شرایط احراز جانبازی با داشتن صورت سانحه معتبر
نوشته شده توسط : nezam

درصد جانبازی موج انفجار

 

با آغاز جنگ تحميلي در شهريور 59 مدّت 8 سال آن عوارض و مشكلاتي را به وجود آورد يكي از اين عوارض مشكلات گوشي در جانبازان جنگ تحميلي است. به علّت اينكه در كشور ما آمار دقيقي از نظر اپيدميولوژيكي از مشكلات گوشي در جانبازان و ارايه راه حل مناسب در جهت كاهش اين مشكلات در جانبازان باقيمانده از جنگ و در جنگ‌هاي احتمالي بعدي بر آن شديم موضوع پايان‌نامه خويش را به بررسي توزيع و فراواني انواع ضايعات گوش و عوامل موثر بر آن در جانبازان جنگ تحميلي استان گلستان قرار دهم.
روش تحقيق:
اين پژوهش يك مطالعه مشاهده‌اي كه به صورت مقطعي و با رويكرد تحليلي است كه به منظور بررسي ميزان فراواني و انواع ضايعات گوش و عوامل موثر بر آن در جانبازان جنگ تحميلي استان گلستان انجام شده است.نمونه گيري به صورت تصادفي و از ميان پرونده پزشكي جانبازان موجود در بايگاني بنياد جانبازان انجام شده است. حجم نمونه برابر با 256 ميباشد. پس از نمونه گيري و انتخاب تصادفي نمونه‌ها اطلاعات كه ميبايست به صورت معاينات گوشي باشد به پرسشنامه‌ها منتقل گرديد و در نرم افزار Spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.در این مقاله میخواهیم بیشتر در خصوص

میزان درصد جانبازی موج انفجار

شرایط احراز جانبازی با داشتن صورت سانحه معتبر

 

مطالبی را برای خوانندگان عزیز سایت نظام وظیفه گردآورینماییم و سعی بر ان داشته ایم مطالب را طوری بیاوریم که برای شما همراهان قابل درک و فهم باشد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل


,,,,,,,

 

 

 

میزان درصد جانبازی موج انفجار


- 93 گوش از 512 گوش (29/8 درصد) ضايعه كاهش شنوايي داشتند در كل 52 جانباز از 256 جانباز (20/3 درصد) كاهش شنوايي داشتند.
2- از 52 جانباز 69/2 درصد وزوز گوش، 13/65 درصد پرفوراسيون پرده تمپان، 7/7 درصد اتوره، 7/7 درصد سرگيجه، 5/8 درصدDizziness و 1/9 درصد هماتوم گوش خارجي داشتند.
از 93 گوش دچار ضايعه كاهش شنوايي:
3- از نظر نوع كاهش شنوايي 90/4 درصد حسي عصبي و 5/35 درصد انتقالي و 4/25 درصد كاهش شنوايي مختلط داشتند.
4- از نظر محدوده كاهش شنوايي 88/15 درصد در فركانس‌هاي بالا، 11/85 درصد در فركانس‌هاي flat كاهش شنوايي داشتند و عمدتاً در فركانس‌هاي بالاي 2000 كاهش شنوايي داشتند.
5- از نظر شدت كاهش شنوايي 48/5 درصد، 15 تا 30 دسيبل و 32/25 درصد 30 تا 60 دسيبل و 18/25 درصد بيشتر از 60 دسيبل كاهش شنوايي داشتند.
6- از نظر فراواني تمپانوگرام 92/4 درصد نوع A و 5/4 درصد نوع B و 2/2 درصد نوع C بودند.
7- بين موج انفجاري و كاهش شنوايي از نظر آماري رابطه‌اي معني داري وجود داشت به طوري كه 98 درصد كساني كه موج انفجاري داشتند كاهش شنوايي داشتند.
8- بين موج انفجار و وزوز گوش ارتباط معنيداري وجود داشت به طوري كه 67/2 درصد كساني كه موج انفجار داشتند وزوز گوش داشتند.
نتيجه گيري :
تروماي جنگ باعث ايجاد عوارض و مشكلات مختلف گوشي ميشود كه درصد بالايي از آن‌ها (98 درصد) به علّت موج انفجار ميباشد در اين بين شايع‌ترين عارضه ايجاد شده كاهش شنوايي ميباشد كه 90 درصد آن‌ها حسي عصبي بوده و عمدتاً فركانس‌هاي بالاتر از 2000 را درگير ميكند.
شدّت آن عمدتاً بين 15 تا 30 دسي بل ميباشد موج انفجار فركانس‌هاي پايين را درگير نميكند و كاهش شنوايي عمدتاً دو طرفه است.
عارضه بعدي وزوز گوش است كه رتبه دوّم را از نظر شيوع دارا ميباشد (69 درصد) كه علّت ايجاد آن موج انفجار ميباشد.
عارضه بعدي پارگي پرده صماخ است (13/65 درصد). به علّت فاصله زماني 15 ساله از جنگ و بهبود خود به خودي پرفوراسيون آمار واقعي پارگي پرده تمپان در زمان جنگ بالاتر از آمار ما ميباشد.
اتوره و سرگيجه رتبه‌هاي بعدي را از لحاظ فراواني (7/7 درصد) بعد از پارگي پرده صماخ دارا ميباشند.
در كل انفجار بيشتر روي گوش داخلي نسبت به گوش مياني و خارجي اثر دارد كه اين آمار بالاي كاهش شنوايي و وزوز گوش را نسبت به پرفوراسيون، اتوره و سرگيجه توجيه ميكند.




آیین نامه کمیسیون پزشکی مربوط به جانبازان اعصاب و روان را با کدهای آسیب جهت تنویر افکار عمومی بنویسم تا شاید متخصصین این رشته از سر وجدان به خود آیند و نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند.
1--کد آسیب 9001 PTSD در حد خیلی خفیف (Very mild) میزان درصد 5%
2-کد آسیب 9002 PTSDدر حد خفیف (mild)میزان درصد 10%
3- کد آسیب 9003 PTSDدر حد خفیف تا متوسط (mild to moderate)میزان درصد 15%
4- 9004 PTSDدر حد متوسط 1te to Severlمیزان درصد 20درصد
5 - 9005 PTSD در حد moderate to Severدر حد 25%
6-اختلالات اسکیزوفرنیک .مشروط بر آنکه حداکثر تا دوسال بعد از وقوع تروما حادث شده باشد(اسکیزوفرنی سازمان نیافته DISORGANIZEDمیزان درصد چهل و پنج درصد)
7-مشکلات اعصاب و روان ناشی از اسارت برای افرادیکه 8-9سال اسارت داشته اند میزان درصد 18%
8-درصد اعصاب و روان واکنشی( یعنی اینکه اگر جانبازی ترکش به پایش خورده باشد و ترکش منجر به قطع پای فرد شده باشد) میزان درصد اعصاب و روان این فرد حدودا 4درصد است.

این کدهای آسیب بعضی از جانبازان اعصاب و روان است که طبق تعرفه کمیسیون پزشکی به جانبازان اعصاب و روان داده می شود.جالب است بدانید که این کدهای آسیب و درصدها صرف داشتن صورت جلسه سانحه از طرف یگان های صدور صورت سانحه کافی نمی باشد و منوط به داشتن مدارک پزشکی اولیه است .یعنی اینکه فرد جانباز حتما" باید سوابق بستری شدن در بیمارستان ها را داشته باشد تا این درصدها به افراد تعلق بگیرد. جالب است بدانید که اگر فرد کد آسیب شماره 5را طبق نظر متخصصین اعصاب و روان داشته باشد ولی مدارک پزشکی اولیه نداشته باشد درصد این قبیل افراد سلیقه ای بوده و بالاترین درصد اگر فرد سفارش نشده باشد ماکزیمم از ده درصد تجاوز نخواهد کرد.حال قضاوت را به انسان های مستقل و مرتبط با این رشته تخصصی واگذار می کنم تا مظلومیت جانبازان برای آنان اشکار شود.


 



شرایط احراز جانبازی با داشتن صورت سانحه معتبر

شرایط احراز جانبازی با داشتن صورت سانحه معتبر از یگان مربوط مبنی بر مجروحیت یا مصدومیت فرد در منطقه حادثه، شامل مشخصات فردی، نوع حادثه، محل و انواع جراحت و زمان مجروحیت (طبق فرم مشخص و واحد) و وجود مدارک درمانی معتبر همزمان با وقوع حادثه منجر به مجروحیت، تعیین می شود.همچنین شرایط احراز ضایعات اعصاب و روان با ارائه صورت سانحه، گواهی مجروحیت اعصاب و روان (موج انفجار) همزمان با مجروحیت توسط یگان مربوط، ارائه آمار و مدارک معتبر همزمان با مجروحیت اعصاب و روان توسط ستاد کل نیروهای مسلح و در خصوص افراد فاقد صورت سانحه یا مدارک همزمان، ارائه مدارک پزشکی مبنی بر درمان ضایعات اعصاب و روان حداکثر تا دو سال پس از حادثه در جبهه یا مناطق عملیاتی تعیین می شود.

 

 

همچنین به تمام ضایعات در صورت عدم تثبیت و احتمال بهبودی در طول مدت دو سال اولیه بعد از مجروحیت درصد موقت داده می‌شود و بعد از مدت یاد شده در هر حال درصد دائمی به جانباز تعلق می‌گیرد و در مدت مذکور از مزایا و تسهیلات مربوط برخوردار می‌شوند.
بر این اساس، در صورت اعتراض فرد نسبت به عدم احراز جانبازی و یا اعتراض جانباز به درصد تعیین شده توسط کمیسیون یا شوراهای پزشکی، حسب مورد طبق قوانین و مقررات مربوط در نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدگی خواهد شد.
همچنین در صورت اعلام نظر یا صدور رأی توسط مراجع قانونی مبنی بر تخلف در سیر مراحل رسیدگی و تعیین احراز یا درصد از کار افتادگی، موضوع در شورای تجدید نظر قابل رسیدگی خواهد بود.





منبع:درصد جانبازی موج انفجار

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: شرایط احراز جانبازی با داشتن صورت سانحه معتبر ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: