سختی های سربازی با دیپلم
نوشته شده توسط : nezam

سختی های سربازی با دیپلم

 

سختی های خدمت سربازی

 

هر کاری برای خودش دارای سختی هایی است. اما سختی های سربازی نوعی از سختی است که فکر نکنم کسی باشد تا قبل از آن، آن را تجربه کرده باشد. عمدتاً سرباز حسی دارد که لحظه شماری می کند تا دوران خدمتش به اتمام برسد و این لحظه شماره بسیار دردناک است. شاید بدترین اتفاق همین روزشماری‌ها باشد که با گذر زمان فرد نکش تر از قبل می شود. اصطلاح نَکِش یکی از اصطلاحات پر استفاده در دوران خدمت سربازی است. اگر خود شما هم سرباز بودید، با شیدن این کلمه حس بدی به شما دست خواهد داد.

اما اگر به فکر رفتن به سربازی هستید و دوست دارید قبل از اعزام با سختی های خدمت سربازی از زبان شخص دیگری آشنا شوید، من سعی می کنم مهمترین سختی های این دوران را در این مقاله ذکر کنم.دوستان عزیز و مشمولان گرامی در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید...

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

سختی های سربازی با مدرک دیپلم

احساس غربت و دوری از خانه و خانواده از بدترین احساسات دوران خدمت است. البته این سختی برای یک مرد مفید است. تا بعدها در زندگی بتواند از خانوادۀ پدری خویش جدا شده و تشکیل یک زندگی جدید را بدهد. اصطلاح کُما برای کسی به کار می رود که درون حس غربت غرق شده باشد و یک سرباز کما رفتن را بسیار تجربه می کند. مخصوصاً اگر در جایی به دور از شهر یا شهرستان خودش خدمت کند.

برای کنار آمدن با حس غربت و به کُما نرفتن، باید به طریقی سر خود را گرم کنید. وگرنه حتی ممکن است به خودزنی هم بیانجامد! بهتر است در دوران خدمت چندتا رفیق شیش پیدا کنید و زمان های بیکاری تان را با آنها بگذرانید. با آنها صحبت کنید و از برنامه های پس از سربازی بگویید. گوشه گیری در خدمت سربازی به نفع شما نیست. چون ممکن است کار دست خود و خانواده تان بدهید و لحظات به سختی خواهد گذشت. خیلی سخت تر از آنچه که فکرش را بکنید.گویی دو روز بیشتر نیست که این حالت را تحمل می کنید. مطمئن باشید که پس از مدتی به وضعیت فعلی عادت می کنید.

 

 

 

سختی های خدمت با دیپلم 98 - 99


پست دادن یک کار بسیار تکراری و کسل کننده است. حال اگر این پست دادن در پادگان باشد، سختی های خاص خودش را دارد. ولی اگر در یک منطقۀ عملیاتی باشد، داستان وجهۀ جدی تری به خود خواهد گرفت. سختی های حملۀ اشرار هم پشت قضیه نهفته است. ولی معمولاً در پادگان مشکلی از این بابت به وجود نمی آید.پست دادن برای یک سرباز آنقدر رنج آور است که گاهی اوقات تنها اختلاف یک سرباز درجه دار با یک سرباز بدون درجه همین مورد است که سرباز درجه دار پست نمی دهد و به گفتۀ بقیه او اصلاً خدمت نمی‌کند! گاهی اوقات باید در هوای بارانی یا برقی و سرد از خواب بیدار شوید و در همین حال است که آرزو می کردید که هیچ وقت قدم به این دنیا نمی گذاشتید. در همین حال است که با خودتان یک حساب سر انگشتی می کنید که ببنید تا آخر خدمتان چقدر باقی مانده است! اگر کم مانده باشد، هر طور شده با امید دادن به خودتان تجهیزات را به تن می کنید. اما اگر خیلی مانده باشد، ناامیدانه به محل پست خواهید رفت.

اگر در پادگان باشید، یک دسته مراسمی هست که کُفر سرباز را در می آورند. صبحگاه و شامگاه از جملۀ آنهاست که شما به عنوان سرباز باید صبر زیادی داشته باشید. مثلاً باید برای مدت زیادی بدون حرکت همراه با اسحله در صف بایستید. رژه رفتن هم از جملۀ این مراسمات است که فشار زیادی به اندام های انتهایی بدن، به خصوص زانوهای پا می آورد.حتی در پادگان ممکن است منطقۀ پراکندگی و رزمایش و از این خُضُعوَلات(!) هم داشته باشید که هر کدام سختی خاص خودش را دارد.حالا همین چند مورد را وقتی با هم در نظر می گیرید، می فهمید که با چه دوران سختی روبرو هستید. البته بسته به اینکه پس از آموزش در کجا و در کدام قسمت بیافتید، درجۀ سختی خدمت شما فرق خواهد کرد. اما در کل به احتمال زیاد شما این شرایط سخت را قبلاً تجربه نکردید.

 

 

 

 

درجه های سربازی بر اساس مدرک


- مدرک دکترای تخصصی: درجه ستوان یکم

- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس): درجه ستوان سوم و ستوان دوم

- مدرک کارشناسی (لیسانس): درجه گروهبان یکم برای ارتش (در برخی سازمانها استوار یکم یا استوار دوم و ستوان سوم)

- مدرک کاردانی (فوق دیپلم): درجه گروهبان دوم و سوم (در برخی سازمانها سرجوخه)

- مدرک دوره متوسطه (دیپلم): درجه سرجوخه (در برخی سازمانها سرباز صفر و گروهبان دوم)

- مدرک سیکل یا زیر دیپلم: درجه سرباز دوم ، سوم یا صفر

- در ارتش به کسی ستوان گفته می‌شود که فرمانده یک دسته باشد. دسته از یگان‌های ارتشی است که معمولاً از ۳۰ تا ۴۰ نفر تشکیل شده‌است. در مرحلهٔ ستوانی نیز امکان ارتقاء وجود دارد و به این منظور، درجات ستوان‌یکمی و ستوان‌دومی نیز داده می‌شود. ستوان نخستین درجه از درجه‌های افسری است.


- گروهبان نام یکی از درجات نظامی است. در ارتش به کسی گروهبان گفته می‌شود که فرمانده یک گروه باشد. گروه، نام از یگان‌های ارتشی است که معمولاً از ۸ تا ۱۲ نفر تشکیل شده‌است. هر گروه خود معمولاً از دو جوخه تشکیل می‌شود.


- سرجوخه از درجه‌های ارتش است و به فرمانده ۴ یا پنج سرباز گفته می‌شود.

 

 

منبع:سختی های سربازی با دیپلم

 

 

امریه 



:: برچسب‌ها: سختی های سربازی با دیپلم ,
:: بازدید از این مطلب : 77

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: