توجیه غیبت سربازی چیست؟
نوشته شده توسط : nezam

 توجیه غیبت سربازی چیست؟

 

درباره اینکه توجیه غیبت سربازی به چه شکل است؟ و مشمولان چطور می‌توانند از آن استفاده کنند،در خصوص توجیه غیبت باید بگویم ما یک سری محدودیت‌های قانونی داریم که بر اساس غیبت اتفاق می افتد و فردی که وارد غیبت شده نمی‌تواند از یک سری از تسهیلات و معافیت‌ها بهره‌مند شود مثلا فردی که وارد غیبت شده نمی تواند دیگر معافیت کفالت دریافت کند و ... . حالا در این بین ممکن است فردی برای غیبت خود توجیه قابل قبولی داشته باشد که در آن صورت می‌تواند تقاضای خودش را با مدارک و مستندات به دفاتر پلیس +10 ارائه دهد و ما نیز به آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد.

 

 

 

 

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اضافه کرد: به عنوان مثال ممکن است فردی در تاریخ اعزامش به دلیل یک تصادف رانندگی در بازداشت بوده باشد. بنابراین طبیعی است که نمی‌تواند در همین تاریخ به سربازی برود و این موضوع نیز دست خودش نبوده در همین راستا اگر این فرد بیاید و نامه‌ای از مقام قضایی بیاورد و دیگر مدارک لازم را داشته باشد که اثبات کند این فرد در تاریخ اعزامش واقعا دچار چنین مشکلی بوده برگه اعزام جدید بدون غیبت دریافت خواهد کرد یا در مثالی دیگر ممکن است مشمولی 10 سال غیبت داشته باشد اما مدارکی  بیاورد که نشان دهد در این 10 سال پدر معلولی داشته و به جز او هیچ‌کس نمی‌توانسته از او نگهداری کند و این شخص پیگیر درمان او بوده بنابراین در صورتی که این مدارک بررسی و ثابت شود که غیبتش موجه بوده و به جز این فرد هیچکسی برای نگهداری از وی وجود نداشته غیبتش در این مدت نیز بخشیده شده او می‌تواند از تسهیلات پس از غیبت نیز استفاده کند. دوستان عزیز توجه داشته باشید که در این مقاله در خصوص 

عدم دریافت برگ اعزام حداکثر تا ۶ ماه

توجیه های غیبت سربازی

 

آیا میتوان غیبت سربازی را موجه کرد؟

 

توضیحاتی داده ایم طوری که شما دوستان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا کنید لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

عدم دریافت برگ اعزام حداکثر تا 6 ماه

 عدم دریافت برگ اعزام حداکثر تا ۶ ماه (با ارائه مدارک مستند و به شرط احراز عدم قصور مشمول).

توقیف و یا در حبس بودن مشمول با تأیید مراجع ذیصلاح, مشروط به اینکه شروع حبس قبل از ورود به غیبت باشد.در مواردی مانند بیماری از کار افتادگی،حبس، غایب، مفقودالاثربودن و اعتیاد شدید پدر و موارد مشابه که سرپرستی خانواده عملاً بعهده مشمول بوده و به نحوی که با اعزام وی به خدمت، خانواده قدرت اداره معاش خود را از دست بدهد و فرد دیگری که سرپرستی خانواده را به عهده بگیرد در محل وجود نداشته باشد حداکثر مدت غیبت موجه در اینگونه موارد تا ۳ ماه است. ( معاذیر فوق با ارائه مدارک مستند از مرجع ذیصلاح در مواردی است که مشمول شرایط معافیت نداشته و برای اعزام به خدمت اقدام کرده باشد).

 

 

توجیه های غیبت سربازی

در مواردی مانند بیماری همسر، فرزند که موجب تأخیر در معرفی حداکثر به مدت ۳ ماه باشد. ( با ارائه مدارک معتبر و تأیید پزشک معتمد سازمان).در مواردی که تاریخ عقد و ازدواج و یا تاریخ شروع اختلاف مشمول با همسرش که منجر به طلاق شود قبل از تاریخ ورود به مرحله غیبت مشمول بوده و موجب تأخیر در معرفی و یا اعزام به مدت ۳ ماه از تاریخ ازدواج و یا شروع اختلاف شده باشد( با ارائه مدارک مستند و گواهی از مراجع ذیصلاح).


بنا بر اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی در رسیدگی به درخواست مشمولان و کارکنان وظیفه غایب در زمینه معافیت‌های کفالت، مددجویان و ماده (۶) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، علاوه بر در نظر داشتن معاذیر ذکر شده در ماده(۲) این آیین نامه، جهات زیر نیز به عنوان عذر موجه غیبت محسوب می‌شود.

۱- بیماری منجر به فوت پدر یا برادر مشمول به شرطی که به تشخیص شورای پزشکی، شروع بیماری پدر ونیازمندی به مراقبت مربوط به قبل از غیبت مشمول بوده و در طول مدت غیبت استمرار داشته باشد.

۲-بیماری نقص عضو و محجوریت پدر یا برادر مشمول که به تشخیص شورای پزشکی، شروع بیماری و نیازمندی به مراقبت مربوط به قبل از غیبت مشمول و در طول مدت غیبت مشمول استمرار داشته باشد.

۳- طلاق باین و یا غیابی مادر مشمول که به علت حبس، غایب مفقودالاثر بودن، اعتیاد شدید و بی‌مبالاتی پدر و موارد مشابه آن وقوع یافته باشد به نحوی که مشمول قبل از ورود به غیبت و در طول مدت غیبت عملاً سرپرستی خانواده را بر عهده داشته و در صورت اعزام وی به خدمت, خانواده قدرت اداره معاش خود را از دست می‌داده است ( با ارائه مدرک مستند و تأیید آن از سوی مراجع ذیصلاح)

۴-در موادری که تاریخ معلولیت اعضای درجه یک خانواده قبل از ورود به مرحله غیبت مشمولین حادث شده باشد.

۵- در صورتی که مشمول عذر موجهی برای غیبت نداشته اما به دلیل به وجود آمدن شرایط خاص برای خانواده وی، در حال حاضر قادر به اعزام به خدمت دوره ضرورت نباشد, غیبت وی برای استفاده از معافیت در موارد زیر موجه می گردد:

الف- در مورد کفالت موضوع بند ۷ ماده ۴۴ قانون که همسر مشمول فوت کرده و از او دارای یک فرزند صغیر باشد حداکثر دارای ۳ سال غیبت, و در صورت داشتن دو فرزند صغیر حداکثر تا ۵ سال غیبت و در صورت داشتن ۳ فرزند صغیر و بالاتر حد اکثر تا ۸ سال غیبت.

ب- در مورد کفالت موضوع ۷ ماده ۴۴ قانون که همسر مشمول بعد از ازدواج معلول شده و نیازمند مراقب باشد در صورت معلولیت متوسط حداکثر تا ۲ سال غیبت و در صورت معلولیت شدید و خیلی شدید حداکثر تا ۵ سال غیبت.





آیا میتوان غیبت سربازی را موجه کرد؟

بسیاری از افرادی که وارد دوران غیبت سربازی شده اند با دارا بودن شرایطی می توانند غیبت خود را توجیه کرده تا به این طریق از اضافه خدمت، دستگیری و جریمه ای که به واسطه غیبتشان برای آن ها منظور می شود، معاف شوند.

همچنین همانطور که حتما می دانید، افرادی که وارد دوران غیبت از سربازی می شوند، حتی اگر شرایط دیگر معافیت ها همچون کفالت یا تحصیلی را داشته باشند، دیگر نمی توانند از آن استفاده کرده و معافیت بگیرند و بایستی به سربازی اعزام شوند. اما داشتن شرایط توجیه غیبت سربازی می تواند غیبت آن ها را بی اثر کرده و سپس نسبت به دریافت انواع معافیت اقدام نمایند.






شرایط توجیه غیبت سربازی

از جمله شرایط توجیه غیبت سربازی که افراد می توانند نسبت به آن اقدام نمایند عبارتند از:

چنانچه بیماری یا صدماتی به مشمول وارد شده باشد که مانع اعزام به خدمت است و بالاجبار تاخیر در معرفی و یا اعزام را به همراه دارد:

در این مورد مشمول حداکثر مدت زمان 2 ماه از تاریخ شروع بیماری فرصت دارد تا با ارائه ی مستندات و مدارکی همچون تائیدیه پزشک معتمد سازمان، نسبت به توجیه غیبت سربازی خود اقدام نماید.چنانچه بیماری یا صدماتی به مشمول وارد شده باشد که منجر به بستری او شده است و بالاجبار تاخیر در معرفی و یا اعزام را به همراه دارد:

در این مورد مشمول حداکثر مدت زمان 6 ماه از تاریخ شروع بیماری فرصت دارد تا با ارائه ی مستندات و مدارکی همچون تاییدیه پزشک معتمد سازمان، نسبت به توجیه غیبت سربازی خود اقدام نماید. همچنین در صورتی که تاخیر مشمول بیش از 6 ماه باشد و بهبودی در وی حاصل نشده باشد، با تایید شورای پزشکی سازمان می تواند غیبت سربازی خود را توجیه نماید.

 

منبع:توجیه غیبت سربازی چیست؟

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: توجیه غیبت سربازی چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: