شرایط بخشش خلاء خدمتی 98
نوشته شده توسط : nezam

شرایط بخشش خلاء خدمتی

 

عزیزان مشمول در این مقاله در مورد خلاء خدمتی  برای شما عزیزان مطالبی نوشته ایم اینکه شاید خیلی از شما ها این کلمه را نشنیده باشید به همین علت ما به شما دوستان پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید. در بحث بخشش غایبان سربازی رویه تفاوت کرده و هم اکنون این موضوع به فرماندهان تفویض شده است.رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند از بخشش اضافه خدمت برخوردار شوند باید به خدمت رفته و چنانچه در حین خدمت از خود حسن انجام وظیفه و اخلاق نشان دهند فرماندهان می‌توانند تا دو سوم اضافه خدمت آن‌ها را ببخشند.

این مقام ارشد ستادکل در خصوص اینکه چرا اضافه خدمت به صورت کلی بخشیده نمی‌شود، گفت: بخشش‌های مستمر و متوالی باعث شده که عده‌ای نسبت به اجرا و تمکین به قانون بی‌تفاوت باشند و قضیه اینگونه تلقی شود که حتما بخششی در کار است و به موقع خود را برای خدمت سربازی معرفی نکنند؛ به عبارتی دیگر بخشش‌ها باعث شده که بی‌قانونی بوجود آید و لطف مکرر به عنوان حق مسلم تلقی شود؛ لذا بخشش اضافه خدمت به صورت کلی انجام نخواهد شد.سردار کمالی افزود: باید تفاوتی بین کسی که به قانون احترام گذاشته و به موقع خود را معرفی کرده با کسی که تخلف قانونی دارد لحاظ شود و این عادلانه است. دوستان سرباز در این مقاله میخواهیم بیشتر در خصوص 

خلاء خدمتی چیست

جبران ناپذیری غیبت در خدمت سربازی

 

مطالبی گردآوری نماییم و امیدواریم که این مطالب مورد توجه و تایید شما همراهان همیشگی سایت نظام وظیفه قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با 
تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

خلاء خدمتی چیست

شما مشمول عزیز وقتی که دوران خدمت سربازی  غیبت میکنید ( نهست ) به ازای هر روز که غایب بودید یه روز را باید در پادگان بمانید ( خلا خدمتی ) و بین 1 تا دو روز هم اضافه خدمت میزنن براتون.

 

 

 

جبران ناپذیری غیبت در خدمت سربازی

متاسفانه هر ساله تعدادی از مشمولان فکر می‌کنند که بخشش در کار است و از اجرای قانون تمکین نکرده و به خدمت نمی‌روند تصریح کرد: ممنوعیت خروج از کشور، ادامه تحصیل، استخدام، کار در شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، ثبت و تاسیس شرکت و همچنین ممنوعیت دریافت هرگونه وام و تسهیلات دولتی از جمله محرومیت‌های ناشی از غیبت سربازی است.

سردار کمالی اعلام کرد: نیروی انتظامی می‌تواند طبق قانون، سربازان غایبی را که در مغازه‌ها و شرکت‌ها فعالیت دارند، شناسایی کرده و به مراجع قانونی معرفی کند؛ همچنین شرکت‌هایی که سربازان غایب را به کار گیرند جریمه شده و برای بار اول هزینه یک سرباز یعنی ۱۰ میلیون تومان و برای بار دوم و بیشتر باید هزینه ۳ سرباز یعنی ۳۰ میلیون تومان را به عنوان جریمه به حساب خزانه واریز کنند.


 

 

بخشودگي خدمت سربازي

سازمان وظيفه عمومي عنوان كرده است: سربازاني كه واجد هر يك از شرايط زير هستند با در دست داشتن مدارك تعيين شده براي پيگيري بخشودگي خدمت سربازي به يگان خدمتي خود مراجعه كنند.

1) حداقل شش ماه خدمت سربازان بومي و غيربومي در مناطق جنگي و عملياتي كه به تناسب نوع منطقه ـ كه از سوي ستادكل نيروهاي مسلح تعيين شده است ـ، موجب يك تا سه ماه بخشودگي اضافه خدمت خواهد شد. مدرك مورد نياز براي استفاده از اين بند گواهي معاونت نيروي انساني يگان خدمتي است.
مصاديق و عناوين مناطق مذكور برابر ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح است.
مدت آموزش رزم مقدماتي در اين مناطق جز خدمت قابل محاسبه نيست مگر اين‌كه كل خدمت در مناطق فوق باشد. 

2)حداقل 9 ماه خدمت سربازان غيربومي در مناطق محروم و بد آب و هوا كه برابر ابلاغيه دولت در گروه هفت، هشت و 9 هستند موجب بخشش دو ماه اضافه خدمت و در گروه چهار، پنج و شش، موجب بخشش يك ماه اضافه خدمت خواهد شد. مدارك مورد نياز براي استفاده از اين بخشودگي شامل گواهي معاونت نيروي انساني يگان خدمتي است و محل سكونت فرد بر مبناي آدرس مندرج در برگ اعزام تعيين مي‌شود. 

تعيين گروه مناطق محروم و بد و آب و هوا برابر ابلاغيه دولت است.
مدت آموزش رزم مقدماتي در اين مناطق جز خدمت قابل محاسبه نيست مگر اين‌ كه كل در خدمت سربازي در اين مناطق باشد.
امتياز پيش‌بيني شده در اين بند صرفا‌ شامل سربازان غيربومي (حداقل 50 كيلومتر فاصله بين محل زندگي و خدمت) مي‌شود. 

3) ابراز شجاعت و فداكاري قابل ملاحظه در انجام ماموريت‌هاي عملياتي با تاييد فرماندهان عالي‌رتبه نيروهاي مسلح كه موجب يك ماه بخشودگي اضافه خدمت خواهد شد. مدرك مورد نياز گواهي فرماندهان نيروي مسلح است. 

4) خدمت در مشاغل سخت و زيان‌آور تعريف شده از سوي ستادكل نيروهاي مسلح كه موجب يك ماه بخشودگي اضافه خدمت خواهد شد. مدارك مورد نياز براي استفاده از اين بخشودگي نياز به گواهي معاونت نيروي انساني يگان خدمتي دارد. 

5) سربازاني كه براساس دستورالعمل‌هاي نيروهاي مسلح به عنوان سرباز نمونه انتخاب مي‌شوند از يك ماه بخشودگي اضافه خدمت برخوردار خواهند شد. مدرك لازم براي استفاده از اين بخشودگي گواهي معاونت نيروي انساني يگان خدمتي دارد. 

6) سربازاني كه در حين انجام ماموريت جانباز حداقل پنج درصد و يا از كارافتاده حداقل 10درصد مي‌شوند از يك ماه بخشودگي اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد. مدارك مورد نياز براي استفاده از اين بخشودگي نياز به گواهي معاونت نيروي انساني يگان خدمتي دارد. 




 



شرایط 17 گانه بخشودگی اضافه خدمت

1. حداقل ۶ماه خدمت سربازان بومی و غیربومی در مناطق جنگی و عملیاتی که به تناسب نوع منطقه –که از سوی ستادکل نیروهای مسلح تعیین شده است-، موجب یک تا سه ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

2. حداقل ۹ماه خدمت سربازان غیربومی در مناطق محروم و بد آب و هوا که برابر ابلاغیه دولت در گروه ۹ و ۸ و ۷ هستند موجب بخشش دوماه اضافه خدمت و در گروه ۶ و ۵ و ۴ ، موجب بخشش یکماه اضافه خدمت خواهد گردید.

3. ابراز شجاعت و فداکاری قابل ملاحظه در انجام ماموریت‌های عملیاتی با تائید فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح که موجب یکماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

4. خدمت در مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح که موجب یکماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

5. سربازانی که براساس دستورالعمل‌های نیروهای مسلح به عنوان سرباز نمونه انتخاب می‌شوند از یکماه بخشودگی اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.

6. سربازانی که در حین انجام ماموریت جانباز حداقل ۵درصد و یا از کار افتاده حداقل ۱۰درصد می‌شوند از یکماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد.

7. حداقل ۱۲ماه خدمت در یگانها و مراکزی که بیش از ۸۰۰کیلومتر با محل سکونت سرباز فاصله داشته باشد موجب دوماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد و اگر فاصله محل خدمت بیش از ۴۰۰کیلومتر باشد مدت بخشودگی یک ماه خواهد بود.

8. نوآوری، ابتکار و خلاقیت سربازان در دوران خدمت برابر مصادیق ابلاغی از سوی ستادکل نیروهای مسلح که موجب یک‌ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

9. حفظ حداقل ۱۰ جزء و یا ۵ جزء قرآن کریم به ترتیب موجب بخشودگی دوماه و یک‌ماه اضافه خدمت خواهد شد.

10. فوت پدر، مادر، همسر و فرزند سرباز در حین خدمت که موجب بخشودگی دوماه از اضافه خدمت وی خواهد شد.

11. فوت یکی از اعضای درجه یک سرباز در زمان مشمولیت (پدر،مادر،برادر،خواهر،همسر،فرزند) که موجب سه ماه تاخیر در ارسال مدارک در زمان تعیین شده و یا سه ماه تاخیر در اعزام به خدمت در زمان مندرج در برگ سبز گردیده باشد موجب برخورداری از سه ماه بخشودگی اضافه خدمت خواهد شد.

12. بروز بلایای طبیعی (سیل، زلزله، طوفان، صاعقه) و یا حوادث قهریه (سقوط هواپیما، تصادف منجر به فوت یا جراحت که فرد به دیه یا حبس محکوم شده باشد، آتش سوزی، غرق شدن) که خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر و فرزند) او آسیب دیده و علت غیبت آنان (که حداکثر بیش از ۶ماه نباید باشد) در اثر این موضوع بوده باشد موجب بخشش سه ماه اضافه خدمت خواهد شد.

13. اشکالات اداری وارده بر سایر دستگاه‌های مرتبط با امور مشمول که موجب تاخیر در حضور مشمول در خدمت گردیده است (مثل پست، دانشگاه‌ها، مدارس و…) که با ارائه مدارک مستدل و مستند و در صورت احراز عدم قصور مشمول، سه ماه اضافه خدمت بخشیده خواهد شد.

14. مشمولانی که در طول مدت غیبت یا حین خدمت شرایط معافیت پدر، مادر، برادر، خواهر بیمار یا صغار و یا یکی از معافیتهای مقرر در قانون را تحصیل کرده باشند از دوماه بخشش اضافه خدمت برخوردار می‌گردند.

15. چنانچه مشمول در زمان غیبت شرایط استفاده از ماده ۱۲۷ را دارا بوده و بدلیل عدم آگاهی، از این امتیاز استفاده ننموده باشد، سه ماه اضافه خدمت وی بخشیده می‌شود.

ماده 127 : از دو یا سه برادر واجد شرایط اعزام به خدمت یکی از آنان که سن او از دیگران کمتر است بشرطی که خود و برادری که به خدمت رفته است فاقد غیبت باشند با ارائه گواهی اشتغال به خدمت برادر یا برادران دیگر می‌تواند به تاریخ خاتمه خدمت برادر یا یکی از برادران دفترچه آماده به خدمت دریافت نماید.

16. مشمولانی که قبل از زمان تعیین شده برای ارسال مدارک و یا قبل از موعد اعزام، به دلیل بیماری یا سانحه در بیمارستان بستری و دارای طول درمان بوده و میزان و علت ایجاد غیبت به همین دلیل باشد با ارائه مدارک مستند و قابل قبول، از سه ماه بخشودگی اضافه خدمت بهره‌مند خواهند شد.

 

منبع:شرایط بخشش خلاء خدمتی

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: شرایط بخشش خلاء خدمتی 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: