ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم
نوشته شده توسط : nezam

طبق ماده 36 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در صورتی که دانشگاه و رشته تحصیلی مورد تایید وزارت علوم یا بهداشت قرار بگیرند می‌توانند با سپردن وثیقه‌ای که رقم آن را سازمان وظیفه ‌عمومی ناجا تعیین کرده برای ادامه تحصیل به خارج از کشور خارج شوند.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم مطالبی نوشته ایم تا شما عزیزان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی پرسش های خود در خصوص ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم دست پیدا نمایید دوستان عزیز در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

وی افزود: همچنین براساس ماده 37 قانون اساسی ایرانیان مقیم خارج از کشور که در مدارس و دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند می‌توانند معاف تحصیلی شده و در صورتی که فاقد غیبت باشند در همان دانشگاه‌های خارجی ادامه تحصیل دهند.

 

 

 

ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابهامی که در ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی وجود داشت، گفت: در این قانون، قبلا اینطور آمده بود که مشمولان دیپلم و بالاتر در صورتی که غیبت نداشته باشند می‌توانند در داخل و خارج از کشور ادامه تحصیل دهند که این ماده دارای ابهاماتی بود و نمایندگان مجلس با مصوبه روز گذشته این ابهامات را رفع کردند. بنابراین باید تاکید کنم که برای خروج از کشور برای ادامه تحصیل مواد 36 و 37 قانون وظیفه عمومی حاکم است و مشمولان دیپلم مقیم داخل کشور نمی‌توانند تا زمانی که وضعیت سربازی خود را به طور قطعی  مشخص نکرده‌اند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام شوند.

کمالی درباره اینکه آیا ممنوعیت خروج از کشور برای مشمولان دارای مدرک دیپلم تماما اجرا می‌شود یا تنها مربوط به تحصیل است، گفت: این افراد اگر غیبت نداشته باشند می‌توانند برای تفریح ، زیارت با دریافت مجوز موقت خروج از کشور از کشور خارج شوند اما امکان ادامه تحصیلشان در خارج از کشور وجود ندارد.




 

 

داشتن معافیت تحصیلی در خارج از كشور تحصیل

مشمولینی كه با داشتن معافیت تحصیلی در خارج از كشور تحصیل می‌كنند، پس از ترك تحصیل یا اخراج یا انصراف یا فراغت از تحصیل، موظفند برای رسیدگی به وضع مشمولیت خود حداكثر ظرف یك سال خود را به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور معرفی نمایند.

تبصره: متخلفین از اجراء این ماده برای بار اول به توبیخ كتبی و درج در پرونده و برای بار دوم علاوه بر توبیخ كتبی به یك ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم به دو ماه انفصال از خدمت محكوم می‌شوند.
 
ماده 35: مشمولین دیپلم كه حداكثر یك سال پس از فراغت از تحصیل در یكی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی داخل یا خارج از كشور كه مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت می‌باشند پذیرفته شوند تا زمانی كه وفق تبصره (1) ماده (33) به تحصیل اشتغال دارند، می‌توانند مشروط به اینكه دارای غیبت غیر موجه نباشند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. این معافیت برای هر مقطع فقط یك بار داده می‌شود.

تبصره: معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی در طول مدت تحصیل فقط یك بار قابل تمدید است.

تبصره : ترخیص كاركنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت جهت ادامه تحصیل در مقاطع كارشناسی و بالاتر به جز در زمان‌های اضطراری و جنگ بلامانع است.
 
ماده 36: مشمولین دارای مدرك كارشناسی و بالاتر و معادل آن در حوزه‌های علمیه علاقمند به تحصیل در خارج از كشور در صورتی كه از نظر مقررات این قانون و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، حائز شرایط ادامه تحصیل در خارج از كشور باشند و دانشگاه‌ها و رشته‌های آنها مورد تأیید وزارتخانه‌های فوق باشد، می‌توانند با سپردن تضمین‌های لازم با استفاده از مقررات این قانون برای تحصیل به خارج از كشور مسافرت نمایند.
 
ماده 37: ایرانیان مقیم خارج از كشور، فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از كشور و همچنین كسانی كه قانوناً تحت كفالت، یا ولایت قانونی آنها می‌باشند، چنانچه در حین تحصیل در مدارس ایرانی مستقر در خارج از كشور و یا مؤسسات آموزشی كشورهای خارج مورد تأیید آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه مورد تأیید شورای عالی حوزه‌های علمیه به سن مشمولیت برسند از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌گردند و ادامه تحصیل آنان تا سقف یك سال پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی خارج از كشور كه مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم یا بهداشت هستند بلامانع می‌باشد.






شرایط اختصاصی ادامه تحصیل برای مشمولان

1ـ داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و یا اشتغال به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه در سال تحصیلی 82-1381. (گواهی اشتغال به تحصیل برای برادران مشمول مشغول تحصیل به صورت متفرقه یا داوطلب آزاد مورد قبول نیست).
2ـ فارغ التحصیلان دوره های کاردانی (فوق دیپلم) که مشغول خدمت وظیفه عمومی هستند به شرطی که خدمت قانونی مقرر (خدمت ضرورت) را تا تاریخ 31/6/1382 با پایان برسانند مجاز به شرکت در آزمون می باشند. بدیهی است در صورت قبولی, واحدهای درسی دوره کاردانی آنان بر طبق ضوابطط و مقررات آموزشی دانشگاه مورد بررسی و محاسبه قرار خواهد گرفت.
3ـ فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشکی به شرطی که خدمت قانونی خود را تا تاریخ 31/6/82 به انجام برسانند مجاز به شرکت در آزمون رشته های دیگر می باشند.
4ـ فارغ التحصیلان دوره های کاردانی پیوسته نظام جدید آموزش متوسطه, چنانچه مشمول خدمت نظام وظیفه باشند, مجاز به شرکت در رشته های متتناسب با مدرک کاردانی خود بوده و چنانچه مشمول نباشند و یا تعهد خدمت نداشته باشند, مجاز به شرکت در کلیه رشته های دوره کارشناسی می باشند.
5ـ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی, طلاب حوزه علمیه دارای مدرک حوزوی معادل دیپلم کامل متوسطه, چنانچه بنا به تأیید حوزه علمیه, لمعتین و اصول را گذارنده باشند می توانند در آزمون شماره یک (رشته های غیر پزشکی) و گزینش نظام آموزشی پاره وقت فقط در رشته های الهیات و معارف اسلامی, فلسفه, حقوق, زبان و ادبیات عربی شرکت نمایند.

تبصره: افراد فاقد مدارک مندرج در بند 1 شرایط اختصاصی مانند دانش آموزان کلاس های پایین تر از دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه که تا پایان شهریور ماه 1382 موفق به اخذ گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی نخواهند شد, در صورت تمایل می توانند فقط به صورت آزمایشی در آزمون شرکت نمایند. این گونه داوطلبان در صورت کسب حدنصاب قبولی در آزمون, حق ثبت نام در رشته / شهر انتخابی را ندارند و دانشگاه در مورد تحصیل آنان هیچگونه تعهدی ندارد و هیچگونه در خواستی در این زمینه پذیرفته نمی شود. ضمناً چنانچه داوطلب حائز هریک از شرایط اشاره شده در این دفترچه راهنما برای شرکت در آزمون نباشد, آزمون وی به منزله خودآزمایی تلقی شده در صورت قبولی در آزمون هیچ غذری از وی پذیرفته نیست. هیچ یک از پذیرفته شدگان این آزمون بدون داشن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه, یا گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی مجاز نیستند حتی به صورت مشروط در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام شده و به عنوان دانشجو مشغول تحصیل شوند.

 

 

 

مقررات نظام وظیفه عمومی

براساس اعلام رسمی اداره وظیفه عمومی لازم است داوطلبان مرد حائز یکی از شرایط زیر باشند:

1ـ داشتن کارت معافیت تکفل یا پزشکی دائم یا معافیت خرید خدمت و یا کارت معافیت دائم زمان صلح برای متولدین سال 1338 و بعد از آن با فرم جدید رایانه ای یا گواهی موقت تا صدور کارت رایانه ای.
3ـ داشتن کارت معافیت (تکفل یا پزشکی و یا..) موقت که تاریخ انقضای آن بعد از شهریورماه 1382 باشد.
4ـ شاغل به خدمت رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گواهی موافقت و معرفی ستاد نیروی مربوط.
5ـ متولدین سال 1363 یا بعد از آن و یا دانش آموزان سال آخر شاغل به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی نظام جدید روزانه یا شبانه بزرگسالان به استثنای داوطلبان آزاد یا متفرقه.

تبصره: این افراد برای ثبت نام و شرکت در آزمون سال 1382 نیاز به اخذ دفترچه آماده به خدمت ندارند, ولی لازم است در تایخی که از طرف اداره وظیفه عمومی اعلام می گردد به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت پذیرفته شدن در آموزن ورودی در هر مرحله از خدمت با رعایت ضوابط اداره وظیفه عمومی ترخیص خواهند شد, (به شرط داشتن گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی نظام جدید) در غیر این صورت از نظر نظام وظیفه غایب محسوب شده و پذیرش آنها در آزمون لغو می گردد.

6- متولدین سال 1337 یا قبل از آن.
7ـ مشمولان دیپلمه متوسطه نظام قدیم یا دارندگان گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه وظیفه شاغل به خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی در هر مرحله ای از خدمت وظیفه که باشند, به شرط نداشتن غیبت قبل از اعزام به خدمت و نداشتن سابقه تحصیل در مقطع بالاتر از دیپلم.

تبصره: برگهای اعزام باید فاقد مهر غیبت بدون قید دانشجوی انصرافی بوده و با تاریخ شروع به خدمت منطبق باشد و حوزه نظام وظیفه مربوط تأیید نماید این قبیل مشمولان فاقد غیبت هستند.

 

 

 

منبع:ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم

 

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی ,نظام وظیفه ,مدت زمان معرفی به نظام وظیفه بعد از فارغ التحصیلی ,انصراف از دانشگاه و سربازی ,معافیت تحصیلی برای کنکور مجدد ,ادامه خدمت بعد از تحصیل ,غیبت سربازی و قبولی دانشگاه ,مشکل نظام وظیفه برای کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: