه عمومی می شوید.


تذکر : در این مرحله در صورت رخ داد خطا در پرداخت مبلغ ودیعه و کسر مبلغ از حساب شما ، برای رفع خطا می بایست گزینه ثبت کد ارجاع  را انتخاب و کد ارجاع را که قبلا ذخیره کرده اید وارد و  تایید کنید تا خطا برطرف و درخواست  شما وارد مرحله نهایی (5) می شود.


تذکر : در این صفحه گزینه ای با عنوان  مالی وجود دارد که برای اطمینان از پرداخت  مبلغ ودیعه ، می توانید با انتخاب این گزینه  ده تراکنش آخر حساب خود را مشاهده کنید

پس از واریز مبلغ  : اطلاعات شما به سامانه سازمان وظیفه عمومی منتقل می شود که این مرحله ( یک روز کاری ) به طول می انجامد.(اگر پنج شنبه انجام دهید اطلاعات شما روز شنبه به سازمان منتقل می گردد.پس از انتقال مدارک و بررسی اطلاعات شما ، مجوز خروج از کشور توسط اپراتور سازمان وظیفه عمومی صادر می شود  و به سامانه کشوری گذرنامه منتقل می شود .لازم به ذکر است : این انتقال اطلاعات یک  روز کاری به طول می انجامد  .


نکته : با توجه به احتساب زمان انتقال اطلاعات به سامانه وظیفه عمومی و انجام سایر اقدامات مربوط ، لذا  لازم است یک الی دو هفته قبل از خروج کشور درخواست خود را ثبت کنید.

کلیه مشمولانی که در مهلت معرفی می باشند ، می بایست قبل از ثبت درخواست خروج از کشور ، درخواست اعزام به خدمت خود را دردفاتر(پلیس+10) ثبت نمایند و بعد از 2 روز کاری ،جهت ثبت درخواست خروج از کشور خود به شیوه بالا اقدام کنند.افرادیکه در مهلت معرفی درخواست اعزام خود را ثبت می کنند ،می توانند تاریخ اعزام خود را تا پایان مهلت معرفی انتخاب کنند.
 
نکته : برای مشمولینی که دارای برگ آماده به خدمت می باشند  مرحله تاییدیه دانشگاه وجود ندارد و درخواست آنان مستقیما به مرحله دریافت شماره حساب و واریز مبلغ ودیعه متعلق می شود .


 

 

خطاهای رایج در پروسه خروج ازکشور

1- خطای اول :شما مجاز به ثبت درخواست نمی باشید .

دلیل : ممکن است شما موردی مانند ضبط وثیقه داشته باشید

پیگیری : مراجعه به سازمان وظیفه عمومی


2- خطای دوم :شما دارای درخوست خروج از کشور بوده و مجاز به ثبت درخواست خروج از کشور نمی باشید .

دلیل : احتمال دارد شما  از قبل درخوست نیمه کار داشته ایدکه پیگیری نکرده اید و یا ممکن است  ورود به کشور شما دردرخواست های قبلی  ثبت نشده باشد . در این صورت می بایست  به وظیفه عمومی مراجعه کنید.

3- خطای سوم : شما مجاز به خروج از کشور نمی باشید . در صورت مشاهده این خطا به وظیفه عمومی مراجعه کنید.

احتمال : ا) شما ممکن است مشکل تحصیلی داشته باشید .

 

 

 


منبع:کد سخا خروج از کشور

 


سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟





:: برچسب‌ها: نحوه دریافت کد سخا اینترنتی | کد سخا سربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: