کسری خدمت تا چه سالی تعلق میگیرد ؟
نوشته شده توسط : nezam

کسری خدمت تا چه سالی تعلق میگیرد

 

طبق ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان رزمندگانی که دارای ۳۰ ماه جبهه یا ۲۵ درصد جانبازی یا ۲۴ ماه اسارت هستند، از انجام خدمت سربازی معاف هستند اگر فردی این امتیاز را به نسبت ۲ یا ۳ برابر دارا باشد، فرزند دوم یا سومش نیز می‌تواند معاف شود که این موارد هم‌اکنون در حال اجراست.این مقام ارشد ستادکل نیرو‌های مسلح در خصوص افرادی که دارای سابقه ایثارگری کمتر از موارد و ارقام گفته‌شده فوق هستند اعلام کرد: طبق بند «د» ماده ۸۸ در برنامه ششم توسعه، کسر خدمت نیز برای افراد زیر ۳۰ ماه درنظر گرفته شده که برای اجرای آن دو دیدگاه وجود داشته است.کسری خدمت تا چه سالی تعلق میگیرد سوالی است که برای خیلیای شما پیش امده است به همین دلیل ما در این مقاله به ان پرداخته ایم تا شما دوستان با مطالعه این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود دست یابید دوستان به این نکته توجه داشته باشید که مرکز سامانه صدای مشاور با تیم مشاوران تخصصی در زمینه نظام وظیفه ,تحصیلی و ... به صورت شبانه روزی اماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند .

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

افرادی که دارای سابقه ایثارگری کمتر از 28 و 29 ماه هستند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص وضعیت افرادی که دارای سابقه ایثارگری کمتر از ۲۸ و ۲۹ ماه هستند، اعلام کرد: برای سال 98برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادند که به همه افراد دارای سابقه ایثارگری کسر خدمت تعلق بگیرد که این موضوع به کمیسیون‌های ذیربط ارجاع شده و هم‌اکنون در حال بررسی است.

سردار کمالی در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص جزئیات این تصمیم تصریح کرد: اگر مجلس طرح جدیدی ارائه ندهد، براساس توافقی که در سال 98بین ستادکل نیرو‌های مسلح و مجلس شورای اسلامی انجام شده، برای دارندگان سابقه ایثارگری ۲۵، ۲۶ و ۲۷ ماه فراخوان داده می‌شود و آن‌ها می‌توانند در سهمیه ۲۰ هزار نفر سال 98کسر خدمت دریافت کنند.این مقام ارشد ستاد کل گفت: سعی داریم ۲۰ هزار نفر سهمیه سال 98را با دارندگان سابقه ایثارگری ۲۵، ۲۶ و ۲۷ ماه پر کرده و هر چه از سهمیه سال گذشته نیز باقی مانده با این افراد تکمیل کنیم؛ البته دارندگان ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری نیز در سال 98 لحاظ خواهند شد.


 

 

شرایط جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص شرایط جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران که در بند «د» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه ذکر شده بود عنوان کرده بود که به ازای هر ماه جبهه یک ماه کسری به فرزندان ایثارگران تعلق گیرد که این قانون بعداً در توافقی که با مجلس صورت گرفت به این صورت اجرا شد که به 20 هزار نفر بالاترین امتیاز تعلق گیرد.


 

 

طرح کسری 12 روزه فرزندان ایثارگران

کسانی که سابقه ایثارگری‌شان به حد نصاب فوق نرسیده است فرزندانشان به ازای هر ماه ایثارگری یا هر درصد جانبازی 12 روز کسر خدمت می‌گیرند.در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح، گفت: طرح کسری 12 روزه فرزندان ایثارگران به ازای هر ماه سابقه ایثارگری ابلاغ شده و در حال حاضر قابل اجراست.سردار کمالی در خصوص اینکه این طرح شامل چه کسانی خواهد شد، این طرح و کسری فقط شامل کسانی می‌شود که در حال خدمت هستند؛ اما آنهایی که واجد شرایط معافیت باشند چه در حال خدمت بوده و چه نباشند می‌توانند از طرح معافیت استفاده کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی برخورداری از این تسهیلات اظهار داشت: افراد برای برخورداری از این تسهیلات باید یا گواهی اشتغال به خدمت، یا برگ اعزامی مشخص مبنی بر اینکه چه تاریخی اعزام می‌شوند همراه داشته باشند؛ برای دریافت گواهی اشتغال باید به محل خدمت خود مراجعه کنند؛ برای دریافت برگ اعزام نیز به پلیس + 10.


 

 

آیا می‌توان غیبت از سربازی را توجیه کرد؟

 آیا می‌توان غیبت از سربازی را توجیه کرد؟ به‌طورکلی غیبت مانع بهره‌مندی از کسرخدمت‌های ایثارگری است و اگر فردی وارد غیبت از سربازی شده باشد، نمی‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود. درباره توجیه غیبت از سربازی نیز ، سازمان وظیفه عمومی ناجا این موضوع را بررسی خواهد کرد. فرد متقاضی باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ رفته و درخواست توجیه غیبت بدهد، پس از آن اگر دلایل فرد برای غیبت از سربازی موجه باشد، آنوقت فرد متقاضی می‌تواند نسبت به دریافت کسرخدمت ایثارگری اقدام کند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره افرادی که اضافه خدمت ناشی از غیبتشان بخشیده شده یا تا تاریخ قبل از ۲۲ بهمن 98به سربازی رفته‌اند نیز گفت:‌ ما اعلام کردیم که اضافه خدمت افرادی که تا قبل از 22 بهمن 98 وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند بخشیده خواهد شد و این به هیچ عنوان به معنای بخشودگی اصل غیبت و تبعات ناشی از آن نیست. بنابراین این دسته از افراد نیز مشمول دریافت کسر خدمت ایثارگری نمی‌شوند.

در مورد امکان تجمیع کسرخدمت‌ های مختلف باکسر خدمت ایثارگری و نیز امکان تجمیع سوابق والدین برای دریافت کسرخدمت نیز گفت:‌ سه نوع تجمیع وجود دارد که تمامی آنها ممکن است: یکی تجمع سوابق آزادگی، جانبازی و رزمندگی افراد است که قابل تجمیع است، دیگر تجمع سوابق والدین با یکدیگر است که آن هم قابل جمع است و دیگر تجمیع کسرخدمت‌های دیگر با کسرخدمت ایثارگری است که در این مورد نیز مشکلی وجود نداشته و امکان تجمیع وجود دارد.

 

 

منبع:کسری خدمت تا چه سالی تعلق میگیرد

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: کسری خدمت تا چه سالی تعلق میگیرد ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: