اگر قبل از سربازی بیمه نداشته باشیم چی میشه؟
نوشته شده توسط : nezam

نحوه احتساب مدت زمان خدمت سربازی به عنوان سوابق بیمه‌ای و شرایط آن اظهار داشت: براساس ماده 95 قانون تأمین اجتماعی اگر فردی قبل از خدمت سربازی بیمه باشد و بعد از خدمت سربازی هم بیمه شود، این فاصله طول خدمت سربازی به صورت رایگان برایش محاسبه می‌شود و نیاز به پرداخت وجهی ندارد.مشمولان عزیزخدمت سربازی در این مقاله در خصوص اینکه اگر قبل از سربازی بیمه نداشته باشیم مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم شما دوستان عزیز با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی پرسش های خود در خصوص اگر قبل از سربازی بیمه نداشته باشیم دست پیدا نمایید  ....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

شرایط خرید بیمه سربازی

به موجب قانون، دوران خدمت سربازی کلیه بیمه شدگان جزو سوابق بیمه ای آنان محسوب می شود.مشروط بر این که
– رابطه بیمه ای فرد با سازمان بیمه تامین اجتماعی برقرار باشد؛
-حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد؛
– در صورتی که بیمه شده قبل از تاریخ تقاضا حداقل«۲»سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد؛
-درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد.

 

 

 

نحوه خرید بیمه سربازی

نحوه پرداخت حق بیمه دوره سربازی به دو دسته تقسیم می شود:


1- کسانی که قبل از تاریخ ۳۰/۱/۱۳۸۳ (طبق قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن) خدمت سربازی را گذرانده اند که از این افراد حق بیمه ای دریافت نمی شود. به شرط آن که قبل از رفتن به سربازی اشتغال داشته و حق بیمه به سازمان پرداخت کرده اند و پس از سربازی نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی باشند.


2-کسانی که پس از تاریخ مذکور به خدمت سربازی اعزام شده اند که از این افراد ۷درصد از بیمه شده دوران خدمت به عنوان سهم بیمه شده اخذ می گردد و سهم کارفرما توسط دولت تامین می شود.
حق بیمه مربوط به دوره خدمت سربازی (۳۰) درصد میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست است که (۷) درصد آنرا بیمه شده و مابقی توسط دولت پرداخت می شود.
برای انجام امور مربوط به خرید سوابق مدت سربازی کارت پایان خدمت سربازی باید هوشمند باشد
در صورتی که کارت پایان خدمت سربازی هوشمند نیست به پلیس +۱۰ مراجعه کنید و مدارک زیر را همراه داشته باشید که عبارت است از:

کپی از تمام شناسنامهیک سری
دو قطعه عکس پشت زمینه سفید
کپی کارت ملی یک سری

 

 

خرید سابقه بیمه سربازی

خرید سابقه بیمه سربازی افزود: فرد متقاضی باید به مدت حداقل دو سال حق بیمه پرداخت کرده باشد.رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه داشتن این دو شرط الزامی است، تصریح کرد: اگر این دو شرط وجود داشته باشد فرد می‌تواند تقاضای خرید بیمه سربازی خود را ثبت کند.وی ادامه داد: اگر سوابق بیمه‌ای فرد متقاضی جمع شده باشد و کارت پایان خدمت وی نیز مشکل نداشته باشد، با اولین مراجعه حضوری می‌تواند کار خود را به طور کامل انجام دهد.

شکوری افزود: در اولین مراجعه فرد و در صورت کامل بودن مدارک مبلغ خرید سابقه بیمه فرد محسابه و به فرد اعلام می‌شود.وی درخصوص نحوه محاسبه مبلغ خرید سابقه بیمه سربازی اظهار داشت: میانگین دو سال آخر بیمه پردازی فرد برای محاسبه مبلغ پرداختی در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب که دو سال آخر بیمه‌پردازی فرد جمع و تقسیم بر ۲۴ می‌شود. مبلغ به دست آمده در طول مدت خدمت سربازی فرد ضرب می‌شود که حاصل آن میزان پرداختی فرد را معین می‌کند.

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق آیین نامه نرخ بیمه‌پردازی سی درصد است که با تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، ۷ درصد توسط فرد متقاضی پرداخت می‌شود و ۲۳ درصد آن بر عهده دولت است.شکوری درباره نحوه پرداخت مبلغ تعیین شده نیز بیان داشت: افراد هم به صورت یکجا و هم به صورت اقساط می‌توانند مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند. حداکثر اقساط پرداختی نیز ۱۲ ماه خواهد بود.رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این قانون برای حضور دواطلبانه در جبهه نیز هست، خاطرنشان کرد: اگر فرد متقاضی جانباز باشد و جانبازی وی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید شده باشد، سهم ۷ درصدی فرد نیز برعهده سازمان‌های مسئول خواهد بود و سابقه بیمه فرد جانباز به صورت رایگان ثبت خواهد شد.


 

 

مدت خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه

کسانی که می‌خواهند طول مدت خدمت سربازی‌شان به‌صورت رایگان به‌عنوان سابقه بیمه‌پردازی نزد سازمان تأمین اجتماعی محاسبه شود، نیازمند داشتن سه شرط اساسی هستند.

1- داوطلبان باید قبل از ورود به خدمت سربازی سابقه‌بیمه پردازی داشته باشند

2- پیش از هفتم مرداد سال ۱۳۸۵ خدمت سربازی شان به پایان رسیده باشد

3- پس از پایان سربازی نیز بیمه‌پرداز سازمان بیمه تأمین اجتماعی بوده‌باشند.
 
براساس استفساریه ماده ۹۵ قانون تامین اجتماعی که از سوی مجلس تصویب شده است، این سه شرط برای افرادی که متقاضی استفاده از سابقه بیمه رایگان دوران خدمت سربازی هستند، الزامی است.
 
نبود هر یک از این سه شرط امکان برخورداری افراد از این نوع سابقه بیمه‌پردازی را ناممکن می‌سازد.

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

منبع:اگر قبل از سربازی بیمه نداشته باشیم

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 





:: برچسب‌ها: اگر قبل از سربازی بیمه نداشته باشیم چی میشه؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: