درجه سربازی با مدرک لیسانس
نوشته شده توسط : nezam

درجه‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به درجات نظامی مرسوم در نیروهای مسلح ایران اشاره دارد، که از ۳ سازمان نظامی شامل: ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود. درجه‌های ارتش به ۴ نیرو شامل: نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی پدافند هوایی و نیروی دریایی، درجه‌های سپاه به دو بخش (نیروی زمینی و نیروی هوافضا در یک بخش و نیروی دریایی بعنوان بخش دوم) همچنین درجه‌های ناجا تقسیم می‌گردد. مشمولان عزیز در این مقاله در خصوص درجه های سربازی با مدرک لیسانس مطالبی نوشته ایم تا شما عزیزان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود در خصوص درجه های سربازی با مدرک لیسانس دست پیدا نمایید دوستان توجه داشته باشید در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاورتماس حاصل نمایید 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

حداقل مدت توقف در درجات

بنا بر بند ب - ماده ۳۲ قانون استخدام نیروهای مسلح مصوبه ۲۹ آبان ۱۳۵۸ حداقل مدت توقف در درجات سربازی تا ستوانیار یکمی به شرح زیر بود:

    از سربازی به سرباز یکمی ۶ ماه
    از سربازی یکمی به سرجوخگی ۶ ماه
    از سرجوخگی به گروهبان سومی ۱ سال
    از گروهبان سومی به گروهباندومی ۳ سال
    از گروهبان دومی به گروهبان یکمی ۳ سال
    از گروهبان یکمی به استوار دومی ۴ سال
    از استوار دومی به استوار یکمی ۴ سال
    از استوار یکمی به ستوانیار سومی ۴ سال
    از ستوانیار سومی به ستوانیار دومی ۴ سال
    از ستوانیار دومی به ستوانیار یکمی ۴ سال

تبصره - حداقل توقف در درجات از سرجوخگی تا گروهبان دومی (داخل در ژاندارمری در صورتی که آموزشگاه دیده نباشند)، یک برابر و نیم مدت‌های مذکور در این ماده بود.

 

 

 

دسته بندی درجات سربازی در نیروهای مختلف نظامی

در ایران دسته بندی درجات سربازی در نیروهای مختلف نظامی تا حدودی تفاوت دارد اما کلیات تقریبا یکسان است ، همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید تنها در نیروی دریایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از واژه ناوی برای اسم بردن از درجه سربازی هم استفاده می شود و چنین درجه هایی کاربرد نیز دارند . در یک سیستم سلسله مراتبی غیر وظیفه ، هر سرباز تقریبا در هر 6 ماه یکبار ارتقای درجه پیدا می کند و به یک درجه بالاتر تا درجه سرجوخگی می رسد و از آن به بعد روند ارتقای درجه در حدود هر 4 سال یکبار برای پرسنل کادر نظامی خواهد بود . درجه سرباز همیشه بر روی بازوی سربازها مشخص می شود به غیر از یک استثناء که درجه سرباز در نیروی انتظامی بر روی دوش سرباز ( سردوشی ) قرار می گیرد که در تصویر بالا کلیه این شکل ها نمایش داده شده است . معمولا به درجه در سربازی خط یا آجر نیز گفته می شود و هر چقدر تعداد خطوط بیشتر باشد درجه سرباز بیشتر است .

 

 

سطوح درجه مدرجین ( درجه دارها ) در نظام


بعد از درجه سرجوخگی ، دیگر از دسته بندی سربازی خارج می شویم و وارد درجه مدرجین یا درجه دارها می شویم که شامل به ترتیب از پایین به بالا گروهبان سوم ، گروهبان دوم ، گروهبان یکم ، استوار دوم و استوار یکم می شوند. این نوع درجه های نظامی ضمن اینکه برای پرسنل کادر وجود دارد برای پرسنل وظیفه با تحصیلات دانشگاهی نیز وجود دارد ، برای مثال شما در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اگر بصورت پیمانی 4 ساله استخدام شوید ، درجه پیشفرض شما گروهبان یکم با مدرک دیپلم خواهد بود و در عین حال نیروی وظیفه با مدرک دیپلم به عنوان سرباز وارد ناجا می شود ، اگر شما فوق دیپلم ( کاردانی ) داشته باشید به احتمال زیاد با درجه گروهبان یکم یا گروهبان دوم خدمت مقدس سربازی در ناجا را شروع خواهد کرد.    



هلال یا عدد هشت به سمت پایین است . پرسنل کادر به ترتیب هر چهار سال یکبار ارتقای درجه خواهند داشت . سربازهای وظیفه با مدارک دانشگاهی در نیروی انتظامی با فوق دیپلم معمولا به درجه گروهبان دوم یا گروهبان یکمی می رسند و پرسنل وظیفه با مدرک لیسانس به احتمال زیاد به درجه استوار یکم یا استوار دومی می رسند که البته این موضوع در نیروهای دیگر متفاوت است و چه بسا در ارتش پرسنل وظیفه لیسانس به درجه ستوان سومی یا حتی ستوان دومی نیز ممکن است برسند . درجه مدرجین بر روی بازوی آنها درج و باید قابل رویت باشد. بصورت کلی در نظام به شخص یا درجه نظامی که در درجه های سربازی تا استواریکمی باشد در اصطلاح سرکار گفته می شود .

 

 

 

سطوح درجه افسران جزء در نظام

پس از درجه های مدرجین ، دیگر چیزی به نام سرکار وجود ندارد و ما دیگر برای خطاب کردن افسران جزء از پیشوند جناب استفاده می کنیم . برای مثال ما می گوییم جناب سروان ! از پایین به بالا در این دسته بندی درجه های نظامی ما ستوان سوم ، ستوان دوم ، ستوان یکم و سروان را داریم که به ترتیب هر کدام دارای یک ستاره ، دو ستاره ، سه ستاره و چهار ستاره بر روی درجه نظامی خودشان هستند و به آنها افسر خطاب می شود . نکته کلی در خصوص خطاب کردن افسران جزء واژه مشترک جناب سروان است ، یعنی شما ستوان سوم تا سروان را در اصلاح سروان خطاب می کنید فارغ از اینکه درجه نظامی واقعی وی چه چیزی است..

 

 منبع:درجه سربازی با مدرک لیسانس

 

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: درجه سربازی با مدرک لیسانس ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: