مزایای بسیج فعال دانشجویی (تاثیر بسیج فعال در سربازی)چیست؟
نوشته شده توسط : nezam

 کسری خدمت چیست؟ چگونه می توان کسری خدمت دریافت کرد ؟ شاید این سوالاتی باشد در ذهن جوانان که با توجه به آن می توانند مدت زمان کمتری را در خدمت سربازی بگذرانند. به طور کلی کمتر شدن مدت زمان 24 ماهه خدمت سربازی را کسری خدمت می گویند که در شرایط مختلف افراد از آن استفاده می کنند این کسری می تواند از یک ماه تا حدود 7 ماه باشد.امروزه تعداد زیادی از جوانان سعی براین دارند که معافیت سربازی بگیرند یا از طریق راه های مختلف کسری خدمت بگیرند به همین علت ما در این مقاله در خصوص کسری خدمت بسیج دانشجویی مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ سوالات خود در خصوص کسری خدمت بسیج دانشجویی دست پیدا نمایید ....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

  ,,,,,,,,,

 

 

 

تفاوت کسری خدمت بسیج فعال و عادی چیست؟

کسری خدمت بسیجیکی از قوانینی است که سالیان متمادی به کمک مشمولان خدمت سربازی آمده است و مشمولان نظام وظیفه از آن برای راحت تر کردن دوره سربازی خود استفاده کرده اند. مراکز بسیج زیادی در سراسر کشور همواره از داوطلبان برای انجام فعالیت های فرهنگی، نظامی و… دعوت به عمل میاورد. پایگاه های بسیج دانش آموزی و پایگاه های بسیج دانشجویان از مهم ترین مراکزی است که مشمولان با مراجعه به آن ها و انجام خدمات و فعالیت، میتوانند از سابقه ی بسیج برخوردار شوند. این سوابق بعدا برای اخذ کسری بسیج به کمک مشمول میاید.

میزان کسری از خدمت مشمولان متناسب با مدت حضور در پایگاه و همچنین مسئولیتی که در پایگاه به عهده داشته اند، مشخص میشود. لازم به تذکر است که حداکثر میزان کسری خدمت بسیج شش ماه است.اغلب مشمولانی که سابقه فعالیت در بسیج دارند متقاضی گذراندندوره سربازی در سپاه پاسداران هستند چرا که یکی از شرایط لازم میباشد. یکی از نکاتی که مشمول باید درباره کسری خدمت بسیج بدانند این است که این کسری تنها بهافرادی تعلق میگیرد که وارد دوره غیبت از سربازی نشده باشند یا در صورت غیبت بتوانند علتی بیاورند که غیبتشان موجه شود، که در این صورت نیز تنها سوابق بسیج مربوط به زمان پیش از غیبت در نظر گرفته میشود. این نوع کسری انواع مختلفی دارد و اقشار مختلف میتوانند از ان استفاده کنند. مثلا کسری خدمت بسیج مربوط به دانشجویان، کسری خدمت بسیج مناطق و… از آن جمله اند.

 

 

 

مزایای بسیج فعال دانشجویی (تاثیر بسیج فعال در سربازی)چیست؟

مزایای بسیج فعال دانشجویی (تاثیر بسیج فعال در سربازی) برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که در دوران دانشجویی خود در پایگاه های بسیجی که در دانشگاه ها وجود دارد عضو شده اند و برای انجام فعالیت های این پایگاه ها حضور مداوم داشته اند. مهم ترین مزایایی که بسیج فعال برای مشمولان دارد به ترتیب زیر است:گرفتن کسری خدمت بین یک تا شش ماه یکی از این مهم ترین مزیت هاست، با توجه به اینکه دوره سربازی برای مشمولان به عنوان یکی از سخت ترین دوره های زندگی تلقی میشود لذا کمتر شدن این دوران میتواند بسیار خوشایند باشد.

افرادی که کارت بسیج فعال دانشجویی دارند با توجه به حضورشان در اردوها و دوره های مختلف مربوط به آمادگی نظامی، بسیاری از مهارت ها و نکاتی را که در دوره سربازی به ویژه دوران آموزشی به سربازان آموزش میدهند، فرامیگیرند. بنابراین اغلب این افراد دیگر نیازی به گذراندن دوره آموزشی ندارند و ارائه ی مدارک مربوطه دوره آموزشی از خدمت آن ها حذف میشود. البته این مورد اغلب مربوط به یگان های خدمتی سپاه پاسداران است.دارندگان کارت بسیج فعال دانشجویی از جمله کسانی هستند که شانس خدمت در سپاه پاسداران را دارند.






نحوه دریافت کسری خدمت بسیج چه شرایطی دارد؟

انواع کسری خدمت "کسری خدمت بسیج دانشجویی ,کسری خدمت بسیج دانش آموزی  و ...  میباشد که نحوه دریافت کسری خدمت بسیج مانند اخذ دیگر انواع معافیت ها نیاز به گذراندن مراحل خاصی دارد. بدیهی است مشمولانی که از این مراحل آگاه باشند خیلی راحت تر میتوانند کسری خدمت خود را اخذ کنند. اولین اقدامی که مشمول باید انجام دهد دریافت دفترچه اعزام به خدمت از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی است. همچنین مدارک مورد نیاز برای اعزام باید جمع آوری شوند و تمامی فرم های این دفترچه باید تکمیل شوند که این فرم ها و مدارک شامل موارد زیر میباشد:

فرم مربوط به وضعیت مشمولان( برگه ی شماره ۱)

فرم واکسیناسیون

فرم معاینه اولیه مشمول

کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه

کپی و اصل مدرک تحصیلی مشمول و…

بعد از جمع آوری مدارکی که در بالا عنوان کردیم مشمول باید مراحلی را برای دریافت سوابق بسیج خود طی کند که این مراحل نیز به ترتیب زیر میباشد:

در مرحله ی اول مشمول باید به پایگاه بسیج محل فعالیت خود مراجعه کند. و درخواست کسری و دریافت سوابق بسیج خود را بدهد.پرونده مشمول در مرحله ی بعد توسط نیروی انسانی بسیج مورد بررسی قرار میگیرد.مرحله ی بعدی تکمیل فرم مربوط به کسری خدمت است که بعد به سپاه پاسداران استان ارسال میشود.چنانچه پرونده مشمول مورد تایید باشد فرم تاییدیه کسر خدمت در اختیارش قرار میگیرد.در پایان بایستی این تاییدیه سابقه بسیج و فرم شماره ۶ به همراه مدارکی که عنوان کردیم به سازمان وظیفه ارائه شود تا این سازمان اقدامات لازم را انجام دهد.





شرایط دریافت کارت بسیج دانشجویی چیست؟

کارت بسیج دانشجویی برای افرادی صادر میشود که به عضویت بسیج دانشگاه محل تحصیلشان درمیایند. این کارت به دو شکل صادر میشود:

کارت بسیج دانشجویی مربوط به اعضای عادی: همه ی دانشجویانی که شرایط لازم برای عضویت در بسیج را داشته باشند میتوانند برای عضویت عادی بسیج اقدام کنند. این افراد بعد از ارائه ی مدارک شناسایی خود کارت خود را دریافت میکنند. کارت بسیج دانشجویان از سوی مسئولین جذب و ساماندهی بسیج دانشجویی صادر میشود. دارندگان این کارت بایستی حداقل ۶ ساعت در ماه را برای حضور فعالیت های بسیج تخصیص دهند.

کارت بسیج دانشجویی فعال: افرادی که مدت مشخصی از فعالیت عادی آن ها میگذرد و تمایل دارند به عضویت فعال در آیند بعد از انجام مراحل مختلف، کارت فعال خود را دریافت میکنند. دریافت این کارت برای استفاده از کسری های بسیج سازمان وظیفه ضروری است.

 

 

کاهش کسری خدمت بسیج اجرایی میشود؟

کاهش کسری خدمت بسیج یکی از موضوعاتی است که مدتی بر سر زبان ها افتاده بود وشایعاتی درباره امکان کاهش مدت زمان کسری بسیج وجود داشت. در سال های گذشته تغییراتی در قانون مربوط به کسری بسیج به وجود آمده است، در گذشته حداکثر کسری که برای مشمولان در نظر گرفته شده بود یک سال بود اما بعد از اعمال تغییراتی این مدت به شش ماه کاهش پیدا کرد و در حال حاضر نیز این قانون در حال اجراست. یکی دیگر از تغییرات در روند کسری خدمت بسیج، اعطای این کسری ها به سربازان دارای مهارت میباشد. یعنی مهارت هایی که مورد نیاز نیروهای مسلح است عنوان شده و افراد بسیجی که دارای این مهارت ها هستند، میتوانند از کسری خدمت استفاده کنند. بنابراین این کسری های در نظر گرفته شده، کماکان بین ۴۵ روز تا ۶ ماه است.



 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "



منبع:کسری خدمت بسیج دانشجویی

 

 

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

دوره آموزشی سربازی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99





:: برچسب‌ها: مزایای بسیج فعال دانشجویی (تاثیر بسیج فعال در سربازی)چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: