شرایط بازنشستگی رزمندگان
نوشته شده توسط : nezam

شرایط بازنشستگی رزمندگان

 

بر این اساس، مشمولان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و مشمولان فارغ التحصیل مقاطع دانشگاهی یا معادل آن در حوزه های علمیه، چنانچه در مهلت یک سال پس از فراغت از تحصیل در هر مقطع بر اساس مقررات وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند، تا زمانی که وفق مواد(33) و (35) قانون خدمت وظیفه عمومی-مصوب 1363- به تحصیل اشتغال دارند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.عزیزان دراین مقاله میخواهیم در خصوص 

معافیت تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان ، طلاب

شرایط معافیت تحصیلی مشمولانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند

برای شما همراهان مطالبی بنویسیم و امیدوار هستیم این مطالب مورد توجه و رضایت همه شما عزیزان باشد لذادر صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

معافیت تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان ، طلاب

همچنین دانشجویانی که دانشگاه محل تحصیل آنها منحل شود، به شرطی که غایب شناخته نشوند، در صورت پذیرش در سایر دانشگاه ها(بر اساس مقررات وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) مدت تحصیل انجام شده، جزو سنوات مجاز معافیت تحصیلی آنها محسوب نخواهد شد.انتقال یا تغییر رشته دانشجو در مواردی که نیاز به انصراف و آزمون مجدد نیست، در صورتی مشمول معافیت تحصیلی خواهد بود که از حداکثر سنوات مجاز تحصیلی تجاوز نکند.

بر اساس این مصوبه، معافیت تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان و طلابی که اخراج می شوند یا از تحصیل انصراف داده یا ترک تحصیل می کنند، چنانچه ظرف یک سال از تاریخ اخراج، انصراف یا ترک تحصیل در همان رشته و مقطع بازگشت به تحصیل کنند، حسب مورد با درخواست مدرسه، دانشگاه یا مراکز مدیریت حوزه های علمیه و تصویب کمیسیون موارد خاص مناطق و نواحی آموزش و پرورش در خصوص دانش آموزان، کمیسیون موارد خاص مرکزی یا استانی مربوط در خصوص دانشجویان و کمیسیون موارد خاص مرکز مدیریت حوزه های علمیه در خصوص طلاب، مشروط به رعایت سقف سنوات تحصیلی موضوع مواد(32) و (33) قانون خدمت وظیفه عمومی-مصوب 1363- استمرار می یابد.


 



شرایط معافیت تحصیلی مشمولانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند


همچنین مشمولانی که با داشتن شرایط معافیت تحصلی در خارج از کشور تحصیل می کنند، موظفند ظرف یک سال از فراغت از تحصیل، اخراج، انصراف یا ترک تحصیل، خود را برای رسیدگی وضع مشمولیت به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور یا مراکز تعیین شده از سوی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رده های هم نام در استانها در داخل کشور معرفی کنند.بر اساس مصوبه دولت، دانش آموزانی که با استفاده از معافیت تحصیلی در خارج به تحصیل اشتغال دارند، چنانچه در حین تحصیل به کشور مراجعه کنند و ظرف سه ماه به محل تحصیل خود بر نگردند، معافیت تحصیلی شان لغو خواهد شد.

 

 

 

معافیت تحصیلی خارج از کشور و رفتن به به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی

مشمولان برای استفاده از معافیت تحصیلی خارج از کشور باید تضمین های لازم را قبل از خروج از کشور، به سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رده های هم نام در استانها بسپارند و متعهد شوند در مهلت های مقرر مربوط، به کشور مراجعت کنند و شرط سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و رده های هم نام در استانها مبنی بر ضبط تضمین به نفع دولت، در صورت عدم مراجعت به موقع را بپذیرند.

همچنین مشمولانی که معافیت تحصیلی خارج از کشور اخذ می کنند باید ظرف شش ماه از تاریخ صدور معافیت، به تحصیل در خارج اشتغال یابند و عدم اشتغال به تحصیل تا پایان مدت یاد شده، انصراف از تحصیل تلقی شده و معافیت تحصیلی آنان لغو می شود.بر این اساس، دانشجویانی که با استفاده از معافیت تحصیلی در خارج از کشور تحصیل می کنند، چنانچه در حین تحصیل به کشور مراجعت کنند و ظرف شش ماه به محل تحصیل خود برنگردند، از حیث معافیت تحصیلی در شمول احکام دانشجوی انصرافی خواهند بود.

 

 




چنانچه دانشجو نتواند در مدت یکسال ارفاقی فارغ التحصیل شود

 

چنانچه دانشجو نتواند تا پایان یکسال سنوات ارفاقی فارغ التحصیل شود، صرفا در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی و امکان فراغت از تحصیل طی مهلت معرفی، با درخواست دانشگاه و ثبت درخواست در پلیس + 10، پس از احراز شرایط، صدور مجوز ادامه تحصیل در مهلت معرفی بدون لحاظ غیبت فراهم خواهد شد. ضمنا این مجوز از طریق پلیس + 10 به صورت هوشمند صادر می گردد . در صورت عدم معرفی مشمول در مهلت قانونی (یکساله معرفی)، وی وارد غیبت خواهد شد.
 
طبق آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی، فارغ التحصیل شدن در مهلت یک ساله معرفی، مجوزی برای صدور معافیت تحصیلی در مقاطع بالاتر نخواهد بود. بنابراین چنانچه دانشجو در مهلت معرفی فارغ التحصیل شود ، به هیچ وجه حق ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را نداشته و تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم شرایط برخورداری از معافیت تحصیلی را نخواهد داشت.

 

 

 در این مقاله در خصوص بازنشستگی رزمندگان نوشته ایم و شرایط و مزایایی که برای این رزمندگان کشور وجود دارد شما عزیزان بعد از خواندن این مقاله میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید و تمامی سوالات خود را در زمینه شرایط بازنشستگی رزمندگان مطرح نمایید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

تورهای مسافرتی برای رزمندگان

چه کسانی می توانند از تورهای مسافرتی استفاده کنند؟
بازنشستگان و وظیفه بگیرانی می توانند از تورها استفاده نمایندکه وضعیت پرونده بازنشستگی یا وظیفه آنها «قطعی» شده باشد.

 

کمک هزینه استفاده از تورهای بازنشستگی چه میزان است؟
میزان کمک هزینه سفربرای هر نفر 370.000 تومان می باشد که به خود بازنشسته و یک همراه او جمعا مبلغ 740.000 تومان برای هر سفر تعلق می گیرد.

 

سهمیه استفاده از تورهای مسافرتی چه تعداد است؟هر بازنشسته و وظیفه بگیر می تواند حداکثر در 3 مرحله و در 3 سال متوالی یا متناوب از تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده نماید و چنانچه مایل باشد که بیش از 3 بار از تورها استفاده کند، مي بايستي هزينه سفر را به طورکامل (طبق نرخ آزاد) پرداخت نمايد. همچنین یک سهمیه استفاده از تور آبدرمانی محلات نیز برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است که می توانند علاوه بر سهمیه فوق در هر زمانی استفاده نمایند.
تذکر: کسانی که در یک سال از سهمیه تور خود استفاده کرده اند دیگر در همان سال نمی توانند از سهمیه بعدی خود استفاده کنند ولی در همان سال و یا هر زمان دیگری می توانند از سهمیه تور آبدرمانی محلات خود استفاده نمایند.

 

کمک هزینه سفر به کربلای معلا چه میزان می باشد؟
کمک هزینه سفر به کربلا معادل 740.000 تومان به ازای هر نفر می باشد که جمعا 1.480.000 به اتفاق همراه به آنان تعلق می گیرد و متعاقبا به جای یک سهمیه، دو سهمیه از سفر آنان استفاده می شود.

 

آیا بازنشسته و یا وظیفه بگیر می تواند سهمیه خود را به دیگری ببخشد؟
خیر- حضور بازنشسته و یا وظیفه بگیر متقاضی، در سفر الزامی است.

چه کسی می تواند به عنوان همراه از کمک هزینه سفر استفاده نماید؟
همسر، فرزند، پدر، مادر،نوه ،خواهر یا برادر، عروس و داماد می توانند به عنوان همراه از کمک هزینه سفر استفاده نمایند.
تذکر: وظيفه بگيرانی که نسبت همسر دارند و به تنهایی حقوق می گيرند می توانند یک نفر همراه شامل (پدر، مادر، دختر، پسر، خواهر، برادر، عروس، داماد، نوه) داشته باشند.
تذکر: وظیفه بگیرانی که نسبت غیر از همسر دارند (فرزند، نوه و ...) و حقوق بازنشستگی برای آنان برقرار شده است نمی توانند از سهمیه کمک هزینه سفر برای همراه استفاده کنند.
تذکر: اکر تعداد وظیفه بگیران بیش از 2 نفر باشد با رضایت همه وظیفه بگیران حداکثر 2 نفر می توانند از خدمات تور استفاده نمایند.

 

چگونه می توان در این تورها ثبت نام کرد؟
ثبت نام در تورها از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری از طریق این لینک و یا مراجعه حضوری به شرکت های مجری امکان پذیر می باشد.

 

نام و آدرس شرکت های مجری چیست؟
آژانس پرشین گلف: میدان فاطمی، روبروی مسجد نور، جنب فروشگاه رفاه، پلاک 65
شماره تماس: 8682-021 و 88972855-021 آدرس سایت: www.khatamtour.ir
آژانس ایرانگردی و جهانگردی: میدان فاطمی، جنب صندوق بازنشستگی کشوری
شماره تماس: 88998354-021 آدرس سایت: www.ittic.com
آژانس سفر کارت ملی: خیابان ولیعصر، روبه روی سه راه توانیر، کوچه شمس، پلاک 3
شماره تماس: 88659360-021 آدرس سایت: www.safarcard.ir
لازم به ذکر است بازنشستگان جهت ثبت نام تور آبدرمانی محلات می توانند به آژانس پرشین گلف مراجعه نمایند.

 

برای ثبت نام چه مدارکی لازم است؟
برای ثبت نام، داشتن شماره دفتر کل بازنشستگی، کدملی و شماره حساب حقوق واریزی در بانک صادرات الزامی می باشد.




وام قرض الحسنه بازنشستگان

مبلغ وام، اقساط و سود بانکی وام پرداختی چقدر است؟
مبلغ وام: 5 میلیون تومان
تعداد اقساط: 36 ماه ، هرقسط مبلغ 150.000 تومان
سود بانکی : سود بانکی ندارد و سالانه 4 درصد کارمزد دارد.

 

 

ثبت نام وام چه مراحلی دارد و چه مدارکی را می خواهد؟
ثبت نام وام صرفا از طریق سایت صندوق انجام می پذیرد.
برای ثبت نام وام هیچگونه مدرکی مورد نیاز نیست و صرفا با داشتن کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حساب حقوقی بانک صادرات در سایت صندوق می توانید این کار را انجام دهید.

 

 

به چه کسانی وام تعلق خواهد گرفت؟
وام بر اساس الویت بندی، به کسانی که تاکنون وام نگرفته اند و سپس کسانی که وام های دریافتی آنان تسویه شده باشد.

 

 

زمان ثبت نام وام چه زمانی می باشد؟
زمان ثبت نام هر ساله از طریق رسانه ها و سایت صندوق بازنشستگی کشوری اعلام می شود.

 

 

چگونه می توانم مطلع شوم که نام بنده در لیست دریافت کنندگان وام می باشد یا خیر؟
با مراجعه به این لینک می توانید از وضعیت دریافت وام خود مطلع شوید.

 

 

چگونه می توانم برای جابجایی الویت وام اقدام کنم؟
با توجه به محدودیت پرداخت توسط بانک عامل جابجایی الویت، امکان پذیر نمی باشد.

 

در صورتی که چند نفر وظیفه بگیر وجود داشته باشند وام به کدام فرد تعلق می گیرد؟
در صورت وجود چند وظیفه بگیر باید همه وظیفه بگیران رضایت دهند تا به فقط یک نفر وام تعلق بگیرد و برای این منظور باید فرم تعهد وراث را همه ی آنان امضا نموده و به مدیریت استانی تحویل دهند.






کمک هزینه عینک، عصا و سمعک


میزان کمک هزینه عینک ، عصا و سمعک چه مقدار می باشد؟
عينک (طبي)            بازنشسته                          1,500,000 ریال
عصا                        بازنشسته يا همسر              400,000 ریال
سمعک                    بازنشسته                          3,500,000 ریال

کمک هزینه های مذکور فقط یکبار و برای بازنشستگان عینک و سمعک و برای همسر بازنشسته فقط عصا در نظر گرفته شده است .

 

برای ثبت کمک هزینه عینک ، عصا و سمعک به کجا مراجعه نماییم ؟
بازنشستگان محترم جهت ثبت کمک هزینه عینک ، سمعک و عصا باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند. لیست دفاتر پیشخوان دولتی که آماده انجام این خدمت می باشند را در این لینکو همچنین نرم افزار موبایلی خاتم می توان مشاهده کرد.

 

برای ثبت کمک هزینه عینک، عصا و سمعک در دفاتر پیشخوان دولت چه مدارکی نیاز است؟
اصل فاکتورخرید - دستور پزشک معالج - کارت ملی



 

رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه


با عنايت به عموميت و اطلاق عبارت ايثارگر در اين بند، همه رزمندگان مشمول اين بند مي‌شوند و برابر شرايط اين بند با آنان رفتار خواهد شد.
در بند ح ماده 88 قانون برنامه ششم، بعد از ايثارگران، عبارت رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه اضافه شده است. در اين بند عبارت رزمندگان به‌صورت مستقل آورده شده، لكن محدود به رزمندگاني شده است كه حداقل 12 ماه سابقه حضور در جبهه را داشته باشند. مصوبات متعدد و متنوع در يك موضوع كه دايره شمول آن را توسعه يا محدود مي‌كند از مشكلات ديگر قوانين مصوب ايثارگران است كه مقنن بدون توجه به سوابق قبلي به تصويب مي‌رساند و گروهي از ايثارگران را با مشكل مواجه مي‌كند.

بند خ ماده 88 قانون برنامه ششم، رزمندگان با حداقل 12ماه سابقه حضور در جبهه را براي يك‌بار از پرداخت مابه‌التفاوت براي 15سال سنوات بيمه‌اي ناشي از تغيير صندوق بيمه و بازنشستگي معاف كرده است، اين در حالي است كه در ماده 45 قانون برنامه پنجم ايثارگران به‌طور مطلق از اين معافيت بهره‌مند مي‌شدند.همان ايرادي كه در بند ح وجود داشت عينا در اين بند نيز تكرار شده و بخشي از رزمندگان از اين تسهيلات محروم خواهند شد.برابر بند د ماده88 متني به عنوان بند 7به انتهاي ماده45 قانون خدمت وظيفه عمومي ملحق مي‌شود.

 

 

فرزندان رزمندگان به ازاي هر‌ماه حضور از يك‌ماه كسر خدمت برخوردار مي‌شوند

برابر اين الحاقيه و درصورت اذن فرماندهي كل قوا، فرزندان رزمندگان به ازاي هر‌ماه حضور رزمنده در جبهه، از يك‌ماه كسر خدمت برخوردار مي‌شوند.حكم اين بند بر حكم تبصره 2ماده 33 قانون احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه كشور حاكم است؛ به‌عبارتي معافيتي كه براي فرزندان رزمندگان به ازاي هر 12ماده سابقه حضور در جبهه درنظر گرفته شده بود، تا پايان برنامه ششم يا اصلاح آن توسط مجلس اجرايي نخواهد شد.

ماده 56 قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران بيان مي‌دارد: صد در صد حقوق و فوق‌العاده شغل و ساير فوق‌العاده‌ها اعم از مستمر و غيرمستمر شاهد، جانبازان و آزادگان از پرداخت ماليات معاف است.برابر بند ذ ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه، رزمندگان با حداقل 12ماه حضور در جبهه به ماده56 محلق شدند.

منبع:شرایط بازنشستگی رزمندگان

 

 

 

 

 

 

 

منبع:نظام وظیفه پیام نور

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: شرایط بازنشستگی رزمندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: