مقاله خدمت سربازی
نوشته شده توسط : nezam

متن خدمت سربازی

 

 

طبق قانون کشورمان، تمامی مردانی که حداقل به سن 18 رسیده باشند، مشمول خدمت نظام وظیفه عمومی قرار می‌گیرند.البته افرادی هم هستند که جزو معافیت‌های خاص مانند معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، معافیت کفالت و... قرار می‌گیرند. گذشته از این‌ها، اگر فردی قصد اعزام به خدمت سربازی را داشته باشد، قبل از هر چیزی می‌بایست دفترچه مخصوص نظام وظیفه را مطالعه کند تا با تمامی جزئیات آن آشنایی پیدا کند.اگر به دنبال دفترچه اعزام به خدمت نظام وظیفه هستید، می‌توانید با یک کلیک ساده مطالعه نمایید.دوستان عزیز و مشمولان گرامی در این مقاله در خصوص متن خدمت سربازی نوشته ایم و امیدوار هستیم مطالب امده در این مقاله برای شما همراهان مفید واقع شود در صورت دریافت اطلاعات بیشتر و به روزتر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصلا نمایید.


 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

سربازی در قانون اساسی

«دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون می‌باشند و هیچ فرد مشمول خدمت وظیفه عمومی را جز در موارد مصرح در این قانون نمی‌توان از خدمت معاف کرد.»

 



دوره‌های سربازی

دوره نخست سربازی، آموزشی نام دارد که معمولاً دو ماه به طول می‌انجامد. همچنین به مدت زمانی که یک سرباز بیش از خدمت قانونی خود تا پایان خدمت به دلیل تنبیه یا … به خدمت ادامه می‌دهد، اضافه خدمت اطلاق می‌شود.

 

 

 

دوره آموزشی


یکی از اصلی‌ترین دوره‌های سربازی آموزشی است که در آن آموزش‌های نظامی به سربازان داده می‌شود به‌طوری‌که قادر باشند پس این دوره در جنگ حضور یابند. این دوره که دو ماه به طول می‌انجامد شامل آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، آموزش تیراندازی، انواع استتار، مسیریابی در شب و روز و … است.این دوره ممکن است در هر یک از پادگان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی باشد.

عموماً سربازان این دوره را خاطره انگیزتر از سایر دوران خدمت می‌دانند.در سال ۱۳۹۵ مسئولان نظام وظیفه عمومی با توجه به تغییر شیوه جنگ‌های نوین و به منظور مهارت افزایی و مقابله با جنگ نرم، تغییرات قریب‌الوقوع برای سرفصل‌های دوره آموزشی را اعلام کردند.

 

 

دوره کُد

دوره کد دوره‌ای دوماهه، بعد از دوران آموزشی می‌باشد و سربازانی که دوره کد خورده باشند به جای اعزام به یگان خدمتی، به مدت دو ماه تحت آموزش‌های تخصصی قرار خواهند گرفت. تفاوت دوره کد با دوره آموزشی فقط در تخصصی بودن مطالب است. این دوره فقط مخصوص ارتش و نیروی انتظامی می‌باشد و برای رشته‌های مرتبط با نیاز ارتش و نیرو انتظامی تعبیه شده‌است تا ارتش و نیرو انتظامی نسبت به نیازهای تخصصی خود در دوره‌های دوماهه (دوره کد) نیروهای تخصصی خود را برای ادامه خدمت تربیت نماید.





وسایل مورد نیاز سربازی (دوره آموزشی)

قبل از اینکه بخوام لیست این وسایل و براتون بنویسم بد نیست که اینو بگم که یادتون نره ساک بزرگ نبرید و سعی کنید به صورت بهینه از وسایل و انرژیتون استفاده کنید.

    مسواک و خمیردندون
    طناب ( برای زمان شستشوی البسه نیاز میشه)
    بیسکوییت ساقه طلایی
    لیوان (شیشه ای و آهنی به هیچ وجه)
    خشکبار
    خرما
    دفترچه و خودکار
    داروهای مورد نیاز
    کرم های پوستی ( در صورت داشتن حساسیت )
    تیغ یکبار مصرف
    شامپو، صابون،حوله کوچیک
    جوراب خدمت (از خیابان حسن آباد تهیه کنید)
    لباس مورد نیاز با توجه به فصل و محل خدمت
    کارت تلفن (به مقدار لازم)
    سررسید (برای جمع کردن یادگاری)
    شماره های ضروری
    اسپری یا ادکلن
    قرص جوشان
    پودر لباس شویی در یک کیسه فریزر
    کیسه فریزر اضافه
    لباس زیر (شورت پاچه دار زیر پیراهن آستین دار)



منبع:متن خدمت سربازی

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: مقاله خدمت سربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: