زمان و نحوه ثبت نام در طرح تحصیل همزمان با سربازی 99
نوشته شده توسط : nezam

عزیزان مشمول همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله میخواهیم در خصوص زمان و نحوه ثبت نام در طرح تحصیل همزمان با سربازی 99 مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور نیز تماس حاصل نمایید ....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

 

آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی در صورت تایید دانشگاه وجود دارد؟

پاسخ این سوال منفی است و امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد! اما به چه علت؟ تحصیل همزمان با خدمت سربازی (حتی در صورتی که دانشگاه با تحصیل همزمان با خدمت سربازی موافقت کند) این طرح مجاز نخواهد بود و برای این گونه از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد به این دلیل که در آن صورت سرباز نه می تواند به تحصیل و نه به خدمت خود بپردازد. اما طبق گفته جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح: “در صورتی که سربازی واجد شرایط باشد می تواند مرخصی بگیرد و پس از ترخیص به ادامه تحصیل بپردازد و سپس به دوره خدمت برگردد”. اما اینکه سربازان به صورت همزمان با خدمت سربازی به ادامه تحصیل بپردازند امکان پذیر نخواهد بود.

 

 

 

 

شرایط تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه پیام نور

یکی از شایعاتی که در خصوص تحصیل همزمان با خدمت سربازی به وجود آمده است و بسیاری از داوطلبان را به تحصیل همزمان با خدمت سربازی امیدوار کرده بود، این بود که دانشجویان دانشگاه پیام نور و یا دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی این امکان را دارند که بتوانند در حین خدمت سربازی ادامه تحصیل هم بدهند اما این شایعه توسط مسئولان سازمان وظیفه عمومی رد شد و به تایید نرسید. بنابراین تحصیل همزمان با خدمت سربازی برای دانشجویان این دانشگاه ها هم امکان پذیر نخواهد بود


 




آیا امکان تحصیل هم زمان با سربازی وجود دارد؟

بر اساس قوانین گذشته فردی که مشمول خدمت سربازی می بود، واجد شرایط ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی نمی شد. بنابراین مجاز به ادامه تحصیل در طول خدمت نبود و در صورت شرکت و قبولی در آزمون مجوزی برای او صادر نمی شود و نمی تواند به ادامه تحصیل خود بپردازد. با این تفاسیر آیا واقعا به هیچ عنوان ما امکان تحصیل در سربازی را نخواهیم داشت؟ خیر راه های میانبر برای شما در نظر گرفته شده است.

بسیاری از جوانان گله مند هستند که با ایجاد این چنین قوانین هایی مانع از ادامه تحصیل آن ها می گردد و با مطرح نمودن موضوعاتی مانند “چرا نمی توان در حین سربازی به تحصیل ادامه داد” خواستار پیگیری این مسئله هستند. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو ‌های مسلح، با تاکید بر این که سربازی مانعی برای ادامه تحصیل نیست تصریح کرد با در نظر گرفتن شرایطی که قبل از ورود به سربازی آن را وضع کرده اند هیچ نوع مانعی برای ادامه تحصیل وجود ندارد زیرا شرایط را کاملا فراهم نموده اند.



 

 

شرایط تحصیل همزمان با سربازی با ایست خدمتی

یکی از شرایط تحصیل در حین سربازی استفاده از تبصره ایست خدمت سربازی است. ایست سربازی به منظور ارتقا سطح علمی افرادی که تمایل به ادامه تحصیل دارند در نظر گرفته شده است. ایست سربازی شرایطی را فراهم می کند تا فرد با خیال آسوده تحصیلات خود را بگذراند. در این حالت متقاضی خود را از رفتن به سربازی برای مدت مشخصی معاف می کند و بعد از گذراندن دانشگاه و اخذ مدرک به ادامه سربازی خود می پردازد.
اما آیا همه افراد می توانند از ایست سربازی برای ادامه تحصیلی خود استفاده نمایند؟ پاسخ خیر است؛ فقط افرادی می توانند از این قانون استفاده نمایند که در مقطع کارشناسی پیوسته به بالا باشند و برای مقاطع کاردانی و یا کارشناسی نا پیوسته امکان پذیر نیست. به بیانی دیگر فردی که می خواهد از مقطع دیپلم به کاردانی برود مشمول ایست خدمتی قرار نمی گیرد.

 

توجه : همچنین افرادی که دارای سو سابقه خدمت و یا غیبت هستند امکان استفاده از طرح تحصیل همزمان با سربازی را ندارند. البته ذکر این نکته ضروری است که ایست سربازی برای افرادی امکان پذیر است که از طریق کنکور پذیرفته شده باشند لذا برای تحصیل همزمان با سربازی این نکات را مد نظر داشته باشید.پیرو مطلب بالا سوالی که برای مشمولان طرح (ایست سربازی ) شکل می گیرد این است که آیا در حین سربازی میشه کنکور داد؟ بله درس خواندن برای کنکور در حین سربازی امکان پذیر است. همان طور که پیش تر هم اشاره گردید سازمان نظام وظیفه این امکان را فراهم آورده تا افراد بتوانند با استفاده از قانون ایست سربازی به تحصیل خود با به کار گیری معافیت سربازی ادامه دهند. پس افراد متقاضی می توانند در حین سربازی در آزمون های ورودی دانشگاه و کنکور شرکت و در صورت قبولی در دانشگاه در حین سربازی ( به صورت معافیت) به تحصیل خود در رشته مد نظر بپردازند.

 




ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه امسال بر اساس توافقاتی که بین این قرارگاه و دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید، به سربازان این اجازه داده شد که در دوره‌های پودمان و تک‌درس این دو دانشگاه ادامه تحصیل دهند، اظهار داشت: طبق قانون ادامه تحصیل در حین خدمت ممنوع است؛ اما به جهت اهمیتی که موضوع مهارت آموزی برای ما دارد بنا داریم اجازه دهیم سربازان در رشته‌های پودمانی ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم و محل تحصیل در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای است و مسئول اجرای این طرح موسسه عالی آموزشی علمی و کاربردی نیروی انتظامی است.سردار کمالی اضافه کرد: سربازان در زمان اوقات فراغت در این دوره پودمانی شرکت می‌کنند؛ البته شرکت سربازان داوطلبانه است و الزامی در آن نیست، همچنین سربازانی که در این کلا‌س‌ها شرکت کنند از ۵۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.

 

 

 

 

 

منبع:زمان و نحوه ثبت نام در طرح تحصیل همزمان با سربازی 99

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: تحصیل همزمان با خدمت سربازی در دانشگاه آزاد ,شرایط ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی ,قبولی در دانشگاه حین خدمت سربازی ,تحصیل در حین خدمت سربازی 99 ,ادامه تحصیل بعد از خدمت سربازی ,تحصیل در حین خدمت سربازی 98 ,آیا در حین سربازی میتوان کنکور داد ,مرخصی از دانشگاه برای سربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: