غیبت در روز اعزام به خدمت
نوشته شده توسط : nezam

 

مشمول در تاریخ و ساعت درج شده در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش می بایست به معاونت وظیفه عمومی محل سکونت که نشانی آن در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش درج شده است مراجعه نماید،پس از انجام حضور و غیاب، در همان روز اطلاعات لازم جهت اعزام به محل آموزش مورد نظر به مشمول اعلام و در نهایت به همراه با مامور بدرقه و با اتوبوس های مسافربری به مراکز آموزش تعیین شده اعزام می گردندعزیزان مشمول توجه داشته باشید در این مقاله در خصوص غیبت در روز اعزام به خدمت مطالبی نوشته ایم تا شما عزیزان با خواندن این مطالب به آگاهی کامل در خصوص مسائل سربازی دست پیدا نمایید ....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

 

اگر در روز اعزام به خدمت، غیبت کنیم چه می شود؟

پس از آن که مشمولان دفترچه اعزام به خدمت خود را در دفاتر پلیس 10+ تکمیل کرده و نسبت به دریافت تاریخ اعزام به خدمت خود اقدام می نمایند،حداکثر ظرف مدت زمان 20 روز پس از تکمیل فرم های مربوطه، برگه ی اعزام به خدمت برای ایشان ارسال می شود که تاریخ اعزام آن ها نیز در آن قید شده است.

در صورتی که مشمولان ظرف 20 روز پس از تاریخ ارسال اطلاعات از طریق دفاتر پلیس 10+، برگه اعزام را دریافت نکردند، بایستی با مراجعه بهاداره وظیفه عمومی در محل سکونت خود، نسبت به دریافت این برگه اقدام نمایند.حال اگر مشمول پس از آن که برگه اعزام به خدمت خود را که حاوی تاریخ، ساعت و مکان (کد مرکز آموزش) دریافت نمود، وضعیتش تغییر کند به طور مثال واجد شرایط دریافت یکی از انواع معافیت ها مثل معافیت کفالت شود و یا در دانشگاه قبول شود، پیش از آن که تاریخ اعزام فرا برسد بایستی به سازمان وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کرده و مراتب را اعلام نماید.اما مشمول نمی تواند بدون اطلاع و هماهنگی در روز اعزام به خدمت خود غیبت کرده و مشمولی که روز اعزام غیبت می کند، عملا وارد دوران غیبت از سربازی شده و اضافه خدمت به او تعلق می گیرد. این مشمول می تواند براساس مدرک تحصیلی در دوره یا دوره های بعدی به خدمت اعزام شود (ابتدای ماه های زوج یا نوزدهم هر ماه) اما در هر صورت به او 3 ماه اضافه خدمت تعلق می گیرد.


 

 

آیا می توان غیبت سربازی را توجیه نمود؟

توجه کنید که غیبت در روز اعزام به خدمت از نوع غیبت اولیه بوده و امکان توجیه غیبت نیز برای مشمولان وجود دارد. در صورت دارا بودن شرایط توجیه به انضمام مدارک و مستندات لازم، می توانید غیبت سربازی خود را توجیه نموده و از تنبیهات و محدودیت هایی که برای غیبت اولیه شامل حال شما می شود معاف گردید.همچنین حتما شما هم می دانید که ورود به دوران غیبت سربازی باعث می شود تا مشمولان نتوانند از انواع معافیت ها یا دریافت امریه ی ارگان های مختلف استفاده نمایند و حال آن که توجیه غیبت این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید به وضعیت خود رسیدگی نمایید.

 

 

 

 

نحوه اعزام به خدمت

با توجه به مسافت محل سکونت مشمول با مرکز آموزش تعیین شده ، اعزام مشمولان به شیوه حضوری و یا انفرادی صورت می گیرد:

1- اعزام حضوری:مشمول در تاریخ و ساعت درج شده در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش می بایست به معاونت وظیفه عمومی محل سکونت که نشانی آن در برگ اعلام محل مراجعه به مراکز آموزش درج شده است مراجعه نماید،پس از انجام حضور و غیاب، در همان روز اطلاعات لازم جهت اعزام به محل آموزش مورد نظر به مشمول اعلام و در نهایت به همراه با مامور بدرقه و با اتوبوس های مسافربری به مراکز آموزش تعیین شده اعزام می گردند(همراه با وسایل مورد نیاز اعلام شده).

2- اعزام انفرادی: در اعزام هایی که مسافت محل سکونت مشمول با مرکز آموزش نیروهای مسلح کوتاه باشد مشمول می بایست به صورت انفرادی و درتاریخ تعیین شده ،با در دست داشتن مدارک لازم و وسایل مورد نیاز اعلام شده ، به مرکز آموزشی که در برگ اعلام محل مراجعه درج شده است ، خود را معرفی نماید.

مشمول در صورتیکه در تاریخ درج شده در برگ محل مراجعه به مراکز آموزش ، خود را معرفی نکند ، غایب محسوب شده ومجددا از سوی سازمان وظیفه عمومی برای ویتاریخ اعزام و مرکز آموزش جدید ، با در نظر گرفتن 90روز اضافه خدمتمشخص می شود و این موضوع از طریق پیامک به مشمول اطلاع رسانی می گردد و در این صورت می بایست برگ آماده به خدمت خود را از طریق دفاتر پلیس+10 دریافت نماید .

 



نحوه تمدید تاریخ اعزام به خدمت

مشمولانی که برگ آماده به خدمت بدون غیبت دارند ، در صورت داشتن عذر موجه برای تمدید تاریخ اعزام خود ، می توانند از طریق دفاتر پلیس +10 درخواست خود را ثبت نمایند ،پس از بررسی درخواست متقاضی در سازمان وظیفه عمومی ، ظرف یک هفته نتیجه را می توانید از طریق دفاتر پلیس+10پیگیری نمایید.

 



شرایط تمدید تاریخ اعزام به خدمت

آن دسته از مشمولان متقاضي تمديد كه داراي معاذير زير مي باشند مي توانند با در دست داشتن مدارك مورد نياز و مرتبط با هر يك از معاذير قيد شده به مراكز وظيفه عمومي استان محل سكونت (حتي در روز اعزام) مراجعه نمايند:

مشمولانی که به علت بیماری قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نباشند باتأیید پزشک معتمد بهداری استان موعداعزام آنان حداکثربه مدت دوماه به تعویق می افتد، مشمولانی که نیازمند استراحت بیش از دوماه باشند می بایست به وضعیت آنان پس از ابطال اعزام در شورای پزشکی وظیفه عمومی موردبررسی قرارگیرد.
فوت بستگان درجه یک مشمول ( پدر،مادر،برادر،خواهر،همسر، فرزند) اعزام مشمول از زمان فوت حداکثر 2 ماه به تعویق می افتد.
مشمولانی که به علت بروز بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و یا وقوع حوادثی مانند سقوط هواپیما، آتش سوزی و... خود یا یکی از اعضای درجه یک خانواده (پدر،مادر، همسر وفرزند) به طور جدی آسیب دیده باشند موعد اعزام آنان حسب مورد و به تناسب میزان آسیب وارده باتأیید استانداری ویا فرمانداری ها، ازیک تا شش ماه به تعویق می افتد.
پذیرفته شدگان قطعی دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی (داخل وخارج از کشور) که زمان ثبت نام وادامه تحصیل آنان بعد از موعد اعزام باشد، اعزام آنان حسب مورد حداکثر تا شش ماه به تعویق می افتد.
دارندگان برگ اعزام ماه های مرداد، شهریور و دی هرسال که منتظر اعلام نتیجه آزمون مراکز سنجش آموزش عالی هستند موعد اعزام آنان حسب مورد حداکثر تا دوماه به تعویق می افتد.
ورزشکاران تیم های ملی با درخواست فدراسیون مربوط جهت اعزام به مسابقات آسیایی، جهانی والمپیک، موعد اعزام آنان بنا به تشخیص سازمان حداکثر تا چهارماه به تعویق می افتد.
مشمولانی که درحال طی مراحل نهایی گزینش واستخدام در نیروهای مسلح می باشند، درصورت تأیید موضوع ازسوی سازمان مربوط ، اعزام آنان حداکثر تا چهار ماه به تعویق می افتد.
مشمولان متأهلی که دارای شرایط خاص، (تولدفرزند، بیماری شدید همسر وفرزند و...) می باشند موعد اعزام آنان حداکثر تا دو ماه به تعویق می افتد.
مشمولانی که قصد تشرف به حج تمتع را دارند موعد اعزام آنان حداکثر به مدت دو ماه به تعویق می افتد.
در سایر موارد درصورت احراز معاذیر موجه بنا به تشخیص رئیس سازمان وظیفه عمومی موعد اعزام مشمولان حسب مورد ازیک ماه تا یک سال به تعویق می افتد.

نکته: مشمولانی که شرایط و معاذیر خاص گفته شده را دارند حتی می توانند در روز اعزام نیز به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند و با توجه به دلیل تمدید خود فرم های مربوطه را در یافت و پس از تکمیل آن توسط مراجع ذیربط مدارک را تحویل دفاتر داده که پس از ثبت در سامانه رسید دریافت می کنند درخواست مشمول از طریق سامانه به کارشناسان و مسئولین سازمان وظیفه عمومی ارائه و پس از بررسی و تأیید سوابق ، نتیجه در خواست در سامانه ثبت می شود و مشمول می تواند پرینت برگ آماده به خدمت خود را با تاریخ اعزام جدید از آن دفاتر دریافت می نماید.

توجه: برای بهره مندی از هرگونه تسهیلات مربوط به تمدید و یا تعجیل در تاریخ اعزام به خدمت توجیه غیبت و مجوز فعالیت ورزشی ، صرفاً به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه نموده و از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی در این رابطه خودداری نمایید. (حضور شخص مشمول با در دست داشتن اصل برگ آماده به خدمت الزامی است .)




سرباز معلم : 

وزارت آموزش و پرورش طبق سهمیه ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح می تواند سالیانه تعدادی از مشمولین را به عنوان سرباز معلم جذب نماید.

متقاضیان می بایست با در دست داشتن برگ آماده به خدمت بدون غیبت به اداره کل آموزش و پرورش استان و یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه و در صورت داشتن شرایط اعلامی از سوی این سازمان پذیرش خواهند شد و پس از تایید وزارت مربوط و ستاد کل،اسامی آنان برای تعیین مرکز آموزشی به سازمان وظیفه عمومی اعلام خواهد شد.
این دسته ازمشمولان پس از گذراندن دوره آموزشی ، به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده می شوند.




سرباز هیئت علمی :

اسامی مشمولان عضو هیئت علمی دانشگاه ها از طربق دانشگاه مربوط به وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری اعلام و در نهایت پس از تایید ستاد کل نیروهای مسلح برای تعیین مرکز آموزشی به سازمان وظیفه عمومی اعلام می شود.

نکته:مشمولان متقاضی طرح هیئت علمی ، می بایست حتما عضو هیئت علمی دانشگاه ها باشند.

 

 



 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:غیبت در روز اعزام به خدمت

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 





:: برچسب‌ها: غیبت در روز اعزام به خدمت ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: