حقوق جانبازان بعد از فوت 98
نوشته شده توسط : nezam

حقوق جانبازان بعد از فوت

 

براساس ماده ((15)) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان  مصوب 31/3/1374 مجلس  شورای اسلامی  آندسته  از جانبازان انقلاب اسلامی که بنا به تشخیص کمیته تخصصی بنیاد به دلیل ضایعات ناشی از جانبازی فوت نمایند شهید محسوب شده وخانواده و افراد تحت تکفل آنان طبق ضوابط جاری در بنیاد شهید انقلاب اسلامی تحت پوشش بنیاد مزبورقرار می گیرند

ماده یک : بر اساس حکم شماره 9024/1 مورخه 26/2/71 مقام معظم رهبری مقرر گردیده است جانبازان 70% پس از مرگ شهید محسوب می گردند لذا این گروه  از عزیزان مستقیماٌ به عنوان شهید تحت پوشش قرار می گیرند .

ماده 2: با توجه به ادغام نهادهاوتعیین درصد از کار افتادگی آزادگان  و همچنین مطابق با نامه شماره 848/400/5406 مورخه 11/5/84 معاون محترم حقوقی و امور مجلس ، برگزاری کمیسیون ماده 15 آزادگان نیز بر عهده کمیسیون پزشکی می باشد .

ماده 3:: جانبازان 70% که به علت خودکشی  فوت می نمایند شهید تلقی نمی گردند.درخصوص پرونده این گروه از جانبازان  موضوع  در کمیسیونی متشکل از 3 نفر روانپزشک مطرح میگردد تا درصورتیکه نحوه حادثه را از مصادیق روشن اختلالات روانی غیر ارادی ناشی از جنگ دانستند نظریه خود را به بنیاد شهید جهت تشکیل پرونده شهادت اعلام نمایند.

تبصره : پرونده جانبازان دارای کمتر از 70درصد کهبعلت خودکشی فوت نموده اند و دارای مجروحیت اعصاب و روان نیز می باشند قابل طرح و بررسی درکمیسیون ویژه خودکشی میباشند.به همین دلیل در این مقاله بیشتر میخواهیمدر خصوص

 

 کمک هزینه فوت

با چه شرایطی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر بعد از فوت شهید محسوب می شوند

میانگین سن اشتغال آزادگان و جانبازان

 

برای شما همراهان مطالبی بنویسیم وامیدوار هستیم کهاین مطالب مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان باشد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 



 


 کمک هزینه فوت

مطابق ماده 48 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران( بنیاد مکلف است پس از فوت هریک از ایثارگران غیر‌‌مستخدم دولت، کمک هزینه فوت همانند مشمولان قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶/۲/۱۳۷۵ و اصلاحیه‌های بعدی آن، به خانواده‌ آنان مشروط بر ‌اینکه به موجب قوانین و مقررات دیگری دریافت ننموده باشند پرداخت نماید.)
لازم بذکر است پس از فوت هریک از ایثارگران مدارک زیر تهیه و در اختیار بنیاد محل سکونت یا پرونده قرار می گیرد
1-گواهی انحصار وراثت
2-ارائه شماره حساب شبا وراث (مطابق گواهی انحصار وراثت) به بنیاد
3-تصویر شناسنامه و کارت ملی همسر( تمام صفحات) ،فرزندان و والدین متوفی
4-تصویر برابر اصل شناسنامه باطل شده متوفی وتصویر کارت ملی وی
5- گواهی فوت

 

 



میانگین سن اشتغال آزادگان و جانبازان


اکنون میانگین سن اشتغال آزادگان و جانبازان ۵۸ سال است که از سن اشتغال خارج شده‌اند. میانگین سنی والدین شهدا ۸۰ سال و همسران شهدا ۶۵ سال است. بنابراین گروهی که در سن اشتغال قرار دارند فرزندان شهدا و جانبازان هستند که اولویت با فرزندان جانبازان ۷۵ درصد است. ما به ندرت جانبازی داریم که تحصیلکرده فاقد شغل باشد. نرخ بیکاری اکنون در جامعه ایثارگری حدود چهار درصد است. با سازمان تاکسیرانی نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که ۵۰۰۰ سهمیه تاکسی در ۸۸ شهر و ۱۳ استان در اختیار جامعه ایثارگران قرار بگیرد.ایزدی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با ترمیم و بازسازی گلزار شهدا در کشور گفت: ۲۳۲ هزار و ۶۲۰ مزار شهید داریم که در ۲۰ هزار و ۱۵۵ گلزار واقع شده‌اند. از این آمار ۱۴ هزار و ۹۸۰ گلزار مناسب‌سازی شده‌اند و ۵۴۰۲ گلزار هم باقی مانده است. تمام مناسب‌سازی‌ها پس از اخذ رضایت از خانواده شهدا انجام می‌شود.

وی درباره وام مسکن و تسهیلات نیز گفت:‌ برای امسال منتظریم تا طرح پیشنهادی ما در رابطه با اعطای وام مسکن و افزایش مبلغ آن بررسی و تصویب شود. سال گذشته ۴۶ هزار و ۹۲ نفر برای دریافت وام معرفی شدند. در حوزه کمیسیون ماده ۱۶ نیز باید بگویم روند پیگیری پرونده‌ها و ارجاعاتی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران شده است پیشرفت و دقت بسیاری داشته‌ایم. عمده مراجعات در این حوزه مربوط به عدم احراز جانبازی و تعیین درصد جانبازی بوده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در ادامه افزود: در کمیسیون ماده ۱۶ در سال ۹۵ از دوهزار و پانصد و هشتاد و نه رأی صادر شده ۶۰۲ نفر اعتراض‌شان را به دیوان عدالت اداری برده‌اند و از این تعداد سه رأی مثبت شده است. در سال ۸۶، هشتاد و چهار شکایت به دیوان عدالت اداری ارائه شده که از این تعداد ۳۳ شکایت وارد بوده است که نزدیک به ۹/۵ بوده است.


 



با چه شرایطی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر بعد از فوت شهید محسوب می شوند


 براساس ماده ((۱۵)) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان مصوب ۳۱/۳/۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی آندسته از جانبازان انقلاب اسلامی که بنا به تشخیص کمیته تخصصی بنیاد به دلیل ضایعات ناشی از جانبازی فوت نمایند شهید محسوب شده وخانواده و افراد تحت تکفل آنان طبق ضوابط جاری در بنیاد شهید انقلاب اسلامی تحت پوشش بنیاد مزبورقرار می گیرند

ماده یک : بر اساس حکم شماره ۹۰۲۴/۱ مورخه ۲۶/۲/۷۱ مقام معظم رهبری مقرر گردیده است جانبازان ۷۰% پس از مرگ شهید محسوب می گردند لذا این گروه از عزیزان مستقیماٌ به عنوان شهید تحت پوشش قرار می گیرند .

ماده ۲: با توجه به ادغام نهادها و تعیین درصد از کار افتادگی آزادگان و همچنین مطابق با نامه شماره ۸۴۸/۴۰۰/۵۴۰۶ مورخه ۱۱/۵/۸۴ معاون محترم حقوقی و امور مجلس ، برگزاری کمیسیون ماده ۱۵ آزادگان نیز بر عهده کمیسیون پزشکی می باشد .

ماده ۳:: جانبازان ۷۰% که به علت خودکشی فوت می نمایند شهید تلقی نمی گردند.درخصوص پرونده این گروه از جانبازان موضوع در کمیسیونی متشکل از ۳ نفر روانپزشک مطرح میگردد تا درصورتی که نحوه حادثه را از مصادیق روشن اختلالات روانی غیر ارادی ناشی از جنگ دانستند نظریه خود را به بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت تشکیل پرونده شهادت اعلام نمایند.

 

 

منبع:حقوق جانبازان بعد از فوت

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: حقوق جانبازان بعد از فوت 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: