شرایط مرخصی استحقاقی سربازان ارتش
نوشته شده توسط : nezam

درباره مدت مرخصی سربازان در طول سال گفت: بر اساس قانون، مدت مرخصی برای سربازان مجرد سالی ۱۲ روز و برای سربازان متاهل سالی یک ماه است.وی با بیان اینکه به ازای هر صدکیلومتر فاصله تا محل خدمت نیز یک روز به مرخصی اضافه خواهد شد، گفت: همچنین سربازانی که در مناطق بد آب و هوای درجه دو، درجه سه و درجه چهار خدمت می کنند به ترتیب شش، هشت و چهار روز به مدت مرخصیشان اضافه می شود.عزیزان همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله در خصوص مرخصی استحقاقی سربازان ارتش مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیماین مقاله برای شما عزیزان مفید باشد دوستان در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

مرخصی استحقاقی سربازان ارتش

رییس اداره سرمایه انسانی سربازی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سربازان باید از مدت مرخصی خود در سربازی استفاده کنند، اظهارکرد: مرخصی حق تمامی سربازان است و فرماندهان حق ندارند که مانع از استفاده سربازان از حق مرخصی خود شوند و البته در مورد استفاده از آن و روزهای مرخصی باید هماهنگی‌های لازم انجام شود.کمالی درباره اینکه آیا می‌توان مرخصی‌های معوق را هنگام تسویه از کل مدت سربازی کم کرد، گفت: تنها ۲۰ درصد از مرخصی‌های معوق برای آخر دوره ذخیره می شود، بنابراین بهتر است سربازان از مرخصی خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه روزهای تعطیل جزو مرخصی محسوب نمی شود، گفت: افرادی که اقوام درجه یکشان را در حین خدمت از دست بدهند، ده روز مرخصی اضافه دریافت خواهند کرد.

 



آیین نامه مرخصی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

براساس ابلاغیه ستاد کل ن.م آیین نامه مرخصی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به شرح پیوست اعلام می‌گردد.

خواهشمند است دستور فرمایید:

الف – نسبت به اجرای مفاد مندرج از تاریخ 1/7/1391 اقدام لازم معمول دارند.

ب – با عنایت به اینکه مقررات عطف به ماسبق نبوده، مرخصی قبل از مهر ماه سال 1391 کارکنان وظیفه به میزان خدمت انجام شده برابر آیین نامه قبلی محاسبه گردد.

ج – هرگونه ابهام و سوال در مورد مفاد مطروحه را از مرجع ابلاغ کننده (معاون محترم ارکان و امور مشترک ستاد کل ن.م – معاونت نیروی انسانی – اداره منابع انسانی – مدیریت مشمولین) استعلام نمایند.


 


مقررات مرخصی کارکنان وظیفه

ماده 38 : مدت مرخصی استحقاقی سالیانه کارکنان وظیفه 12 روز می‌باشد.

تبصره 1 : به مدت مرخصی سالیانه کارکنان وظیفه‌ای که در فاصله بیش از 100 کیلومتری محل سکونت خود تا یگان خدمتی به کارگیری شوند به ازای هر صد کیلومتر دو روز اضافه می‌شود.

تبصره 2 : به مدت مرخصی استحقاقی سالیانه کارکنان وظیفه‌ای که در مناطق بد آب و هوا به کارگیری  می‌شوند (درجه 1و2)، شش روز (درجه 3)، هشت روز (درجه 4) و ده روز اضافه می‌گردد.

تبصره 3 : مبنای محاسبه فاصلهمحل به کارگیری و محل سکونت، آدرس اعلام شده در برگ اعزام مشمولین می‌باشد.

تبصره 4 : به مرخصی استحقاقی کارکنان وظیفه متاهل سالانه 10 روز اضافه می‌گردد.

تبصره 5 : ایام تعطیلات رسمی واقع در بین مرخصی استحقاقی کارکنان وظیفه جزو مرخصی استحقاقی آنان محسوب نمی‌گردد.

تبصره 6 : مدت مرخصی پایان دوره آموزش کارکنان وظیفه جزو مرخصی استحقاقی محسوب می‌گردد.

ماده 39 : به مرخصی سالیانه کارکنان وظیفه‌ای که در طول مدت خدمت دوره ضرورت یکی از بستگان آنان (پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر، خواهر) شهید و یا فوت نماید مدت ده روز اضافه می‌گردد.

ماده 40 : به کارکنان وظیفه اقلیت‌های دینی (زرتشتی، کلیمی و مسیحی) در ایام اعیاد مذهبی آنان مرخصی اعطا ، که مدت مرخصی فوق جزو مرخصی استحقاقی سالانه آنها محسوب می‌گردد.

ماده 41 : فرماندهان، روسا و مدیران می‌توانند به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی کارکنان وظیفه، با رعایت مقررات آیین‌نامه انضباطی نیروهای مسلح علاوه بر مرخصی استحقاقی حداکثر 20 روز در طول خدمت دوره ضرورت به آنان مرخصی تشویقی اعطا نمایند.

ماده 42 : مدت مرخصی استعلاجی وفق مقررات آیین‌نامه معافیت پزشکی مشمولین وظیفه خواهد بود.

ماده 43 : فرماندهان، روسا و مدیران موظفند ترتیبی اتخاذ تا کارکنان وظیفه قبل از پایان خدمت از مرخصی استحقاقی استفاده نمایند.

تبصره : حداکثر حد نصاب مرخصی کارکنان وظیفه 20 درصد می‌باشد.

 

 

منبع:شرایط مرخصی استحقاقی سربازان ارتش

 

 

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: شرایط مرخصی استحقاقی سربازان ارتش ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: