آیا معافیت کفالت عمه وجود دارد؟
نوشته شده توسط : nezam

ر

شرایط معافیت کفالت عمه این است که فرد متقاضی غیبت نداشته باشد و اگر سن قانونی اش به ۱۸ سال برسد و اگر در حال تحصیل باشد که مشکلی نخواهد بود زیرا از معافیت تحصیلی استفاده می کند ولی اگر در حال تحصیل نبود باید خودش را به نظام وظیفه معرفی کند و سپس برای گرفتن کفالت سربازی اقدام نماید. رکن اصلی این است که بدانید کفالت سربازی چه انواعی دارد و شامل چه افرادی می باشد...عزیزان همراه در این مقاله در خصوص اینکه آیا معافیت کفالت عمه وجود دارد مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم برای شما دوستان مفید بود باشد...

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

شرایط معافیت کفالت عمه

شرایط اخذ معافیت کفالت عمه تقریبا مثل گرفتن معافیت کفالت خاله می‌باشد و داوطلبانی که قصد معافیت از سربازی را از طریق گرفتن کفالت عمه دارند باید از شرایط و ظوایط خاصی پیروی کنند. در این اینجا نیز یکی از اصلی‌ترین شرایط این است که فرد به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشد و تنها پسر بالای ۱۸ سال خانواده باشد. از دیگر شرایط معافیت کفالت عمه این است که فرد متقاضی غیبت نداشته باشد و اگر سن قانونی اش به ۱۸ سال برسد و اگر در حال تحصیل باشد که مشکلی نخواهد بود زیرا از معافیت تحصیلی استفاده می کند ولی اگر در حال تحصیل نبود باید خودش را به نظام وظیفه معرفی کند و سپس برای گرفتن کفالت سربازی اقدام نماید. رکن اصلی این است که بدانید کفالت سربازی چه انواعی دارد و شامل چه افرادی می باشد. همچنین مثل دریافت کفالت خاله، به دلیل خاص بودن این نوع معافیت از سربازی متقاضی برای برسی دیگر شرایط باید در جلسه کمیسیونی که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی برگزار می‌شود شرکت کرده تا کارشناسان شرایط مشمول را برسی کرده.

 



مراحل دریافت معافیت کفالت عمه و خاله

متقاضیانی که قصد دریافت معافیت کفالت عمه و یا معافیت کفالت خاله خود را دارند برای معافیت از سربازی باید به طریق زیر عمل نمایند.

مراجعه به یکی از دفاتر پلیس +۱۰
تهیه دفترچه معافیت کفالت
آماده کردن مدارک مورد نیاز
ارسال مدارک به سازمان نظام وظیفه عمومی
شرکت در جلسه کمیسون و برسی شرایط لازم دریافت معافیت کفالت توسط کارشناسان نظام وظیفه


 

 

معافیت کفالت چیست؟

دستورالعملی در راستای قانون جدید نظام وظیفه در کشور وجود ندارد چرا که قانون جدید هنوز در شورای نگهبان بلاتکلیف مانده است. این در حالی است که اگر قانون جدید تصویب شود، تغییرات قبل توجهی در قانون ایجاد می شود.رییس سازمان وظیفه عمومی در مورد معافیت کفالت افزود: اگر مشمولی تنها فرزند ذکور بالای ۱۸سال و سالم خانواده باشد و سن پدرش بالای ۵۹ سال، یعنی شروع ۶۰ سالگی باشد، می تواند کفیل پدرش شود و از خدمت وظیفه عمومی معاف شود. همچنین اگر سن پدر مشمول که تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال و سالم خانواده بوده کمتر از ۵۹ سال تمام باشد و به‌دلیل بیماری با تأیید شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند مراقبت تشخیص داده شود، می تواند از معافیت کفالت استفاده کند.

صدرالسادات افزود: اگر مادری فاقد همسر باشد (فوت یا طلاق)، تنها فرزند ذکور بالای ۱۸سال و سالم وی می تواند کفیل مادر شده و از خدمت وظیفه عمومی معاف شود. همچنین اگر مشمولی خواهر یا برادر صغیر داشته و پدرش هم فوت کرده باشد و او تنها مراقب برادر یا خواهر صغیر خود باشد، یعنی برادر سالم و بالای ۱۸سال دیگری نداشته باشد، می تواند از معافیت کفالت استفاده کند.وی گفت: چنانچه مشمولی برادر بالای ۱۸سال وی بیمار بوده و نیازمند مراقبت تشخیص داده شود و همسر و پدر و فرزند هم نداشته باشد، در این شرایط نیز در صورتی که برادر سالم و بالای ۱۸سال دیگری نداشته باشد، می تواند کفیل برادر بیمار خود شود و از معافیت کفالت استفاده کند. همچنین چنانچه مشمول دارای خواهری باشد که از سن ۱۸ سالگی تا ۲۴ سالگی ازدواج نکرده و مجرد باشد و پدرش هم در قید حیات نباشد، در صورت یگانه مراقب بودن، می تواند از معافیت کفالت استفاده کند.

 

 

معافیت کفالت پدر بزرگ

رییس سازمان نظام وظیفه تصریح کرد: در صورتی که پدر بزرگ مشمول در شورای پزشکی نیازمند مراقیت تشخیص داده شود، مشروط بر آن که فاقد فرزند پسر بوده یا فرزندان پس وی بنا به نظر شورای پزشکی قادر به مراقبت از پدر خود نبوده و مشمول نیز تنها نوع پسر سالم بالای ۱۸ وی باشد، رسیدگی و ارجاع پرونده به هیأت رسیدگی بلامانع خواهد بود.صدرالسادات ادامه داد: همچنین چنانچه شوهر و فرزندان ذکور مادر بزرگ مشمول فوت کرده یا به علت بیماری برابر نظریه شورای پزشکی قادر به سرپرستی از مادر بزرگ مشمول نباشند و مشمول نیز تنها نوه پسر سالم بالای ۱۸سال باشد، رسیدگی و ارجاع پرونده به هیأت رسیدگی بلامانع خواهد بود.

وی درباره حبس بودن پدر مشمول خاطر نشان کرد: یگانه مراقبت مشمول، چنانچه پدر در حبس بوده و حداقل یکسال از حبس قطعی وی باقی مانده باشد، رسیدگی بلامانع است.رییس سازمان وظیفه عمومی درباره مفقودیت پدر با حکم مرجع قضایی مشمول گفت: در صورتی که مفقودیت پدر توسط رأی دادگاه تأیید شود، رسیدگی بلامانع استصدرالسادات در مورد احراز کفالت مادرانی که دارای همسر نیازمند مراقبت هستند(ناپدری)، ادامه داد: در مورد رسیدگی به کفالت مادر فاقد شوهر چنانچه همسر مادر با توجه به نظر شورای پزشکی نیازمند مراقبت تشخیص داده شود، رسیدگی بلامانع است.



 

معافیت کفالت جده (مادربزرگ)

بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، شروط اصلی برای بهره‌مندی از معافیت کفالت جده (مادربزرگ) عبارت است از: مادر بزرگ باید فاقد شوهر باشد (طلاق یا فوت شوهر) و مشمول وظیفه نیز تنها نوه ذکور بالای ۱۸ سال مادر بزرگ تلقی شود، البته این موضوع منوط به این است که فرزندان مادر بزرگ در قید حیات نبوده و فوت کرده باشند.گفتنی است؛ در معافیت کفالت جده فاقد شوهر (مادربزرگ پدری) یکی از شروط اصلی این است که مشمول وظیفه فاقد پدر، عمو و عمه باشد.

همچنین دقت داشته باشید، در معافیت کفالت جده فاقد شوهر (مادربزرگ مادری) یکی از شروط اصلی عبارت است از: مشمول وظیفه، دایی، خاله و مادر نداشته باشد.گفتنی است؛ منظور از تنها نوه ذکور بودن بالای ۱۸ سال برای مادربزرگ، یعنی اینکه فرد مشمول وظیفه در بین تمامی نوه‌های مادربزرگ تنها نوه ذکور بالای ۱۸ سال سالم باشد.همچنین در قانون، معافیت جده به دلیل حبس همسر تعریف نشده است و البته جده باید فاقد فرزند باشد. به همین دلیل وجود فرزندان بیمار مادربزرگ نیز مانع رسیدگی به ادعای تنها نوه ذکور بالای ۱۸ سال وی خواهد بود.وجود نوه یا نوه‌های بیمار بالای ۱۸ سال که برادران مشمول نمی‌شوند نیز مانع رسیدگی خواهد بود.

بسیاری از مشمولان وظیفه در رابطه با چگونگی نحوه رسیدگی در صورتی که نوه‌ای که از معافیت کفالت مادربزرگ بهره‌مند شده بیمار یا فوت کرده باشد، سوالاتی دارند که بهتر است بدانند؛ در صورتی که به علت بیماری قادر به سرپرستی از مادر بزرگ نباشند و یا به علت فوت، سرپرستی مادر بزرگ از آن‌ها ساقط شده باشد، تنها برادر بالای ۱۸ سال آن‌ها می‌تواند از این معافیت برخوردار شود و همچنین در صورتی که نوه‌های ذکور دیگر نیز زیر ۱۸ سال باشند یا هیچ یک از نوه‌ها شرایط کفالت را نداشته باشند. ( شامل سایر نوه‌های بالای ۱۸ سال جد و جده نمی‌شود)



 

 

شرط اصلی در معافیت کفالت پدربزرگ (پدری و مادری) چیست؟

شرط اصلی در معافیت کفالت پدربزرگ پدری یا جد پدری آن است که مشمول باید فاقد پدر، عمو و حتی عمه باشد.درواقع تنها در شرایطی که پدر مشمول یا عمو ها و یا حتی عمه های مشمول همگی فوت كرده باشند و مشمول نیز تنها نوه ی پسر بالای 18 سال وی باشد، می تواند معافیت کفالت پدربزرگ پدری خود را دریافت نماید.

شرط اصلی در معافیت کفالت پدربزرگ مادری یا جد مادری آن است که مشمول باید فاقد مادر، دایی و حتی خاله باشد درواقع تنها در شرایطی که دایی ‌ها و خاله‌ های مشمول همگی فوت كرده باشند و مشمول نیز تنها نوه پسر بالای 18 سال وی باشد، می تواند معافیت کفالت پدربزرگ مادری خود را دریافت نماید.

 

 

 

شرایط معافیت کفالت برادر

نکاتی که در خصوص شرایط معافیت کفالت پدربزرگ بایستی بدانید

از جمله نکاتی که در خصوص شرایط معافیت کفالت پدربزرگ بایستی بدانید عبارتند از:

چنانچه مشمول یا تنها نوه ی ذکور بالای 18 سال پدربزرگ مادری، پدر داشته باشد؛ وجود پدر مانعی برای معافیت كفالت پدربزرگ مادری برای او نخواهد بود.وجود دیگر نوه یا نوه هایی که بالای 18 سال سن دارند و بیمار هستند، به شرط آن که برادران مشمول نباشند مانع رسیدگی به معافیت کفالت پدربزرگ خواهد بود.
در معافیت کفالت پدربزرگ، سن 70 سال تمام شرط رسیدگی به پرونده است اما در صورتی که پدربزرگ مشمول کمتر از 70 سال سن داشته باشد اما بیمار باشد نیز چنانچه به تایید شورای پزشکی برسد، مورد تایید می باشد.
چنانچه نوه ای که معافیت کفالت پدربزرگ پدری را دریافت کرده، خود فوت کند و یا به دلیل بیماری قادر به مراقبت از پدربزرگ نباشد، تنها برادر وی که بالای 18 سال سن داشته باشد می تواند دوباره تقاضای معافیت کفالت پدربزرگ خود را نماید و دیگر نوه های پدربزرگ از فرزندان دیگر، حتی بالاتر از 18 سال نمی توانند از آن استفاده نمایند. ( به شرط آن که برادران دیگر مشمول، زیر 18 سال سن داشته باشند) همچنین دقت کنید که چنانچه دیگر فرزندان ذکور بالای 18 سال سن داشته باشند، هیچ یک از آن ها نمی تواند معافیت کفالت پدربزرگ خود را دریافت نماید.

 

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:آیا معافیت کفالت عمه وجود دارد؟

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 





:: برچسب‌ها: آیا معافیت کفالت عمه وجود دارد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: