نظام وظیفه ورود با کد سخا
نوشته شده توسط : nezam

سازمان نظام وظیفه ورود با کد سخا

 

سربازی دورانی است که تمام پسران باید آن را طی کنند و افرادی که مشمول خدمت سربازی می شوند در اولین مرحله باید به پلیس+10 مراجعه و اقدام به ثبت مشخصات خود کنند. اگر فرد مشمول دانشجو بوده باید برگه فراغت از تحصیل خود را با خود ببرد تا آخرین وضعیت تحصیلیش در سیستم ثبت گردد.

پس از خرید دفترچه خدمت سربازی و ثبت مشخصات در سیستم، برگه ای تحت عنوان برگه سبز خدمت تحویل داده می شود که در آن تاریخ اعزاممشمولان مشخص شده است. همچنین مسئولین پلیس + 10 یک کد به نام کد سخا که 5 رقم است به مشمولان می دهند تا به وسیله آن کد آخرین وضعیت خدمت خود را استعلام کنند.کد سخا یک شناسه است مختص برای هر فرد که به همراه شماره ملی برای ورود به سایت نظام وظیفه استفاده می شود و شرایط اعزام، امریه، تعویض کارت و ... را نشان می دهد.کد سخا برای هر سرباز محل اعزام را به او اعلام می کنند اما به علت برخی از مسایل تا روز قبل از اعزام جای آن کد را نمی گویند.

پس از ثبت اطلاعات تاریخ اعزام تعیین می شود که فرد مشمول از طریق آن باید نسبت به تمدید یا تعجیل آن تارخ اقدام کنند که این موضوع از طریق پلیس+10 و یا سامانه سخا نظام وظیفه یا سامانه خدمات الکترونیکی نظام وظیفه قابل انجام است.در این مقاله در خصوص وضعیت نظام وظیفه و کد سخا برای شما همراهان توضیح داده ایم و امیدوار هستیم این مطالب مورد توجه و رضایت شما باشد در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه  "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 



در خواست خروج از کشور

مشمولانی که در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند و قصد دارند به مسافرت های زیارتی و سیاحتی بروند،  با ثبت نام در سامانه سخا می توانند تمام مراحل را به صورت ایتترنتی انجام دهند.در این سامانه مشمولان می توانند مراحل درخواست تا دریافت گذرنامه را با استفاده از سامانه سخا رصد کنند که در تمام مراحل پیامک کوتاه برای آنها ارسال می شود.

 

 

 

درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت

مشمولانی که می خواهند تاریخ اعزام خود را به جلو یا عقب بیندازند می توانند در خواست خود را از طریق سامانه سخا ثبت کنند و در روز های بعد آن را پیگیری کنند.

 

 

 

درخواست ارسال مجدد کارت پایان خدمت


مشمولانی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اند در این قسمت می توانند درخواست صدور کارت جدید خود را ثبت کنند.




همانطور که گفته شد باید کد سخای مربوط به خود را از پلیس 10+ بگیرید و پس از آن وارد سایت services.epolice.ir شوید. مشخصات خود مانند کدملی و کد سخا 5 رقمی خود را وارد کرده و بر روی "ورود" کلیک کنید.










پس از ورود به صفحه داشبورد خود برای انجام عملیات مربوط به نظام وظیفه از پنل سمت راست بر روی "خدمات الکترونیک" کلیک کرده و اینبار گزینه "وظیفه عمومی" را کلیک کنید.










درخواست مجوز خروج از کشور : در صورتی که شما دانشجو هستید و برگه اشتغال به تحصیل دارید و یا سرباز هستید میتوانید از این قسمت برای دریافت مجوزهای لازم برای خروج از کشور اقدام کنید.





 


در این سایت با وارد کردن کد سخا و شماره ملی خود می توانید وارد پنل خود شده و یکی از سه درخواست زیر را ثبت کنید:
1-    درخواست خروج از کشور: اگر قصد خروج از کشور را دارید باید از این قسمت اقدام کنید.
2-    درخواست تمدید یا تعجیل در خدمت: اگر می خواهید تاریخ اعزام خود را 2 ماه جلو یا عقب بیندازید می توانید درخواست خود را از این طریق ثبت کنید و در روزهای بعد آن را پیگیری کنید.
3-    درخواست ارسال مجدد کارت: در صورتی که کارت پایان خدمت خود را گم کرده اید در این قسمت می توانید درخواست صدور کارت جدید خود را ثبت کنید.
همه درخواست هایی که در سامانه ثبت می کنید را می توانید از طریق پلیس+10 نیز ثبت کنید اما از طریق سامانه سخا ، خودتان به راحتی می توانید درخواست هایتان را ثبت و پیگیری کنید.

 



پیگیری وضعیت نظام وظیفه

همانطور که ذکر شد در اولین اقدام پس از ثبت اطلاعات شما ، تاریخ اعزامی برایتان تعیین می شود که شما می توانید نسبت به تمدید یا تعجیل آن تاریخ اقدام کنید. این موضوع از طریق پلیس+10 و یا سامانه سخا نظام وظیفه قابل انجام شد. به این صورت که شما دلیل تمدید یا تعجیل خدمت خود را به همراه تاریخ اعزام درخواستی تا مشخص می کنید. در چند روز آینده نیز پاسخ درخواست خود را می توانید پیگیری کنید. لازم به ذکر است که اعزام سربازان فوق دیپلم به بالا در یکم ماه های زوج و سایر سربازان نوزدهم هر ماه است.





نحوه ی دریافت کد سخا

نحوه دریافت کد سخا سربازی به این صورت هست که شما در هنگام مراجعه به پلیس+۱۰ و پس از انجام مراحل پست دفترچه سربازی ، می‌توانید از مسئول مربوطه تقاضای دریافت رمز سخا کنید . پس از ان برگه ای تحت عنوان برگه سبز خدمت به شما تحویل داده می شود که در آن تاریخ اعزام به خدمت سربازی شما مشخص شده است پس از دریافت رمز سخا با وارد کردن اون کد ملی و کد سخا وارد سامانه یا اپلیکیشن نظام وظیفه شده و با مراجعه به قسمت وضعیت اعزام به خدمت ، نسبت به اطلاع از محل خدمت سربازی اقدام می‌کنید .

 




 





:: برچسب‌ها: نظام وظیفه ورود با کد سخا ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: