مدت زمان ترفیع درجه در سپاه
نوشته شده توسط : nezam

عزیزان همراه سایت نظام در این مقاله در خصوص مدت زمان ترفیع درجه در سپاه مطالبی نوشته ایم تا شما عزیزان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی پرسش های خود در خصوص مدت زمان ترفیع درجه در سپاه دست پیدا نمایید دوستان توجه داشته باشید که در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاورتماس حاصل نمایید

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

مدت زمان ترفیع درجه در سپاه 99

ترفیع عبارت است از نیل به درجه یا رتبه بالاتر برابر مقررات این قانون‌.

تبصره ـ ترفیعات و روش اجرای آن به موجب آئین‌نامه‌ای خواهد بود که به وسیله نیروی انتظامی با هماهنگی وزارت کشور تهیه و ازطریق ستاد کل به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.

ماده 72 ـ عناوین و ترتیب درجات کارکنان انتظامی به شرح زیر می‌باشد:

1 ـ سرباز

2 ـ سرباز دوم

3 ـ سرباز یکم

4 ـ سرجوخه

5 ـ گروهبان سوم

6 ـ گروهبان دوم

7 ـ گروهبان یکم

8 ـ استوار دوم

9 ـ استوار یکم

10 ـ ستوان سوم

11 ـ ستوان دوم

12 ـ ستوان یکم

13 ـ سروان

14 ـ سرگرد

15 ـ سرهنگ دوم

16 ـ سرهنگ

17 ـ سرتیپ دوم

18 ـ سرتیپ

19 ـ سرلشگر

20 ـ سپهبد

21 ـ ارتشبد

تبصره 1 ـ درجات مندرج در این ماده مجموعا به پنج گروه تقسیم می‌گردند:

الف ـ ردیفهای 1 تا 4 گروه سربازی

ب ـ ردیفهای 5 تا 9 گروه درجه‌داری

ج ـ ردیفهای 10 تا 13 گروه افسری جز

د ـ ردیفهای 14 تا 16 گروه افسری ارشد

هـ ـ ردیفهای 17 و بالاتر گروه امرا

تبصره 2 ـ بعد از عناوین درجات پاسداران کمیته سابق انقلاب اسلامی که براساس دستورالعمل تعیین جایگاه خدمتی پاسداران کمیته انقلاب اسلامی (مصوب فرماندهی کل قوا) و نیز پاسدارانی که براساس دستورالعمل تعیین جایگاه خدمتی سپاه تطبیق شده‌اند و به تجویز ماده (23) این قانون به نیروی انتظامی منتقل گردیده و یا می‌گردند کلمه (پاسدار) اضافه می‌شود.

ماده 73 ـ حداقل مدت توقف کارکنان پایور و پیمانی در هر یک از درجات و رتبه‌های موضوع این قانون چهار سال می‌باشد.

ماده 74 ـ دانش آموختگان آموزشگاههای علمی ـ تخصصی موضوع این قانون که موفق به اخذ مدرک پایان دوره متوسطه مهارتی شده‌اند به درجه گروهبان یکمی و در نهایت به درجه سروانی نائل خواهند شد. درصورتی که کارکنان انتظامی مشمول این ماده در طول خدمت از ارشدیت یا درجه تشویقی برخوردار شوند ، به همان میزان و حداکثر به درجه سرگردی ارتقا می‌یابند.

تبصره 1 ـ کارکنان انتظامی که قبل از این قانون با مدرک پائین‌تر از پایان دوره متوسطه استخدام گردیده‌اند درصورتی که موفق به اخذ مدرک پایان دوره متوسطه گردند به چهار سال ارشدیت نائل می‌گردند.

تبصره 2 ـ آن دسته از کارکنانی که با مدرک پایان دوره راهنمایی استخدام می‌شوند و موفق به طی دوره علمی نمی‌گردند به درجه گروهبان دومی و در نهایت به درجه ستوان‌یکمی نائل خواهند شد.

ماده 75 ـ دانش آموختگان دوره کاردانی دانشکده‌های علوم و فنون انتظامی به درجه ستوان سومی و در نهایت به درجه سرهنگی خواهند رسید.

تبصره ـ در موارد استثنایی به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی و تصویب فرماندهی کل قوا ، درجه سرتیپ دومی پس از طی حداقل مدت توقف در درجه سرهنگی به صورت درجه تشویقی به آنان اعطا می‌گردد.

ماده 76 ـ دانش آموختگان دوره کارشناسی دانشکده‌های علوم و فنون انتظامی به درجه ستوان دومی نائل می‌گردند.

تبصره ـ نیل به درجه سرتیپی و بالاتر منوط به طی دوره فرماندهی و مدیریت عالی انتظامی یا دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و یا بالاتر مورد نیاز و قابل قبول نیروی انتظامی خواهد بود.

ماده 77 ـ چنانچه در اساسنامه‌ها (موضوع ماده «60» این قانون‌) طول هر یک از دوره‌های آموزشی بدو خدمت براساس نیاز نیروی انتظامی بیش از حداقل زمان مقرر در این قانون تعیین شود ، کارکنان تحت آموزش پس از گذشت حداقل زمان مقرر ، استحقاق نیل به درجه مربوط و برخورداری از حقوق و دیگر امتیازات درجه را خواهند داشت‌ ، لیکن نصب درجه‌ ، موکول به اتمام دوره آموزشی خواهد بود.

ماده 78 ـ وضعیت ترفیعات کارکنان انتظامی دانش آموخته مدارس و مؤسسات آموزش عالی و دانشگاهها پس از استخدام و طی دوره آموزش انتظامی‌ ، حسب مورد تابع مقررات مندرج در مواد (75) و (76) این قانون خواهد بود.

تبصره 1 ـ دارندگان مدارک بالاتر از کارشناسی و معادل آن در ازا هر سال تحصیل بالاتر از دو سال ارشدیت نسبت به دارندگان مدرک کارشناسی و در ازا هر چهار سال ارشدیت از یک درجه بالاتر برخوردار می‌گردند.

تبصره 2 ـ سالهای قابل احتساب موضوع تبصره فوق برابر حداقل زمان تعیین شده توسط وزارتخانه‌های علوم‌ ، تحقیقات و فناوری و بهداشت‌ ، درمان و آموزش پزشکی در هر یک از مقاطع تحصیلی می‌باشد.

ماده 79 ـ با کارکنان انتظامی که در طول خدمت موفق به اخذ و ارائه مدارک تحصیلی کاردانی و بالاتر مورد نیاز و قابل قبول نیروی انتظامی شوند به ترتیب زیر رفتار می‌شود:

الف ـ چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید درجه آنان پائین‌تر از درجات ورودی مدرک ارائه شده باشد ، به درجات ورودی مدرک جدید نائل و به ازا هر سال سابقه خدمت در درجات قبلی از چهار ماه ارشدیت نیز برخوردار شده و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید و با رعایت مقررات ماده (78) این قانون خواهد بود.

ب ـ چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید درجه آنان برابر یا بالاتر از درجات ورودی مدرک ارائه شده باشد ، به ازا هر مقطع تحصیلی از یک سال و نیم ارشدیت برخوردار می‌گردند و ترفیعات بعدی آنان براساس مدرک تحصیلی جدید تابع مقررات مواد (75) و (76) این قانون خواهد بود.

ماده 80 ـ کارکنان پیمانی پس از طی دوره آموزش لازم به درجات یا رتبه‌های زیر نایل می‌شوند:

الف ـ دارندگان مدرک نهضت سوادآموزی و پایان دوره ابتدایی به رتبه 2.

ب ـ دارندگان مدرک پایان دوره راهنمایی به درجه گروهبان ‌دومی یا رتبه 5.

ج ـ دارندگان مدرک پایان دوره متوسطه به درجه گروهبان ‌یکمی یا رتبه 7.

د ـ دارندگان مدرک کاردانی به درجه ستوان سومی یا رتبه 10.

هـ دارندگان مدرک کارشناسی به درجه ستوان دومی یا رتبه 11.

و ـ دارندگان مدارک بالاتر در ازا هر سال تحصیلی بالاتر از کارشناسی از دو سال ارشدیت نسبت به دارندگان مدارک کارشناسی و در ازای هر چهار سال ارشدیت از یک درجه یا رتبه بالاتر برخوردار می‌شوند.


 

 

عناوین و ترتیبات درجات کارکنان انتظامی

 بر اساس ماده ۷۹ این قانون، عناوین و ترتیبات درجات کارکنان انتظامی به شرح ذیل است:

سرباز، سرباز یکم، سرباز دوم، سرجوخه، گروهبان یکم، گروهبان دوم، گروهبان سوم، استوار یکم، استوار دوم، ستوان یکم، ستوان دوم، ستوان سوم، سروان، سرگرد، سرهنگ، سرتیپ دوم، سرتیپ، سرلشگر، سپهبد و ارتشبد.

بر اساس تبصره یک این ماده، در جات مندرج این ماده مجموعاً به پنج گروه تقسیم می‌شود:

الف – ردیف‌های یک تا چهار گروه سربازی

ب - ردیف‌های ۵ تا ۹ گروه درجه‌داری

ج – ردیف‌های ۱۰ تا ۱۳ گروه افسری جزء

د- ردیف‌های ۱۴ تا ۱۶ گروه افسری ارشد

هـ - ردیف‌های ۱۷ و بالاتر گروه اُمرا

طبق تبصره این ماده، بعد از عناوین درجات پاسداران کمیته سابق انقلاب اسلامی که بر اساس دستورالعمل تعیین جایگاه خدمت پاسداران کمیته انقلاب اسلامی مصوب فرماندهی کل قوا و نیز پاسداری که بر اساس دستور تعیین جایگاه خدمتی سپاه تطبیق شده است و به تجویز ماده ۲۳ این قانون، به نیروی انتظامی منتقل گردیده یا می‌گردد.

همچنین بر اساس ماده ۸۳ این قانون، با کارمندانی که در طول خدمت موفق به اخذ و ارائه مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر مورد نیاز و قابل قبول نیروی انتظامی شوند به شرح ذیل رفتار می‌شود:

الف - چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان پایین‌تر از رتبه‌های ورودی مدارک ارائه شده باشد، به رتبه‌های ورودی مدرک جدید نائل و به ازای هر سال سابقه خدمت در رتبه‌های قبلی، چهار ماه از ارشدیت نیز برخوردار شده و ترفیعات بعدی آنان بر اساس مدرک تحصیلی جدید برابر بند «ب» ماده ۸۲ این قانون خواهد بود.

ب – چنانچه در زمان ارائه مدرک تحصیلی جدید، رتبه خدمتی آنان برابر یا بالاتر از رتبه خدمتی ورودی مدارک ارائه شده باشد، به ازای هر مقطع تحصیلی، از یک سال و نیم ارشدیت برخوردار می‌گردند و ترفیعات بعدی آنان بر اساس مدرک تحصیلی جدید تابع مقررات این قانون است.

در تعیین میزان ارشدیت، چنانچه مقطع تحصیلی، مدرک ارائه شده کارشناسی پیوسته باشد، مدارک دو مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و معادل و مقطع دکتری پزشکی معادل چهار مقطع محاسبه می‌گردد.






 منبع:مدت زمان ترفیع درجه در سپاه





:: برچسب‌ها: مدت زمان ترفیع درجه در سپاه ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: