شرایط مشمولان وظیفه ایرانی مقیم خارج از کشور
نوشته شده توسط : nezam

 آیا برنامه‌ای برای آن ایام برای اعزام مشمولان و سربازان در حال خدمت پیش‌بینی شده است، گفت: در مراکز نظامی همواره پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و تجهیزات ما بهتر است و مراکز ما نیز مجهز هستند، برای شرایط بحرانی‌تر نیز آمادگی داریم و جای نگرانی نیست. ما تابع شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم که قرارگاه به ما اعلام می‌کند، مراکز ما آماده است و بهداری‌های ما تجهیزات لازم را دارند و دارو نیز به میزان کافی در اختیار داریم و میزان فراگیری و شیوع بیماری تاکنون در مراکز ما بسیار کم بوده است و ما مشکلی خاص و نگرانی برای دو تا سه ماهه آینده نداریم.

وی درباره وضعیت سربازان در پادگان : حفاظت زندان‌ها با کارکنان وظیفه است. تاکنون به دلیل رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، شیوع کرونا در بین سربازان سازمان زندان‌های کشور بسیار کم بوده است و مشکلی وجود ندارد. همچنین در بحث مراکز بازداشتگاهی مشکلی گزارش نشده است.مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله در خصوص تغییر در مدت سربازی و شرایط بحرانی مطالبی نوشته ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

تغییر در مدت سربازی و شرایط بحرانی_کرونا

خوشبختانه با شروع کرونا هیچ یک از فرآیند‌های خدمت وظیفه عمومی به تعویق نیفتاده است. ما در حوزه امنیت وظایفی داریم و کاملا به وظایف‌مان عمل می‌کنیم و هیچ خللی در حوزه نظام وظیفه و همچنین کل نیروهای مسلح ایجاد نشده است.رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره مشمولانی که از اعزام به خدمت خودداری کرده و در این ایام غیبت می‌کنند، خاطرنشان کرد: امنیت مقوله‌ای نیست که بتوان آن را با اینگونه موضوعات به تعویق انداخت. با مشمولانی که غیبت می‌کنند، قطعا برخورد می‌شود و سازمان وظیفه عمومی و نیروی انتظامی موظف به دستگیری این افراد هستند. همچنین خدمات اداری به این افراد داده نمی‌شود و برای خروج از کشور و ادامه تحصیل قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.همچنین امکان استخدام در دستگاه دولتی برای آنها وجود ندارد و در نهایت متحمل ضررهای فراوانی می‌شوند، چرا که فرصت‌های کاری و اجتماعی زیادی را از دست می دهند. بنابراین باید در زمان موعد مقرر خود را معرفی کنند. در خصوص برخورد با افرادی که از اعزام به خدمت خودداری می‌کنند نیز هیچ تفاوتی بین کرونا و زمان قبل از کرونا ایجاد نشده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در پاسخ به این سوال که آیا با وجود شیوع بیماری کرونا تغییری در مدت زمان خدمت افرادی که در مناطق صعب‌العبور یا بدآب و هوا هستند، ایجاد شده است، یادآور شد: سربازان در مناطق سه‌گانه عادی، مناطق بد آب و هوا و مناطق امنیتی خدمت می‌کنند. مدت زمان خدمت در هر یک از این مناطق متفاوت است و حقوق افرادی که در مناطق ماموریتی هستند با افرادی که در مناطق بد‌ آب و هوا و عادی خدمت می‌کنند، متفاوت است و به آ‌نها فوق‌العاده ماموریتی پرداخت می‌شود. همچنین مدت زمان خدمت این مشمولان نسبت به سایر مشمولان کمتر است. همچنین از مرخصی بیشتری نیز برخوردارند و 6 بار در سال به آنها هزینه سفر پرداخت می‌شود، اما کرونا در اصل خدمت سربازی و مدت زمان آن تغییری نداشته است و صرفا نوع بکارگیری‌ها و پروتکل‌ها تغییر کرده است


 



شرایط مشمولان وظیفه ایرانی مقیم خارج از کشور

در خصوص موضوع خدمت وظیفه عمومی مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور در حال حاضر از نظر ضوابط و مقررات مشکل چندانی وجود ندارد و برای بیش از ۹۰% از مشکلات ، تدابیر لازم اتخاذ شده است . در این راستا درگذشته ضوابطی در خصوص مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور وضع و اجرایی گردید که این امر با تشکیل شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور و تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی قوت گرفت و ضمن پیش بینی تسهیلات خاص برای این افراد ، اقدام به شفاف سازی وضعیت خدمت وظیفه آنان گردید که اجمالاً عناوین اقداماتی که در این راستا انجام شده به همراه کلیاتی از قوانین خدمت وظیفه عمومی در این ویژه نامه اعلام می گردد.

به موجب ماده ۱ قانون خدمت وظیفه عمومی دفاع از استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم ، وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است که در اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون بوده و هیچ فرد مشمول خدمت وظیفه عمومی را جزء در موارد مصرحه در این قانون نمی توان از خدمت معاف کرد.

 

سن مشمولیت

هر فرد ذکور ایرانی از اول فروردین ماه سالی که طی آن سال وارد سن ۱۹ سالگی می شود مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی خواهد شد.

سال احضار: سالی که طی آن سال افراد ذکوربه سن ۱۸سال تمام می رسند سال احضار نامیده می شود که به شرح زیر محاسبه و تعیین می گردد:

سال احضار = سال تولد + ۱۸

مثال ۱۳۸۷= ۱۳۶۹+ ۱۸

تذکر: واحدهای وظیفه عمومی موظفند در طول سال احضار به وضع مشمولان مقیم یا متولد حوزه مأموریت خود رسیدگی نمایند به طوری که قبل از رسیدن به سال اعزام تکلیف کلیه مشمولان روشن شده باشد.این مسئولیت برای مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور بر عهده نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارج می باشد که می بایست وضعیت مشمولین را با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی مشخص نمایند.

سال اعزام

سالی که طی آن سال افراد ذکور به سن ۱۹ سال تمام می رسند و جهت انجام خدمت دوره ضرورت بلامانع تشخیص داده شده و به خدمت اعزام می شوند سال اعزام نامیده می شود که به شرح زیر محاسبه و تعیین می گردد:

سال اعزام= سال تولد + ۱۹

مثال ۱۳۸۸=۱۳۶۹+۱۹


تذکر:به موجب ماده۳ قانون خدمت وظیفه عمومی سن مشمولان و افراد تحت تکفل آنان از لحاظ خدمت وظیفه عمومی و یا معافیت از آن، تابع مندرجات اولیه اولین شناسنامه بوده و هر گونه تغییری که بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظیفه عمومی معتبر نخواهد بود.

مدت خدمت وظیفه عمومی : به موجب ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی مدت خدمت وظیفه عمومی ۳۰ سال است و مراحل آن برای کلیه مشمولان به شرح زیر است:

الف: دوره ضرورت ۲ سال است که در حال حاضر با توجه به مصوبه فرماندهی معظم کل قوا تا ۸۹/۱/۱ با توجه به شرایط جغرافیایی محل خدمت ، دوره ضرورت به شرح جدول ذیل خواهد بود.
ب- دوره احتیاط ۸ سال. ج- دوره ذخیره اول ۱۰ سال. د- دوره ذخیره دوم ۱۰ سال.

 

 

مدت خدمت سربازی 99

محل خدمت


ردیف

۲۴ماه


مناطق عادی


۱

۲۲ ماه


مناطق محروم و بد آب و هوا


۲

۲۰ ماه


مناطق عملیاتی


۳

اعزام به خدمت

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز به منظور درخواست برگه اعزام بخدمت

اخذ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر پلیس + ۱۰ در داخل کشور و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور.
برگ تکمیل شده وضعیت مشمولان (برگ شماره ۲ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی تکمیل شود)
برگ تکمیل شده معاینه اولیه مشمولان (برگ شماره ۵ دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی تکمیل شود، مشروط براینکه پزشک نتیجه معاینه تمامی اندام ها را طبیعی تشخیص داده باشد)
تصویر کارت ملی یا کارت موقت ملی مشمولان.
۵٫ تصویر صفحه اول شناسنامه عکس دار (در صورت داشتن توضیحات یک نسخه از صفحه آخر)
تصویر گواهی اخرین مدرک تحصیلی (مشمولان دارای تحصیلات غیر دانشگاهی برگه شماره ۳ را تکمیل نمایند)
عکس ۳×۲ زمینه سفید و تمام رخ مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگها ، یک قطعه عکس)
برگ واکسیناسیون که تاریخ تلقیح واکسن در آن درج گردیده باشد و این تاریخ باید حداقل ۱۵ روز قبل از تاریخ اعزام به مرکز آموزش باشد. (برگه شماره ۴ تکمیل شود)
برگه تکمیل شده استعلام آخرین وضعیت مشمول سنوات ماقبل ۶۴ (برگه شماره ۱ تکمیل گردد)

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

منبع:جزئیات تغییر در مدت سربازی و شرایط بحرانی_کرونا

 

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99-استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 





:: برچسب‌ها: شرایط مشمولان وظیفه ایرانی مقیم خارج از کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: