چه غیبت هایی قابل توجیه هستند؟
نوشته شده توسط : nezam

عزیزان مشمول موضوع اینبار این مقاله اطلاع از میزان غیبت سربازی میباشد که در این خصوص مطالب کاملی د این مقاله نوشته ایم تا شما همراهان همیشگی سایت نظام وظیفه با خواندن این مطالب به پاسخ تمامی سوالات خود در خصوص اطلاع از میزان غیبت سربازی دست پیدا نمایید....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

نحوه محاسبه غیبت سربازی

رفتن به خدمت سربازی و رسیدن به دوران مشمولیت، یکی از مراحل مهم زندگی هر پسر جوانی است که به سن 18 سالگی می رسد. حال اگر خانواده ها و خود افراد برای این دوران مهم زندگی، برنامه ریزی نداشته باشند و با ورود به سن 18 سالگی در موعد مقرر، تکلیف خود را در رفتن و یا نرفتن به خدمت سربازی مشخص نکنند، وارد غیبت سربازی می شوند.

از آن جایی که ورود به دوران غیبت و شناخته شدن به عنوان یک مشمول غایب، می تواند محدودیت ها و مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد، و مجازات و جریمه غیبت سربازی را در پی خواهد داشت، بنابراین بهتر است پیش از رسیدن به این دوران، نحوه محاسبه غیبت سربازی 98 را فرا گرفته و با کمی حساب و کتاب، از ورود به این دوران جلوگیری کنیم.



 

 

چگونه بفهمیم غیبت سربازی داریم

نحوه محاسبه غیبت سربازی 98 به این صورت است که مشمولین نظام وظیفه چنانچه در مهلت های تعیین شده ی زیر از سمت این سازمان، خود را برای رفتن به خدمت معرفی نکنند، وارد دوران غیبت می شوند:

دانش آموزانی که پیش از رسیدن به سن 18 سالگی و یا مشمولیت، انصراف داده، ترک تحصیل کرده، اخراج شده و یا فارغ التحصیل شده اند، می بایست حداکثر تا مدت زمان 6 ماه بعد از ورود به سن 18 سالگی، خود را معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.
افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند و در مهلت های ارائه شده از سمت سازمان نظام وظیفه، برای رسیدگی به پرونده و یا اعزام معرفی نکنند وارد غیبت می شوند.افرادی که دارای معافیت موقت می باشند، اگر 1 ماه بعد از اتمام زمان معافیت موقت خود، جهت ادامه ی رسیدگی به وضعیت شان، خود را معرفی نکنند نیز وارد دوران غیبت می شوند.

افرادی که در سازمان های غیر نظامی کشور متعهد به خدمت می باشند و نیز مطابق مواد قانونی شماره های 13، 14 و 15 کارکنان پایور و همچنین پیمانی سازمان نیرو های مسلح تنها تا 6 ماه بعد از فراغت از خدمت خود فرصت دارند تا خود را برای رسیدگی و اعزام به خدمت معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.دانش آموزان، طلاب و یا دانشجویان داخل و خارج از کشور که به دلایل انصراف، ترک تحصیل، اخراج یا حتی اتمام تحصیلات، از تحصیل فراغت یافته اند، حداکثر یک سال بعد از تاریخ فراغت از تحصیل مهلت دارند تا خود را معرفی نمایند، در غیر این صورت وارد دوران غیبت می شوند.افرادی که به شکل متفرقه در حال ادامه تحصیل باشند نیز اگر این تحصیل تا پس از زمان قانونی اعزام به خدمت ایشان، ادامه داشته باشد، وارد دوران غیبت می شوند.



 

 

وضعیت رسیدگی به تعویض کارت

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه امکان دسترسی به انواع خدمات سازمان وظیفه عمومی ناجا با ارسال پیامک‌ فراهم خواهد بود، افزود: برای بهره‌مندی از این خدمات مشمولان می‌بایست تنها یک کد که به آن کد سخا گفته می‌شود را با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 دریافت کنند.جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: بر این اساس مشمولان باید برای طرح پرسش خود علامت سوال(؟) را به شماره سامانه پیامک فرستاده و پس از آن برای اطلاع از آخرین وضعیت مشمولی خود عدد 1 را به همراه کد سخا و کد ملی به این سامانه ارسال کنند.
کریمی افزود: برای اطلاع از نحوه رسیدگی به پرونده باید عدد 2 را به همراه کد سخا و کد ملی به سامانه کد 110206010 ارسال کرد و برای اطلاع از وضعیت رسیدگی به تعویض کارت نیز باید عدد 3‌، کد سخا و کد ملی به این سامانه فرستاده شود.جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک خدمات غیرحضوری این سازمان برای ارائه به مشمولان ارتقاء یابد. 




 

چه غیبت هایی قابل توجیه هستند؟

مسلما تمامی افرادی که مشمول غیبت می شوند به عمد در این شرایط قرار نگرفته و ممکن است تحت تاثیر یکسری وقایع و شرایط در این مسیر قرار گرفته باشند. شرایطی وجود دارد که اگر مشمولان ، توسط یکی از آن ها از اعزام به خدمت باز مانده و وارد غیبت اولیه شده باشند ، غیبت آن ها موجه تلقی شده و از جرایم و محدودیت ها معاف می باشند. شرایطی که به موجب آن ها غیبت مشمول ، موجه خواهد بود به شرح زیر است:

فرد دچار بیماری یا صدمه ای شده باشد که تاخیر در معرفی و یا اعزام حداکثر به مدت 2 ماه ، از زمان شروع بیماری را به دنبال داشته باشد.
فرد دچار بیماری و یا صدمه ای باشد که منجر به بستری شدن وی در بیمارستان گردد ، حداکثر تا 6 ماه پس از شروع بیماری ، آن هم با ارائه مدرک مستند و تاییدیه پزشک معتمد سازمان ، مجاز به تاخیر در معرفی یا اعزام می باشد. درصورتی که دوره بهبود آن ها به بیش از 6 ماه بیانجامد ، باز هم به تاییدیه پزشک معتمد سازمان نیاز است.
درصورتی که یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول فوت کند ، معرفی و اعزام او حداکثر تا 3 ماه می تواند به تاخیر بیانجامد. درصورتی که متوفی از خانواده همسر باشد این مدت زمان به حداکثر 1 ماه کاهش می یابد.
درگیری فرد مشمول یا اعضای درجه یک خانواده وی ، با وقایع طبیعی مانند سیل ، زلزله و … و یا حوادثی همچون آتش سوزی ، انفجار ، تصادف شدید و یا سقوط هواپیما که موجبات تاخیر فرد را حداکثر بین 2 تا 6 ماه پس از وقوع حادثه فراهم آورد. درصورتی که همسر و فرزند فرد در حادثه آسیب دیده باشند ، بسته به شدت آن و ضرورتی که برای حضور فرد مشمول نیاز است حداکثر تا 6 ماه پس از وقوع حادثه ، غیبت مشمول موجه است. درصورتی که آسیب دیدگان پدر ، مادر ، خواهر و یا برادر مشمول باشند ، این بازه زمانی به حداکثر 3 ماه کاهش یافته و درصورتی که پدر و مادر همسر فرد مشمول صدمه دیده باشند ، غیبت او تا حداکثر 2 ماه توجیه دارد. باید توجه کرد که این تاخیر با ارائه مدارک مستند و تاییدیه مراجعی که دارای صلاحیت هستند قابل توجیه می باشد.

 

 

منبع :اطلاع از میزان غیبت سربازی

 

 

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجالیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی -     خرید خدمت سربازی 98 - 99





:: برچسب‌ها: چه غیبت هایی قابل توجیه هستند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: