جدیدترین اخبار و جزئیات خدمت نظام وظیفه
نوشته شده توسط : nezam

مدت زمان خدمت سربازی در سال 99 به عوامل متعددی وابسته خواهد بود و از جمله این موارد مدرک تحصیلی مشمولان – مجرد یا متاهل بودن ایشان – فعالیت یا عدم فعالیت مشمولان در بسیج – انجام پروژه های محوله از جانب ارگان های دولتی و … خواهد بود که مشمولان نظام وظیفه از بسیاری از قوانین و مقررات نظام وظیفه آگاهی کافی را ندارند لذا اگر امتیازی در این مورد داشته باشند که بتواند موجب کاهش مدت زمان خدمت سربازی وی گردد بی بهره خواهند بود شایان ذکر است داوطلبان گرامی می توانند جهت اطلاع از این قوانین و مدت زمان خدمت سربازی در سال 99 به صورت دقیق شوند با شماره های مندرج در جدول زیر تماس بگیرند پاسخگویی به مشمولان از 8 صبح الی 1 شب.

مدت زمان خدمت سربازی در سال 99 دستخوش تغییراتی قرار گرفته ، خدمت نظام وظیفه تمامی مشمولانی که از آغاز سال نود و یک جهت انجام خدمت نظام وظیفه اقدام نموده اند بیست و یک ماه بوده است اما برای همه سربازان به این صورت نبوده و با توجه به یگان های خدمتی ایشان متفاوت خواهد بود همچنین مدت زمان معلوم دوره خدمت برای آن دسته از مشمولانی که تحت عنوان امریه در مراکز و ادارات دولتی امریه پذیر مشغول به خدمت مشغول می باشندعزیزان همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله در خصوص جدیدترین جزئیات خدمت نظام وظیفه مطالبی نوشته ایم که امیدوار هستیم مطالب امده در اینمقاله مورد رضایت وتوجه همه شما عزیزان قرار گیرد لذادر صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید 


 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

خدمت سربازی 18 ماهه در سال 99

مدت زمان خدمت سربازی در سال 98 18 ماهه تصویب شده در سال 99 هنوز اطلاعیه به دست ما نرسیده که در صورت اطلاعیه جدید در همین سایت اعلام خواهد شد

این تیتر خبر جالبی است که این روزها به گوش مشمولین خدمت نظام وظیفه می رسد.در نهایت تمامی مشمولین در پی این اند که صحت این خبر را دریافت کنند و آیا این خبر حقیقت دارد یا خیر؟؟این روزها بیش تر مشمولین با توجه به طولانی بودن زمان خدمت، به دنبال راه هایی می باشند که یا از خدمت سربازی معاف شوند یا زمان آن را به حداقل برسانند یا بتوانند مدت خدمت را به طور امریه بگذرانند و یا موفق به دریافت کسری خدمت سربازی شوند که متاسفانه به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی موفق به این امر نمی شوند.سامانه ایران تحصیل راهنمای خوبی با گروه مشاورین خود، برای مشمولین خدمت سربازی می باشند.

 

 


زمان خدمت سربازی و دوره آموزشی

طبق مدرک تحصیلی و ارگانی که خدمت می کنید امکان دارد که مدت زمان دوره آموزشی تغییر پیدا کند اما زمان آموزشی دقیقا 8 هفته است.

تغییرات و زمان بندی های ایجاد شده برای خدمت سربازی و افرادی که خدمت می کنند در مدت زمان آموزشی متفاوت است.به طور مثال در ارتش، مراکز آموزش عمومی رزم اولیه رای آموزش سربازان است و طبق همین اساس، مدت آموزش سربازی در نیروی انتظامی دو ماه بوده که این مدت زمان برای دوره های ارشد و دکتری اندکی کوتاه تر است.

 

 


سربازان حین خدمت


- سربازانی که در حال انجام خدمت سربازی می باشند و قبل از اعزام به خدمت بیش از 8 سال غیبت داشته اند ، شامل این مقررات می باشند.
-سربازان حین خدمت در صورتی که به خدمت اشتغال دارند ، پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی از خدمت ترخیص خواهند شد.

 

 

 

سربازان فراری

سربازان فراری که از تاریخ آخرین فرار از خدمت آن ها بیش از 8 سال گذشته باشد و تاکنون نیز برای اعزام به خدمت اقدام نکرده باشند ، شامل این مقررات می باشند. ضمن اینکه مدت فرار آن ها تا پایان سال 99 محاسبه می شود.
سربازان فراری که از تاریخ آخرین فرار از خدمت آن ها ، بیش از 8 سال نگذشته باشد (کمتر از 8 سال) در صورت انجام یا عدم انجام خدمت سربازی ، غیبت آن ها از زمان ورود به غیبت و تا پایان سال 99 محاسبه می شود.



 

برای دریافت پروژه کسری خدمت ۲ تا ۱۹ ماهه سربازی چه کار کنیم؟

اگر صنفی سرباز غایب را استخدام کند، برای بار اول باید  جریمه‌ای به مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازد؛ اگر بار دوم این تخلف را انجام دهد باید هزینه سه سرباز را بپردازد یعنی ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان.
سردار کریمی ادامه داد: هم اکنون با وزارت کار توافق شده که به صورت سیستمی سربازان غایب و فراری به نظام وظیفه معرفی شوند؛‌ یعنی از طریق سامانه‌ای که کارگران بیمه می‌شوند و از طریق سیستم بیمه استعلام صورت می‌گیرد و دیگر پلیس به صنوف مراجعه نمی‌کند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این مطلب که طبق قانون تعقیب، شناسایی و دستگیری مشمولان غایب پیش‌بینی شده است تصریح کرد: سال گذشته ۴.۵ میلیون پیامک برای مشمولان  غایب ارسال شد؛ به آنها اعلام کردیم که ما شما را می‌شناسیم و البته به آنها فرصت دادیم تا تعیین تکلیف کنند.

وی تصریح کرد: افرادی که ۸ سال غیبت سربازی دارند باید تعیین تکلیف کنند؛ یا طرح جریمه غیبت ثبت‌نام کرده و با واریز وجه کارت پایان خدمت بگیرند یا اینکه به سربازی بروند؛‌ می‌توانند یک سوم هزینه جریمه را پرداخت و مابقی را به صورت قسطی تا پایان سال تسویه کنند.
این مقام ارشد نظام وظیفه عمومی ناجا در خصوص مشمولانی که در خارج از کشور حضور دارند اعلام کرد: مصوبه‌ای وجود دارد که تا سال ۱۴۰۰ مشمولان غایبی که غیبت‌شان به ۸ سال نرسیده است در یک پروسه سه ماهه یعنی در دو نوبت بتوانند به کشور وارد و خارج شوند.
سردار کریمی تشریح کرد: اگر این مشمولان مقیم خارج به ۸ سال غیبت برسند، در لحظه ورود به کشور باید پول جریمه را پرداخت کرده و وارد شوند؛ اگر در لحظه خروج ۸ سال غیبت‌شان تکمیل شود نمی‌توانند خارج شوند مگر اینکه جریمه را پرداخت کنند.
وی در پاسخ به پرسش فارس در این خصوص که تکلیف دانشجویان خارج از کشور با توجه به اتمام طرح جریمه غیبت سربازی تا پایان سال، چه می‌شود،‌گفت: چون مصوبه مورد نظر تا سال ۱۴۰۰ را شامل می‌شود در حال بررسی هستیم که در خصوص مشمولان مقیم خارج از کشور چه کنیم.جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد:‌ضمانت خروج از کشور در کوتاه‌مدت ۱۵ میلیون تومان است که این مبلغ در درازمدت و برای تحصیل به ۲۰ میلیون تومان می‌رسد.

این مقام ارشد نظام‌وظیفه در خصوص غیبت‌های کوتاه‌‌مدت مشمولان اعلام کرد: قانون‌گذار برای همه افراد زمانی را تعیین کرده که می‌توانند حداقل در یک کنکور شرکت کنند؛‌اگر فرد تاریخ اعزامش برسد و به مدت ۵ تا ۱۰ روز یا نهایت یک ماه به دنبال کارهای اداری رفته و دچار غیبت شود، می‌تواند به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و با درخواست توجیه غیبت و ارائه مدارک، غیبت خود را رفع اثر کند، اما اگر فرد مدت طولانی غیبت کند و مدارک مستندی ارائه ندهد، غیبتش رفع نمی‌شود.وی ادامه داد: اگر فردی باید سال ۹۹ به خدمت سربازی می‌رفته و غیبت کرده و امسال دکترا هم قبول شده باشد اجازه تحصیل ندارد و باید به خدمت سربازی برود چرا که قانون‌گذار به طور مساوی برای همه افراد فرصت شرکت در کنکور را قائل شده است.
سردار کریمی در خصوص برخی استثنائات غیبت سربازی گفت: اگر فردی تاریخ اعزامش فرا رسید و خدایی ناکرده پدرش فوت کرد یا اینکه پدرش دچار بیماری شد یا اصلاً مراسم ازدواجش همزمان شد می‌تواند در خصوص غیبت خود اقدام کرده و با توجه به موارد قانونی آنها را رفع کند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص طرح ایثارگری اعلام کرد: بنابر قانون هر کسی که والدینش  ۳۰ ماه جبهه یا ۲۴ ماه آزادگی یا ۲۵ درصد جانبازی داشته باشد، از انجام خدمت سربازی معاف است؛ سال گذشته کسانی که والدین‌شان ۲۸ و ۲۹ ماه ایثارگری داشتند نیز در صف معافیت قرار گرفتند که این مسئله تا سقف ۲۰ هزار نفر، امسال نیز اجرایی می‌شود که تا این لحظه ۸ ـ ۷ هزار نفر در این طرح معاف شده‌اند




 

 

خدمت نظام وظیفه عمومی سربازی در ایران

سربازی و یا همان خدمت نظام وظیفه عمومی سربازی در ایران به خدمت سربازی عمومی گفته می‌شود که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام مردان بالای ۱۸ سال ایرانی، به جز مواردی که استثنا شده‌اند، باید به خدمت سربازی بروند. گذراندن دوره سربازی برای تمامی مشمولین اجباری است و مشمولین قبل از پایان این دوره از انجام هرگونه خدمات دولتی و استفاده از برخی خدمات شهروندی بازداشته می‌شوند.

اما عده ای از مشمولان نه تنها شرایط معاف شدن ندارند بلکه به خدمت سربازی نمی‌روند و دچار غیبت می‌شوند و یا از خدمت سربازی فرار می‌کنند. این افراد نیز به دنبال راهی می‌گردند که از ادامه سربازی معاف شوند و یا از مجازات غیبت سربازی و یا فرار از خدمت رهایی پیدا کنند.

در این گزارش به بیان راه حل‌هایی درباره راه کارهایی جهت معافیت سربازان فراری می‌پردازیم.

 

 

 

کدام دسته از مشمولان خدمت سربازی فراری محسوب می‌شوند

در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که چه افرادی را سرباز فراری خطاب می‌کنند. بسیاری از افراد زمانی که به سن مشمولیت می‌رسند جهت اعزام به خدمت سربازی اقدام می‌کنند. در صورتی که فرد نسبت به اعزام به خدمت اقدامی نکند غایب محسوب می‌شود. گاهی نیز برخی افراد در حین انجام خدمت سربازی، از ادامه خدمت منصرف شده و در حین خدمت سربازی غیبت می‌کنند. این افراد در ابتدا سرباز غایب محسوب می‌شوند و در صورت تداوم این غیبت به لیست سرباز فراری‌ها اضافه می‌شوند.

 

 

 

مجازات سرباز فراری‌ ها

قوانین مربوط به فرار از خدمت سربازی با توجه به علت فرار از خدمت سربازی مشخص می‌شود. اگر فرار سرباز از خدمت موجه باشد، در دادگاه نظامی علت فرار فرد از خدمت سربازی بررسی می‌شود. نوع مجازات فرار از خدمت سربازی با توجه به دلایل موجود تعیین می‌شود که یا منجر به حبس و یا منجر به اضافه خدمت می‌شود و البته گاهی هم به دلیل وجود دلایل موجه مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

با توجه به ماده ۶۰ قانون جرایم نظامی اگر فرد بعد از فرار از خدمت، خود را معرفی نماید و برای اولین مرتبه فرار کرده باشد، نهایتا مدت سه ماه اضافه خدمت برایش لحاظ می‌شود. در صورتی که فرد سابقه فرار بیش از ۶۰ روز داشته باشد، بین ۲ الی ۶ ماه زندان برایش در نظر گرفته می‌شود. گاهی نیز با نظر قاضی و بررسی دلایل فرار و سوابق فرد مدت حبس به جریمه نقدی یا اضافه خدمت تبدیل می‌شود.

 

 

 

معافیت سرباز فراری امکان پذیر است؟

در صورتی فردی به عنوان سرباز فراری محسوب شود همچون سرباز غایب از دریافت خدمات اجتماعی محروم می‌شود. در واقع باید این گونه بگوییم سرباز فراری یا سرباز غایب نمی‌توانند به راحتی در جامعه زندگی کنند. فرد به ناچار یا باید خود را به نظام وظیفه معرفی کند و یا باید راهی برای معافیت سرباز فراری پیدا کند. در واقع در قانون فردی که از خدمت سربازی فرار کرده است مشمول مجازات‌هایی می‌شود. برای اینکه فرد بتواند از معافیت سرباز فراری استفاده کند دو حالت وجود دارد.

یکی از راه‌های معافیت سربازان فراری یا غایب از خدمت سربازی، پرداخت جریمه غیبت از خدمت سربازی می‌باشد. با توجه به قانون افرادی که بیش از ۸ سال از غیبت سربازیشان یا فرار از خدمتشان گذشته باشند می‌توانند با پرداخت جریمه نقدی از کارت معافیت سربازی استفاده کنند. یکی دیگر از راه‌های معافیت سربازان فراری یا سرباز غایب این است که بر اساس قانون افرادی که بیش از ۵۰ سال سن دارند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

 

 

 

 

 

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازیچرا حقوق

 

 





:: برچسب‌ها: آخرین اخبار خرید خدمت سربازی ,آخرین اخبار سربازی متاهلین ,آخرین اخبار نظام وظیفه ,مدت خدمت سربازی ,کسر خدمت سربازی ,مدت خدمت سربازی در سال 98 ,کانال اخبار سربازی ,مدت خدمت سربازی در سال 99 ,1400 ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: