برنامه آموزش خانواده شاهد و ایثارگر
نوشته شده توسط : nezam

مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص سامانه خدمات الکترونیکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطالبی نوشته ایم و امیدواریم که این مقاله هم مورد رضایت همه شما دوستان همراه قرار گیرد عناوین مهم این مقاله :

اصلاحیه قانون واگذاری خودرو به جانبازان 50 درصد و بالاتر

معافیت از خدمت نظام وظیفه

 

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

 

اصلاحیه قانون واگذاری خودرو به جانبازان 50 درصد و بالاتر

اصلاح قانون تحویل خودرو به جانبازان 50 درصد وبالاتر به تاریخ 13/10/78و آیین نامه اجرایی قانون اصلاح قانون تحویل خودرو به جانبازان به شماره 10131 ت 22893 هـ مورخ 16/3/79 و دستورالعمل نحوه واگذاری خودرو به همسر و فرزندان جانبازان 50 درصد و بالاتر متوفی به شماره 54405/400 مورخ 23/5/85 رییس بنیاد شهید وامورایثارگران
برابر قانون اصلاح قانون تحویل خودرو ، به جانبازان50% و بالاتر خودرو واگذار می گردد که چهل درصد بهای خودرو و سود تسهیلات آن توسط دولت و شصت درصد بهای آن به صورت تسهیلات بانکی ( وام ) توسط نظام بانکی پرداخت (به صورت اقساط 120 ماهه از حقوق جانباز کسر می گردد) می شود. قابل ذکر است هر یک از جانبازان 50% و بالاتر فقط برای یک بار مشمول استفاده از قانون مذکور می باشند و واگذاری آن منوط به تامین اعتبار لازم و در حدود اعتبارات وصولی می باشد. برابر مفاد آئین نامه اجرایی نوع خودرو قابل واگذاری ، خودرو جایگزین پیکان می باشد که هر ساله از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت نوع خودرو جایگزین مشخص می شود ودرحال حاضر خودرو جایگزین پژو 405 بنزینی می باشد.
نکته : خانواده جانبازان متوفی 50 درصد و بالاتر که جانباز در زمان حیات 50 درصد و درنوبت واگذاری خودرو بوده و تاریخ فوت یا شهادت جانباز از 19/7/1376 به بعد باشد.(جانباز درزمان حیات 50درصد بوده دوبعد ازتاریخ 19/7/1376به بعد فوت کرده باشد)



 

معافیت از خدمت نظام وظیفه

باستناد قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 22/8/1390 مجلس شورای اسلامی ( ماده 45 ) ، نحوه رسیدگی به معافیتهای مندرج در ماده 45 قانون صادره از سوی سازمان وظیفه عمومی به شماره 538/1/2-23 مورخ30/2/1391 ، مقررات اعطای امیتازات ویژه به ایثارگران (جانبازان قطع نخاعی) صادره از ستاد کل نیروهای مسلح به شماره 73/14/201/م/4/ن مورخ19/8/1390 و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به شماره 18/14/201/م/4/ن مورخ 13/3/92
1- کلیه فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثرها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.
2- به ازای هر شهید یا آزاده با حداقل 24 ماه سابقه اسارت یا جانباز با حداقل 25% جانبازی فاقد فرزند ذکور یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.
3- به ازای هر24ماه آزادگی ، 25%جانبازی یک نفراز فرزندان آزادگان و جانبازان معاف می گردند. در مورد معافیت کسانی که مدت جانبازی یا حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنها در حد معافیت یک فرزند آنان نیست با درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت دوران اسارت محاسبه می شود.
توجه : به موجب ابلاغیه شماره 8/5/210/م/4/ن مورخ 16/2/92 ستاد کل نیرهای مسلح تلفیق باقیمانده سوابق جبهه ، جانبازی و آزادگی ایثارگران به منظور بهره مندی فرزند دیگر آنان از معافیت بلامانع اعلام شده است.
4- کلیه مشمولین جانباز دارای حداقل 10% جانبازی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.
5- یک فرزندخوانده قانونی ذکور جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران صاحب فرزند نمی شود از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

 



 

برنامه آموزش خانواده شاهد و ایثارگر

امروزه مهمترین عامل نارضایتی در زندگی افراد عدم احساس آرامش و رضایت مندی از زندگی است که دلیل این موضوع میزان سلامت روان در افراد است. سلامت روان به معنای سلامت فکر و سازگاری افراد با محیط پیرامون و مقابله با فشارهای زندگی است به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد مناسب داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد. آشنائی با اصول سلامت روان و به کار گیری آن در زندگی نه تنها رشد ابعاد مختلف شخصیتی و نیاز های بنیادی فرد را ممکن می سازد بلکه راهی مناسب واصولی برای پیشگیری از آسیب ها و سالم کردن محیط روانی، اجتماعی افراد است. بنابراین توجه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی و روانی ،کسب مهارت‌های لازم و توانمندسازی در جهت مواجهه با مسائل و موقعیت های مختلف زندگی ، ارتقای توان روحی در مقابله با رویدادهای ناخوشایند، تمرین صبر و شکیبایی و بهره‌وری از فرصت‌های زندگی می‌تواند مانع از بسیاری مشکلات و در نتیجه حفظ سلامت روانی شود.
یکی از مهم ترین استراتژی ها و مداخلات اساسی در زمینه حفظ وتوسعه سلامت روان آموزش و آگاهی بخشی است. یادگیری و آموزش منجر به غنای روابط انسانی ، افزایش سلامت و رفتارهای سالم در سطح جامعه ، افزایش سطح کیفیت زندگی و رضایت از آن می شود. بر همین اساس برگزاری دوره های آموزش خانواده بعنوان یکی از برنامه های پیشگیرانه و مداخله ای مانند سال های گذشته در اولویت برنامه های حوزه مددکاری و مشاوره قرار داشته است. در این راستا باتوجه به نتایج بدست آمده از نیازسنجی آموزشی و اطلاعات مربوط به مشکلات شایع جامعه هدف( بانک آسیب ها ) و نیز مطالعه پژوهش ها و کتب علمی،« برنامه آموزش خانواده شاهد و ایثارگر» با رویکرد ارتقاء وحفاظت ازسلامت روان ،پیشگیری وکاهش آسیب ها درجامعه ایثارگری تهیه و به شرح آتی ارائه می گردد :

ماده یک : سیاست ها
1- حفظ و توسعه بهداشت روانی و ارتقاء شاخص های سلامت روان در جامعه ایثارگران.
2- تلاش در جهت توانمند سازی و بهبود کیفیت زندگی ایثارگران.
3- پیش بینی و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و روانی ناشی از شرایط خاص ودشوار.
4- تقویت عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و روانی.
ماده دو: هدف کلی
رشد وتوسعه ی سطح دانایی ، توانمند سازی و آموزش مهارت های زندگی برای دستیابی به سلامت و بهداشت روانی خانواده درجهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و حل مشکلات فردی و اجتماعی ایشان .
ماده سه : اهداف اختصاصی
1- ارتقاء سطح دانش و مهارت ایثارگران در زمینه های خانوادگی ، تربیتی و اجتماعی.
2- آموزش مهارت های ارتباطی درجهت پایداری زندگی مشترک وتقویت وثبات خانواده.
3- آموزش اصول بهداشت روانی در جهت تقویت اعتماد به نفس و امکان زندگی آگاهانه.
4- آموزش مهارت های زندگی برای افزایش توانمندی های روانی- اجتماعی.
5- آموزش مهارت های تاب آوری برای مقابله سازگارانه در بحران ها و شرایط خاص زندگی.
6- آموزش رفتارهای سلامت برای پیشگیری ازاعتیاد ،خشونت ، پرخاشگری ، تمایلات خودکشی و....
ماده چهار: جامعه مشمول
1- همسران شاهد
2- فرزندان شاهد
3- والدین شاهد ومراقبین ایشان
4-جانبازان و همسران و فرزندان آنها
5-آزادگان، همسران و فرزندان آنها

ماده پنج : نیازهای آموزشی
تعیین نیازهای آموزشی یکی ازضروریات انکارناپذیر ومهم برای پیشبرد اهداف و کمک به افزایش کارایی و اثر بخشی برنامه های آموزشی می باشدکه اجتناب از انحصارگرایی و بهره گیری ازمشارکت جامعه هدف،مددکاران ومشاوران واستفاده مؤثراز منابع محدود در برنامه ریزی آموزشی را فراهم می سازد. برهمین اساس باهدف شناسایی نیازها و تعیین اولویت های آموزشی خانواده های شاهد و ایثارگردرسطح استان ها نظرات متخصصین و کارشناسان حوزه مددکاری و مشاوره درخصوص نیازها ، محتوا و سرفصل های آموزشی اخذ گردید . پس از بررسی و جمع بندی اطلاعات ارسالی ، نتایج حاصله به شرح جدول زیر رتبه بندی شده است:
عنوان رتبه الویت عنوان رتبه الویت عنوان رتبه الویت
فضای مجازی و آسیب های آن اول بهداشت روانی هفتم هدایت و تربیت جنسی سیزدهم
آسیب های اجتماعی دوم ازدواج و تشکیل خانواده هشتم سالمندی چهاردهم
آسیب شناسی خانواده سوم مهارت های اجتماعی نهم حقوق شهروندی پانزدهم
مهارت های زندگی چهارم مهارت های تاب آوری دهم مدیریت بحران شانزدهم
پیشگیری از اعتیاد پنجم مدیریت درروابط خانواده یازدهم آشنایی با مشکلات و محدودیت های جانبازان هفدهم
مهارت های فرزند پروری ششم نشاط و شادکامی دوازدهم ارزش ها و اخلاق اسلامی هیجدهم
ماده شش : سرفصل های آموزشی
آموزش هایی که خانواده های شاهد و ایثارگر نیاز دارند با توجه به پیشرفت جامعه و تغییر و تحولات سریع در نیازهای آموزشی بسیار زیاد و متنوع است. اما در این دوره براساس نتایج الویت بندی نیازهای آموزشی، سرفصل هایی که برای آنها تدوین برنامه صورت گرفته است، به شرح جداول زیرطبقه بندی شده است:
ردیف سرفصل ساعت آموزش ردیف سرفصل ساعت آموزش
1 آشنایی با بهداشت و سلامت روان 4 6 آشنایی با مهارت های تاب آوری 6
2 آشنایی با مهارتهای زندگی 8 7 آشنایی با دوره سالمندی 4
3 آشنایی با ازدواج موفق 4 8 آشنایی با آسیب شناسی خانواده 6
4 آشنایی با خانواده متعادل 7 9 آشنایی با آسیب های اجتماعی 6
5 آشنایی با مهارت های اجتماعی 6




 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "




منبع:سامانه خدمات الکترونیکی بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 





:: برچسب‌ها: برنامه آموزش خانواده شاهد و ایثارگر ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: