نوشته شده توسط : nezam

pdf قانون معافیت سربازی

بر اساس ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان می توانند با ارائه سابقه مشخصی از آزادگی، ایثارگری و جانبازی والدین از خدمت سربازی به صورت قطعی معاف شوند.

مصوبه کسر خدمت ایثارگری در 5 سال و از سال 96 تا 1400 و هر سال کسر خدمت و معافیت 20 هزار نفر، اجرا می شود و افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، از خدمت سربازی معاف می شوند.به گفته سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح معافیت ایثارگری تنها شامل کسانی می شود که 28 یا 29 ماه به بالا سابقه ایثارگری دارند و همه مشمولانی که تاریخ اعزامشان فرا رسیده باید به خدمت اعزام شوند و حتی افرادی که سابقه ایثارگری والدینشان حدود 30 ماه است،  در صورت غیبت نمی توانند از مزایا بهره مند شوند.عزیزان مشمول اگر در خصوص معافیت سربازی سوالی داشته باشید میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل  نمایید و از راهنمایی مشاوران برتر بهره مند شوید...

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

اجرای قانون معافیت سربازی pdf

مشمولانی که والدینشان 30 ماه سابقه ایثارگری داشته باشند از سربازی قطعا معاف هستند، اما آن دسته از ایثارگرانی که جانباز هستند می‌توانند با ارائه 25 ماه سابقه ایثارگری یک فرزند ذکور خود را از خدمت معاف کنند.لازم به ذکر است؛ این افراد می توانند به ازای هر 30 یا 25 ماه یکی از فرزندان خود را از خدمت وظیفه معاف کنند.آزادگان نیز با ارائه سابقه 24 ماه می توانند یک فرزند خود را معاف کنند.اولویت بهره‌مندی از این امتیاز معافیت ایثارگری به ترتیب با سربازان در حال خدمت، مشمولان دارای برگه اعزام، مشمولانی که در مهلت قانونی معرفی شده‌اند و همچنین مشمولان دارای معافیت تحصیلی خواهد بود.

افراد واجد شرایط می‌توانند برای اخذ گواهی جبهه به سازمان نیروهای مسلح مربوط (ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) مراجعه کنند و سازمان‌های نیروهای مسلح برابر روش جاری که در مورد رزمندگان دارای 30 ماه جبهه یا فرزندان ایثارگران متولد 1372 به قبل عمل می کردند، نسبت به بررسی و صدور گواهی اقدام خواهند کرد.


 



شرایط معافیت خدمت سربازی98

خدمت سربازی برای تمامی آقایان از 18 تا 50 سال اجباری می باشد مگر افرادی که شرایط معافیت از خدمت را داشته باشند. معافیت از خدمت سربازی انواع مختلفی دارد که شامل: معافیت دائم و معافیت موقت ( ایست سربازی ) برای آگاهی بیشتر از شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

معافیت موقت: به این معناست که فرد با داشتن یک سری شرایط می تواند از خدمت برای مدتی معاف شود. معافیت موقت شامل: معافیت تحصیلی، معافیت بنیاد ملی نخبگان، گواهی اشتغال به خدمت، می باشد.

معافیت دائم: به این معناس که فرد با داشتن این شرایط می توانند برای همیشه از خدمت معاف شوند. معافیت دائم شامل: 1-معافیت پزشکی، 2- معافیت سه برادری، 3- بخشودگی سن ، 4- معافیت کفالت می باشد.

معافیت پزشکی: افرادی که دارای مشکلات جسمی و بیماری های خاص هستند به طور کامل می نوانند از خدمت سربازی معاف شوند لذا مدارک پزشکی این افراد باید به تایید کمیسیون پزشکی سازمان نظام وظیفه برسد. بیماری هایی که افراد با داشتن آن ها می توانند از خدمت سربازی معاف شوند به شرح ذیل می باشد:

بیماری های عمومی – بیماری های غدد مترشحه داخلی – بیماری های پوستی و بافت های زیر پوستی – بیماری های داخلی مغز و اعصاب – بیماری های روانپزشکی – بیماری های جراحی مغز و اعصاب – بیماری های ریه و قفسه صدری – بیماری های استخوان و اسکلت – بیماری های شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی – بیماری های خون و انکولوژی و بدخیمی ها – بیماری های دستگاه ادراری تناسلی – بیماری های فک دهان و دندان – بیماری های چشم و عوارض بینایی – بیماری های گوش حلق و بینی – بیماری های قلب و عروق – بیماری های روماتولوژی و بافت همبند – بیماری های عفونی – بیماری هایی که در آیینامه پزشکی پیش بینی نشده است – انواع کاردیومیوپاتی ها

افراد با این شرایط  فقط معاف از رزم می باشند: افرادی که دارای نقص عضو هستند و یا به بیماری هایی مبتلا هستند که فقط از رزم معاف هستند اما توانایی انجام کارهای غیر رزمی را دارند.

بخشودگی سن: افرادی که 50 سال آن ها به پایان رسیده باشد اما به خدمت سربازی نرفته باشند از خدمت معاف هستند و شناسنامه این افراد نشان دهنده کارت پایان خدمت سربازی آن ها می باشد.

 

 

منبع:pdf قانون معافیت سربازی

 

امریه 



:: برچسب‌ها: pdf قانون معافیت سربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 77

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: