نوشته شده توسط : nezam

مشمولان گرامی در این مقاله در خصوص کارت پایان خدمت سربازی ,نحوه استعلام وضعیت کارت پایان خدمت 98,مدت زمان صدور کارت پایان خدمت سربازی 98,و .... مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی پرسش های خود در خصوص کارت پایان خدمت دست پیدا نمایید ...لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

کارت پایان خدمت 99

کارت پایان خدمت یکی از معضلاتی است که همه جوانان به شکلی با آن درگیر هستند و هر کدام از آنها به سهم خود مایل به دریافت آن هستند. خدمت مقدس سربازی یکی از مراحل سخت و شیرین پسران جوان است که به دلایل مختلفی از گذراندن آن واهمه دارند و گرفتن کارت پایان خدمت را یکی از آرزوهای خود می‌دانند. کارت پایان خدمت مجوز عبور از یک مرحله اجباری در زندگی است که جوان را برای حضور در سطوح مختلف جامعه آماده می‌کند و به نوعی وی را در بسیاری از موارد تأیید صلاحیت می‌کند.

قشرهای مختلف جامعه با گرفتن کارت پایان خدمت درگیر هستند، از یک جوان بیکار برای دریافت تسهیلات و ازدواج گرفته، تا افراد تحصیل‌کرده برای اشتغال و گرفتن کار حرفه‌ای، همگی به گرفتن این کارت یا معادل آن نیاز دارند. بنابراین کارت پایان خدمت موضوعی بسیار فراگیر در سطح جامعه است که نه‌تنها جوانان، بلکه خانواده آنها را نیز درگیر خود کرده است. اما در چند سال اخیر با ظهور کارت‌های هوشمند و ورود آنها به حوزه‌های مختلف، بحث کارت پایان خدمت هوشمند نیز پیش آمده است که به نوعی برای افراد بسیاری تازگی دارد.


 

 

 کارت پایان خدمت هوشمند چیست؟

کارت پایان خدمت یک مدرک رسمی ملی و کشوری است که در ازای گذراندن خدمت 2 ساله سربازی به شخص اعطا می‌گردد و به فرد اعلام می‌شود که از حضور مجدد در یگان‌های نظامی معاف است و تنها در صورت بروز جنگ امکان ابطال کارت معافیت وجود دارد. در کارت پایان خدمت اطلاعات هویتی فرد و همچنین زمان خدمت، محل خدمت و اطلاعاتی مانند مشخصات گروه خونی آورده شده است که فرد می‌تواند به عنوان یک مدرک شناسایی از آن استفاده کند.


 

 

 قابلیت‌ های کارت پایان خدمت هوشمند

کارت پایان خدمت هوشمند قابلیت‌های متعددیکارت پایان خدمت هوشمند قابلیت‌های متعددیکارت پایان خدمت هوشمند قابلیت‌های متعددی دارد که باعث می‌شود هزینه کلی برای تأیید اطلاعات و تأیید هویت فرد کاهش یابد. اما برخی از قابلیت‌های برجسته این کارت عبارت‌اند از:

1.ارائه اطلاعات هویتی فرد به صورت تأیید شده در یک ارگان رسمی ملی و کشوری
2.ارائه اطلاعات یگان خدمتی و شرایط طی شد
3.زمان اعزام به خدمت و زمان پایان خدمت
4.درج عکس دیجیتالی به صورت رمزگذاری شده مطابق با دستگاه‌های کارت‌خوان
5.درج امضاء شخصی و اطلاعات بایومتریک مانند رنگ چشم و اثر انگشت
6.برخی اطلاعات طبقه بندی شده نظامی مربوط به شخص

توصیه می کنم که از خدمات چاپ کارت پرسنلی فرزان کارت آسیا دیدن کنید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

 

 

 

 

نحوه پیگیری و زمان صدور کارت پایان خدمت هوشمند

روند صدور کارت پایان خدمت هوشمند از ارسال اطلاعات خدمتی سرباز از یگان خدمتی وی شروع می‌شود. در واقع زمانی که مدت خدمت یک سرباز تمام می‌شود، اطلاعات وی توسط نیروی انسانی یگان خدمتی در سامانه مشترک نیروهای مسلح ثبت می‌شود و از آن زمان به بعد تأیید اطلاعات و بررسی آنها به سازمان وظیفه عمومی ناجا محول می‌شود. معمولاً بررسی اطلاعات و تطابق آنها با اطلاعات هویتی فرد زمان چندانی نمی‌برد و کارت پس از یک هفته صادر می‌شود.



 



کارت پایان خدمت در کشورهای مختلف جهان


یکی از تصورات اشتباهی که در مورد خدمت سربازی برای جوانان به وجود آمده است این است که خدمت سربازی فقط محدود به کشور ایران و یا چند کشور خاص است و فقط این کشورها از کارت پایان خدمت استفاده می‌کنند. شاید جالب باشد بدانید که 55 درصد از کشورهای دنیا خدمت سربازی اجباری را حذف کرده‌اند. این 108 کشور سربازی را به صورت اختیاری در نظر گرفته‌اند و افراد در جریان گذراندن برنامه‌های خاص و یا برخورداری از شرایط خاص کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

اما نکته جالب زمانیست که متوجه شوید تنها 20 کشور در دنیا، یعنی 10 درصد، خدمت سربازی اجباری بیشتر از 18 ماه را دارند و ایران نیز یکی از این کشورهاست. در ایران خدمت مقدس سربازی به مدت 24 ماه است و فرد پس از طی دوره آموزشی و گذراندن خدمت، کارت پایان خدمت دریافت می‌کند. در این شیوه، راه‌هایی برای دریافت کسر خدمت وجود دارد که افراد می‌توانند با استفاده از آنها مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهند. در ضمن 26 کشور دنیا خدمت اجباری کمتر از 18 ماه را دارند و تنها 8 کشور دنیا از سربازان به عنوان نیروهای مدنی استفاده می‌کنند.




 

صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت

علاوه بر آن به طور کلی آموزش امور امدادی به سربازان از جمله مواردی است که جمعیت هلال احمر مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ تمام سربازان این مهارت را آموخته باشند.کمالی همچنین با بیان اینکه طبق چشم‌اندازهای قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح، تا سال ۱۴۰۰ باید مهارت‌آموزی به تمام سربازان انجام شود، افزود: طبق چشم‌اندازهای ما تا این سال هر سرباز که از نیروهای مسلح خارج می‌شود باید حداقل یک مهارت و گواهی‌نامه مهارتی داشته باشد. در همین راستا نیز روز گذشته فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت سامانه سرباز ماهر اظهار کرد: افراد دارای مهارت پیش از انجام خدمت سربازی می‌توانند با مراجعه به این سامانه و مشاهده لیست مهارت‌ها و فنون مورد نیاز نیروهای مسلح و کشور که بالغ بر ۵۰۰ مورد در تمام رشته‌ها است، مهارتی را فرا گرفته و در طول خدمت نیز در همین راستا به کار گرفته شده و یا آن را تکمیل کنند. از این رو توصیه ما به جوانان این است که اگر هنوز به سربازی اعزام نشده‌اند مهارت‌ آموزی را جدی گرفته و یا اگر در حال گذراندن خدمت هستند، حتما حداقل یک مهارت را در خود تقویت کنند.

 

 

 

 منبع:کارت پایان خدمت سربازی 99

 

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: استعلام آنلاین کارت پایان خدمت-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده-پیگیری کارت پایان خدمت با کد ملی-شرط استخدام - کارت پایان خدمت من - من کارت پایان خدمت - بدون کارت پایان خدمت - کارت پایان خدمت سربازان- اقدامات لازم جهت دریافت کارت پایان خدمت 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: