طرح تسهیلات سرباز فناور
نوشته شده توسط : nezam

این روزها سربازی به دغدغه‌ بسیاری از جوانان تبدیل شده و اکثر آنها به دنبال استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی هستند. امریه در سازمان‌های دولتی و گرفتن پروژه کسر خدمت، دو نمونه از این تسهیلات به شمار می‌روند که قطعا شما هم با آنها آشنا هستید.اما در کنار این موارد، ستاد کل نیروهای مسلح تسهیلاتی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفت که مهم‌ترین آنها حفظ نیروهای کلیدی شرکت‌های دانش بنیان و همچنین استفاده از نیروی انسانی ارزان در قالب نظام وظیفه تخصصی بود.عزیزان مشمول این بار در این مقاله در خصوص نحوه امتیاز بندی طرح سرباز فناور در سال 99 مطالبی نوشته ایم تا شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ پرسش های خود در خصوص نحوه امتیاز بندی طرح سرباز فناور در سال 99 دست پیدا نمایید ...

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 



 

تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی

مقدمه

به استناد تبصره­های مواد 3 و 4 آیین­نامۀ «شناسایی و پشتیبانی از دانش­آموختگان برتر دانشگاهی»، مصوّب هیئت امنای بنیاد ملّی نخبگان در تاریخ 13/3/1394، و به منظور اجرایی­سازی بند «الف- 3» از مادّۀ 4 آیین­نامه و با هدف پشتیبانی از فعالیت­های نوآورانۀ دانش­آموختگان برترِ دانشگاهی و نیز حمایت از نهادهای فنّاورانه، دانش­آموختگان برترِ فنّاور، طبق شرایط این شیوه­نامه می­توانند از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی بهره­مند شوند.

مادّه 1: تعاریف

برای رعایت اختصار تعاریف زیر در این شیوه­نامه رعایت می­شود:

الف. بنیاد: منظور بنیاد ملّی نخبگان است.

ب. معاونت برنامه‌ریزی: منظور معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد است.

ج. شرکت دانش­بنیان: منظور هر یک از شرکت­ها و مؤسسه­های دانش­بنیانِ مشمول مزایای قانون «حمایت از شرکت­ها و مؤسسات دانش­بنیان و تجاری­سازی نوآوری و اختراعات» مصوّب مجلس شورای اسلامی در تاریخ 5/8/1389 است.

د. دانش­آموخته برتر: منظور هر یک از دانش­آموختگان مؤسسه‌های علمی، موضوع بند الف- 3 از مادّۀ 4 آیین­نامۀ «شناسایی و پشتیبانی از دانش­آموختگان برتر دانشگاهی» است.

ه. امور شرکت‌ها: منظور امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری است.


مادّه 2: شرایط مشمولان

چنانچه دانش­آموختۀ دانشگاهی در هریک از مقاطع کارشناسی،کارشناسی‌ارشد یا دکتری تخصصی در یکی از شرکت­های دانش­بنیان به فعالیت مشغول باشد، با شرایط زیر مجاز است از تسهیلات خدمت نظام وظیفۀ تخصصی بهره­مند ‌شود.

تبصره 1: دانش‌آموختگان دوره‌های «دکتری حرفه‌ای» و نیز دوره‌های «تخصص بالینی، تخصص پزشکی و فوق تخصص» موردتأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ به ترتیب معادل با دانش‌آموختگان دوره «کارشناسی ارشد» و دوره «دکتری تخصصی» محسوب می‌شوند.

الف. شرایط شرکت دانش­بنیان

شرکت دانش‌بنیان بنا به بررسی و تأیید امور شرکت‌ها، باید دارای شرایط زیر باشد:

الف-1. دارای اظهارنامۀ مالیاتی باشد.

الف-2. کالاها و خدمات دانش­بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامۀ مالیاتی به فروش رسانده باشد.

ب. شرایط دانش­آموختۀ برترِ فنّاور

ب-1. دانش‌آموختگان برترِ دوره کارشناسی

ب-1-1. بیش­از سه سال از تاریخ دانش ­آموختگی وی نگذشته باشد. چنانچه متقاضی دانش‌آموخته مؤسسه‌ای خارج ازکشور باشد این مهلت به شش سال ارتقا می‌یابد.

ب-1-2. یکی از اعضای مؤسس شرکت دانش‌بنیان (عضو اولین دوره هیئت مدیره شرکت) یا مدیرعامل فعلی آن باشد.

ب-1-3. در حال حاضر به صورت تمام وقت در شرکت دانش­بنیانِ مورد نظر، به فعالیت مشغول باشد و برای دست­کم شش­ماهِ اخیر، سابقۀ بیمۀ پرداختی در شرکت داشته باشد.

ب-1-4. دارای امتیاز مذکور در جدول 1 باشد.


 

 

طرح تسهیلات سرباز فناور

طرح تسهیلات سرباز فناور از جمله بسته‌های خدمتی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به فعالان فناور ارائه می‌کند. شاخص‌هایی مانند سابقه بیمه متقاضی، مدرک تحصیلی و فروش شرکت در امتیاز‌بندی مرتبط با این طرح تاثیر گذار هستند.  بسته خدمتی تسهیلات نظام وظیفه به سه شاخه امریه در شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دفاعی و دولتی تقسیم می‌شود. هر ماه نزدیک به 400 درخواست از سوی متقاضیان برخورداری از تسهیلات نظام وظیفه به مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ارسال می‌شود. برای سنجش و انتخاب بهترین گزینه‌های ممکن، یک جدول امتیاز‌بندی در نظر گرفته شده است.

 

 

طرح سرباز فناور در سال 99

شاخص‌هایی مانند مدرک تحصیلی متقاضی، سابقه بیمه، فعالیت‌های علمی، جوایز و میزان فروش شرکت در میزان امتیازات کسب شده توسط هر متقاضی موثر است. یکی دیگر از شاخص‌های موثر در سنجش درخواست متقاضی، اظهارنامه مالیاتی شرکت دانش‌بنیان است که فرد متقاضی طرح سرباز فناور، در آن مشغول به کار است. اظهار نامه مالیاتی می‌تواند منعکس کننده واقعی بسیاری از فعالیت‌های سالانه یک شرکت باشد.

درخواست متقاضیان امریه سرباز فناور برای اعزام در آبان ماه 1399، بر مبنای اظهارنامه سال 1398 آنها محاسبه می‌شود. تمامی شرکت‌ها و افرادی که مایل به اعمال اظهارنامه مالیاتی سال گذشته شرکت در محاسبه امتیاز خود هستند تا 2 شهریور ماه سال جاری برای ارسال اظهارنامه خود مهلت دارند.همچنین بنا بر اعلام مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به لزوم ارسال اطلاعات هر فرد متقاضی به ستاد کل نیروهای مسلح در تاریخ مشخص، به درخواست‌ها و فایل‌های ارسالی بعد از این تاریخ ترتیب اثر داده نمی‌شود. افرادی که در زمان ارسال درخواست خود فارغ التحصیل نمی‌باشند، وارد فرآیند امتیازبندی خواهند شد و در صورت تایید اولیه لازم است برگ سبز خود را در موعد مشخص ارسال کنند.

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی را به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

منبع:نحوه امتیاز بندی طرح سرباز فناور در سال 99

 

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

دوره آموزشی سربازی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-





:: برچسب‌ها: طرح تسهیلات سرباز فناور ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: