استعلام وضعیت نظام وظیفه بدون کد سخا
نوشته شده توسط : nezam

سازمان نظام وظیفه عمومی ، برای سهولت انجام کار کلیه مشمولان، و همچنین عدم مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 تلاش نموده است تا انجام کارهای خود را به صورت غیر حضوری به انجام برسانند. استعلام غیبت سربازی با کد ملی با استفاده از فعال سازی پیامک امکان پذیر است. سازمان نظام وظیفه عمومی دو سرویس بدین منظور در نظر گرفته است. متقاضیان توجه داشته باشند که احتمالا استعلام از طریق پیامک، با هزینه همراه خواهد بود.عزیزان مشمول در این مقاله در خصوص استعلام وضعیت نظام وظیفه بدون کد سخا مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مقاله هم مورد رضایت و توجه همه شما دوستان قرار گیرد ....

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه بدون کد سخا

سرویس اول برای استعلام کدملی : در سرویس اول برای آن دسته از مشمولینی است که ثبت نام خود را به انجام رسانده اند، می توانند با استفاده از این سامانه، جهت اطلاع رسانی، اعلام بررسی اقدامات انجام شده، از این سرویس استفاده نمایند. سرویس ذکر شده برای استعلام مواردی همچون : تاریخ بررسی پرونده، تایید، ارسال به شورا، دعوت به شوراها، درخواست برای استعلام، عودت، صدور کارت، تحویل به پست و … از سرویس مذکور استفاده نمایند.مطابق با قوانین تعیین شده معافیت موقت تحصیلی، کلیه دانش آموزان، طلاب در صورتی که درخواست خود را به ثبت رسانده باشند. می توانند تا حداکثر یک سال پس از تحصیل، برای معافیت خود اقدام نمایند. پس از پذیرش در دانشگاه های با آزمون و بدون آزمون نیز، بر اساس مقطع تحصیلی لازم است درخواست خود را تمدید نموده و مجددا به ثبت  برسانند. در این شرایط، هر یک از فارغ التحصیلان، بر اساس مقطع تحصیلی خود، می توانند از معافیت موقت بهره مند شوند.

چنانچه مشمول سربازی می باشید، اما برای معافیت از سربازی، درخواست خود را به ثبت نرسانده است و مایل به ادامه تحصیل نمی باشد و یا انصراف از تحصیل داده اند، پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، تنها تا 6 ماه فرصت خواهد داشت تا خود را معرفی نماید. در صورتی که درخواست خود را به ثبت رسانده اید اما برای اعزام به خدمت آماده نشده اید، غائب محسوب خواهید شد و در صورت اعزام لازم است زمان بیشتری را علاوه بر دوره ضرورت خود سپری نمایید.

 




مزایای استفاده از سامانه الکترونیکی سازمان نظام وظیفه

تمامی فرآیندهای فوق را می توان با مراجعه به مراکز پلیس +10 نیز انجام داد ، بنابراین چرا باید از این سامانه استفاده کرد؟

درست است که با مراجعه حضوری می توان هر یک از موارد فوق را انجام داد اما اولین مسئله ای که مطرح می باشد این است که ثبت درخواست خود به صورت حضوری ، نیاز به صرف وقت زیادی دارد.دومین مسئله موقعیت جغرافیایی مراکز پلیس +10 می باشد که ممکن است از محل زندگی داوطلب دور باشد ؛ هرچند که در مقابل سامانه الکترونیکی که همواره در دسترس است ، نزدیک ترین مرکز پلیس +10 نیز دور به نظر می رسد!

سومین توجیهی که برای برتری سامانه الکترونیکی سازمان نظام وظیفه عمومی بر مراجعه حضوری به مراکز پلیس +10 می توان در نظر گرفت ، دسترسی آسان به آن در هر مکان و زمان است. مراکز پلیس +10 تا ساعت مقرری مشغول به فعالیت هستند و طبیعتا افراد نمی توانند در خارج از این ساعت ها ، مراجعه حضوری داشته باشند. در حالی که سامانه الکترونیکی سازمان نظام وظیفه در 24 ساعت شبانه روز فعال است.مزیت بعدی استفاده از خدمات الکترونیکی سازمان نظام وظیفه این است که مشمولین برای اعلام درخواست خود ، نیاز به گرفتن نوبت و انتظار در صف مردمی ندارند و می توانند در منزل ، محل کار ، مترو و … با مراجعه به سامانه مورد بحث ، درخواست خود را ثبت نمایند ، بدون این که لحظه ای معطل شوند.

 



نحوه دریافت کد سخا

همان طور که اشاره شد ، دریافت کد سخا برای تمامی مشمولان خدمت سربازی الزامی می باشد و آن ها برای انجام کلیه مراحل اعزام و استعلام وضعیت خدمت خود ، به این کد نیاز خواهند داشت اما چگونه و از چه طریقی می توان این کد را دریافت کرد؟

چنانچه مشمول خدمت سربازی می باشید ، در قدم اول باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) دفترچه مربوطه را تهیه کنید. پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز در سیستم ، برگه ای تحت عنوان برگه سبز به شما تحویل داده می شود که در آن زمان اعزام مشخص شده است. مسئولی که اطلاعات شما را در سامانه ثبت می کند ، کد سخا را که تنها مختص خود شما می باشد را در اختیارتان قرار می دهد. این کد به همراه کد ملی ، کلید ورود شما به سامانه سخا نظام وظیفه می باشد که از طریق آن می توانید به انجام اموری همچون بررسی وضعیت امریه و جذب ، ثبت درخواست خروج از کشور ، مشاهده وضعیت معافیت کفالت و… بپردازید.
در چه زمینه هایی می توان از کد سخا استفاده کرد؟

بسیاری از افراد زمانی که به سن مشمولیت می رسند ، می خواهند به نحوی خود را از رفتن به سربازی معاف کنند و به دنبال شرایط معافیت از خدمت می روند. برخی دیگر نیز با توجه به شرایط خاص خود ، در فکر گرفتن امریه سربازی در یکی از ارگان های نظامی و غیر نظامی و یا سازمان های دولتی می باشند. در این میان افرادی هم هستند که بنا بر دلایلی ، خواهان تمدید و یا تعجیل در امر سربازی می باشند. تمامی درخواست های فوق و استعلام آن ها ، از طریق سایت نظام وظیفه امکان پذیر می باشد.

داشتن کد سخا به منظور ورود به سامانه نظام وظیفه الزامی می باشد. شما می توانید با وارد کردن کد سخا و شماره ملی خود در سایت نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir ، از خدمات سایت مذکور بهره مند شوید. خدمات ارائه شده در سایت نظام وظیفه برای آن دسته از مشمولانی که کد سخای خود را دریافت نموده اند به ترتیب ذیل می باشد.

    درخواست مجوز خروج از کشور
    بررسی وضعیت معافیت های تحصیلی
    بررسی وضعیت امریه و جذب
    درخواست کارت پایان خدمت المثنی
    درخواست تمدید و یا تعجیل در اعزام
    پیگیری وضعیت اعزام به خدمت
    اطلاع از محل خدمت سربازی
    و …

 

 

منبع:استعلام وضعیت نظام وظیفه بدون کد سخا

 

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجالیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی -     خرید خدمت سربازی 98 -99 -میزان مرخصی سربازان در عید سال 99-عیدی سربازان در سال 99 -جزئیات عفو رهبری 22 بهمن 98 شامل کدام زندانیان میشود ؟





:: برچسب‌ها: استعلام وضعیت نظام وظیفه بدون کد سخا ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: