تعیین محل خدمت سربازی برای فنی حرفه ای ها 99
نوشته شده توسط : nezam

طرح سرباز ماهر , سربازی فنی حرفه ای ,مشخص شدن محل سربازی, مدرک فنی و حرفه ای سربازی ,طرح سرباز_ماهر یکی از طرح های مهمی است که با جدیت تمام توسط سازمان نظام وظیفه در حال پیگیری است. برای سربازانی که در این طرح شرکت می کنند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. یکی از این تسهیلات تعیین محل خدمت سربازی برای هنرجویان پسر رشته های فنی حرفه ای و کاردانش است. در ادامه به جزئیات بیشتر این طرح می پردازیم.عزیزان همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله میخواهیم در خصوص تعیین محل خدمت سربازی برای فنی حرفه ای ها مطالبی بنویسیم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 اینستاگرام نظام وظیفه 



 

جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی و نحوه امتیازدهی و رتبه بندی

هدف از خدمت وظیفه عمومی مردمی کردن امر دفاع، تامین کارکنان وظیفه موردنیاز نیروهای مسلح، کاهش هزینه های امنیتی دفاع و کادر سازی، توانمندسازی و مهارت آموزی است. تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی در راستای اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا دقیقاً برای تحقق توانمندسازی و مهارت آموزی کارکنان وظیفه و آمادگی برای ورود به بازار کار تشکیل شده است. موفقیت مهارت آموزی به همکاری متقابل دستگاه آموزش دهنده و فرد آموزش گیرنده بستگی دارد لذا برای اینکه جوانان برای فراگیری آموزش انگیزه و علاقه داشته باشند مشوق‌هایی در مرحله پیش از خدمت، حین خدمت و بعد از خدمت پیش‌بینی شده است که در این راستا تعداد ۳۴ مشوق پیش بینی، تصویب و ابلاغ شده است.
اولین مرحله قبل از خدمت می باشد که یازده مشوق پیش بینی شده است. برای حین خدمت ۱۶ مشوق و برای پس از خدمت ۷ مشوق در نظر گرفته شده است.


 

 

بعضی از مشوق های مهم عبارتند از

۱- انتخاب سازمان محل خدمت: اکثر جوانان علاقه‌مندند خودشان سازمان محل خدمت خود را انتخاب کنند یکی دوست دارد به نیروی هوایی برود یکی دوست دارد نیروی دریایی برود، سپاه، ارتش و ... میتواند یکی از اینها را با توجه به سلیقه شخصی انتخاب کند.


۲- انتخاب شهر محل خدمت:
دومین مشوقی که مورد استقبال است امکان انتخاب شهر محل خدمت می باشد که جوان انتخاب کند در کدام شهر خدمت سربازی را انجام دهد و چند کیلومتر از خانه و زندگی اش دور می‌شود.


۳-  اولویت در انتخاب امریه:
 اعطای اولویت دریافت امریه برای خدمت در دستگاه های غیرنظامی سومین مشوق در نظر گرفته شده می باشد. در حال حاضر چند اولویت برای این منظور وجود دارد مانند ایثارگران یا قرار داشتن تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی و ... که ما مهارت را هم جزء اولویت‌ها قرار داده‌ایم.


۴- بخشش غیبت (توجیه غیبت):
 بخشودگی غیبت اولیه کسانی که با تأخیر حداکثر سه ماه خود را معرفی می‌کنند یکی دیگر از مشوق های مهم پیش از خدمت است.


۵-  تعجیل و تعویق در اعزام:
بعضا افراد برای اعزام اقدام کرده‌اند لیکن نزدیک زمان اعزام به دلیل مشکلاتی خواستار تعویق اعزام هستند که کسب امتیاز مهارت آموزی امکان را برای آنها فراهم می‌کند. یا اینکه فردی با توجه به فرجه قانونی تعیین شده علاقه‌مند است زودتر به خدمت اعزام شود که این امکان برای وی وجود خواهد داشت.


۶- به تعویق انداختن بلندمدت اعزام برای مهارت آموزی
 مشوق ششم برای افرادی هست که دوره مهارت آموزی را شروع کرده یا می‌خواهند شروع نمایند لذا نیاز دارند اعزام شان به عنوان مثال ۶ ماه به تأخیر بیفتد تا کلاس هایشان تمام شده و در آزمون دوره‌ی مورد نظر شرکت کنند و مدرک بگیرند لذا پیش بینی شده ۶ماه تا یک سال اعزامشان به تأخیر بیفتد.


۷-  بکارگیری مهارت آموزان به عنوان مربی:
یکی دیگر از مزایای در نظر گرفته شده برای افرادی است که دارای مهارت بالایی می‌باشند. تعدادی از اینها جذب شده و در نیروهای مسلح به عنوان مربی مشغول به خدمت خواهند شد.


۸-  پرداخت تمام یا بخشی از هزینه دوره های مهارت آموزی پیش از اعزام

 




شرایط و فرایند اقدام امریه

 

الف ) مشمولین خدمت وظیفه عمومی:

1- کسانی که تا تاریخ 1397/12/29 مدت غیبت آنان به بیش از 8 سال تمام می رسد در شمول این مقررات قرار می گیرند.

2- ملاک محاسبه برای شروع غیبت مشمولین وظیفه با بیش از 8 سال غیبت ،مطابق قانون مصوب سال 1363  (18 سال تمام) می باشد.

3- مشمولین وظیفه غایبی که تابعیت جمهوری اسلامی ایران را اخذ نموده اند، ملاک محاسبه شروع غیبت آنان از سن 18 سال تمام خواهد بود. 

4- برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده برای مشمولان غایب متاهل ، ملاک محاسبه دارا بودن همسر دائم و فرزندان قانونی خواهند بود.

 

ب) سربازان حین خدمت:

1- سربازان حین خدمت که قبل از اعزام به خدمت سربازی و تا تاریخ 1397/12/29 بیش از 8 سال غیبت داشته باشند در شمول این مقررات قرار می گیرند. 

مثال: مشمول متولد 1370/12/15 كه در تاريخ 1387/03/31 موفق به اخذ ديپلم گرديده و پس از آن نيز ادامه تحصيل نداده است  چنانچه از تاريخ 1394/08/19 مشغول به خدمت شده باشد، غيبت وي از 1388/12/01 محاسبه شده و تا تاریخ 1397/12/29  داراي بيش از 8 سال غيبت خواهد بود و در شمول  اين معافيت قرار  مي گيرد.


2- سربازان حین خدمت در صورتی که به خدمت اشتغال دارند ،پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی از خدمت ترخیص خواهند شد. 


ج) سربازان  فراری:


1- سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از 8 سال گذشته باشد و تاکنون نیز مشغول به خدمت نشده باشند در شمول این مقررات قرار خواهند گرفت، لازم به توضیح است که مدت فرار آنان تا پایان سال98 محاسبه می شود. 

2- سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از 8 سال نگذشته باشد در صورت اشتغال ویا عدم اشتغال به خدمت ،غیبت آنان از زمان ورود به غیبت تا پایان سال 98 محاسبه خواهد شد و چنانچه از زمان ورود به غیبت آنان تا پایان سال 98 بیش از 8 سال بوده در شمول معافیت قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 منبع :تعیین محل خدمت سربازی برای فنی حرفه ای ها

 

 

 

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: تعیین محل خدمت سربازی برای فنی حرفه ای ها 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: