چه غیبت هایی قابل توجیه نیستند؟
نوشته شده توسط : nezam

به دلیل آنکه امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد ، لازم است سربازانی که در حین انجام خدمت سربازی ، در مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته می شوند با مراجعه به دانشگاه خود ، برای انجام مراحل ایست خدمت سربازی اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید پس از مراجعه به دانشگاه و دریافت برگه معافیت تحصیلی ، از طریق مراجعه به سازمان وظیفه عمومی محل اعزام به خدمت خود ، پیگیر ایست خدمتی باشند. سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی شرایط و وضعیت مشمولان ، تایید نهایی را به دانشگاه مورد نظر ارسال می کند و داوطلب می تواند پس از گذراندن مراحل تسویه حساب ، ثبت نام خود را در دانشگاه پذیرفته شده انجام دهد.عزیزان مشمول خدمت سربازی در این مقاله در خصوص غیبت سربازی و کنکور مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن ای مقاله به پاسخ تمام پرسش های خود دست پیدا نمایید....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

  ,,,,,,,,,

 

 

 

چه غیبت هایی قابل توجیه هستند؟

مسلما تمامی افرادی که مشمول غیبت می شوند به عمد در این شرایط قرار نگرفته و ممکن است تحت تاثیر یکسری وقایع و شرایط در این مسیر قرار گرفته باشند. شرایطی وجود دارد که اگر مشمولان ، توسط یکی از آن ها از اعزام به خدمت باز مانده و وارد غیبت اولیه شده باشند ، غیبت آن ها موجه تلقی شده و از جرایم و محدودیت ها معاف می باشند. شرایطی که به موجب آن ها غیبت مشمول ، موجه خواهد بود به شرح زیر است:

فرد دچار بیماری یا صدمه ای شده باشد که تاخیر در معرفی و یا اعزام حداکثر به مدت 2 ماه ، از زمان شروع بیماری را به دنبال داشته باشد.
فرد دچار بیماری و یا صدمه ای باشد که منجر به بستری شدن وی در بیمارستان گردد ، حداکثر تا 6 ماه پس از شروع بیماری ، آن هم با ارائه مدرک مستند و تاییدیه پزشک معتمد سازمان ، مجاز به تاخیر در معرفی یا اعزام می باشد. درصورتی که دوره بهبود آن ها به بیش از 6 ماه بیانجامد ، باز هم به تاییدیه پزشک معتمد سازمان نیاز است.درصورتی که یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول فوت کند ، معرفی و اعزام او حداکثر تا 3 ماه می تواند به تاخیر بیانجامد. درصورتی که متوفی از خانواده همسر باشد این مدت زمان به حداکثر 1 ماه کاهش می یابد.
درگیری فرد مشمول یا اعضای درجه یک خانواده وی ، با وقایع طبیعی مانند سیل ، زلزله و … و یا حوادثی همچون آتش سوزی ، انفجار ، تصادف شدید و یا سقوط هواپیما که موجبات تاخیر فرد را حداکثر بین 2 تا 6 ماه پس از وقوع حادثه فراهم آورد. درصورتی که همسر و فرزند فرد در حادثه آسیب دیده باشند ، بسته به شدت آن و ضرورتی که برای حضور فرد مشمول نیاز است حداکثر تا 6 ماه پس از وقوع حادثه ، غیبت مشمول موجه است. درصورتی که آسیب دیدگان پدر ، مادر ، خواهر و یا برادر مشمول باشند ، این بازه زمانی به حداکثر 3 ماه کاهش یافته و درصورتی که پدر و مادر همسر فرد مشمول صدمه دیده باشند ، غیبت او تا حداکثر 2 ماه توجیه دارد. باید توجه کرد که این تاخیر با ارائه مدارک مستند و تاییدیه مراجعی که دارای صلاحیت هستند قابل توجیه می باشد.

 

 

جزئیات غیبت سربازی و کنکور 99

درصورتی که سرپرست خانواده مشمول ، دچار بیماری از کار افتادگی باشد ، در حبس به سر برد ، اعتیاد شدید داشته باشد ، مفقودالاثر باشد و مواردی مشابه را تجربه کند ، زمانی فرد می تواند غیبتش را توجیه کند که درصورت غیبت او ، خانواده توانایی امرار معاش خود را نداشته و جز او شخص دیگری نباشد که صلاحیت سرپرستی خانواده را دارا باشد. مدت زمانی که تحت این شرایط ، غیبت افراد دارای توجیه است حداکثر 3 ماه می باشد. درصورتی که مشمول شرایط معافیت نداشته و برای اعزام اقدام نموده ، می بایست مدرک مستند از مراجع دارای صلاحیت را به منظور توجیه غیبتش ارائه دهد.بیماری های همسر و فرزند مشمول که موجب به تاخیر افتادن معرفی او حداکثر به مدت 3 ماه می شود. توجیه غیبتی که تحت این شرایط باشد توسط ارائه مدارک معتبر و تایید پزشک معتمد سازمان ، امکان پذیر است.زمانی که فرد ، قبل از شروع دوره غیبت اقدام به ازدواج کرده و یا اختلافات با همسرش منجر به طلاق وی گردد. در صورتی که این اقدامات موجب تاخیر مشمول در اعزام و یا معرفی به مدت 3 ماه شده باشد ، با ارائه مدارک مستند و گواهی های مرتبط از مراجع مربوطه غیبت فرد موجه محسوب می شود.درصورتی که پدر و یا برادر مشمول به موجب بیماری فوت کرده باشد و شورای پزشکی این تشخیص را داده باشد که شروع بیماری پدر یا برادر و مراقبت از بیمار ، قبل از غیبت مشمول بوده و در طول مدت غیبت او نیز ادامه داشته است.
درصورتی که پدر یا برادر مشمول ، دچار نقص عضو و یا محجوریت باشند و شورای پزشکی تشخیص دهد که شروع بیماری هر یک از آن ها و مراقبت از آن ها به قبل از دوره غیبت مربوط بوده و در طی آن نیز ادامه داشته است.درصورت طلاق بائن و یا غیابی مادر مشمول که به علت حبس ، اعتیاد ، مفقودالاثر بودن پدر و مواردی مشابه رخ می دهد و به موجب آن ، وظیفه سرپرستی خانواده قبل از شروع غیبت ، بر عهده مشمول قرار خواهد گرفت. به شرطی که درصورت عدم حضور مشمول ، خانواده قادر به امرار معاش خود نباشد. در این شرایط نیز ارائه مدارک مستند و تاییدیه سازمان های مربوطه لازم است.


 

مدارک مورد نیاز جهت توجیه غیبت سربازی

شرایطی که به موجب آن ها ، غیبت فرد مشمول توجیه می شود ، ذکر شد اما برای اثبات آن ها نیاز به ارائه برخی مدارک و مستندات است که به شرح زیر می باشد.

مدارک پاراکلینیکی مراکز درمانی دانشگاه ها و یا نیروهای مسلح که نشان دهنده بیماری یا صدمات وارده به مشمول بوده و مورد تایید پزشک معتمد بهداری فرماندهی انتظامی استان باشد. مانند نتیجه آزمایشات رادیوگرافی ها ، رادیولوژی ها ، آندوسکوپی ها ، سیتی اسکن ها ، MRI ، سونوگرافی ها و … .مدارکی که نشان دهنده بیماری و بستری بودن فرد مشمول یا همسر و فرزند او بوده و مورد تایید پزشک معتمد بهداری فرماندهی انتظامی استان نیز باشد. این مدارک عبارتند از گواهی های صادر شده از مراکز درمانی و بیمارستان ها به همراه کپی خلاصه پرونده بیمارستانی.گواهی فوت صادر شده از ثبت احوال که متعلق به یکی از بستگان درجه یک مشمول و همسرش باشد. (پدر ، مادر ، همسر ، فرزند ، برادر ، خواهر ، پدر و یا مادر همسر)تاییدیه سازمان آتش نشانی محل ، مبنی بر این که به علت حادثه ای همچون آتش سوزی یا انفجار ، خسارت مالی به مشمول یا اعضای درجه یک وی و یا پدر و مادر همسرش وارد شده است.درصورتی که به سبب تصادف شدید اتومبیل ، حوادث مربوط به هواپیما و قطار و از این دست اتفاقات ، به مشمول و یا اعضای درجه یک خانواده وی ، خسارات جانی و مالی تحمیل شود ، نیاز به گواهی تایید مراجع قضایی (پزشکی قانونی) و انتظامی محل می باشد.درصورتی که خسارات جسمی ، مالی و روحی ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله ، سیل ، صاعقه و طوفان ، به مشمول و یا اعضای درجه یک خانواده و هم چنین پدر و مادر همسر وی وارد شود ، برای توجیه غیبت خود نیاز به گواهی صادره از بخشداری یا فرمانداری محل دارد.

 



چه غیبت هایی قابل توجیه نیستند؟

تمامی آقایانی که به سن 18 سال می رسند می بایست جهت اعزام و معرفی به خدمت خود اقدام نمایند و وضعیت خود را مشخص کنند. بر اساس قانون وظیفه عمومی ، مشمولان خدمتی که در موعد مقرر برای رسیدگی به وضعیت خود اقدام نکرده و یا خود را معرفی نکرده باشند به عنوان سرباز غایب محسوب می شوند. شرایطی که به موجب آن ها غیبت افراد توجیهی نداشته و مشمول جریمه می شوند به شرح زیر است:

در موعد مقرری که توسط سازمان تعیین می شود ، مشمولان خدمت اقدامات لازم جهت معرفی و اعزام به خدمت را انجام نداده باشند.
داتش آموزان ، دانشجویان و طلاب خارج از کشور که حداکثر 1 سال پس از انصراف ، اخراج و یا فراغت از تحصیل ، خود را معرفی نکرده باشند.
افرادی که قبل از رسیدن به سن مشمولیت ، ترک تحصیل کرده و یا از تحصیل انصراف داده ، اخراج یا فارغ شده اند و تا 6 ماه پس از 18 سالگی نیز اقدامی جهت معرفی خود انجام نداده اند.افرادی که در تاریخ های مقرر جهت اعزام به خدمت حضور نداشته باشند.آن دسته از افرادی که دارای برگ معافیت موقت بوده و یک ماه پس از اتمام معافیت موقت ، جهت ادامه فرآیند رسیدگی ، به وظیفه عمومی رسیدگی کننده جهت معرف خود مراجعه نکرده باشند.


متعهدین خدمتی که در دستگاه های غیرنظامی مشمول قانون ، مشغول به فعالیت اند و هم چنین کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح که حداکثر تا 6 ماه پس از رهایی از خدمت ، خود را معرفی نکرده باشند.اتباع خارجی که پس از تحصیل تابعیت ایرانی ، حداکثر 6 ماه پس از تاریخ اخذ تابعیت ، اقدامی جهت معرفی خود انجام نداده باشند.افرادی که دارای شناسنامه نبوده و حداکثر تا 5 ماه پس از صدور آن نیز خود را معرفی نکرده باشند.
مشمولانی که بدون غیبت اولیه ، محکوم به زندان شده و تا 6 ماه پس از آزادی خود ، اقدامی جهت معرفی خود انجام نداده اند.افرادی که بیشتر از سقف مجاز ، در مقاطع مختلف تحصیلی ، ادامه تحصیل داده باشند.کسانی که به صورت داوطلب آزاد یا متفرقه به ادامه تحصیل پرداخته اند و این تحصیل آن ها تا پس از موعد قانونی اعزام نیز ادامه داشته باشد.مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری که در مهلت های مقرری که با توجه به تاریخ تولد و زمان دریافت مدرک تحصیلی آن ها تعیین می گردد ، مدارک خود را جهت معرفی ارسال ننموده اند.

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

منبع:غیبت سربازی و کنکور

 

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

دوره آموزشی سربازی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-





:: برچسب‌ها: چه غیبت هایی قابل توجیه نیستند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: