میزان وثیقه خروج از کشور چه قدر است؟
نوشته شده توسط : nezam

چه کسانی میتوانند در سن مشمولیت از کشور خارج شوند؟

 

دوستان عزیز در این مقاله میخواهیم در خصوص اینکه چه کسانی میتوانند در سن مشمولیت از کشور خارج شوند توضیحات کاملی به شما همراهان بدهیم و امیدوار هستیم که اینم مطالب مورد رضایت شما دوستان قرار گیرد دوستان عزیز توجه داشته باشید که در صورت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل


,,,,,,,

 

 



مقررات جدید تردد مشمولین مقیم خارج از کشور


آقایان دارای ۵۰ سال سن کامل و بالاتر به طور کلی هیچگونه نیازی به توضیحات این صفحه نداشته و جهت صدور گذرنامه نیز احتیاج به ارائه کارت پایان خدمت/معافیت نخواهند داشت.طبق قانون نظام وظیفه هر مرد ایرانی که ۱۸ سال تمام داشته باشد و وارد ۱۹ سالگی شده باشد «مشمول» محسوب می شود، به شرطی که کارت پایان خدمت/معافیت نداشته باشد. سال مشمولیت = سال تولد + ۱۸



سه مثال جهت تشریح بهتر:

    فردی که در ۲۵ مهر ماه ۱۳۷۹ متولد شده باشد از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ مشمول محسوب می گردد.
    فرد متولد ۵ خرداد ۱۳۸۰ از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ مشمول به حساب می آید.
    فرد متولد ۱۹ فروردین ۱۳۸۲ از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ مشمول تلقی می شود.



آقایانی که «هنگام خروج از ایران» هنوز به سن مشمولیت نرسیده اند، می توانند بدون مهر اجازه خروج مشمولین از ایران خارج شوند.کلیه مشمولین مقیم خارج از کشور كه بيش از 8 سال غيبت دارند، با توجه به شرايط ذيل مي توانند در سال حداكثر 2 بار به مدت 3 ماه به كشور سفر كنند.

  •     حداقل سه سال در خارج از کشور زندگی کرده باشند.
  •     در گذرنامه آنان «کشور محل اقامت : آلمان» درج شده باشد.
  •     مهر اجازه خروج مشمولین در گذرنامه آنان درج شده باشد.
  •     مشمول می تواند در طول یک سال شمسی (از ۱ فروردین تا ۲۹ اسفند) حداکثر به مدت دوبار به ایران سفر نموده و مجموع مدت اقامت آنها بیشتر از ۳ ماه نباشد.

 

 

 

کسانی که معافیت عفو رهبری به آنان تعلق گرفته

چنانچه در گذرنامه شما «کشور محل اقامت : جمهوری اسلامی ایران» درج شده باشد، می بایستی به صورت همزمان و طبق مندرجات «بخش تغییر محل اقامت» محل اقامت خود را به «آلمان» تغییر دهید تا بتوانید از مهر اجازه خروج مشمولین استفاده فرمایید. به بیان ساده تر: تقاضای صدور گذرنامه + تقاضای تغییر محل به کشور آلمان + تقاضای مهر اجازه خروج مشمولین به همراه کلیه فرمها و مدارک و هزینه های لازم.کسانی که معافیت عفو رهبری به آنان تعلق گرفته، نمی توانند از مهر خروج مشمولین استفاده نمایند و باید سریعتر اقدامات لازم را جهت دریافت کارت عفو رهبری انجام دهند تا بتوانند بدون هیچگونه محدودیتی به ایران سفر کنند. جهت اطلاعات بیشتر به بخش «معافیت عفو رهبری» مراجعه فرمایید.مشمولینی که جهت ادامه تحصیل با مجوز سازمان وظیفه عمومی از کشور خارج شده اند، پس از گذشت 3 سال از فراقت از تحصیل و در صورت اقامت در خارج از کشور می توانند از تسهیلات مهر خروج مشمولین استفاده نمایند.

 



مدارک مورد نیاز


۱) تکمیل و امضای فرم شماره ۱۰۴ ویژه مهر اجازه خروج مشمولین - توصیه می شود از نسخه قابل تایپ استفاده فرمایید.
 

۲) پرداخت هزینه مربوطه طبق جدول هزینه های کنسولی و ارائه کپی Kontoauszugبدیهی است هنگام مراجعه حضوری پرداخت با کارت بانکی EC-Karteنیز امکان پذیر خواهد بود.

صدور مجوز خروج مشمولین برای افرادی که برای نخستین بار فرم مربوطه را تکمیل می کنند، از تاریخ تحویل مدارک دو هفته بطول می انجامد





شرایط مهم برای خروج از کشور چیست؟

1-مشمولان برای خروج موقت از کشور باید فاقد غیبت باشند و وضعیت تحصیلی مشخص داشته باشند هم چنین در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل نباشند.
2-مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیلان به پایان نرسیده باشد و دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند.
3-متقاضیان مشمول باید درخواست (فرم) مجوز خروج موقت از کشور را از دانشگاه مربوطه ارائه کنند.

 

 

 

میزان وثیقه خروج از کشور چه قدر است؟


میزان وثیقه خروج از کشور مشمولان متناسب با اهداف و علت سفر متفاوت است:

1-سفر زیارتی به کشورهای عراق و عربستان مبلغ پنج میلیون ریال وجه نقد و تعهده اشخاص به مبلغ 15 میلیون تومان
2-سفر علمی مبلغ 50میلیون ریال و سفر نیمه علمی 80میلیون ریال
3-سفر غیرعلمی به تمامی کشورها و از جمله سوریه مبلغ 150میلیون ریال است برای سفرهای غیرعلمی گواهی تنظیمی توسط دانشگاه به عنوان معاونت وظیفه عمومی استان به منزله گواهی اشتغال به تحصیل است و بررسی اقدام در خصوص صدور مجوز خروج به عهده وظیفه عمومی است.

 

 

مدت خروج از کشور چه قدر است؟


مدت خروج از کشور دانشجویان مشمول برای هر یک از انواع سفرها مختلف است:

1-مدت خروج برای سفرهای مطالعاتی:
حداکثر شش ماه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و یک سال برای دوره دکترای تخصصی (PH.D)
2-مدت خروج برای سفرهای زیارتی-سفرهای علمی و نیمه علمی:
حداکثر 30روز و در مورد سفر حج واجب مدت خروج حداکثر 45روز است.
3-مدت خروج برای سفرهای غیرعلمی:
این مجوز خروج شامل سفر به تمامی کشورها از جمله سوریه حداکثر 20روز است.

 

 

 

دفعات مجاز خروج از کشور


دفعات خروج دانشجو از کشور در هر نیم سال دو بار بدون توجه به نوع سفر است به جز سفرهای ورزشی که به استناد نامه دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و اداره کل تربیت بدنی انجام می‌شود مشروط بر این که مدت سفر همزمان نبوده و فاصله اتمام سفر اول تا شروع سفر دوم بلافاصله نباشد.

 

 

مشمولان چگونه کار خروج از کشور را شروع کنند؟

1-اگر جزو آن دسته‌ای از مشمولانی هستید که می‌خواهید برای یک سفر کوتاه مدت زیارتی و یا تفریحی از کشور خارج شوید و نمی دانید چه کارهایی باید انجام دهید این قسمت از گزارش به کار شما می‌آید اول از همه باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از شرایط خروج از کشور حتما باید دانشجو باشید و در حال استفاده از معافیت تحصیلی خود باشید و یا در زمان مجاز فارغ التحصیلی خود به سر ببرید.

2-در قدم اول باید به قسمت امور مشمولین دانشگاه خود مراجعه و فرم درخواست خروج از کشور را پر کنید یادتتان باشد در همین مرحله اول باید تاریخ سفر و مدت زمان سفر خود را مشخص و آن را در فرم ذکر کنید نظام وظیفه برای همین تاریخ ابراز شده توسط شما مجوز خروج صادر می‌کند (اگر به سفر زیارتی می‌روید حتما باید معرفی نامه از تور زیارتی خود را به همراه داشته باشید)پس از دست به دست شدن این برگه از امضا گرفتن از تمامی مسئولان دانشگاهی (از نگهبانی تا رئیس دانشکده) باید به وزارت علوم یا مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه و چند امضا هم از آن‌جا بگیرید.


 



شرایط ادامه تحصیل مشمولین دیپلم در خارج از کشور

قبلا اینطور آمده بود که مشمولان دیپلم و بالاتر در صورتی که غیبت نداشته باشند می‌توانند در داخل و خارج از کشور ادامه تحصیل دهند این ماده دارای ابهاماتی بود که رفع شد . بنابر مواد ۳۶ و ۳۷ قانون وظیفه عمومی ، سازمان وظیفه ی عمومی به متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی تا زمانی که وضعیت سربازی خود را به طور قطعی مشخص نکرده‌اند اجازه ی خروج از کشور را نمی دهد . مشمولین دیپلم فقط برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته های پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی می توانند مجوز بگیرند . اینگونه مشمولین نظام وظیفه حتی برای شرکت در دوره های زبان خارج از کشور هم نمی توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند .

افرادی که پس از اخذ دیپلم ، خدمت سربازی را گذارنده‌اند حداکثر یک سال پس از آنکه دیپلم می‌گیرند ، فرصت دارند در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تأیید وزارت‌خانه‌های علوم یا بهداشت در داخل کشور پذیرفته شوند ، تا بتوانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند ، مشروط به اینکه دارای غیبت غیرموجه نباشند . این افراد اگر غیبت نداشته باشند فقط می‌توانند برای تفریح ، زیارت با دریافت مجوز موقت خروج از کشور از کشور خارج شوند اما امکان ادامه تحصیل مشمولین در خارج از کشور وجود ندارد




منبع:چه کسانی میتوانند در سن مشمولیت از کشور خارج شوند؟

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: میزان وثیقه خروج از کشور چه قدر است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: