سهمیه عروس جانباز در کنکور
نوشته شده توسط : nezam

سهمیه عروس جانباز 98

با توجه به اینکه تسهیلات و امتیازات فرزندان جانبازان و آزادگان به‌صورت متفرقه در قوانین ذکر شده است و وقوف و آگاهی به آنها قدری مشکل به‌نظر می‌رسد، لذا با بررسی جمیع قوانین و مقررات، تسهیلات و امتیازاتی که به آنان تعلق می‌گیرد را در قالب فصل‌های مختلف بیان خواهیم کرد.برابر ماده 70 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحیه آن فرزندان آزادگان بدون در نظر گرفتن سابقه اسارت و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر، مشمول 25درصد سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بورس‌های تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی می‌شوند. کسب حداقل 70درصد حدنصاب آخرین فرد پذیرفته شده برای وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری تعیین شده است.عزیزان همراه در این مقاله میخواهیم  در خصوص سهمیه عروس جانبازان عزیز مطالبی گرداوری کنیم که عروس خانواده هم ایا از سهمیه ای برخوردار خواهد بود یا خیر در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل کنید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی  "

 مشاوره دهنده تخصصی 

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 



براساس ماده66 قانون جامع، فرزندان آزادگان بدون در نظر گرفتن سابقه اسارت و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر از پرداخت شهریه در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام‌نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه‌بگیر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معاف هستند. معافیت شهریه در واحدهای پردیس خودگردان و بین‌الملل داخل دانشگاه‌های دولتی یا غیردولتی، حداکثر معادل شهریه همان رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی محاسبه و پرداخت می‌شود و مابقی شهریه برعهده دانشجو است. از نکات قابل تأمل که تداعی نوعی بی‌عدالتی دارد، محرومیت جانبازان زیر 25درصد از معافیت تمام یا بخشی از هزینه شهریه دانشگاه‌ها است

 

 



سهمیه ها در دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد

در دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد یک سهمیه ۲۵ درصدی برای ایثارگران و رزمندگان مشخص شده بود که شرط استفاده از آن سهمیه این بود که متقاضی، ۷۰ تا ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرش‌شده را به دست آورده باشد و در غیر اینصورت ظرفیت آنها به دانشجویان با سهمیه آزاد بازمی‌گشت و آنها می‌توانستند از آن ظرفیت‌های خالی استفاده کنند؛ اما امسال تبصره‌ای جدید به آن اضافه شده است.

یک ظرفیت ۵ درصدی برای خانواده‌های جانباز زیر ۲۵ درصد و خانواده‌هایی که صرفا جانباز و شهید داشتند. تبصره دیگری نیز اضافه شده که اگر خانواده‌های جانباز ۲۵ درصد نتوانستند آن نمره قبولی را به دست بیاورند، مانند دانشجویان آزاد نمی‌شوند و جزو سهمیه‌های ۵ درصدی قرار می‌گیرند. در واقع چیزی حدود ۳۰ درصد ظرفیت هر دانشگاه به این افراد داده می‌شود که اعتراض دانشجوها را به‌همراه داشته است. دانشجویان می‌گویند: «درخواست ما این است که این سهمیه را یا مازاد حساب کنند یا مثل گذشته اگر ظرفیت ۲۵ درصد خالی ماند به داوطلبین بدون سهمیه بدهند.»

در دفترچه انتخاب رشته آزمون ارشد آمده است: «با توجه به تصويب «قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران» توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده ۷۰ «قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷ «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» در این آزمون اجرا و گزینش داوطلبان بر اساس این قوانین صورت می‌گیرد. 



سامانه صدای مشاور با سالها تجربه در زمینه مشاوره تلفنی و حضوری به صورت شبانه روزی اماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند در صورت دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران تخصصی این مرکز میتوانید با شماره 9099071611 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

حمایت دولت از جانبازان

دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان پنجاه درصد (۵۰ درصد) و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی، جانبازان دارای محدودیت جسمی حرکت، به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید.

طبق تبصره 1 این بند، والدین، همسران و فرزندان شهداء که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شوند.به موجب تبصره 2 این بند جانبازان گروه بیست‌وپنج درصد تا چهل و نه درصد ضریب K  بهره‌مندی حق پرستاری آنان به میزان درصد جانبازی می باشد.

 

 

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

کلیه دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵ درصد) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک‌سال اسارت، اسراء و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد (۵ درصد) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل.

* وضعیت استخدامی مشمولین این ماده حداکثر پس از  سه ماه رسمی‌قطعی می‌گردد.
* والدین، همسران و فرزندان شهداء و جانبازان و آزادگان  و رزمندگان با حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه شاغل در کلیه دستگاههای مشمول ماده (2) قانون جامع ایثارگران و مؤسسات تابعه آنها ، شرکتهای عمومی و دولتی، در صورت تنزل از پست سازمانی بالاتر، مشروط به عدم محکومیت آنها بر اساس آراء مراجع قضائی و یا اداری به تنزل پست، از کلیه حقوق و مزایای همان پست سازمانی یا همتراز شغل و پست قبلی برخوردار می‌شوند.

 

 

منبع:سهمیه عروس جانباز 98

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: سهمیه عروس جانباز در کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: