معاف از رزم در سپاه 99
نوشته شده توسط : nezam

 

 

عزیزان همراه در انی مقاله بیشتر در خصوص معاف از رزم در سپاه مطالبی نوشته ایم و به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم تا شما دوستان عزیز با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا نمایید لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید...

 

 

,,,,,,,

"سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

 

ابطال معافیت از رزم چگونه ممکن است ؟

معمولا اغلب جوانان هنگامی که به سن مشمولیت می رسند، در بدو امر سعی می کنند تا تمامی راه های موجود برای دریافت معافیت را امتحان کرده تا شاید بخت و اقبال با انان همراه شده و 2 سال از عمر خود را در خدمت سربازی تباه نکنند.در این میان افرادی که تلاش می کنند تا از انواع معافیت پزشکی استفاده کنند اما درجه ی بیماری آن ها در حدی نیست که بتوانند معافیت کامل بگیرند، در نتیجه معاف از رزم شناخته می شوند.

از آن جایی که معاف از رزم بودن علاوه بر مزایایی که دارد، معمولا معایبی نیز دارد، بسیاری از افراد تلاش می کنند تا حکم معاف از رزم بودن خود را لغو کرده و به طور عادی مشغول به خدمت سربازی شوند، اما نحوه لغو معاف از رزم سربازی معمولا با پیچیدگی هایی همراه است که قصد داریم تا در این نوشتار به بررسی آن برای شما مشمولین دل نگران بپردازیم.



 

مزایا و معایب معاف از رزم بودن

اگر چه معاف از رزم بودن می تواند مزایایی همچون عدم نیاز به حمل اسلحه، عدم نیاز به شرکت در رژه، عدم اعزام به اردو ها و عدم انجام فعالیت های شدید بدنی را برای افراد داشته باشد اما معایب بسیاری را نیز به همراه خواهد داشت.

با توجه به جدیدترین شرایط معافیت از سربازی، از جمله مهم ترین و اصلی ترین معایب معاف از رزم بودن که معمولا افراد به همین دلیل به دنیال نحوه لغو معاف از رزم سربازی هستند، می توان عدم استخدام فرد در نهاد های دولتی، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به دلیل درج معاف از رزم بودن در کارت پایان خدمت را نام برد. همچنین در مصاحبه های استخدامی نیز معمولا به این مورد توجه شده و افرادی که معاف از رزم هستند را با این بهانه رد درخواست می نمایند.متاسفانه قانون شفافی برای عدم استخدام افراد معاف از رزم وجود ندارد، اما معمولا سازمان ها ترجیح میدهند که افراد معاف از رزم را استخدام نکرده و این اشخاص در مقایسه به مشمولانی که به طور عادی خدمت کرده اند، شانس کمتری برای بدست آوردن شغل مورد نظرشان خواهند داشت.



اگر چه برای لغو معاف از رزم قوانین و مقررات مشخصی تعیین نشده است اما به طور کلی می توان گفت که هنگامی که فرد، حکم معاف از رزم خود را دریافت نمود، می تواند نسبت به آن اعتراض نموده و درخواست خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی ارجاع نماید تا در این سازمان، وضعیت او دوباره مورد بررسی قرار  گیرد و حکم معاف از رزم او لغو شده و برای او معافیت دائم را ثبت نمایند.سربازان برای اعتراض به حکم شورای پزشکی، بایستی از طریق پادگان و یگان محل خدمت خود اقدام نمایند و افرادی نیز که هنوز به خدمت سربازی اعزام نشده اند، می توانند به وسیله ی دفاتر پلیس 10+ اقدام نمایند.



 

 

آیا افراد معاف از رزم بعد از پایان خدمت سربازی می‌توانند استخدام شوند

این موضوع بستگی به شرایط استخدام دارد.معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه معاف از رزم بودن افراد روی کارت ثبت نمی‌شود، افزود: افراد و اداره‌هایی که شرایط جسمی و روانی فرد برایشان مهم یا شرط نباشد، می‌توانند استخدام کنند و محدودیتی ندارند.

 

 

 

 

مزایا و معایب معاف از رزم خدمت سربازی

اگر بخواهیم به طور کامل تعریف دقیقی از معاف از رزم خدمت سربازی داشته باشیم باید بگوییم در واقع معاف از رزم خدمت سربازی  معاف شدن مشمولین از انجام کارهای سنگین و خدمات رزمی می باشد . هم چنین این نوع معافیت به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که دارای یک بیماری خاص می باشد . اما از طرف دیگر بیماری این افراد در درجه ی بالایی قرار ندارد که این افراد بتوانند از معافیت دائم پزشکی بهره مند شوند . بنابراین بر اساس رای شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معاف از رزم خدمت سربازی به این افراد تعلق می گیرد .

این مشمولین در دوران  خدمت خود از انجام کارهای سنگین و خدمات رزمی معاف خواهند شد . در این مقاله ما قصد داریم درباره ی مشاوره معافیت پزشکی و هم چنین مسائل مرتبط با معاف از رزم خدمت سربازی را برای مشمولین به طور مفصلی توضیح دهیم . با ما همراه باشید تا درمورد تمام مسائل مربوط به معاف از رزم خدمت سربازی و هم چنین معایب و مزایایی که این نوع معافیت خواهد داشت با شما سخن بگوییم .

 

 

 



شرایط معاف از رزم خدمت سربازی

شرایط معاف از رزم خدمت سربازی بسیار گسترده می باشد . اگر بخواهیم به طور کلی راجع به شرایط معاف از رزم خدمت سربازی سخن بگوییم باید اول از همه این نکته را یادآوری کنیم که معمولا آن دسته از مشمولینی که دارای بیماری های مختلف با درجات متفاوت می باشند می توانند از این نوع معافیت بهره مند شوند . به طور مثال بر اساس قوانین و ضوابط سازمان نظام  وظیفه عمومی ناجا ، افرادی که دارای بیماری و نقص عضو بوده و از سلامتی کامل بهره مند نیستند اما از عهده ی رفتن به خدمت سربازی بر می آیند می توانند از معاف از رزم خدمت سربازی استفاده کنند . این نوع معافیت همانطور که در بالا نیز گفته شد به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که از مشکلات  جسمی و روحی برخوردار بوده و نمی توانند فعالیت های رزمی دوران خدمت را مانند سایرین انجام دهند .

 

 

 

منبع:معاف از رزم در سپاه

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: معاف از رزم در سپاه 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: