کدام مشمولان معافیت پزشکی می گیرند؟
نوشته شده توسط : nezam

مشمولان عزیز خدمت سربازی یکی از مقوله های مهمی که ذهن خیلی از شما مشمولان عزیز را درگیر میکند در خصوص معافیت ها و کسر خدمت ها میباشد که در این مقاله به طور کامل به قانون معافیت پزشکی پرداخته ایم و امیدوار هستیم شما همراهان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی پرسش های خود در خصوص قانون معافیت پزشکی دست پیدا نمایید ...

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

 

 قانون معافیت پزشکی

مشمولان خدمت وظیفه از نظر وضع مزاجی و استعداد جسمی و روانی به چهار دسته به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

دسته یکم: کسانی که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و قادر به انجام خدمت دوره ضرورت می‌باشند.
دسته دوم: کسانی که به علت نقص عضو یا ابتلاء به بیماری از سلامتی کامل برخوردار نبوده اما قادر به انجام خدمت در امور غیر رزمی می‌باشند.

تبصره: محدودیت خدمت غیررزمی را شورای پزشکی نیروی مربوطه تعیین می‌نماید.

دسته سوم: کسانی که به علت ضعف مزاج یا عدم رشد و یا ابتلاء به بیماری جسمی یا روانی موقتاً قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نمی‌بانشد.

دسته چهارم: مشمولانی که به علت نقص عضو یا ابتلاء به بیماری جسمی یا روانی به طور دائم قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نمی‌باشند.

ماده ۳:تشخیص مشمولان دسته دوم ماده ۲ این آئین‌نامه چنانچه به‌طور بالینی قابل تشخیص باشد با شورای پزشکی شهرستان و در غیر این صورت با شورای پزشکی بهداری یا بیمارستان نیروی مربوطه می‌باشد.

تبصره: در آن قسمت از برنامهٔ عملی نظامی که مشمولان موضوع این ماده انجام نمی‌دهند نمره‌ای نخواهند گرفت از این جهت نمرات آن قسمت از برنامه در معدل‌گیری محسوب نخواهد شد.

 

 



کدام مشمولان معافیت پزشکی می گیرند؟

تمامی مشمولین که به خدمت سربازی اعزام می شوند، باید از لحاظ جسمی و روحی در سلامتی کامل باشند. این امر در سال ۹۹ نیز صادق بوده و مشمولین قبل از اعزام، توسط سازمان نظام وظیفه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

بدین ترتیب مشمولین از لحاظ سلامتی به چهار گروه زیر تقسیم می شوند:

دسته اول افرادی هستند که از لحاظ جسمی و روانی کاملاً سالم بوده و شرایط لازم برای گذراندن دوران خدمت سربازی را دارند.
دسته دوم افرادی با مشکلاتی از قبیل نقص عضو و یا اختلالات روانی جزئی هستند که بنابر نوع و شدت بیماری از خدمات رزمی معاف می گردند.
دسته سوم، بیماری و مشکلات جسمی و روانی علاج پذیر است. در این حالت برای افراد، مدت زمان مشخصی به منظور درمان در نظر گرفته می شود و پس از بهبودی، فرد به خدمت سربازی اعزام خواهد شد.
دسته چهارم شامل نقص عضو یا بیماری‌های جسمی و روانی شدید با درمان طولانی و یا حتی لاعلاج می‌باشد. افراد در این گروه با توجه به وخیم بودن شرایط بیماری از معافیت دائم برخوردار می شوند.

نکته قابل توجه در رابطه با اخذ معافیت پزشکی آن است که میزان تحصیلات در تعیین نوع معافیت شامل: معافیت دائم، موقت و معافیت از رزم مؤثر می‌باشد.


 



معافیت پزشکی شامل چند نوع است؟

انواع معافیت خدمت سربازی از جمله معافیت پزشکی شامل سه نوع معافیت دائم، معافیت موقت و معافیت از خدمات رزمی است. در معافیت پزشکی بسته به شدت و نوع بیماری، نوع معافیت نیز مشخص خواهد شد.این مسئله با توجه به بیماری‌های ذکر شده در آیین‌نامه معافیت پزشکی نظام وظیفه و تشخیص پزشک و نهایتاً تأیید کمیسیون پزشکی تعیین می‌گردد. از جمله بیماری‌های شایع معاف کننده می‌توان به بیماری‌های اعصاب و روان، بیماری‌های استخوان، بیماری‌های قلبی-عروقی و ... اشاره کرد.

 

 

 

چه بیماری‌هایی شامل معافیت پزشکی می‌شود؟

برای اخذ معافیت پزشکی سربازی، نوع و شدت بیماری باید توسط پزشک نیروهای مسلح تأیید شود و مطابق با موارد مندرج در آیین‌نامه باشد. لیست بیماری‌های معاف کننده در آیین‌نامه معافیت پزشکی سربازی سال ۹۹ به شرح زیر است. البته لازم به ذکر است که هر کدام از گروه‌های ذکر شده خود شامل مجموعه‌ای از انواع مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن گروه می‌باشد.

بیماری‌های شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
بیماری‌های استخوان
بیماری‌های عفونی
بیماری‌های ریه و قفسه صدری
بیماری‌های روماتولوژی و بافت همبند
جراحی مغز و اعصاب
بیماری‌های قلبی و عروقی
بیماری‌های اعصاب و روان
بیماری‌های گوش حلق و بینی
بیماری‌های مغز و اعصاب یا نورولوژی
بیماری‌های چشم و عوارض بینایی
بیماری‌های عمومی
بیماری‌های دستگاه تناسلی و ادراری
بیماری‌های فک، دهان و دندان
بیماری‌های خون و انکولوژی
بیماری‌های پوستی
بیماری‌های غدد داخلی و مترشحه

 

 

 

 " عزیزان خواننده توجه داشته باشید که ما در مقالات خود آخرین اخبار سربازی به اطلاع شما عزیزان میرسانیم "

 

 

منبع:قانون معافیت پزشکی

 

سرباز معلم :شرایط گرفتن امریه سرباز معلم 99 1400-مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -سایت ثبت نام سرباز معلم 99-نحوه گزینش سرباز معلم در سال99 -استخدام رسمی سرباز معلم در سال 99-سوالات مصاحبه حضوری سرباز معلم 99-لیست ارگان های امریه سربازی در سال 99-استخدام سرباز معلم های 79 تا 91-مرخصی تحصیلی با احتساب سنوات چیست؟-طرح استخدام سرباز معلمان در مجلس شورای اسلامی -

معافیت :بالاترین شماره ضعیفی چشم-معافیت تحصیلی چیست؟-منظور از معافیت تحصیلی چیست؟-استعلام معافیت تحصیلی 99-استعلام معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی به چه صورت است-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 99 - 1400-نحوه و شرایط شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم 99-معافیت مشمولان بالای 30 سال 99-معافیت مادر در سال 99 چه شرایطی دارد-چه مدت بعد از طلاق می توان معافیت کفالت گرفت 99-

کسرخدمت:کدام شهرها کسری خدمت دارند؟-کسری خدمت بعد از قطعنامه-مراحل معافیت یا کسر خدمت به خاطر حضور پدر در منطقه عملیاتی-مدارک لازم برای کسری خدمت 12 روزه-استعلام کسری خدمت ایثارگری-نحوه استعلام کسری خدمت 99-شرایط کسر خدمت سربازی 99-معافیت | آیا قوانین جدید معافیت سربازی در سال 99 تغییر خواهد کرد ؟-قوانین جدید کسری خدمت-

آموزشی:آموزشی کجا میفتم-بهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-جذب مشمولانی که بیش از دو سال غیبت دارند توسط سپاه 99-آدرس پادگان های دوره آموزشی 99-آموزشی مرزبانی چند ماه است؟-مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

خرید خدمت سربازی:خرید خدمت سربازی 99 - 1400-آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گردد-جزئیات طرح خرید خدمت سربازی 99-قانون جدید مدت خدمت سربازی 99-تمدید مهلت پرداخت اقساط جریمه مشمولان غایب 99

کد سخا:نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 99-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی در سال 9-نحوه استعلام اینترنتی وضعیت نظام وظیفه-سامانه سخا سربازی _ نحوه استعلام کد سخا-کد سخا را در سال 99 چگونه دریافت کنیم؟ 





:: برچسب‌ها: کدام مشمولان معافیت پزشکی می گیرند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: