افزایش سن سربازی به 20 سال قطعی است ؟
نوشته شده توسط : nezam

سردار موسی کمالی درباره درخواست مطرح شده از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش سن سربازی به ۲۰ سال اظهارکرد:‌ سربازان از مهم‌ترین بنیه‌های دفاعی کشور هستند و از این رو سربازی امری لازم و ضروری برای کشور است. در همین راستا نیز ستادکل نیروهای مسلح از هرطرح و ایده‌ای که منجر به ارتقا خدمت سربازی و روحیه و شرایط سربازان شود استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه متولی بررسی طرح‌ها و ایده‌های مربوط به سربازی ستادکل نیروهای مسلح است، گفت: در همین راستا نیز هرطرح و ایده‌ای که برای سربازی وجود داشته باشد، ابتدا باید به ستادکل نیروهای مسلح ارائه شده و اقدامات کارشناسی و بررسی‌های لازم در مورد آن انجام شود.عزیزان مشمول در این مقاله در خصوص شرایط سنی اعزام به خدمت 99 مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان عزیز با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص افزایش سن سربازی به 20 سال و در کل شرایط سنس اعزام دست پیدا نمایید لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید....

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

افزایش سن سربازی به ۲۰ سال

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به درخواست مطرح شده برای افزایش سن سربازی به ۲۰ سال اظهار کرد: در حال حاضر سن سربازی در کشور ورود به ۱۹ سالگی است و از طرف دیگر نیز دارندگان مدرک دیپلم یکسال فرصت دارند تا وضعیت سربازی خود را مشخص کنند که به عبارتی دیگر فرد مشمول پس از دریافت دیپلم تا ۲۰ سالگی فرصت دارد که وارد دانشگاه شود، یعنی می‌تواند دوبار در کنکور شرکت کرده و فرصت پذیرش در رشته دانشگاهی مورد علاقه‌اش را پیدا کند.

سردار کمالی افزود: همچنین ستاد کل نیروهای مسلح با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش به دانش آموزان ذکور این فرصت را داده که تا ۲۰ سالگی تحصیل خود را ادامه داده و در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند، یعنی اگر دانش آموزی به دلایل مختلف نظیر ضعف تحصیلی و ... نتواند تا ۱۸ سالگی دیپلم بگیرد، می‌تواند تا ۲۰ سالگی به تحصیل خود ادامه داده و مدرک دیپلم را دریافت کند و پس از آن هم دوباره یکسال فرصت دارد که تکلیف سربازی‌اش را مشخص کند که دراین شرایط سن فرد به ۲۱ سال می‌رسد.

وی تصریح کرد:‌ با این شرایط به نظر نمی‌رسد که دغدغه سربازی بتواند منجر به ایجاد مشکل برای کنکوری‌ها شود، چرا که تسهیلات لازم برابر قانون و مقررات به این افراد ارائه شده است. به همین دلیل نیز می‌توان گفت که پیشنهاد مطرح شده عملا وجود داشته و کسانی که دغدغه کنکور داشته باشند تا سن ۲۰ سالگی و حتی در موارد خاصی که در بالا گفته شد تا ۲۱ سالگی می‌توانند برای شرکت در کنکور اقدام کنند.

 


معافیت های جدید 99

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از خدمت سربازی معاف شدند. خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سه دختر و یک پسر دارند پسر از خدمت سربازی معاف می‌شود.وی افزود: مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت سربازی معاف شدند. معلولیت فرزند را سازمان بهزیستی باید تایید کند. مشمولانی که با زنان معلول ازدواج کنند 5 سال معافیت موقت دریافت می‌کنند. بعد از 5 سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافیت 5 ساله به معافیت دایم تغییر پیدا می‌کند. مشمولی که همسرش فوت کرده و فرزند صغیر دارد در صورتی که ازدواج نکرده باشد از خدمت سربازی معاف است. البته او بعد از گرفتن معافیت می‌تواند ازدواج کند.

 

سردار کمالی ادامه داد: یگانه مراقب و نگه دار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است. شرط تعیین تکلیف خدمت سربازی برای ثبت اموال نیز در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد. همچنین یکی از فرزندان پسر سربازی که در طول خدمت سربازی فوت کرده است یا در صورت نداشتن فرزند یکی از برادرانش از خدمت معاف می‌شود.وی تاکید کرد: تمام فرزندان شهدا و مفقودالاثرا از خدمت سربازی معاف شدند. همچنین به ازای هر شهید، آزاده با 14 ماه اسارت، جانباز با 25 درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند یک برادر معاف می‌شود. یک فرزندخوانده قانونی جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به واسطه جانبازی صاحب فرزند نمی‌شود از خدمت معاف می‌شود.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سن جدید مشمولان در قانون جدید گفت: همچنین تمام مشمولین دیپلم و بالاتر یک سال فرصت دارند تا خود را برای انجام خدمت معرفی کنند. همچنین به دانشجویان انصرافی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای یک بار قبل از انجام خدمت سربازی اجازه ادامه تحصیل داده شده است.


 

 

خرید خدمت سربازی برای متاهلین

قوانین و مصوبات تازه ای در رابطه با کسری و خرید خدمت نظام وظیفه برای کلیه مشمولین عزیز به وجود آمده است که هر یک از این قوانین به تناسب افرادی که شامل آن طرح می شوند، می توانند از قوانین و مصوبات جدید استفاده نمایند. شرایط فروش خدمت سربازان متاهل نیز، با توجه به مدرک تحصیلی آنان تعیین می گردد. که در ادامه به شرایط و میزان هزینه های آن اشاره خواهیم نمود.

مطابق با مصوبات بودجه سالانه کل کشور آن دسته از مشمولینی که که بیش از 8 سال غیبت داشته اند، مطابق با شرایط خرید خدمت سربازی می توانند با استفاده از خرید خدمت سربازی و پرداخت جریمه و مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی تا پایان سال تسویه می شود معاف نماید. در ادامه به صورت جدول میزان هزینه هر یک از مدارک تحصیلی را ارئه خواهیم نمود.


 

 

 

پرسش و پاسخ مهم در خصوص اعزام سربازی

 

 

افرادي كه سن خود را تغيير داده‌اند تكليف آنها چيست؟     
 
برابر قانون، سن مشمولانو افراد تحت تکفل از لحاظ خدمت وظيفه عمومي و يا معافيت از آن، تابع مندرجات اوليه اولين شناسنامه بوده و هرگونه تغييري كه بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظيفه عمومي معتبر نمي‌باشد . تغيير سن بر مبناي ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلي و جلوگیری از تزلزل آنها مصوب سال 67 فقط درباره خود مشمولین معتبر است.

 



تغيير سن براي بستگان مشمول مانند پدر، در ارتباط با معافيت كفالت پذيرفته مي‌شود؟     

خير. سن بستگان و افراد تحت تكفل مشمولان از لحاظ معافيت،‌تابع مندرجات اوليه اولين شناسنامه آنان است و هرگونه تغييري كه بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظيفه عمومي معتبر نخواهد بود مگر اينكه شناسنامه اوليه آنان با حكم قضايي ابطال شده باشد كه در اين صورت شناسنامه جديد ملاك است.

 



مدت خدمت سربازي در حال حاضر چند ماه مي‌باشد؟     

با توجه به مقررات موجود كه از ابتداي سال 1391 به مرحله اجرا درآمده، مدت خدمت دوره ضرورت به شرح زير مي‌باشد: الف : خدمت كاركنان وظيفه مأمور به دستگاه‌هاي غير نظامي (امريه): 24 ماه ب : خدمت كاركنان وظيفه در نيروهاي مسلح و يگان‌هاي حفاظت در مناطق عادي: 21 ماه پ : خدمت كاركنان وظيفه غيربومي در مناطق امنيتي غيردرگير، مناطق عملياتي مناطق محروم و بد‌ آب‌ و هوا: 19 ماه ت : خدمت كاركنان وظيفه در مناطق جنگي و امنيتي درگير: 18 ماه





اگر فردي وضعيت خدمت سربازي خود را مشخص نكرده باشد چه محروميت‌هايي شامل حال او مي‌شود؟     
 
 برابرماده 10 قانون خدمت وظيفه عمومي، انجام امور زير در مورد مشمولين وظيفه عمومي مستلزم ارايه مدرك دالّ بر رسيدگي به وضع مشموليت آنان مي‌باشد: الف: دريافت هر گونه وام و كمك‌هاي كشاورزي و صنعتي و دامداري و مسكن از طريق بانك‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي و وابسته به دولت و نهادهاي قانوني. ب: كانديدا شدن جهت انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ساير شوراها و انجمن‌هاي قانوني. پ: تحويل اصل گواهينامه يا پايان نامه دوره‌هاي تحصيلي ديپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه. ت: صدور پروانه كسب و اجازه اشتغال و عضويت در شركت‌هاي تعاوني. ث: دريافت مستمري از سازمان‌هاي دولتي و وابسته و نهادهاي قانوني. ج: - استخدام به هر صورت (رسمي، پيماني، روزمزد و خريد خدمت) در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي و وابسته به دولت و نهادهاي قانوني و شركت‌هاي دولتي.




چه مداركي نشان‌دهنده رسيدگي به وضع مشموليت افراد مي‌باشد؟     

مدارك زير نشان‌دهنده رسيدگي به وضع مشموليت افراد بوده و دارندگان آن مي‌توانند حسب مورد از خدمات موضوع ماده 10 قانون وظيفه عمومي بهره‌مند شوند: الف: كارت پايان خدمت دوره ضرورت. ب: كارت معافيت دايم. پ: برگ معافيت موقت کفالت یا پزشکی در مدت اعتبار آن. ت: برگ آماده به‌خدمت بدون غيبت در مدت اعتبار آن. ث: گواهي اشتغال به تحصيل دارای شماره معافیت تحصیلی در مدت اعتبار آن. ج: گواهي اشتغال به خدمت براي كاركنان وظيفه. چ: گواهي اشتغال به خدمت براي كاركنان نيروهاي مسلح و افراد متعهد خدمت در دستگاه‌هاي غيرنظامي. ح: گواهي صادره از واحدهاي وظيفه عمومي.

 

 





منبع:شرایط سنی اعزام به خدمت 99

 

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: افزایش سن سربازی به 20 سال قطعی است ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: