کد نظام وظیفه علمی کاربردی
نوشته شده توسط : nezam

عزیزان مشمول در این مقاله در خصوص کد نظام وظیفه علمی کاربردی مطالبی نوشته ایم تا شما عزیزان با خواندن این مقاله به پاسه تمامی پرسش های خود دست پیدا نمایید ...دوستان در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

نحوه دریافت کد نظام وظیفه علمی کاربردی

داوطلبان‌ متقاضي‌ ثبت نام كه داراي شرايط عمومي واختصاصي ذيل مي‌باشند مي توانند در پذيرش مقطع مذكور ثبت نام نمايند.


1- شرايط پذيرش داوطلبان
1-1) شرايط عمومي:
•نداشتن عناد با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
توضيح: مصـاديق عنـاد عبارتند از:
1)‌ مبـارزه مسلحانه با نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران.
2)‌ داشتن وابـستگي تشـكيلاتي به گروهك هاي محارب.
3) ‌پرداخت كمك مالي به گروهك هاي محارب يا هواداري تشكيلاتي از آن ها و يا عضويت در آن گروهك ها.
4) تبليغ ماترياليسم و اديان ساختگي.
•نداشتن فساد اخلاقي.

 

توضيح: مصاديق فساد اخلاقي شامل اعتياد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا مي‌باشد.


2-1) شرايط اختصاصي:
•داشتن ديپلم نظام قديم آموزش متوسطه (چهارساله، شش‌ساله نظري و فني و حرفه‌اي) يا ديپلم سه‌ساله نظام جديد، دیپلم نظام جدید فنی و حرفه ای و یا کاردانش.
•داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزش تحت نظارت دانشگاه جامع علمي-كاربردي براساس جدول شماره (4) مندرج در دفترچه راهنما.
•برخورداري از توانایي جسمي لازم متناسب با رشته هاي انتخابي.
•داشتن شرایط مربوط به نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور مطابق بند (3-1) مندرج در اين اطلاعيه و بند (3-2) دفترچه راهنما
•براساس بخشنامه شماره 66863/12/41 مورخ 15/8/87 اداره كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و شيوه نامه پذيرش و ثبت نام دانشجويان تبعه افغانستان و عراق به شماره 10881/14 مورخ 8/7/87 اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور، پذيرش در اين دوره ها براي اين دسته از اتباع خارجي ممنوع مي باشد.

 

 

تذكرات مهم:


1) كليه پذيرفته شدگان در مراكز آموزش علمي-كاربردي تابع قوانين، مقررات و ضوابط دانشگاه جامع علمي-كاربردي و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مي‌باشند.
2) كارمندان دولت در صورتي مي‌توانند به تحصيل بپردازند كه موافقت نامه رسمي وزارتخانه يا سازمان متبوع خود، مبني ‌بر شركت در كلاس ها، آزمايشگاه ها و فعاليت هاي ديگر دوران تحصيل را به همراه ساير مدارك ثبت نام به مركز آموزش علمي-كاربردي محل قبولي، ارايه نمايند.
3) هیچ دانشجویی مجاز نیست همزمان در دو رشته یا دو مقطع در موسسه‌های دولتی و یا غیر‌دولتی تحصیل نماید. در صورت تخلف طبق آیین‌نامه انضباطی دانشجویان با وی رفتار خواهد شد.
4) تغییر رشته، انتقال و مرخصی تحصیلی در نخستین پودمان مجاز نمی‌باشد.
5) در مورد به حد‌نصاب نرسیدن تشکیل کلاس‌ها، دستورالعمل معاونت سنجش، خدمات آموزشی و دانشجويي دانشگاه که متعاقباً اعلام خواهد شد ملاک عمل مراکزآموزشی می‌باشد.
6) كاركنان مراكز آموزش علمي-كاربردي اعم از رسمي، پيماني، قراردادي، شركتي، قرارداد پاره وقت، مشاوره و يا ساير موارد مشابه مجاز نيستند كدرشته محل هاي مركز آموزشي را كه در آن خدمت مي كنند انتخاب نمايند و چنانچه اين موضوع رعايت نگردد و در آن مركز آموزشي قبول گردند، قبولي آنان«كان لم يكن» تلقي خواهد شد و به هيچ وجه نمي توانند متقاضي تحصيل در آن كدرشته محل يا كدرشته محل هاي ديگر گردند.
7) اخبار، آيين نامه ها، بخشنامه ها، مقررات و ضوابط آموزشي، برنامه ها و سرفصل دروس رشته هاي مصوب دانشگاه جامع علمي-كاربردي از طريق سايت دانشگاه به آدرس www.uast.ac.ir قابل مشاهده مي باشد.

 

 

 

مقررات وظيفه عمومي

براساس اعلام سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي داوطلبان مرد لازم است يكي از شرايط مشروحه زير را دارا باشند:
1) داشتن كارت پايان خدمت.
2) داشتن كارت معافيت دايم (كفالت، پزشكي و موارد خاص).
3) داشتن برگ معافيت موقت پزشكي بدون غيبت، مشروط بر آن‌كه مدت اعتبار آن سپري نشده باشد و ضمن آن‌كه از تاريخ اخذ ديپلم مشمول نيز نبايد بيش از يك‌سال گذشته باشد.
4) داشتن برگ آماده به خدمت بدون غيبت كه مهلت اعزام مندرج در آن سپري نشده باشد. ضمن آن‌كه از تاريخ اخذ ديپلم متوسطه يا پيش‌دانشگاهي نبايد بيش از يك‌سال گذشته باشد.
5) كليه فارغ‌التحصيلان مقطع ديپلم متوسطه و پيش‌دانشگاهي كه به صورت حضوري و پيوسته تحصيل نموده‌اند و از تاريخ فراغت آنان بيش از يك‌سال سپري نشده باشد.
6) متولدين سال 1354 و قبل از آن. اين قبيل مشمولان بايد پس از اعلام قبولي در زمان ثبت‌نام كارت معافيت دايم (معافيت رهبري) را ارايه نمايند.
7) متولدين شهريور 1341 و قبل از آن مشروط بر آن‌كه تغيير سن نداشته باشند.
8) متعهدين خدمت در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها كه پس از انجام تعهد خدمت معاف مي‌باشند. در صورت ارايه موافقت‌نامه از بالاترين مقام وزارت يا سازمان متبوع.
9) دانشجويان انصرافي به شرط اين‌كه يك‌سال از تاريخ انصراف آنان سپري نشده باشد.
تبصره: دانشجوياني كه در سن مشموليت بيش از يك‌بار از تحصيل انصراف داده باشند مجاز به شركت در پذيرش نيستند.
10) دانشجويان اخراجي دانشگاهي مجاز به شركت در پذيرش و ثبت‌نام نمي‌باشند.


 




داوطلبان استفاده كننده از سهميه ايثارگران

تذكر مهم: جانبازان با درصد جانبازي حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، به ارگان ذيربط (سپاه پاسداران يا وزارت جهاد كشاورزي) مراجعه و با ارايه كارت جانبازي و يا آزادگي، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تكميل نمايند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام، توسط سپاه پاسداران (نيروي مقاومت بسيج) و يا وزارت‌ جهاد كشاورزي مورد تأييد نهايي قرار گيرد و در گزينش نهايي به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازي و يا مدت اسارت اضافه گردد. ضمناً اين قبيل داوطلبان نيازي به دريافت كد 12 رقمي رهگيري از سپاه پاسداران ندارند.
تبصره 1: داوطلبان واجد شرايط كه با استفاده از سهيمه ايثارگران در آزمون‌هاي دانشگاه جامع علمي – كاربردي سنوات گذشته شركت كرده‌اند لازم است براي استفاده از سهميه ايثارگران در اين آزمون طبق توضيحات فوق عمل نمايند. ضمناً كليه داوطلبان شاهد و ايثارگر در اين آزمون در سهميه ايثارگران گزينش مي‌گردند.
تبصره 2: داوطلبان استفاده كننده از سهميه ايثارگران، در صورت عدم تأييد سهميه به واحدهاي تابعه شهرستان محل تشكيل پرونده ذيربط مراجعه نمايند.
تبصره 3: آن دسته از داوطلباني كه با استفاده از سهميه ايثارگران، يك بار پذيرفته شده‌اند، اعم از اين‌كه از رشته قبولي انصراف داده و يا در رشته قبولي ثبت‌نام كرده و يا ثبت‌نام نكرده باشند، حق استفاده مجدد از سهميه مذكور را در اين پذيرش نخواهند داشت.
3- برخي از مفاد آيين‌نامه آموزشي مقطع كارداني فني ـ‌كارداني حرفه‌اي دوره‌های پودماني نظام آموزش مهارتي
1-3) تغییر رشته، انتقال و مرخصی تحصیلی در نخستین پودمان مجاز نمی باشد.
2-3) تغییر محل تحصیل در سایر پودمان ها به جز پودمان اول، با موافقت مراکز آموزشی مبدا و مقصد و تأیید دانشگاه جامع علمی-کاربردی فقط در شرایط خاص و طبق ضوابط امکان پذیر می باشد.
3-3) تغییر رشته بعد از پودمان اول فقط برای یک بار با رعایت ضوابط امکان پذیر می باشد.

 

 

وﺿﻌﻴﺖ ﻣﺸﻤﻮﻟﻴﺖ و ﻣﻘﺮرات وﻇﻴﻔﻪ ﻋﻤﻮمی


وﺿﻌﻴﺖ ﻣﺸﻤﻮﻟﻴﺖ و ﻣﻘﺮرات وﻇﻴﻔﻪ ﻋﻤﻮمی باید دارا ﺑﺎﺷﻨﺪ و یکی از ﻛﺪﻫﺎی 11 ﮔﺎﻧﻪ ذﻳﻞ را در ﺑﻨﺪ 15 ﻓﺮم ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ ﺛﺒﺖﻧﺎم اﻳﻨﺘﺮنتی درج ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، در ﻏﻴﺮ اﻳﻨﺼﻮرت ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد.

ﻛﺪ 01) دارا ﺑﻮدن ﻛﺎرت ﭘﺎﻳﺎن ﺧﺪﻣﺖ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ.

ﻛﺪ 02) دارا ﺑﻮدن ﻛﺎرت ﻣﻌﺎﻓﻴﺖ داﻳﻢ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ (ﻛﻔﺎﻟﺖ، ﭘﺰشکی، اﻳﺜﺎرﮔﺮان، ﻣﻮارد ﺧﺎص و …).

ﻛﺪ 03) ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﻴﻼن ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ و ﻳﺎ دﻛﺘﺮای ﻋﻤﻮﻣﻲ دارای ﺑﺮگ آﻣﺎده ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺪون ﻏﻴﺒﺖ (ﻛﻪ ﺗﺎرﻳﺦ ﻓﺮاﻏﺖ از ﺗﺤﺼﻴﻞ آﻧﺎن در ﺳﻨﻮات ﻣﺠﺎز تحصیلی ﺑﺎﺷﺪ) و زﻣﺎن ﭘﺬﻳﺮش و ﺛﺒﺖﻧﺎم آﻧﺎن در داﻧﺸﮕﺎه ﻗﺒﻞ از ﺗﺎرﻳﺦ اﻋﺰام ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ (ﻣﻨﺪرج در ﺑﺮگ اﻋﺰام) میﺑﺎﺷﺪ.

ﺗﺒﺼﺮه: اﻓﺮادی ﻛﻪ ﺗﺎرﻳﺦ اﻋﺰام ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ آﻧﺎن ﻗﺒﻞ از اﻋﻼم ﻗﺒﻮلی داﻧﺸﮕﺎه میﺑﺎﺷﺪ، ﻻزم اﺳﺖ در ﺗﺎرﻳﺦ ﻣﻘﺮر (ﻣﻨﺪرج در ﺑﺮگ اﻋﺰام) ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ اﻋﺰام ﺷﻮﻧﺪ.

ﺑﺪﻳﻬﻲ اﺳﺖ در ﺻﻮرت ﻗﺒﻮﻟﻲ در داﻧﺸﮕﺎه و دارا ﺑﻮدن ﺳﺎﻳﺮ ﺷﺮاﻳﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ، ﺟﻬﺖ اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ از ﺧﺪﻣﺖ ﺗﺮﺧﻴﺺ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ. در ﻏﻴﺮ اﻳﻨﺼﻮرت
ﻏﺎﻳﺐ ﻣﺤﺴﻮب ﺷﺪه و ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد.

ﻛﺪ 04) داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺳﺎل آﺧﺮ ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ارﺷﺪ و ﻳﺎ دﻛﺘﺮای ﻋﻤﻮمی ﻛﻪ ﺗﺎ ﺗﺎرﻳﺦ 98/6/31 در ﺳﻨﻮات ﻣﺠﺎز ﺗﺤﺼﻴﻞ (ﺑﺮاﺑﺮ ﺗﺒﺼﺮه 1 و 2 ﻣﺎده 33 ﻗﺎﻧﻮن وﻇﻴﻔﻪ ﻋﻤﻮمی) ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﻴﻞ میﺷﻮﻧﺪ.

ﻛﺪ 05) ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﻴﻼن ﻣﻘﻄﻊ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ارﺷﺪ و ﻳﺎ دﻛﺘﺮای ﻋﻤﻮمی ﻛﻪ در ﺳﻘﻒ ﺳﻨﻮات ﻣﺠﺎز ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼﻴﻞ ﺷﺪه و از ﺗﺎرﻳﺦ ﻓﺮاﻏﺖ از ﺗﺤﺼﻴﻞ آﻧﻬﺎ ﺗﺎ زﻣﺎن ﭘﺬﻳﺮش در ﻣﻘﻄﻊ دﻛﺘﺮی تخصصی، ﺑﻴﺶ از ﻳﻚ ﺳﺎل ﺳﭙﺮی ﻧﺸﺪه و وارد ﻏﻴﺒﺖ ﻧﺸﺪه ﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﻛﺪ 06) ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺧﺪﻣﺖ در ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ و ﻳﺎ وزارﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎ ﺑﺎ اراﺋﻪ ﮔﻮاهی اﺷﺘﻐﺎل ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ و ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﻣﻘﺎم اﺟﺮایی ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺮﺑﻮط ﺑﺮای اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ.

ﻛﺪ 07) ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﭘﺎﻳﻮر ﺷﺎﻏﻞ در ﻧﻴﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ ﺑﺎ اراﺋﻪ ﮔﻮاهی اﺷﺘﻐﺎل ﺑﻪ ﺧﺪﻣﺖ و ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺮﺑﻮط ﺑﺮای اداﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ.





معافیت تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی

افرادی که در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل میکنند میتوانند از معافیت تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی استفاده کنند. افرادی که بعد از دوره ی متوسطه مدرک دیپلم خود را اخذ میکنند، میتوانند بدون کنکور و آزمون وارد دانشگاه های علمی کاربردی شوند و در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. اما در این بین بسیاری از داوطلبان با موضوع نظام وظیفه و سربازی مواجه هستند. لذا در صورتی که این افراد در دانشگاه های علمی کاربردی ثبت نام کنند، از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد. بنابراین با وجود بدون کنکور بودن این دانشگاه باز هم معافیت تحصیلی به دانشجویان این مراکز تعلق میگیرد.

این افراد بایستی گواهی معافیت خود را به سازمان وظیفه ارائه دهند تا غیبت نخورند. دانشجویان باید در مدتی که از خدمت معاف هستند تمام واحد های درسی خود را بگذرانند تا به عنوان غایب در نظر گرفته نشوند. البته گاهی به این مدت زمان افزوده میشود. رشته های دانشگاه علمی کاربردی نیز به صورت متفاوت و گوناگون می باشد. این معافیت به دانشجویان در تمام مقاطع مختلف تحصیلی تعلق میگیرد. بدین معنا که دانشجویان بعد از به پایان رسیدن دوره ی کاردانی میتوانند از معافیت تحصیلی مربوط به دوره کارشناسی ناپیوسته استفاده کنند و دوره تحصیل خود را در این فرجه معافیت به پایان برسانند.

 

 

منبع:کد نظام وظیفه علمی کاربردی





:: برچسب‌ها: کد نظام وظیفه علمی کاربردی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: