کمپین نه به خدمت سربازی اجباری 98
نوشته شده توسط : nezam

کمپین نه به سربازی اجباری

 

امروزه بسیاری از جوانان سربازی را معادل اتلاف دو سال از عمر خود می دانند و گاها در این میان انتقادات نسبتا تندی نیز در مقابل اجباری بودن خدمت سربازی مطرح می گردددر حقیقت مسئله خدمت سربازی و این اجباری بودن آن برای هر کسی که پسر باشد ، یک مسئله جدید نیست ، ولی بزرگ شدن و اوج گرفتن اعتراضات و ابراز نارضایتی بسیاری از جوانان کشور در رابطه با این مشکل ، یک مسئله به نسبت تازه ای است.

«خدمتی که در نهم آبان ۱۲۹۴ تصویب و در زمان رضاخان اجرایی شد، اکنون جزء جدایی‌ناپذیر قوانین ایران شده است و هر جوان مذکر ایرانی اگر شرایط معافیت پزشکی یا سایر معافیت‌ها را نداشته باشد باید دو سال از بهترین و شکوفاترین دوران عمر خود را در خدمت سربازی سپری کند.

از طرفی دیگر این روزها برای انجام هر کاری از جوان ایرانی کارت پایان خدمت تقاضا می‌کنند؛ از ادامه تحصیل گرفته تا کار و ازدواج و وام. گویی این کارت، پسران ایرانی را کامل‌تر می‌کند. بیشتر سربازان از شرایط کنونی خود راضی نیستند. سربازانی که دارای تحصیلات بالا هستند و حالا باید پست بدهند، ماشین مافوق خود را بشویند و در مقابل همه چیز «بله قربان‌گو» باشند. نکته دیگری که به خصوص سربازان با تحصیلات دانشگاهی را ناراضی کرده، عدم به‌کارگیری آنها در قسمت‌های مرتبط با رشته تحصیلی است و این سبب می‌شود که در طی دو سال خدمت سربازی، آموخته‌های دوران مدرسه و دانشگاه را فراموش کنند.عزیزان همراه در این مقاله به مشکلات و سختی های قبل و بعد از سربازی مشمولان گرامی خواهیم پرداخت در صورت دریافت راهنمایی بیشتر در خصوص معافیت ها - خرید خدمت - کسری های خدمت سربازی میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

مطالب مرتبط و مفید برای خوانندگان این مقاله:

 مشکلات سربازان وظیفه

چه کنیم دوران سربازی راحت تر بگذرد

 



بررسی‌ها و مطالعات، بیانگر پیدایش تغییرات و تحولات بسیار اساسی در رویکردها و ساز و کارهای سربازی در میان کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته است. نقش و تاثیر شگرف فناوری‌های نوین نظامی، الزامات نوینی را در رابطه با فلسفه سربازی پدید آورده است و بسیاری از کشورها با مطالعات تطبیقی و بررسی هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی سبک‌های سنتی سربازی با سبک‌های نوین و سنجش هزینه - فایده، اقدام به ایجاد تغییرات و تحولات منطقی در خدمت سربازی کرده‌اند.

 

 

خدمت سربازی در دیگر کشورها

بررسی خدمت سربازی در دیگر کشورها، آمارهای جالب و قابل تأملی را به ما می‌دهد. یک مطالعه و بررسی علمی انجام‌شده در خصوص خدمت نظام وظیفه در ۱۹۷ کشور جهان می‌گوید: در ۱۱۲ کشور جهان (۵۷ درصد کشورهای مورد مطالعه) اساسا سربازی اجباری وجود ندارد. ۲۸ کشور سربازی اجباری یک سال و کمتر و ۲۰ کشور سربازی اجباری ۱۸ ماه و یا بیشتر و غیرانتخابی همراه با به کارگیری در امور عملیاتی نظامی دارند. همچنین ۱۴ کشور سربازی انتخابی، ۱۵ کشور از ترکیب نیروهای داوطلب و اجباری و بالاخره ۸ کشور صرفا در امور مدنی یا به صورت نظامی غیرمسلح از نیروی سرباز استفاده می‌کنند. (مرکز پژوهش‌های مجلس) 

 

 

 

صدور برگ اعزام برای دارندگان پایان خدمت و معافیت

در مواردی دیگر نیز بعضا مشاهده شده است برگه اعزام به خدمت برای کسانی ارسال می‌شود که خدمت وظیفه خود را گذرانده‌اند و کارت پایان خدمت در جیبشان است. البته برای این افراد مشکل خاصی بوجود نمی‌آید چرا که مشخصاتشان در سیستم ثبت شده و مدارک گذراندن خدمت وظیفه عمومی شان موجود است.اما گاهی مشاهده شده که این موضوع برای افرادی که دارای کارت معافیت هستند دردسر ساز شده و حتی از آنها تحقیقاتی به عمل آمده که نکند کارت پایان خدمتشان جعلی باشد.



 

 

در جدول شماره یک از مشکلات فرهنگی و اجتماعی مشمولان عزیز گفتته ایم اینکه مشکلاتی برای این عزیزان در این دو سال خدمت پیش خواهد امد که شاید سرنوشت انها را تغییر دهد مشکلاتی از قبیل ازدواج و ...که به اختصار برایتان اورده ایم .

 در جدول شماره دو به مشکلات اقتصادی مشمولان پرداخته ایم اینکه در این دوسال تقریبا هیچ جایی یک سرباز با تایم کاری نامشخص را استخدام نخواهد کرد و .... که در قالب یک جدول به تصویر کشیده ایم .

 

منبع:کمپین نه به سربازی اجباری

 

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: کمپین نه به خدمت سربازی اجباری 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: