لیست کدهای نظام وظیفه سازمان سنجش
نوشته شده توسط : nezam

کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد:افرادی که جزو مشمولان غیبت محسوب می شوند ، اجازه ادامه تحصیل را ندارند. چنان چه در کنکور شرکت کرده و مورد قبول نیز واقع شوند ، معافیت تحصیلی برایشان صادر نشده و دانشگاه ها نیز اجازه ثبت نام این افراد را ندارند.کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد دانشجویانی که از دانشگاه ، اخراج می شوند تا زمانی که خدمت دوره ضرورت آن ها پایان نیابد و یا موفق به اخذ معافیت دائم نشوند ، امکان ادامه تحصیل ، برایشان فراهم نخواهد بود. اما لازم به ذکر است که این نکته برای افرادی که قبل از سن مشمولیت اخراج شده اند ، صدق نمی کند.


امکان شرکت در آزمون سراسری برای افراد مشمولی که فارغ التحصیل از مقطع کاردانی می باشند ،کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد فراهم نیست. این افراد تنها می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ،کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد  به ادامه تحصیل بپردازند. (در واقع مشمولانی که از مقطع کاردانی فارغ التحصیل شده اند ، مجاز به تحصیل در هیچ یک از دوره های پیوسته نمی باشند ، کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد چه ارشد و چه دکتری. هم چنین این نکته برای مشمولان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی نیز صادق است.)
توجه داشته باشید که امکان صدور معافیت تحصیلی ، تنها یک مرتبه برای هر مقطع وجود دارد. بنابراین افرادی که از هر مقطع فارغ التحصیل می شوند ، مجاز به تحصیل مجدد در همان دوره نمی باشند.کد های نظام وظیفه دانشگاه آزادعزیزان موضوع اینبار این مقاله کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد میباشد توجه داشته باشید که در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

سقف مجاز سنوات تحصیلی

سربازان در حال خدمت ، تنها زمانی می توانند مشمول ترخیص شوند که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا بالاتر را داشته باشند. اما جهت تحصیل در مقطع کاردانی حکم ترخیص صادر نخواهد شد.سربازان مشغول به خدمت ، اجازه تحصیل به صورت همزمان با دوره خدمت ضرورت خود را ندارند. در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل ، کد های نظام وظیفه دانشگاه آزادمشمول ترخیص از خدمت خواهند بود.دانشجویانی که قصد انصراف از محل تحصیل فعلی و تحصیل مجدد در دانشگاه و یا رشته دیگری را دارند ، در طول دوره تحصیلات دانشگاهی تنها یک مرتبه ،کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد  اجازه انصراف از تحصیل را دارند و آن هم مشروط بر این که در سال های اولیه تحصیل انصراف داده و از زمان آن تا شروع تحصیل مجدد بیش از یک سال نگذشته باشد.


دانشجویانی که در دوره های پیوسته مقاطع کارشناسی و بالاتر ، مدرک مقطع پایین تر را دریافت کرده و از ادامه تحصیل انصراف داده و یا اخراج شوند ، تا پایان دوره خدمت نظام وظیفه خود و یا اخذ معافیت دائم ، نمی توانند به ادامه تحصیل بپردازند. مگر این که سقف مجاز سنوات تحصیلی مقطع مذکور را رعایت کرده باشند. به عنوان مثال ،کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد  مدرک کاردانی خود را حداکثر تا 2/5 سال دریافت نمایند.
سنوات مجاز تحصیل در مقطع کاردانی 2/5 سال ، کارشناسی پیوسته 5 سال ، کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دکتری پیوسته 8 سال می باشد.


آن دسته از دانش آموزانی که پس از رسیدن به سن مشمولیت ، از دوره تحصیلی مدرسه فارغ التحصیل شده اند ، اگر تا پایان شهریور سال آینده در دانشگاهی مورد قبول واقع شوند ، کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد به عنوان غایب محسوب نشده و می توانند از معافیت تحصیلی ، استفاده نمایند.تمامی داوطلبین آقا که در آزمون سراسری ، مورد پذیرش واقع شده اند ، به منظور اخذ معافیت تحصیلی باید به دفاتر پلیس +10 محل سکونت خود مراجعه نمایند. در غیر این صورت امکان ثبت نام در دانشگاه ، از آن ها سلب خواهد شد.داوطلبانی که دوره متوسطه خود را از مهر ماه سال 91 آغاز نمودند ، سقف مجاز سنوات تحصیلی آن ها حداکثر تا 20 سالگی می باشد.آن دسته از داوطلبان که تاریخ اعزام آن ها به خدمت ، قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می باشد ، کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد باید نسبت به تمدید موعد اعزامشان اقداماتی انجام دهند. در غیر این صورت وارد دوره غیبت شده و اجازه ادامه تحصیل نخواهند داشت.


 




لیست کدهای نظام وظیفه سازمان سنجش


اگر شما داوطلب مرد باشید! و طالب شرکت در کنکورهای سراسری و ارشد و کاردانی و دکتری که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار میکند هستید بخشی وجود دارد به نام وضعیت نظام وضیفه داوطلبان آزمونهای سازمان سنجش ...

در اینجا 10 کد وضعیت نظام وظیفه را برای شما عزیزان میگذاریم...

بر اساس‌ اعلام‌ رسمی‌ سازمان‌ وظیفه‌ عمومی‌ نیروی‌ انتظامی‌، داوطلب‌ مرد لازم‌ است‌ به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت‌نام)، یکی‌ از شرایط مشروحه زیر را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشند، کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد و یکی از کدهای 12 گانه ذیل را در بند 15 فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی درج نمایند؛ در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

1 دارا بودن کارت‌ پایان‌ خدمت هوشمند‌.
2 دارا بودن کارت‌ معافیت‌ دایم هوشمند (کفالت‌، پزشکی‌، ایثارگران و موارد خاص).
3 متولدین سال‌ 1352 و قبل‌ آن، به شرط اینکه تغییر سن نداده باشند.
4 مشمولان فارغ‌التحصیل کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی)، دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت، که زمان پذیرش و ثبت‌نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد.
تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه می‌باشد، در صورت عدم تمدید موعد اعزام، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر اینصورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
5 دانشجویان‌ سال‌ آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ 98/6/31 در سنوات مجاز تحصیلی (برابر تبصره 1 و 2 ماده 33 قانون وظیفه عمومی) فارغ‌التحصیل می‌شوند.
6 فارغ‌التحصیلان‌ مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ‌التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.
7 کارکنان متعهد خدمت در سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
8 کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
9 طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه. * به شرطی که مرکز‌ مدیریت‌ حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تأیید نمایند که‌ طلبه‌ قادر است‌ ضمن‌ اشتغال‌ به‌ تحصیل‌ در حوزه‌، به‌ موازات‌ آن‌ در دانشگاه‌ نیز تحصیل‌ کند، با همان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ حوزه‌، اشتغال ‌به‌ تحصیل‌ وی‌ در دانشگاه‌ بلامانع‌ است‌.کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد  بدیهی‌ است‌ هر موقع‌ حوزه‌ علمیه‌ معافیت‌ تحصیلی‌ طلبه‌ای‌ را لغو یا خاتمه ‌یافته ‌اعلام‌ کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است. اینگونه دانشجویان برای ثبت‌نام در هر ترم تحصیلی باید موافقت‌نامه حوزه علمیه مربوط را ارائه نمایند.
10 مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا ...) در مدت اعتبار آن.

 





رعایت تذکرات مهم برای دریافت کد وضعیت نظام وظیفه کنکور


1- وضعیت نظام وظیفه برای مشمولان غایب: این مشمولان مجاز به ادامه تحصیل نمیباشند و در صورت شركت در آزمون و قبولی در آن، معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نمیباشند.

2- دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمیباشند، به جز افرادی كه قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند.

3- مشمولانی كه در مقطع كاردانی فارغ التحصیل شده اند، مجاز به شركت در آزمون سراسری نمیباشند. این افراد فقط میتوانند در مقطع كارشناسی ناپیوسته كاردانی به كارشناسی ناپیوسته تحصیل خود را ادامه دهند.

4- دانشجویان مقاطع كارشناسی و بالاتر پیوسته كه با اخذ مدرک مقطع پایین تر از ادامه تحصیل انصراف و یا اخراج میگردند، تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم،کد های نظام وظیفه دانشگاه آزاد  مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

5- کاركنان وظیفه، سربازان حین خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص خواهند شد.

6- دانش آموزانی كه در سقف مجاز سنوات تحصیلی، پس از ورود به سال مشمولیت در ماه های خرداد یا شهریور هرسالبه عنوان دانش آموز رسمی فارغ التحصیل میشوند، چنانچه تا پایان شهریور سال آینده در دانشگاه پذیرفته شوند، فاقد غیبت بوده و از معافیت تحصیلی استفاده خواهند كرد.

 





:: برچسب‌ها: لیست کدهای نظام وظیفه سازمان سنجش ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: