دانلود سوالات مصاحبه فرهنگیان با پاسخ
نوشته شده توسط : nezam

سوالات مصاحبه فرهنگیان با پاسخ

فرهنگیان عزیز بخوانند .. دوستان عزیز در اینبار مقاله ای با موضوع سوالات مصاحبه فرهنگیان با پاسخ برایتان فراهم نموده ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا نمایید دوستان توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوالات بیشتر میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس گرفته و با مشاوران با تجربه این مرکز درمیان بگذارید ..

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی "

 مشاوره دهنده تخصصی دانشگاه فرهنگیان

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 98 – 99 چگونه است؟

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 98 – 99  طبق شیوه نامه ابلاغی و اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی با اهداف زیر برگزار می شود:

  •     ارزیابی توانمندی ها و تشخیص میزان قابلیت های فردی داوطلبان در راستای حرفه معلمی
  •     شناخت میزان انگیزه و علاقه مندی آنان  و
  •     تشخیص و ارزیابی میزان شناخت و سطح انتظارات داوطلبان از حرفه معلمی


براساس مفاد این شیوه نامه؛ تمهید مقدمات مصاحبه، همکاری با روسای پردیس های مجری، تایید اولیه مصاحبه گران و عوامل اجرایی، انتخاب ۲پزشک معتمد، هماهنگی با هسته گزینش و اطلاع رسانی به موقع به داوطلبان واجد شرایط، از جمله وظایف کارگروه اجرایی مصاحبه در استان هاست .





ترکیب و شرایط اعضای گروه مصاحبه گر در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

گروه مصاحبه گر در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان 98 – 99 مرکب از یک متخصص گروه علوم تربیتی، یک متخصص گروه روانشناسی و راهنمایی و یک متخصص از گروه علوم انسانی با شرایط مندرج ذیل می باشد. داشتن مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر در رشته های تحصیلی علوم تربیتی (کلیه گرایش ها) روان شناسی یا مشاوره و راهنمایی (کلیه گرایش ها، دارای نظام روانشناسی از سازمان روانشناسی و مشاوره ترجیحاً دارای پروانه اشتغال از سازمان مربوطه)ترجیحاً دارای حداقل 5 سال سابقه تدریس در دانشگاه فرهنگیان (مراکز تربیت معلم سابق و دانشگاه های تربیت دبیر)



موقع ورود به پردیس دانشگاه فرهنگیان واسه مصاحبه اول کارنامه شما رو بررسی میکنن بعد اجازه میدن وارد بشید. بعد از ورود باید برید پذیرش و اونجا فرم های مربوط رو بگیرید و پر کنید و با بقیه مدارکتون تحویل بدید و منتظر بمونید تا وارد اولین قسمت مصاحبه بشین.
مصاحبه دو بخش اصلی داره: ۱-معاینه پزشکی  ۲-مصاحبه علمی تخصصی و مصاحبه احکام و عقیدتی سیاسی.

 

 



سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان: بخش معاینه پزشکی

تو بخش معاینه پزشکی وزن و قد و تناسب اندام و وضعیت شنوایی و بینایی شما رو بررسی میکنن. گاهی یه روزنامه یا متن هم میدن بهتون بخونید تا مطمئن بشن لکنت زبان ندارید.اگه تو این مراحل مشکل داشته باشید نامه بهتون میدن برید درمانگاه فرهنگیان و اونجا دستگاه بررسی میکنه. اگه چشمتون ضعیف باشه باید عینک بزنید. سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در واقع از بخش بعدی شروع میشن.

 

 

 

سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان: بخش مصاحبه علمی تخصصی / سوالات احکام و عقیدتی

تو این بخش چند نفر، معمولا ۴ یا ۵ نفر، داخل اتاق نشستن که هر کدومشون در یه زمینه خاصی مهارت دارن، یکی روانشناسی، یکی امور مذهبی، یکی سیاست و … و وقتی از شما سوال میپرسن به همه حرکات و حرف هاتون توجه میکنن و در حین سوال و جواب یکیشون جواب های شما رو مینویسه و فرم ها رو پر میکنه. ممکنه از شما بخوان قرآن بخونید. بعدش یه سری سوالات ازتون میپرسن مثلا:

چرا به معلمی علاقه داری؟

چرا تربیت معلم (دانشگاه فرهنگیان) رو انتخاب کردی؟

تربیت معلم رو انتخاب چندم زدی؟ رتبت چند بود؟

بجز معلمی به چه رشته ای علاقه داری؟

اگه معلم شدی و مدیر مدرسه با این که روش تدریست خوب بود الکی ازت ایراد گرفت چه برخوردی باهاش میکنی؟

مشکلات شغل معلمی از نظر شما چیه؟

اگه دانش آموزی به شما بی ادبی و بی احترامی کنه چکار می کنی؟

اگه خانوادت اجازه ندن بیای دانشگاه چکار میکنی؟

پدر و مادرت چکاره هستن؟


 

 

 مراحلی که دعوت شدگان به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید انجام دهند


1-  تهیه و تکمیل و ارسال فرم شماره ۱ (تهیه از طریق سایت سنجش یا مراجعه به آموزش و پرورش محل خدمت و دریافت آن)

2- ارسال فرم به هسته گزینش استان (هر استان یک هسته گزینش دارد) فرم شماره ۱ را از طریق پست پیشتاز به هسته گزینش بفرستید.

3- آمادگی علمی و معنوی برای مصاحبه

4-  تهیه فیش ۲۷ هزارتومانی مصاحبه

5- آماده کردن کلیه مدارک لازم و مراجعه به پردیس استان جهت انجام مصاحبه حضوری (زمان و مکان مصاحبه را  وبسایت پردیس استان خودتان منتشر می کند



 

نکات مهم هنگام گزینش در دانشگاه فرهنگیان

ابتدا پس از پر کردن یکسری فرم و ارائه مدارک لازم به اتاق معاینات پزشکی ارجاع داده میشوید (این معاینات کاملا سطحی بوده و افراد دارای مشکلات حاد رد میشوند)پس از آن آزمون قرائت قرآن میباشد که نمره فرد به نمره مصاحیه وی اضافه میشود.(روانخوانی مد نظر است)پس از آن به اتاقی میروید که نمره اصلی شما در آن تعیین میگردد لذا دقت به نکات زیر لازم است:

۱- مصاحبه ترس ندارد و برعک افرادی که با خیال راحت وارد اتاق مصاحبه شوند و آرامش خود را حفظ کنند بهتر نتیجه می گیرند.

۲- هنگامی که وارد اتاق میشوید با ۴ و یا ۵ نفر روبرو می شوید که هر کدام ازز انها سوالات خاص خود را می پرسند.

۳- برای هر نفر یک فرم امتیازات عمومی ، یک فرم گزینش و یک فرم امتیازات اختصاصی پر میشود.

۴- ممکن است از شما سوالات انحرافی بپرسند تا شما را گیج کنند لذا آمادگی داشته باشید اما هرگز نترسید.

۵- هرچه میدانید بگویید و هرچه نمیدانید بگویید نمیدانم.

افرادی که روبروی شما نشسته اند :یک نفر از گزینش استان – دونفر روانشناس- دواسناد روش تدریس- یک نفر دیگرهم که در بعضی مصاحبه ها امکان دارد در اتاق باشد از اعضای امور اداری سازمان آموزش و پروش میباشددر فرم امتیازات عمومی به ملاک هایی از این قبیل دقت میشود :

وضعیت لباس پوشیدن و مرتب و اراسته بودن فرد- نحوه برخورد و سلام و احوال پرسی – نحوه صحبت کردن و نداشتن لکنت زبان – خصوصیات فیزیکی بدن مثل قد و وزن ومتناسب و معمولی- نسبت با شهدا و ایثار گران – نسبت با فرهنگیان (درجه یک) – اطلاعات عمومی – انگیزه شما برای معلمی – مطالعه فردی – شرکت در کارهای گروهی و….این فرم را تمامی افراد حاضر در اتاق پر میکنند و در پایان میانگین آن برای فرد منظور می شوددر فرم امتیازات اختصاصی پاسخ شما به برخی سوالات (از قبیل نحوه تدریس یک مبحث )،  هوش کلامی و فن بیان  و … مورد سنجش قرار میگیرد که فرم توسط اساتید روش تدریس پر میشود.

در فرم گزینش هم اطلاعات عمومی ، اطلاعات مذهبی، سیاسی ، اجتماعی و… مورد سنجش قرار میگیرد و توسط نماینده هسته گزینش سازمان آموزش و پرورش پر میشود.این سوالات از فرد شما پرسیده میشود و پاسخ شما تعیین کننده نمره شماست.لذا توصیه می نمایم از هرگونه عوام فریبی و اعلام اطلاعات نادرست خودداری نمایید چراکه در این جور موارد به راحتی تشخیص داده می شود که فرد راست می گوید یا خیردر پایان امتیازات محاسبه شده و با امتیاز شما از یک مصاحبه صرفا مذهبی اعتقادی که در محل شهرستان شما انجام میشود جمع شده و نمره مصاحبه فرد تعیین میگردد.
لازم به ذکر است که هسته گزینش علاوه بر حضور در جلسه مصاحبه ، برای یک سری تحقیقات ، از معرفانی که شما در فرم گزینش معرفی میکنید نیز سوالاتی مینماید اما این سوالات نمره ای در بر ندارد و صرفا تعیین می نماید که شما لیاقت معلم شدن را دارید یا نه.
پس از مصاحبه ، کسانی که نظر مثبت هسته گزینش را داشته باشند به ترتیب با توجه به نمره کارنامه و نمره مصاحبه جذب میشوند.

 

منبع:سوالات مصاحبه فرهنگیان با پاسخ

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: دانلود سوالات مصاحبه فرهنگیان با پاسخ ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: