کدام مددجویان از سربازی معاف می شوند
نوشته شده توسط : nezam

مشمولان عزیز خدمت سربازی اینبار در این مقاله  در خصوص اینکه کدام مددجویان از سربازی معاف می شوند توضیحاتی داده ایم و امیدوار هستیم مطالب امده در این مقاله مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید ..

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

معافیت مددجویان کمیته امداد از خدمت سربازی

فرهاد کاظمی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کردستان گفت: برای حمایت از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد طرح ها و امتیازات مختلفی در نظر گرفته ایم که یکی از این حمایت ها معافیت فرزندان مشمول خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است. بر اساس هماهنگی های انجام شده بین کمیته امداد و سازمان وظیفه عمومی ناجا برای افرادی که بر اساس بخشنامه ها و مصوبات شرایط لازم را دارا باشند کارت معافیت صادر خواهد شد.

 

 

 

کدام دسته از مشمولان تحت پوشش کمیته امداد از سربازی معاف می شوند؟

فرهاد کاظمی درباره شرایط لازم برای معافیت مشمولان تحت پوشش کمیته امداد گفت: مشمولان تحت پوشش کمیته امداد در صورت دارا بودن یکی از شرایط زیر می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.مددجویانی که پدرشان فوت کرده و با مادر خود زندگی می کنند می توانند کارت معافیت سربازی بگیرند. این مددجویان برای استفاده از این یکی از فرزندان پسر خانواده هایی که به دلیل طلاق تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته اند نیز می تواند از خدمت سربازی معاف شود. شرط استفاده از این معافیت این است که مشمول غیبت نداشته و از تاریخ طلاق سه سال گذشته باشد و خانواده حداقل دو سال تحت پوشش کمیته امداد باشد.
تک فرزند پسر خانواده های تحت پوشش که دارای سه فرزند دختر هستند هم از معافیت خدمت سربازی بهره مند می گردد. (معافیت سه خواهری)


 

 

 

آیا همه مددجویان می توانند از معافیت های مذکور بهره مند شوند؟

فرهاد کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا همه مددجویان می توانند از این معافیت ها استفاده کنند یا اینکه محدودیت هایی برای مشمولین تحت پوشش وجود دارد گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۶۲ نفر از فرزندان تحت حمایت کمیته در استان کردستان از این معافیت ها استفاده کرده اند. این تعداد در تمام طول سال گذشته در این استان ۱۰۰ نفر بوده است. اما مددجویانی که از طریق تبصره بند ۱۴ و به صورت موقت تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند نخواهند توانست از این معافیت استفاده نمایند.


 

 

 

معافیت‌های سربازی

یکی از انواع معافیت‌های سربازی، معافیت بهزیستی است. بسیاری از مشمولان خدمت سربازی خودشان یا از اعضای خانواده ایشان به عنوان مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. معافیت ماده ۶ بهزیستی با توافق بین سازمان بهزیستی و ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفته است. در دواقع این معافیت به منظور حمایت از خانواده افراد تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده است.مددجوی بهزیستی کسی است که به واسطه معلولیت و یا نیاز به حمایت روحی و ... تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد.

در واقع معافیت ماده ۶ به منظور حمایت از خانواده‌هایی است که یک یا دو نفر از اعضای آن خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند. این معافیت طی تفاهم نامه‌ای با سازمان نظام وظیفه عمومی در دهه هشتاد منعقد شد. در این نوع معافیت در صورتی که یک یا دو نفر از اعضای خانواده فرد مشمول تحت پوشش بهزیستی باشند، فرد مشمول می‌تواند به واسطه معافیت از کفالت استفاده کند و از خدمت سربازی معاف گردد.

 

 

 

قوانین معافیت مددجوی مشمول خدمت سربازی بهزیستی

این نوع معافیت فقط شامل افراد مشمولی می‌شود که وضعیت خانوادگیشان در یکی از حالات زیر باشد:

پدر یا مادر فرد مشمول، یکی از آن‌ها به دلیل داشتن معلولیت، تحت پوشش بهزیستی باشند.

حداقل دو نفر از اعضای خانواده (خواهر و برادر) به واسطه معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشند.

همسر فرد مشمول به واسطه معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد.

مادر فرد مشمول همسر نداشته و تحت پوشش بهزیستی باشد.

فرزند فرد مشمول به دلیل معلولیت تحت پوشش بهزیستی باشد.

در صورتی که فرد مشمول در خانواده‌ای زندگی کند که شرایط فوق را داشته باشد می‌تواند از معافیت ماده ۶ استفاده کند و از خدمت سربازی معاف شود.

 

 

 

شرایط اخذ معافیت

فرد مشمول دارای غیبت سربازی نباشد. یعنی در دوران غیبت قبل از تاریخ اعزام قرار نگرفته باشد.برای اخذ معافیت تعداد برادرها در یک خانواده مهم نیست. در صورت وجود یک یا چند برادر در خانواده‌ای یک یا دو نفر از اعضای آن تحت پوشش بهزیستی هستند، یکی از برادرها می‌تواند از معافیت ماده ۶ بهزیستی استفاده کند.



 

امریه 



:: برچسب‌ها: کدام مددجویان از سربازی معاف می شوند ,
:: بازدید از این مطلب : 68

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: