تقسیم بندی سربازان نیرو زمینی ارتش
نوشته شده توسط : nezam

 عزیزان مشمول خدمت سربازی در این مقاله مطالبی در خصوص روز تقسیم بندی سربازان نیرو زمینی ارتش مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مقاله هم برای شما عزیزان مفید باشد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 



نحوه اعزام به خدمت

با توجه به مسافت محل سکونت مشمول با مرکز آموزش تعیین شده ، اعزام مشمولان به شیوه حضوری و یا انفرادی صورت می گیرد:

1- اعزام حضوری:مشمول در تاریخ و ساعت درج شده در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش می بایست به معاونت وظیفه عمومی محل سکونت که نشانی آن در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش درج شده است مراجعه نماید،پس از انجام حضور و غیاب، در همان روز اطلاعات لازم جهت اعزام به محل آموزش مورد نظر به مشمول اعلام و در نهایت به همراه با مامور بدرقه و با اتوبوس های مسافربری به مراکز آموزش تعیین شده اعزام می گردند(همراه با وسایل مورد نیاز اعلام شده).

2- اعزام انفرادی: در اعزام هایی که مسافت محل سکونت مشمول با مرکز آموزش نیروهای مسلح کوتاه باشد مشمول می بایست به صورت انفرادی و درتاریخ تعیین شده ،با در دست داشتن مدارک لازم و وسایل مورد نیاز اعلام شده ، به مرکز آموزشی که در برگ اعلام محل مراجعه درج شده است ، خود را معرفی نماید.

مشمول در صورتیکه در تاریخ درج شده در برگ محل مراجعه به مراکز آموزش ، خود را معرفی نکند ، غایب محسوب شده ومجددا از سوی سازمان وظیفه عمومی برای ویتاریخ اعزام و مرکز آموزش جدید ، با در نظر گرفتن 90روز اضافه خدمتمشخص می شود و این موضوع از طریق پیامک به مشمول اطلاع رسانی می گردد و در این صورت می بایست برگ آماده به خدمت خود را از طریق دفاتر پلیس+10 دریافت نماید .

 

 

 

نحوه تمدید تاریخ اعزام به خدمت

مشمولانی که برگ آماده به خدمت بدون غیبت دارند ، در صورت داشتن عذر موجه برای تمدید تاریخ اعزام خود ، می توانند از طریق دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت نمایند ،پس از بررسی درخواست متقاضی در سازمان وظیفه عمومی ، ظرف یک هفته نتیجه را می توانید از طریق دفاتر پلیس+10پیگیری نمایید.


 

 



شرایط تمدید تاریخ اعزام به خدمت


آن دسته از مشمولان متقاضي تمديد كه داراي معاذير زير مي باشند مي توانند با در دست داشتن مدارك مورد نياز و مرتبط با هر يك از معاذير قيد شده به مراكز وظيفه عمومي استان محل سكونت (حتي در روز اعزام) مراجعه نمايند:

مشمولانی که به علت بیماری قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نباشند باتأیید پزشک معتمد بهداری استان موعداعزام آنان حداکثربه مدت دوماه به تعویق می افتد، مشمولانی که نیازمند استراحت بیش از دوماه باشند می بایست به وضعیت آنان پس از ابطال اعزام در شورای پزشکی وظیفه عمومی موردبررسی قرارگیرد.
فوت بستگان درجه یک مشمول ( پدر،مادر،برادر،خواهر،همسر، فرزند) اعزام مشمول از زمان فوت حداکثر 2 ماه به تعویق می افتد.
مشمولانی که به علت بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و یا وقوع حوادثی مانند سقوط هواپیما، آتش سوزی و... خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده (پدر،مادر، همسر وفرزند) به طور جدی آسیب دیده باشند موعد اعزام آنان حسب مورد و به تناسب میزان آسیب وارده باتأیید استانداری ویا فرمانداری ها، ازیک تا شش ماه به تعویق می افتد.
پذیرفته شدگان قطعی دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی (داخل وخارج از کشور) که زمان ثبت نام وادامه تحصیل آنان بعد از موعد اعزام باشد، اعزام آنان حسب مورد حداکثر تا شش ماه به تعویق می افتد.
دارندگان برگ اعزام ماه های مرداد، شهریور و دی هرسال که منتظر اعلام نتیجه آزمون مراکز سنجش آموزش عالی هستند موعد اعزام آنان حسب مورد حداکثر تا دوماه به تعویق می افتد.
ورزشکاران تیم های ملی با درخواست فدراسیون مربوط جهت اعزام به مسابقات آسیایی، جهانی والمپیک، موعد اعزام آنان بنا به تشخیص سازمان حداکثر تا چهارماه به تعویق می افتد.
مشمولانی که درحال طی مراحل نهایی گزینش واستخدام در نیروهای مسلح می باشند، درصورت تأیید موضوع ازسوی سازمان مربوط ، اعزام آنان حداکثر تا چهار ماه به تعویق می افتد.
مشمولان متأهلی که دارای شرایط خاص، (تولدفرزند، بیماری شدید همسر وفرزند و...) می باشند موعد اعزام آنان حداکثر تا دو ماه به تعویق می افتد.

مشمولانی که قصد تشرف به حج تمتع را دارند موعد اعزام آنان حداکثر به مدت دو ماه به تعویق می افتد.
در سایر موارد درصورت احراز معاذیر موجه بنا به تشخیص رئیس سازمان وظیفه عمومی موعد اعزام مشمولان حسب مورد ازیک ماه تا یک سال به تعویق می افتد.

نکته: مشمولانی که شرایط و معاذیر خاص گفته شده را دارند حتی می توانند در روز اعزام نیز به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند و با توجه به دلیل تمدید خود فرم های مربوطه را در یافت و پس از تکمیل آن توسط مراجع ذیربط مدارک را تحویل دفاتر داده که پس از ثبت در سامانه رسید دریافت می کنند درخواست مشمول از طریق سامانه به کارشناسان و مسئولین سازمان وظیفه عمومی ارائه و پس از بررسی و تأیید سوابق ، نتیجه در خواست در سامانه ثبت می شود و مشمول می تواند پرینت برگ آماده به خدمت خود را با تاریخ اعزام جدید از آن دفاتر دریافت می نماید.

توجه: برای بهره مندی از هرگونه تسهیلات مربوط به تمدید و یا تعجیل در تاریخ اعزام به خدمت توجیه غیبت و مجوز فعالیت ورزشی ، صرفاً به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه نموده و از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی در این رابطه خودداری نمایید. (حضور شخص مشمول با در دست داشتن اصل برگ آماده به خدمت الزامی است .)



 

آموزشی سربازان ارتش

در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سربازان دو نوع آموزش؛ رزم مقدماتی و آموزش‌های تخصصی را فرا می‌گیرند بدین ترتیب که بعد از گذراندن ۸ هفته دوره رزم مقدماتی، آموزش‌های تخصصی در یگان‌های دیگر شروع می‌شود. سربازان در مدت رزم مقدماتی ۳۳۵ ساعت و هفته‌ای ۴۰ ساعت آموزش می‌بینند.فرمانده پادگان ۰۲ شهید انشائی درباره این آموزش‌ها توضیح داد: این آموزش‌ها شامل معارف جنگ، آموزش‌های میدانی و اردوگاهی است که به صورت عملی و تئوری برگزار می‌شود. آموزش‌های عملی شامل تیراندازی، رزم شبانه و پیاده‌روی است. این آموزش‌ها براساس سیکل مخصوصی اجرا می‌شود و برپایه آموزش‌های انفرادی و شناخت سلاح‌های عمومی است تا نیروی جدیدی که وارد سازمان شده، آرام آرام حرکات نظامی را بیاموزد.

سرهنگ موسوی درباره تفاوت آموزش‌های دوره مقدماتی در ارتش با سپاه و ناجا گفت: پایه‌ آموزش‌های مقدماتی در نیروهای مسلح یکسان است، شاید نوع اجرای آموزش‌ها متفاوت باشد، دستورالعمل معاونت ستادکل برای همه نیروهای مسلح بخصوص در دوره‌های رزم مقدماتی یکسان است، اما پس از آموزش رزم مقدماتی با توجه به ماموریت‌ها سربازان تفکیک می‌شوند.

او با بیان اینکه تقسیم‌بندی پس از پایان دوره رزم مقدماتی براساس اساسنامه آموزشی انجام می‌شود، تصریح کرد: معاونت نیروی انسانی با توجه به رسته و تخصص سربازان آن‌ها را تقسیم‌بندی می‌کنند، البته در حال حاضر شرایط برای کارکنان وظیفه بسیار بهتر شده و با توجه به بومی شدن تقسیم‌‌بندی‌ها، سعی می‌کنند، این افراد به نزدیک‌ترین پادگان‌های محل زندگی خود اعزام می‌شوند.

این فرمانده ارتش درباره وضعیت بیمه و حقوق سربازان یادآور شد: یکی از امکانات بسیار عالی که در اختیار کارکنان وظیفه قرار داده شده، بیمه کارکنان وظیفه است، بیمه آن‌ها مشابه بیمه کارکنان پایور است، به این معنی که با همان دفترچه بیمه‌ای که دریافت می‌کنند؛ در تمام بیمارستان‌های دولتی پذیرفته و همان فرانشیزی که کارکنان پایور پرداخت می‌کنند، آن‌ها نیز می‌پردازند. این کمک بسیار بزرگی به آحاد کارکنان وظیفه است و اگر سرباز وظیفه‌ای نیز در حین خدمت متاهل شود، همسرش می‌تواند از دفترچه بیمه استفاده کند، حتی می‌توانند از بیمه مکمل استفاده کرده و همچنین بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز مانند شاغلان از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند.

 




تقسیم بندی سربازان نیرو زمینی ارتش

فرمانده مرکز آموزش ۰۲ با اشاره به برنامه‌‌های مراکز مشاوره و واحد عقیدتی سیاسی در طول دوره گفت: از آنجا که عمده مشکلات ما در پادگان در ساعات غیراداری ایجاد می‌شود، یکی از اقدمات ما برای جلوگیری از این مشکلات طرح روحانی مقیم است، در این طرح روحانی مقیم از زمانی که سرباز برای استراحت به خوابگاه می‌آید تا زمان خاموشی آسایشگاه در کنار سربازان است. همچنین در هر یگان عده‌ای به عنوان پایور مقیم مشخص‌ شده‌اند و از زمان پایان کار اداری تا خاموشی آسایشگاه در پادگان حضور دارند.

سرهنگ موسوی همچنین درباره وضعیت بهداشتی و کیفیت غذایی پادگان توضیح داد: در تغذیه سربازان از چند سال گذشته تحولات اساسی صورت گرفته و سیستم طبخ سنتی کم کم به سیستم صنعتی تبدیل شده و در حال حاضر انواع غذاها در پادگان به صورت صنعتی تهیه می‌شود و وضعیت و کیفیت غذا‌ها بسیار بهتر شده از سوی دیگر با تغییر آشپزخانه‌ها از سنتی به صنعتی کارهای خدماتی در آشپزخانه‌ها بسیار راحت‌تر شده است. رضایت‌مندی سربازان نیز از قبل بیشتر شده و عموم سربازان از کیفیت غذا راضی هستند. همچنین از نظر کمیت غذا با توجه به اینکه سربازان در اوج جوانی هستند، نیازشان نسبت به غذا برآورده می‌شوند تا برای ماموریت‌های بعدی مشکلی نداشته باشند.

او همچنین با بیان اینکه شرایط محیطی پادگان‌ها با یکدیگر متفاوت است، درباره کمبودهایی که در پادگان‌های ارتش وجود دارد و میزان تاثیرگذاری این کاستی‌ها گفت: پادگان ۰۲ شهید انشایی پادگان بسیار تمیزی است و تقریبا از نظر امکانات کامل است، اما کمی در زمینه فضای سبز کمبود دارد از همین‌رو قصد داریم تا با شهرداری منطقه مذاکراتی برای ایجاد فضای سبز در پادگان داشته باشیم، البته ما در این زمینه اقدماتی را نیز انجام داده‌ایم. این اقدمات هم برای این است که فضای محیطی در روحیه سربازان بسیار تاثیرگذار است.

از دیگر مشکلات ما تردد سربازان بود، از همین‌رو با سازمان اتوبوسرانی منطقه قرارداد بستیم تا مشکل حمل و نقل سربازان نیز برطرف شود.

 

 

منبع:روز تقسیم بندی سربازان نیرو زمینی ارتش

 

 

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: شرایط افتادن سربازی در شهر خود ,چگونه سربازی در شهر خود بیفتیم ,دوره آموزشی سربازی برای لیسانس ,انتقال سرباز از ارتش به سپاه پاسداران ,روز اول معرفی به یگان ,مدت اموزشی مرزبانی ,بهترین پادگان آموزشی نیروی انتظامی ,پادگان های نیروی زمینی ارتش در تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: