شرایط گرفتن معافیت تحصیلی خارج از کشور
نوشته شده توسط : nezam

مشمولان عزیز خدمت سربازی در این مقاله بیشتر در خصوص نظام وظیفه و معافیت تحصیلی مطالبی نوشته ایم تا شما عزیزان همراه با خواندن این مقاله به پاسخ سوالات خود در خصوص نظام وظیفه و معافیت تحصیلی دست پیدا نمایید لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

معافیت تحصیلی دانشجویان

 
فرایند بازگشت به تحصیل مشمولان انصرافی از دانشگاه ها به شرط:

1- کمیسیون موارد خاص استان یا دانشگاه با اعاده تحصیل آنها موافقت نموده باشد .

2- به خدمت دوره ضرورت اعزام نشده باشد .(مشغول به انجام خدمت سربازی نباشد ).

3- عدم قرار گرفتن در سنوات ارفاقی به عبارتی در سنوات اولیه انصراف ، اخراج ، ترک تحصیل شده باشند .

4- عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف، اخراج ، ترک تحصیل

5- امکان فراغت از تحصیل در سنوات مجاز تحصیلی وجود داشته باشد.

 

 



انتقال به دانشگاه های داخل کشور به شرط


    1) عدم انصراف از دانشگاه مبدا.
    2) عدم قبولی مجدد در آزمون یا پذیرش مجدد.
    3) عدم تغییر در مقطع و رشته تحصیلی .

 

مشمولان دانشجو ، در صورت ارائه موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد با رعایت شرایط فوق الذکر با لحاظ مدت سنوات تحصیلی دانشگاه اولیه مجاز به انتقال می باشند .

 




معافیت تحصیلی خارج از کشور

ماده 31 :

دانش آموزان مدارس و دانشجويان مراكز آموزش عالي وابسته به وزارت آموزش و پرورش و يا مورد تأييد آن وزارت و دانشجويان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي يا غير دولتي داخلي و خارجي مورد تأييد وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت و طلاب حوزه‌هاي علميه كه در حين تحصيل به سن مشموليت رسيده و يا مي‌رسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه مي‌دهند، از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف مي‌باشند.
ماده 33 :

صدور معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل آنان از طريق مراجع ذي‌ربط است و مدت اعتبار آن تا یک سال پس از صدور گواهي پايان تحصيلات در هر مقطع مي‌باشد.
تبصره 1:

حداكثر معافيت تحصيلي براي دانش‌آموزان تا سن بيست سال تمام و در هر يك از مقاطع تحصيلي كارداني دو و نيم سال، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي‌ارشد ناپيوسته سه سال، كارشناسي پيوسته پنج سال و كارشناسي ارشد پيوسته شش سال، دكتراي پزشكي پيوسته هشت سال و دكتراي تخصصي شش سال است.
تبصره 2:

در مواقع ضروري با تشخيص و اعلام كميسيون موارد خاص دانشگاه‌هاي مربوط حداكثر يك سال به مدت فوق اضافه مي‌شود.
ماده 34:

دانش‌آموزان و دانشجويان و طلاب علوم ديني مشمول، در صورت ترك تحصيل، اخراج، انصراف يا فراغت از تحصيل، بايد براي خدمت دوره ضرورت خود را معرفي نمايند. مقامات مسئول مكلفند صورت اسامي اين قبيل مشمولين را با ذكر مشخصات كامل و نشاني و رشته تحصيلي به طور انفرادي، بدون تأخير به سازمان محل ارسال دارند.
تبصره2:

مشموليني كه با داشتن معافيت تحصيلي در خارج از كشور تحصيل مي‌كنند، پس از ترك تحصيل يا اخراج يا انصراف يا فراغت از تحصيل، موظفند براي رسيدگي به وضع مشموليت خود حداكثر ظرف يك سال خود را به نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور معرفي نمايند.
تبصره 3:

متخلفين از اجراء اين ماده براي بار اول به توبيخ كتبي و درج در پرونده و براي بار دوم علاوه بر توبيخ كتبي به يك ماه انفصال از خدمت و براي بار سوم به دو ماه انفصال از خدمت محكوم مي‌شوند.
ماده 36:

مشمولين داراي مدرك كارشناسي و بالاتر و معادل آن در حوزه‌هاي علميه علاقمند به تحصيل در خارج از كشور در صورتي كه از نظر مقررات اين قانون و وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت، حائز شرايط ادامه تحصيل در خارج از كشور باشند و دانشگاه‌ها و رشته‌هاي آنها مورد تأييد وزارتخانه‌هاي فوق باشد، مي‌توانند با سپردن تضمين‌هاي لازم با استفاده از مقررات اين قانون براي تحصيل به خارج از كشور مسافرت نمايند.


 



معافیت تحصیلی سربازان حین خدمت قبول شده در دانشگاه ها

سربازانی که در حین خدمت دوره ضرورت ،در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته می شوند لازم است با مراجعه به دانشگاه مربوط ، برگه درخواست معافیت تحصیلی را اخذ و به وظیفه عمومی محل اعزام به خدمت مراجعه نمایند . وظیفه عمومی پس از بررسی وضعیت مشمول ، چنانچه غایب نباشد وی را برای ترخیص از خدمت به یگان خدمتی معرفی می نماید تا پس از تسویه حساب به وظیفه عمومی مراجعه و با اخذ معافیت تحصیلی ، به دانشگاه مربوطه مراجعه و ثبت نام قطعی نماید. البته مشمولانی که بدون غیبت بخدمت اعزام شده و در حین خدمت مرتکب فرار شده اند برای بهره مندی از معافیت تحصیلی ، از خدمت ترخیص نخواهند شد.

 

 

تبصره: ترخيص سربازان جهت تحصيل در مقطع كارداني  امکان پذیر  نمي باشد.

به منظور فراهم نمودن شرایط مساعد برای تحصیل مشمولانی که بخدمت اعزام شده اند محدودیت یکساله فراغت از تحصیل تا اشتغال به تحصیل در مقطع بعدی ، برای این قبیل اشخاص رعایت نمی گرددو اگر بیش از یکسال هم از تاریخ انصراف آنها گذشته باشد نیز ترخیص می شوند...

 

 

منبع:نظام وظیفه و معافیت تحصیلی





:: برچسب‌ها: شرایط گرفتن معافیت تحصیلی خارج از کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: