آیا خدمت سربازی جز مشاغل سخت محسوب میشود
نوشته شده توسط : nezam

آیا خدمت سربازی جز مشاغل سخت محسوب میشود

 

 

شاید برای برخی سربازان دوران خدمت و بیمه مربوط به آن چندان اهمیت نداشته باشد چون سربازی فقط عبور از یک مرحله سخت زندگی برای مهاجرت از کشور است یا اینکه به دلیل داشتن شغل آزاد و عدم علاقه به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی بیمه سربازی چندان اهمیتی برایشان ندارد . اما بسیاری دیگر از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند بعد از خدمت سربازی در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند بنابراین اینکه بیمه سربازی در بازنشستگی منظور شود اهمیت زیادی برایشان دارد .

دو سال خدمت یعنی دو سال زودتر بازنشسته شدن و از طرفی خدمت برای این افراد مفهومی جدی تر و مهمتر پیدا خواهد . اگر خدمت سربازی جز بازنشستگی محسوب نشود ممکن است بسیاری از مردان جوان از گذراندن آن سرباز زنند و به هر چیزی برای فرار از این دوران متوسل شوند . برای همین قانون گذار برای جلوگیری از این امر و همچنین برای احترام به افرادی که دوسال از بهترین سال های عمر خود را برای خدمت به وطن و کشور خود صرف میکنند تمهیداتی اندیشیده است که با حفظ شرایطی این دوران جزو سوابق بیمه محسوب شده و به سال های سابقه اضافه شود.در این مقاله بیشتر میخواهیم در خصوص 

 کارهای سخت و زیان آور به چه کارهایی گفته می شود ؟

 میزان مرخصی در مورد کارهای سخت و زیان آور به چه میزان می باشد ؟

 

برای شما همراهان مطالبی بنویسیم و امیدواریم این مطالب مورد توجه شما همراهان سایت نظام وظیفه قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

 کارهای سخت و زیان آور به چه کارهایی گفته می شود ؟

کارهای سخت و زیان آور ،کارهایی است که در آن ها عوامل فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار ، غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر تنشی به مراتب بالاتر ازظرفیت های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد گردد  که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن بوده و بتوان با به کار گیری تمهیدات فنی ، مهندسی ، بهداشتی و ایمنی و غیره ، صفت سخت و زیان آور بودن را از آن مشاغل کاهش یا حذف نمود

 






میزان مرخصی در مورد کارهای سخت و زیان آور به چه میزان می باشد ؟

به استناد ماده 65 قانون کار مرخصی سالیانه کارگرانی که به کارهای سخت و زیان آور اشتغال دارند 5 هفته می باشد . استفاده از این مرخصی ، حتی الامکان در دو نوبت و در پایان هر شش ماه کار صورت می گیرد .

- در مورد مرخصی کارهای سخت و زیان آور که در سال 5 هفته است آیا این مرخصی ، با احتساب پنج روز جمعه است یا خیر ؟

مرخصی سالیانه کارگرانی که به کارهای سخت و زیان آور اشتغال دارند 5 هفته می باشد.

- حدود 5 سال است که در شغل سخت و زیان آور مشغول به کار می باشم آیا می توانم برای تطبیق مشاغل سخت و زیان آور این 5 سال اقدام نمایم ؟

در صورت احراز شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی(اعم از داشتن شرایط عادی و یا سخت و زیان آور)و با توجه به استفساریه قانون مشاغل سخت و زیان آور مصوب 9/6/90 مجلس شورای اسلامی این موردامکانپذیر است .

 

- آیا مشاغل اداری در یک کارگاه می تواند جزء مشاغل سخت و زیان آور باشد ؟

با توجه به تعریف کارهای سخت و زیان َآور چنانچه آلاینده های محیطی محل کار متقاضی مورد بررسی قرار گیرد و بیش از حد مجاز باشد می تواند جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب گردد .

 



حمایت ها از مشاغل سخت و زیان آور

1- افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته و در هر مورد حق بیمه مدت مذکور را به سازمان پرداخته باشند، میتوان تقاضای مستمری بازنشستگی کنند، هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور (۱٫۵) سال محاسبه خواهد شد.


2-در صورتی که بیمه شدگانموضوع این تبصره قبل از رسیدن به سن مقرر با کمتر از (۲۰) سال سابقه خدمت دچار فرسایش جسمی و روحی ناشی از اشتغال در کارهای سخت و زیان آور شوند با تائید کمیسیون های پزشکی (موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی) با هر میزان سن و سابقه خدمت از مزایای مندرج در این تبصره برخوردار خواهند شد.


3-در مورد سایر بیمه شدگان حداقل سابقه پرداخت حق بیمه برای استفاده از مستمری بازنشستگی از تاریخ تصویب این قانون هر سال یک سال افزایش خواهد یافت تا آن که این حداقل به بیست سال تمام برسد.


4-از تاریخ تصویب این قانون برای مشمولان این تبصره چهاردرصد (۴%) به نرخ حق بیمه در قانون تامین اجتماعی افزوده خواهد شد که آن هم در صورت تقاضای مشولان قانون، به طور یکجا یا به طور اقساطی به وسیله کارفرمایان پرداخت خواهد شد.


5-تشخیص مشاغل سخت و زیان اور و چگونگی احراز توالی و تناوب اشتغال، نحوه تشخیص فرسایش جسمی و روحی و سایر موارد مطروحه در این تبصره به موجب آئین نامه ای خواهد بود که حداکثر ظرف چهارماه توسط سازمان تامین اجتماعی و زارتخانه های کار و امور اجتماعی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.


6-بیمه شدگانی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور به تاریخ قبل از تاریخ تصویب این قانون باشند می توانند با استفاده از مزایای این قانون درخواست بازنشستگی نمایند. در این صورت با احراز شرایط توسط بیمه شده، کارفرمایان مربوطه مکلفند حق بیمه مربوطه و میزان مستمری برقراری را تا احراز شرایط مندرج در تبصره (۲) و ه

 



 

افرادی که بعد از سال ۱۳۸۳ به خدمت سربازی رفته اند

اشخاصی که بعد از سال ۱۳۸۳ به خدمت اعزام شده اند باید برای احتساب بیمه سربازی در بازنشستگی مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند . میزان این مبلغ به زمان درخواست خرید بیمه سربازی بستگی دارد . هفت درصد میانگبن حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست را باید شخص درخواست کننده بپردازد و بیست و سه درصد مابقی توسط دولت پرداخت میشود . نحوه محاسبه این مبلغ بدین شکل است که از زمان درخواست شخص برای خرید بیمه سربازی میانگین حقوق دو سال آخر کاری وی محاسبه شده و این میانگین در هفت درصد ضرب میشود و در ادامه مبلغ به دست اماده در زمان طول خدمت شخص ضرب می گردد و مبلغی که بدست می آید در واقع باید به عنوان هزینه خرید سربازی توسط شخص متقاضی پرداخت گردد .

برای مملوس شدن این روند یک مثال میزنیم . مثلا اگر شخصی میانگین حقوقش در دو سال پایانی عمر کاری ۹۰۰ هزار تومان باشد این مبلغ در هفت درصد ضرب میشود . عدد به دست امده ۶۳ هزار تومان خواهد بود این عدد در ۲۴ ماه خدمت سربازی ضرب شده و عدد ۱۵۱۲۰۰۰ هزار تومان بدست می اید . این مبلغ رقمی است که شخص متقاضی باید برای خرید بیمه دوران خدمت به سازمان تامین اجتماعی بپردازد .

 

 

 

خرید بیمه خدمت سربازی

البته لازم به ذکر است که به تازگی پرداخت مبالغ خرید بیمه خدمت سربازی به صورت قسطی هم امکان پذیر شده است . افرادی که توان مالی مناسبی ندارند و نمی توانند همه مبلغ را به صورت یکجا بپردازند می توانند درخواست قسطی کردن این مبلغ را به تامین اجتماعی داده و تامین اجتماعی تا ۱۲ ماه برای متقاضی قسط خواهد بست . با این شرایط امکان پرداخت برای همه اشخاص با توان مالی متفاوت بوجود آمده و متقاضیان می توانند در این خصوص نگرانی نداشته باشند . مسئله دیگر در این خصوص اینکه بازه زمانی قابل قبول برای احتساب مدت خدمت سربازی مشمول تاریخ شروع و خاتمه مندرج در کارت های پایان خدمت می باشد .


 

 

 

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: آیا خدمت سربازی جز مشاغل سخت محسوب میشود ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: