یگان خدمتی پاوا
نوشته شده توسط : nezam

. معمولاً نشانی بر روی یقه همه نظامی‌ها (کارکنان نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و ...) دوخته می‌شود که نشانگر رسته محل فعالیت آن فرد است. البته در مورد اعضای ناجا ممکن است این نشان کمی بالاتر از جیب سمت راست لباس فرد نصب شودعزیزان همراه در این مقاله در خصوص یگان خدمتی پاوا مطالبی نوشته ایم و امیدوار هستیم این مطالب مورد رضایت و توجه همه شما عزیزان قرار گیرد...

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور "

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,,

 

 

رسته‌ها و تخصص‌های نیروی انتظامی

رسته‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به هر یک از واحد‌های تخصصی این نیرو گفته می‌شود که اعضای آن در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنند. معمولاً نشانی بر روی یقه همه نظامی‌ها (کارکنان نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و ...) دوخته می‌شود که نشانگر رسته محل فعالیت آن فرد است. البته در مورد اعضای ناجا ممکن است این نشان کمی بالاتر از جیب سمت راست لباس فرد نصب شود.ناجا دارای سه بخش کلی است، فرماندهی، حفاظت و اطلاعات و بخش عقیدتی سیاسی. بیشتر بخش‌های نیروی انتظامی وظیفه امنیتی و نظامی دارند و دارای نیروهای مسلح هستند اما برخی بخش‌ها نیز بیشتر جنبه خدمات اجتماعی و دولتی دارد مانند صدور گذرنامه.

پلیس پیشگیری بزرگترین فرماندهی در ناجا است که مستقیماً فرماندهی کلیه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی سراسر کشور، پلیس فرودگاه‌های کشور، پلیس راه‌آهن، پلیس خدمات قضایی مستقر در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، یگان‌های امداد شهرستانها، یگان‌های حفاظت سازمانهای صداوسیما، زندان‌ها و تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی و گردشگری، حفاظت از محیط زیست، جنگلبانی و منابع طبیعی را عهده‌دار مباشد.

*فرماندهی پلیس پیشگیری ناجا

*پلیس راهنمایی و رانندگی (راهور) پلیس راهنمایی و رانندگی کلانشهرها و شهرستانها، پلیس راه

*پلیس آگاهی ادارات مبارزه با جرایم خاص، سرقت، جنایی، و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز

*پلیس مبارزه با مواد مخدر که وظیفه آن مبارزه با مواد مخدر در کشور و خرید و فروش آن و کشف باندهای بزرگ تا خرده فروشان مواد مخدر است.

*پلیس اطلاعات و امنیت عمومی (پاوا) با وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و اخبار سیاسی و همچنین شناسایی باندهای قاچاق اسلحه به صورت آشکار و غیرآشکار با لباس غیررسمی و به صورت شخصی انجام وظیفه می‌کند. نام سابق این بخش از نیروی انتظامی، معاونت اطلاعات ناجا بود. همچنین فرماندهی پلیس دیپلماتیک، پلیس گذرنامه، پلیس مهاجرت و اتباع خارجی، و همچنین اداره نظارت بر اماکن عمومی از زیرمجموعه‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا می‌باشند.

*پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در گذشته رسیدگی به جرایم مربوط به رایانه و فضای مجازی در اختیار اداره مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا بود که در دهه ۹۰ با تشکیل پلیس فتا، این فرماندهی رسیدگی که جرایم مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی را عهده‌دار شد.



 



پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی

پلیس امنیت یا به اختصار پلیس پاوا، یک واحد از تخصصی پلیس ایران می باشد، که وظیفه آن کنترل امنیت و نظم با گشت زنی در شهرهای کشور است. و برخورد کردن با اراذل و اوباش را عهده دار است این پلیس.پلیس اطلاعات و امنیت عمومی یکی از نیرو های تخصصی ناجا است؛ که درتقسیم کار سازمانی، وظیفه داشتن اشراف همه جانبه اطلاعاتی و تامین اطلاعات مورد نظر این نیرو جهت گرفتن تصمیم در شرایط اطمینان و اداره امور امنیتی آن را در حوزه امنیت داخلی ،عهده دار است.عملیات های اطلاعاتي در ایران، از يک تقسيم کار تعریف شده پیروی مي کند . در اين تقسيم کار ، اطلاعات نظامي در زمينه هاي دفاعي از اصل نظام اسلامي و تمامیت ارضی کشور فعاليت می کنند . اطلاعات کشوري در کار امنيت خارجي و امنيت داخلي و امنيت ملي فعاليت انجام داده و به جمهوري اسلامي ایران در شناخت از مسائل و تصميم گيري ها در اين زمينه ها کمک می کند.

پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی، با حفظ نمودن جایگاه خود در سلسله مراتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، اولین رده اطلاعات کشوري و اطلاعات نظامي است و پوششي براي دو مبادي اطلاعاتي مسئول امنيت ملي به حساب می آید.

 

 

 

 

منبع:یگان خدمتی پاوا

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی در سال 98-میزان حقوق نیروی انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجالیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی -     خرید خدمت سربازی 98 -99 -میزان مرخصی سربازان در عید سال 99-عیدی سربازان در سال 99 -جزئیات عفو رهبری 22 بهمن 98 شامل کدام زندانیان میشود ؟





:: برچسب‌ها: یگان خدمتی پاوا ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: