کسری خدمت سربازی بعد از قطعنامه
نوشته شده توسط : nezam

کسری خدمت بعد از قطعنامه

کسری خدمت بعد از قطعنامه؟؟ در این مقاله به جزئیات این خبر میپردازیم و انواع کسری خدمت سربازی را نام برده و در مورد هرکدام به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد اینکه کسری خدمت به چه کسانی تعلق میگیرد؟ و چه مراحلی دارد؟ پس با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی هرکدام از اینها بپردازیم دوستان نکته دیگر اینکه در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام دیگر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کرده و از راهنمایی مشاوران با تجربه این مرکز بهره مند شوید .

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

روش‌ های گرفتن کسری خدمت سربازی

روش‌های گرفتن کسری خدمت سربازی برای همه‌کسانی که باید خدمت سربازی را پشت سر بگذارند، همواره موردتوجه بوده است. اینکه کسری خدمت سربازی به چه کسانی تعلق می‌گیرد، قبل خدمت چه اقداماتی باید انجام شود و مراحل گرفتن هر نوع کسری به چه صورت است و … سؤالاتی است که دهن اکثر افرادی که باید روزی به خدمت اعزام شوند در گیر کرده است. در این مقاله کلیات انواع روش‌های گرفتن کسری خدمت بیان‌شده است. همچنین خوانندگان عزیز می‌توانند در قسمت نظرات و پیشنهاد‌ها سؤالات احتمالی خود را مطرح کنند تا در سریع‌ترین زمان توسط مشاوران گروه برتر پاسخ داده شود. در حال حاضر روش‌های کلی برای گرفتن کسری خدمت شامل موارد زیر است:

  •     کسری بسیج
  •     کسری فرزند
  •     کسری پروژه خدمت
  •     کسری مناطق بد آب هوا و مرزی
  •     کسری ایثارگری جبهه پدر

 

 

کسری بسیج

کسری بسیج به افرادی که همکاری منظم و فعالیت پیوسته در بسیج و برنامه‌های مرتبط با آن داشته باشند بسته به میزان فعالیت تعلق می‌گیرد. میزان کسری خدمت قابل‌استفاده متناسب با فعالیت بسته به سمت و زمان فعالیت متفاوت است که نحوه محاسبه آن به‌صورت زیر است:بسیجی که مسئولیت فرمانده حوزه، عضویت شورا و فرمانده واحد داشته باشد، در صورت داشتن حداقل 6 ساعت فعالیت هفتگی (هر سه ماه 60 ساعت) در راستای مسئولیت‌های در نظر گرفته‌شده برای هرسال فعالیت پیوسته سه ماه کسری خدمت تعلق می‌گیرد.بسیجی که عضو شورا بوده باسابقه فعالیت 6 ساعت در هفته (هر سه ماه 60 ساعت) در قبال هرسال فعالیت پیوسته حداکثر 2 ماه کسری خدمت تعلق می‌گیرد.

به سایر افراد بسیجی که در برنامه‌های مرتبط با بسیج شرکت کرده و حضور پیوسته و مستمر داشته باشند، با داشتن 4 ساعت فعالیت هفتگی (40 ساعت در سه ماه) در قبال هرسال فعالی‌ات مستمر یک و نیم کسری خدمت تعلق می‌گیرد.





کسری خدمت فرزند

سربازان متأهلی که دارای فرزند هستند نیز می‌توانند از کسری خدمت فرزند استفاده کنند. بر اساس قوانین موجود برای هر فرزند 3 ماه از خدمت سربازی آن‌ها کسر می‌شود. در حالت کل برای سربازان متأهل مزایای زیر در نظر گرفته‌شده است:

  •     به ازای هر فرزند سه ماه کسر خدمت سربازی.
  •     مرخصی سربازان وظیفه متأهل از 22 روزبه 30 روز در سال افزایش‌یافته است.
  •     سربازان متأهل باید در شهر محل سکونت خود یا همسر خدمت کنند.
  •     سربازان متأهل حداقل هفته‌ای 3 روز بعد از ساعت اداری باید از پادگان مرخص شوند.






کسری بنیاد ملی نخبگان

از دو انتخاب ذکرشده در بالا عضویت در بنیاد ملی نخبگان گزینه مناسب‌تری است چون علاوه بر استفاده از کسری خدمت سربازی، امتیازاتی مانند وام‌های مسکن، حمایت مالی برای فعالیت­های اقتصادی و … نیز شامل فرد می‌شود و گزینه مناسبی برای رزومه فرد محسوب می­شود. برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان مشمولین باید حدنصاب امتیاز برای عضویت را کسب کنند. برخی از امتیازاتی که متقاضیان می‌توانند کسب کنند شامل موارد زیر است:

  •     معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری
  •     رتبه کنکور سراسری، ارشد و دکتری
  •     تعداد مقالات منتشرشده در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های خارجی و داخلی
  •     چاپ کتاب
  •     دانشجوی نمونه کشوری
  •     کسب مقام اول تا سوم در المپیادها و جشنواره‌های دانش‌آموزی و دانشجویی
  •     فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان و ثبت اختراع






کسری خدمت مناطق بد آب هوا و مرزی

سربازانی که در مناطق مرزی و همچنین مناطق بدآب‌وهوا خدمت کنند نیز متناسب با نوع منطقه از کسری خدمت برخوردار می‌شوند. سربازان باید توجه داشته باشند که انتخاب و تقسیم در این پادگان‌ها بر اساس نیاز سالانه کشور و یگان خدمتی تعیین می‌شود و از قبل انتخاب این پادگان‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

 

 

کسری خدمت مناطق بدآب‌وهوا

سربازانی که در پادگان‌هایی که در لیست مناطق بد آب هوا سازمان وظیفه عمومی طبقه‌بندی شوند خدمت کنند از دو ماه کسری خدمت برخوردار می‌شوند. همچنین اگر سربازی بعد از چند ماه خدمت در مناطق بد آب هوا به پادگانی که در شمار پادگان‌های بدآب‌وهوا قرار نمی‌گیرد انتقالی بگیرد نیز با توجه به زمان حضور در منطقه بدآب‌وهوا از کسری خدمت برخوردار می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر سربازی نیمی از دوره خدمت خود را در منطقه بدآب‌وهوا خدمت کرده باشد از 1 ماه کسری برخوردار می‌شود.


کریمی درباره‌ی جمع کردن کسر خدمت‌ مربوط به رزمندگی، جانبازی و اسارت، گفت: «این موارد قابل جمع است و ما در امتیازبندی که برای شناسایی ۲۰ هزار نفر اول انجام می‌دهیم حتما تمام این موارد را لحاظ کنیم.»

وی در مورد اینکه اگر فردی به‌عنوان مثال ۲۴ ماه سابقه رزمندگی و دو فرزند پسر داشته باشد، می‌تواند برای هر دو فرزندش معافیت بگیرد یا خیر، افزود: «این ۲۴ ماه تنها برای اولین فرزندی که به سربازی برود قابل استفاده خواهد بود و او کسر خدمت دریافت می‌کند اما مثلا اگر فردی ۴۰ ماه سابقه رزمندگی داشته باشد فرزند اولش با ۳۰ ماه سابقه معاف می‌شود و فرزند دومش نیز به شرط آنکه جزو ۲۰ هزار نفر اول قرار بگیرد می‌تواند ۱۰ ماه کسر خدمت دریافت کند.»

 

 

 

شرط بهره‌مندی از کسر خدمت‌های ایثارگری

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره شرط بهره‌مندی از کسر خدمت‌ مربوط به رزمندگی، جانبازی و آزادگی افزود: «نداشتن غیبت مهم‌ترین شرط برای بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها است. درواقع اگر فردی وارد غیبت شود به‌هیچ‌عنوان امکان بهره‌مندی از این تسهیلات برایش وجود ندارد و حتی اگر جزو ۲۰ هزار نفر اول قرار بگیرد باید سربازی‌اش را به شکل عادی طی کند از این‌رو به تمامی مشمولان توصیه می‌شود که حتما توجه داشته باشند که وارد غیبت نشوند.»

 



شروط کسر خدمت برای فرزندان کارمندان دولت و نیروهای مسلح

کریمی با اشاره به آن دسته از کارمندان دولت که در زمان هشت سال دفاع مقدس در مناطق جنگی مشغول به خدمت بودند، گفت: «فرزندان این افراد نیز با توجه به شرایط و دستورالعملی که ابلاغ‌شده می‌توانند از این کسر خدمت‌ها بهره‌‌مند شوند؛ به‌عنوان مثال فردی که در دوران دفاع مقدس کارمند وزارت نیرو بوده و وظیفه برق‌رسانی به مناطق جنگ‌زده را داشته گرچه رزمنده نبوده اما به سبب حضور و خدماتی که در مناطق جنگی داشته می‌تواند از این کسر خدمت‌ها برای فرزندش استفاده کند.»

 

منبع:کسری خدمت بعد از قطعنامه

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: کسری خدمت سربازی بعد از قطعنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: