انصراف از دانشگاه ازاد و شرکت در کنکور
نوشته شده توسط : nezam

دوستان عزیز همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله میخواهیم در خصوص انصراف از دانشگاه ازاد و شرکت در کنکور مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم دوستان در این مقاله بیشتر در خصوص

 

شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد 98

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد دانشگاه روزانه

 جریمه انصراف از تحصیل در تمامی دانشگاه ها

 

عزیزان توجه داشته باشید که در صورت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید و از راهنمایی مشاوران بهره مند شوید...

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

 

شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد 98

اگر دانشجویان دانشگاه آزاد بنا به دلایل و شرایط خود ، از ادامه تحصیل منصرف شوند می توانند نسبت به ارائه درخواست انصراف از تحصیل خود اقدام نماید. البته ذکر این نکته الزامی است که دانشجویی که از تحصیل منصرف شده است باید هزینه انصراف از تحصیل را مطابق با آخرین دستورالعمل ها بپردازند. از سایر ضوابط انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دانشجوی انصرافی می تواند حداکثر تا سه ماه انصراف خود را پس بگیرد در غیر این صورت واحد دانشگاهی می بایست حکم انصراف دانشجو را صادر و به وی ابلاغ نماید.
پیش از به پایان رسیدن مهلت در نظر گرفته شده ، واحد دانشگاهی موظف است مراتب انصراف دانشجو را به اطلاع والدین وی برساند.
اگر دانشجو برای انصراف از تحصیل مصمم است ،می تواند قبل از سپری شدن مدت مذکور (3 ماه) ، یک اجازه نامه از ولی به همراه یک درخواست مجدد جهت انصراف از تحصیل ارائه دهد و حکم انصراف خود را زودتر دریافت نماید.
پس از صدور حکم، امکان بازگشت و لغو حکم وجود ندارد و رابطه دانشجو با آن واحد دانشگاهی قطع خواهد شد.
اگر دانشجو مشمول خدمت سربازی شود ، دانشگاه یک ماه پس از صدور حکم ، مراتب را به اداره نظام وظیفه اطلاع رسانی خواهد کرد.
چنان چه دانشجویی بدون اخذ مرخصی ترک تحصیل کند و یا در طول ترم تحصیلی به دانشگاه مراجعه نکند ، این رفتار او به معنی انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد و حق ادامه تحصیل در دانشگاه از دانشجو صلب می گردد.





شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد دانشگاه روزانه

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد کنکور 98 »  پس از اینکه داوطلب در کنکور سراسری شرکت کرد وقبول شد باید حداقل 2 ترم ادامه تحصیل بدهد. اگر زودتر از این مدت یعنی در ترم 1 یا 2 از دانشگاه انصراف دهند حق شرکت مجدد در دانشگاه روزانه را نخواهند داشت.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد کنکور 98 » در واقع نحوه این اقدام این گونه خواهد بود که بعد از وارد شدن به دانشگاه باید 1 سال کامل را بگذرانید و نمرات ترم 2 شما هم ثبت شود و بعد از آن در شروع ترم 3 با دانشگاه خود هماهنگ کرده و انصراف خود را انجام دهید، بعد از انجام انصراف شما حق شرکت در کنکور سال بعد را دارید و اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید میتوانید به ادامه تحصیل مشغول شوید.

به این نکته توجه داشته باشید که متقاضیان در دوران تحصیل خود فقط یک مرتبه امکان انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور در همان مقطع را خواهند داشت. در صورت تجاوز از این تعداد مجاز به شرکت دوباره نخواهند بود. اگر داوطلبی در مقطع کارشناسی ارشد خواهان شرکت در کنکور کارشناسی به صورت روزانه باشد این امکان برای او وجود نخواهد داشت. به این دلیل که فقط یک بار خدمات بورسیه دولتی برای شما مورد استفاده خواهد بود و می بایست در همان رشته ادامه تحصیل دهید.

 

 

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد کنکور 98 

داوطلبان آقا اگر مشکل نظام وظیفه داشته باشند به شرظی می توانند از دانشگاه روزانه خود انصراف دهند و مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند که مدرک کاردانی معادل دریافت نکرده باشند و در ترم های غیر از 1 و 2 انصراف خود را اعلام کرده باشند. بهتر است بدانید که قوانینی که مطالعه می کنید و تمام این محرومیت ها خاص متقاضیان در دوره های روزانه است و قبولی در دوره های شبانه ، غیر انتفاعی و غیره مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


 




 جریمه انصراف از تحصیل در تمامی دانشگاه ها

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد کنکور 98 » چنانچه دانشجویی قصد انصراف از دانشگاه خود را دارد باید جریمه پرداخت کند مگر اینکه شامل یکی از دو حالت زیر باشند که در این صورت از پرداخت جریمه انصراف از تحصیل معاف خواهند بود.دانشجویانی که قصد دارند از دانشگاه دولتی انصراف دهند و بلافاصله در یک دانشگاه دولتی روزانه دیگر تحصیل کنند، از پرداخت جریمه انصراف از تحصیل معاف هستند.

انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد : در صورتی که دانشجویان دانشگاه آزاد که مشغول تحصیل هستند، تصمیم به انصراف بگیرند و مجددا بخواهند در یک دانشگاه آزاد دیگر ادامه تحصیل بدهند،ملزم به پرداخت جریمه انصراف از تحصیل نخواهند بود و از پرداخت جریمه معاف هستند.جریمه انصراف از دانشگاه شبانه، دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیرانتفاعی 1.5 برابر شهریه ثابت می باشد.جریمه انصراف از دانشگاه آزاد هم 1.5 برابر شهریه ثابت است ولی اگر بعد از انصراف از دانشگاه آزاد قصد آغاز به تحصیل در یک دانشگاه آزاد دیگر را دارید از پرداخت این جریمه انصراف معاف هستید.جریمه انصراف از پردیس های خودگردان معادل پرداخت شهریه ثابت ترم های باقیمانده است که رقم بسیار قابل توجهی است.




 

نکات مهم در شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری

1- در صورتی که شخصی دانشجوی دوره روزانه باشد و در کنکور سراسری ثبت نام و شرکت نماید و در دانشگاه مورد علاقه خود قبول شود، اما از دانشگاه قبلی خود انصراف نداده باشد، مجاز به ثبت نام در دانشگاه جدید نخواهد بود.

2- داوطلبانی که در دانشگاه روزانه پذیرش می‌شوند، می‌بایست حداقل دو ترم را در دانشگاه تحصیل کنند و سپس اقدام به انصراف از دانشگاه کنند. اما در صورتی که در ترم اول یا دوم از دانشگاه انصراف دهند به هیچ عنوان نمی‌توانند در کنکور سراسری ثبت نام کرده و در دانشگاه جدید تحصیل نمایند.

3- داوطلبان متقاضی انصراف و شرکت مجدد در کنکور سراسری می‌بایست 1 سال کامل را در دانشگاه بمانند و نمرات ترم دوم را نیز کسب نمایند سپس در آغاز ترم سوم نسبت به انصراف از دانشگاه اقدام کنند. بعد از انصراف مجازند تا در کنکور سال بعد شرکت نموده و بعد از قبولی وارد دانشگاه جدید شوند.

4- به اطلاع شما می‌رسانیم که تنها یک بار امکان انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور در همان مقطع را دارید. بعنوان مثال اگر شما در حال تحصیل در مقطع ارشد باشید و بخواهید در کنکور کارشناسی روزانه شرکت نمایید، این شرایط برای شما ایجاد نخواهد شد زیرا دانشگاه‌های دولتی تنها یک بار به دانشجویان خدمات بورسیه دولتی می‌دهند و  داوطلبان می‌بایست در همان رشته ادامه تحصیل دهند.

 

منبع:انصراف از دانشگاه ازاد و شرکت در کنکور

 

 

 

امریه 



:: برچسب‌ها: انصراف از دانشگاه ازاد و شرکت در کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 81

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: