نحوه تعیین درصد جانبازی گوش
نوشته شده توسط : nezam

تعیین درصد جانبازی گوش

 

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: پس از رأی کمیسیون پزشکی کار تمام نشده و کمیسیون نظارت کلیه مدارک را به طور کلی بررسی می‌کند و سپس رای نهایی در سیستم ثبت می‌شود، پس از ثبت رأی از طریق پیامک به فرد موردنظر اعلام می‌شود، در خصوص افراد بالای ۵۰ درصد نیز گاه آراء به شورای عالی پزشکی ارسال می‌شود تا نظرات دقیق‌تر ارائه شود، زیرا ممکن است برخی نظرات خیلی دقیق بیان نشده باشد.

وی ادامه داد: در مورد ثبت الکترونیکی پرونده‌های جانبازان در بنیاد شهید نیز تا به امروز بخش عمده‌ای از پرونده‌ها در بنیاد شهید الکترونیکی شده و تنها بخش کوچکی مانده است که آن‌ها نیز در حال بروز رسانی است.مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با شاخص اندازه‌گیری جراحات نیز بیان کرد: شاخص اندازه‌گیری میزان جراحت همه سازمان‌ها براساس گروه‌های تخصصی از پیش تعیین شده است و همه متخصصین امروز با بیش از دو هزار کد می‌توانند میزان جراحات را تعیین و به ثبت برسانند.طائبی با اشاره به اعتراض برخی جانبازان به آرای صادر شده گفت: از زمانی که یک رای صادر می‌شود چنانچه یک جانباز به رای صادره اعتراض داشته باشد پرونده به کمیسیون تجدیدنظر ارسال و در این بخش یک پرونده پس از گذراندن سه فیلتر بررسی، به رأی مجدد می‌رود.دوستان عزیز در این مقاله میخواهیم در خصوص


هزار جانباز در کشور

در قانون تعریفی از جانبازی ارائه  شده است؟

میزان جراحت های وارده به چنین فردی چطور اندازه  گیری می شود؟

 

مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم که این مطالب مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان قرار گیرد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعیین درصد جانبازی گوش نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل


,,,,,,,

 



هزار جانباز در کشور

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با آمار جانبازان مدیر در کشور تصریح کرد: ۶۰۰ هزار جانباز در کشور ما وجود دارد و بانک مربوط به اطلاعات مدیران نداریم، زیرا ما همه را به یک چشم می‌بینیم و قرار نیست تفکیکی قائل شویم، تمامی جانبازان در سیستم‌های ما به عنوان فرد حقیقی ثبت می‌شوند.وی همچنین در رابطه با پرونده‌هایی که میزان درصد آن‌ها کم می‌شود نیز عنوان کرد: این پرونده‌های به دلیل مخدوش بودن مدارک یا اشتباه اعلام مجروحیت از سوی یگان نظامی در تاریخ مذکور بوده است، این پرونده‌ها بسیار کم هستند و عمدتا سعی می‌شود میزان درصد قبلی آنان لحاظ شود.تعیین درصد جانبازی گوش

طائبی بیان کرد: مجروحیتی به مجروحیت‌های قبلی یک جانباز اضافه شود، برای تعیین درصد جدید باید فرایندی که از یگان نظامی آغاز و به کمیسیون پزشکی ارجاع داده می‌شود انجام گیرد و در همین فرایند درصد جدید تعیین شود.وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۱۳ هزار پرونده در کمیسیون پزشکی بررسی شده است؛ گفت: حدود ۵۰۰ نفر در کمیسیون اشتغال و و کارافتادگی پرونده آن‌ها بررسی شده و حدود هزار پرونده نیز مربوط به جانبازانی است که فوت کرده و پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۵ در انظار رای برای احراز شهادت هستند.
مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حدود ۳ هزار نفر نیز برای بررسی حق پرستاری از والدین معظم شهدا مراجعه کرده‌اند، ضمن اینکه ۳۳ هزار نفر از والدین شهدا تا پایان سال ۹۶ حکم پرستاری دریافت کرده‌اند.

 



در قانون تعریفی از جانبازی ارائه  شده است؟


در قوانین و آیین  نامه های بنیاد به افرادی که در انقلاب اسلامی یا در طول جنگ تحمیلی آسیب  دیده اند جانباز می گویند. این افراد از نظر جسمی دچار معلولیت شده اند، البته لطمه های روحی نیز مورد توجه است مانند جانبازانی که موج انفجار آنها را گرفته است. در کل این افراد آنهایی هستند که به دلیل معلولیت ناشی از جنگ یا انقلاب نمی توانند زندگی شغلی و اجتماعی عادی داشته باشند. در اصل در آیین  نامه تعیین درصد جانبازی در همان ماده یک، جانباز تعریف  شده است.

 

 

 

میزان جراحت های وارده به چنین فردی چطور اندازه  گیری می شود؟


تقریباً هر خدمتی که به جانباز ارائه می شود به درصدش ربط دارد و شاید همین باعث می شود که جانبازی به مقدار درصدش اعتراض کند

 معیارهای متفاوتی وجود دارد اما متولیان بنیاد شهید و ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس تجاربی که به دست آوردند 4000 فاکتور برای ارزیابی میزان جراحت را در نظر می گیرند. در نهایت، همه موارد محاسبه می شود، البته کار بسیار پیچیده است اما می توان همه فاکتورهای آن را در آیین نامه 20 ماده ای تعیین درصد جانبازی مشاهده کرد. این آیین نامه بعد از تائید بنیاد و ستاد نیروهای مسلح به تائید هیأت دولت هم رسیده است.

 

 

حداقل و حداکثر درصد جانبازی چقدر است؟

 عددی بین 5 تا 70. در اینجا باید یک نکته دیگر را متذکر شوم؛ برای تعیین درصد جانبازی از دو معیار آسیب و ناتوانی استفاده می شود. در تعیین درصد جانبازی، اصل بر ایجاد ناتوانی ایجاد شده توسط تروماست و در صورتی  که یك تروما باعث ناتوانی نشود به آسیب وارد شده درصد تعلق می گیرد. به طور مثال در صورتی  که یك حادثه باعث شكستگی استخوان شده و همراه با كوتاهی اندام و محدودیت حركات مفاصل شود به كوتاهی اندام و محدودیت حركات مفاصل درصد تعلق می گیرد و شكستگی درصد ندارد ولی اگر شكستگی باعث كوتاهی یا محدودیت حركات مفاصل نشود به شكستگی بهبود یافته درصد آسیب تعلق می گیرد. برای جلوگیری از همپوشانی ناتوانی ها در تعیین درصد تمام ضایعات در اندام های مختلف كه باعث یك نوع ناتوانی می شوند فقط یک  بار محاسبه می شوند به  طور مثال مشكلات گفتاری در آسیب مغزی و آسیب گوش و حلق و بینی.

 

 

 

اگر فردی در اثر مرور زمان  بر میزان بیماری و معلولیتش افزوده شود، محاسبه خواهد شد؟


 تقریباً. بستگی دارد جانبازی به طور مستقیم حال جانباز را بدتر کند یا به طور غیرمستقیم. مثلاً تصور کنید فرد جانبازی که دست ندارد به خاطر این مشکل کتری آب جوش رویش بریزد و بسوزد. درست است که علت سوار شدن بیماری دوم به وی جانبازی است اما بنیاد در درمان سوختگی به جانبازی کمک می کند اما این مورد به درصد جانبازی وی اضافه نخواهد کرد. از طرف دیگر اگر فردی به دلیل 5 درصد شیمیایی مشکلات دیگری گریبانش را بگیرد و با بالا رفتن سن عوارض شیمیایی افزوده شود، به درصد جانبازی وی نیز افزوده خواهد شد.




شرایط احراز جانبازی


 برابر قانون شرایط احراز جانبازی به شرح زیر است:
1- داشتن صورت سانحه معتبر از یگان مربوط مبنی بر مجروحیت یا مصدومیت فرد در منطقه حادثه، شامل مشخصات فردی، نوع حادثه، محل و انواع جراحت و زمان مجروحیت.تعیین درصد جانبازی گوش
2 -  وجود مدارك درمانی معتبر هم  زمان با وقوع حادثه منجر به مجروحیت.
گفتنی است در صورت نبود مدرك معتبر هم زمان، ارائه مدرك معتبر غیرهمزمان كه حاكی از مجروحیت یا مصدومیت افراد باشد با تأیید پزشكان معتمد بنیاد یا نیروهای مسلح قابل  قبول است. همچنین برگه های صورت سانحه یا گواهی های مجروحیت تأیید شده از سوی مراجع ذی صلاح و نیروهای مسلح كه برای افراد آسیب  دیده قبل از ابلاغ این آیین نامه صادرشده است همچنان به عنوان مدرك معتبر شناخته می شود.

 

منبع:تعیین درصد جانبازی گوش

 

 

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: نحوه تعیین درصد جانبازی گوش ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: