نحوه احتساب خدمت سربازی در سوابق بیمه
نوشته شده توسط : nezam

در واقع می توان گفت که محاسبه بیمه دو سال خدمت سربازی به معنای تسریع دو ساله در روند بازنشستگی است. اگر خدمت سربازی جزو سوابق کاری و رسیدن سریعتر به دوران بازنشستگی محسوب نشود، ممکن است بسیاری از مردان جوان از گذراندن آن سرباز زنند و به هر چیزی برای فرار از این دوران متوسل شوند.مشمولان عزیز در این مقاله در خصوص نحوه احتساب خدمت سربازی در سوابق بیمه مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم مطالب امده در این مقاله مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان قرار گیرد دوستان توجه داشته باشید که در صورت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید..

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

 

نحوه احتساب خدمت سربازی در سوابق بیمه:به همین دلیل، قانون گذار برای جلوگیری از این امر و همچنین برای احترام به افرادی که دوسال از بهترین سال های عمر خود را برای خدمت به وطن و کشور خود صرف می کنند، تمهیداتی اندیشیده است که با حفظ شرایطی این دوران جزو سوابق بیمه محسوب شده و به سال های سابقه اضافه شود.

 

 

 

 

آیا بیمه سربازی جزو سوابق بیمه بازنشستگی منظور می شود؟

نحوه احتساب خدمت سربازی در سوابق بیمه:بیمه سربازی در انتهای دوران خدمت در هر شغل یا حرفه ای که باشید جزو بیمه بازنشستگی بوده و به عنوان سوابق کاری منظور می شود. البته شخص باید به جز سابقه بیمه سربازی در بیمه تامین اجتماعی سابقه بیمه دیگری هم داشته باشد و به مدت مشخصی حق بیمه پرداخت کرده باشد .یعنی افرادی که به جز دو سال خدمت حق بیمه دیگری برای آنها پرداخت نشده باشد نمی توانند در خصوص سابقه بیمه سربازی ادعایی داشته باشند. البته به طور کلی هم این سابقه دو سال بیمه خدمت سربازی برای این افراد کارایی نداشرد، چرا که یک شخص با دو سال سابقه کار نمی‌تواند بازنشسته شود. به همین دلیل این سابقه بیمه در ادامه سوابق بیمه بعدی فرد محاسبه و برای دوران بازنشستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

آیا برای بیمه سربازی باید مبلغی پرداخت شود ؟

برای اینکه بیمه سربازی جزو سابقه کار محسوب شود شرایطی وجود دارد. بیمه سربازی باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد و سازمان تامین اجتماعی هم برای تایید این دو سال حق بیمه و قبول آن برای بازنشستگی، مبالغی را در نظر می گیرد که البته بسته به سال پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه خدمت سربازی متفاوت است. شاید دلیل پرداخت این مبلغ این است که سربازان وظیفه در دوران خدمت خودشان مبلغی را برای بیمه پرداخت نمی کنند؛ ضمن آنکه حقوق بگیر سازمان نظام وظیفه هم هستند.در دوران خدمت سربازی کلیه سربازان دارای دفترچه بیمه بوده و می توانند از کلیه خدمات این دفترچه در بیمارستان های طرف قرارداد نیروهای مسلح استفاده کنند و حتی برخی بیمارستان ها هم کلیه خدمات عادی و تخصصی را به طور رایگان در اختیار آنها قرار می دهد

 




خرید بیمه خدمت سربازی به صورت قسطی

البته لازم به ذکر است که به تازگی پرداخت مبالغ خرید بیمه خدمت سربازی به صورت قسطی هم امکان پذیر شده است . افرادی که توان مالی مناسبی ندارند و نمی توانند همه مبلغ را به صورت یکجا بپردازند می توانند برای پرداخت قسطی این مبلغ را به سازمان تامین اجتماعی درخواست داده و این سازمان تا ۱۲ قسط را برای متقاضیان در نظر خواهد گرفت. با این شرایط امکان پرداخت برای همه اشخاص با توان مالی متفاوت بوجود خواهد آمد.

مسئله دیگر در این خصوص اینکه بازه زمانی قابل قبول برای احتساب مدت خدمت سربازی مشمولان، تاریخ شروع و خاتمه خدمت سربازی مندرج در کارت های پایان خدمت است.گفتنی است؛ برای افرادی که اقدام به خرید حق بیمه سربازی خود به صورت نقدی می نمایند، مهلت پرداخت مبلغ تعیین شده حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه بوده و اگر برای پرداخت قسطی توافق شده است این مهلت در واقع در زمان های تعیین شده برای پرداخت اقساط خواهد بود.





احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن 2 سال سابقه حق‌بیمه نزد سازمان و همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده 3 آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت است.مهلت پرداخت حق‌بیمه درصورت پرداخت یک‌جا، حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی است.بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در 12 قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.گفتنی است،در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.

 

 

 

امریه 



:: برچسب‌ها: نحوه احتساب خدمت سربازی در سوابق بیمه ,
:: بازدید از این مطلب : 54

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: