دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری
نوشته شده توسط : nezam

شرایط معافیت تحصیلی پایه دوازدهم  :دانش آموزان می بایست تحصیلات خود را در سنوات مجاز مقطع متوسطه به صورت حضوری و پیوسته یعنی حداکثر تا 20 سالگی، به پایان رسانند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نیستند.شرایط معافیت تحصیلی پایه دوازدهم به گزارش ایسنا، سرهنگ "رحمان علیدوست" در تشریح ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی اظهارکرد: دانش آموزان می بایست در سنوات مجاز مقطع متوسطه به صورت حضوری و پیوسته، حداکثر تا 20 سالگی تمام فارغ التحصیل شوند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه نخواهند بود.عزیزان در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط معافیت تحصیلی پایه دوازدهم میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید....

 

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی 

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612
تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 

 

 

نحوه معافیت تحصیلی پایه دوازدهم

وضعیت تحصیلی دانش آموزان، ابتدای هر سال تحصیلی توسط مدارس بررسی و در صورتی که به سن مشمولیت(18سالگی تمام) رسیده و واجد شرایط ادامه تحصیل باشند، برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس +10) ارجاع داده می شوند.معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: معافیت تحصیلی دانش آموزان به صورت سالانه صادر می شود و دانش آموزان در صورت ادامه تحصیل و واجد شرایط بودن، می بایست بلافاصله بعد از اتمام معافیت تحصیلی یک ساله، مجددا با درخواست این معافیت از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) اقدام تا نسبت به تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزی به مدت یک سال دیگر اقدام شود.

علیدوست خاطرنشان کرد: دانش آموزان مشمول از تاریخ فراغت، اخراج، ترک و یا انصراف از تحصیل؛ یک سال مهلت معرفی دارند.وی گفت: افرادی که قبل از سن مشمولیت و در سن 17 سالگی یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش دانشگاهی فارغ التحصیل می شوند، پس از رسیدن به 18 سالگی تمام، شش ماه مهلت معرفی برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی دارند.


 

 

دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری

بر اساس مقررات معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها در سال 98، دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه دوم که به شکل پیوسته و حضوری اشتغال به تحصیل دارند و حداکثر تا تاریخ 31/6/98 فارغ التحصیل می شوند می توانند معافیت تحصیلی دریافت نمایند.
لازم به ذکر است که معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها در سال 99 نیز تا اطلاع ثانوی تابع همین مقررات خواهد بود.
فارغ التحصیلان مقطع متوسطه دوم که به شکل پیوسته و حضوری در مدارس روزانه، بزرگسالان و یا آموزش از راه دور اشتغال به تحصیل دارند حداکثر تا سن 20 سالگی می توانند از شرایط معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها استفاده کنند.
دانش آموزانی که موفق به دریافت مدرک پایان دوره تحصیلات متوسطه دوم به شکل حضوری یا غیر حضوری، پیش از رسیدن به سن مشمولیت شده باشند ( یعنی پیش از سن 18 سال تمام )، چنانچه غیبت نداشته باشند می توانند معافیت تحصیلی دریافت نمایند.
دانش آموزانی که دوره متوسطه را هنگامی که در سنوات مجاز تحصیلی بوده اند و این دوره را به عنوان دانش آموز رسمی طی کرده و فارغ التحصیل شده اند و برگه ی آمادگی برای خدمت را که بدون غیبت است پر کرده اند و تاریخ اعزام آن ها نیز نگذشته باشد، می توانند معافیت تحصیلی دریافت نمایند.
توجه کنید که تنها در صورتی معافیت پشت کنکوری ها صادر می شود که دانش آموزان، گواهی اشتغال به تحصیل خود را از مراجع ذی ربط دریافت نمایند.

 

قانون جدید نظام وظیفه: معافیت تا سن 20 سالگی

براساس اخبار موجود، شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال تصویب طرحی است که با توجه به آن، سن سربازی به 20 سالگی افزایش یابد و دانش آموزان و پشت کنکوری ها تا 20 سالگی برای ادامه تحصیل و کنکور دادن فرصت داشته باشند.

نکته مهم در رابطه با این طرح، آن است که حتی در صورت تصویب نیز تغییر زیادی در شرایط سربازی برای پشت کنکوری ها نخواهد داشت. چرا که براساس قوانین موجود سربازی پشت کنکوری ها، هم اکنون نیز دانش آموزان میتوانند تا سن 20 سالگی از معافیت استفاده کنند و فقط باید درخواست آن را به پلیس + 10 ارائه دهند.

 

 

منبع:شرایط معافیت تحصیلی پایه دوازدهم





:: برچسب‌ها: دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: