انصراف از تحصیل در سنوات ارفاقی
نوشته شده توسط : nezam

انصراف از دانشگاه و سربازی,معرفی نامه دانشگاه به نظام وظیفه عزیزان مشمول موضوع اینبار این مقاله نامه انصراف از دانشگاه به نظام وظیفه میباشد که به صورت مفصل توضیخحاتی داده ایم و امیدواریم این مقاله هم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با سامانه صدای مشاورتماس حاص نمایید ...

 





,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,

 





 امور نظام وظیفه

بررسی وضعیت نظام وظیفه و امور مشمولین و اخذ معافیت تحصیلی برای برادران دانشجو از وظایف این حوزه می باشد. در طول دوره تحصیل چنانچه دانشجویان برای سفرهای زیارتی , ورزشی و یا مقالات علمی نیاز به خروج از کشور داشته باشند میتوانند جهت دریافت مجوز خروج از کشور با این واحد هماهنگی نمایند.

 

 

 

 

امور مشمولان

امور مشمولان يكي از قسمتهاي زير مجموعه معاونت امور دانشجويي بوده كه مهمترين مسئوليت آن اخذ معافيت تحصيلي براي دانشجويان پسر مشمولان تازه وارد است.از زمان فارغ التحصيلي دانشجويان مدت یکسال وقت دارند تا خود را به حوزه نظام وظيفه معرفي نمايند و دانشجويان اخراجي انصرافي به مدت یکسال وقت دارند در صورت عدم مراجعه غيبت خواهند خورد درصورت قبولي در مقاطع بالاتر دانشجويان مي توانند با تمديد دفترچه آماده به خدمت ادامه تحصيل دهند.فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی که تا سن 22 سالگی تمام بصورت حضوری موفق به اخذ مدرک شده اند مجاز به ثبت نام در دانشگاهها پس از اخذ معافیت تحصیلی می باشند .

مدت مجاز سنوات تحصيل براي دانشجويان مشمول دوره كارداني پنج نيمسال برابر 2.5 سال  و كارشناسي پیوسته ده نيمسال 5 سال  مي باشد و کارشناسی ناپیوسته شش نیمسال برابر سه سال و کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال تمام می باشد  .
در صورت داشتن واحد باقيمانده با مجوز نظام وظيفه و كمسيون موارد خاص قابل افزايش مي باشد .
لازم به توضیح است که دانشجویانی که از سنوات ارفاقی استفاده می نمایند ( ورودی های بعد از مهر 90 ) حق ارتقاء به مقاطع بالاتر را تا پایان خدمت سربازی ندارند  و برای تمام مقاطع تحصیلی حداکثر دو نیمسال میباشد .

 

 

 

معافیت تحصیلی

کلیه دانشجویانی که فاقد کارت پایان خدمت و کارت معافیت از خدمت می باشند و یا احیاناً شاغل رسمی در ارگانهای نظامی کشوری هستند، پس از ورود به دانشگاه باید قانوناً از رفتن به خدمت سربازی تا زمان پایان تحصیل معاف باشند، لذا دانشگاه ذیربط پس از ورود دانشجو، مطابق ضوابط و مقررات مربوط برای ورود از طریق حوزه وظیفه عمومی درخواست معافیت تحصیلی می نماید و حوزه وظیفه نیز در صورت بلامانع بودن مورد، پاسخ درخواست مذکور را کتباً به دانشگاه محل تحصیل ابلاغ می نماید.

 

 

 

 

سال اعزام و سال احضار

سال اعزام  و سال احضار (سال تولد +18) می باشد.
تبصره : فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی در صورتی که قبل از 18 سالگی موفق به اخذ پیش دانشگاهی می شوند شش  ماه فرصت دارند که یا خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی نمایند و یا در یکی از دانشگاهها ثبت نام نمایند در غیر اینصورت وارد غیبت خواهند شد و مجاز به ثبت نام در دانشگاهها نمی باشند .

 

 

 

شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان پسر در دانشگاه

در صورتی که پذیرفته شده پسر دارای مدرک پایه دیپلم یا پیش دانشگاهی که فاقد مهر داوطلب آزاد یا متفرقه باشد و از زمان اخذ مدرک پیش دانشگاهی  تا ورود به دانشگاه بیش از یکسال نگذشته باشد، اجازه ادامه تحصیل در دانشگاه را دارد و درصورتیکه مدرک پیش دانشگاهی با قد داوطلب آزاد یا متفرقه باشد بایستی از زمان ترک تحصیل روزانه ، یکسال سپری شده باشد .
 اجازه تحصیل در صورتی که پذیرفته شده پسر مشمول دفترچه اعزام با لحاظ اضافه خدمت داشته باشد:
در این خصوص پذیرفته شده باید ضمن اخذ نامه ای مکتوب از دانشگاه مبنی بر قبولی، شخصاً جهت رفع مشکل خود به نظام وظیفه مراجعه نمایند و مجوز کتبی را اخذ و به دانشگاه ارائه و ثبت نام نمایند .

 

 

 

دانلود دفترچه اعزام پذیرفته شده پسر مشمول

درصورتی که از زمان اخذ مدرک پایه تا ورود به دانشگاه بیش از یکسال گذشته باشد، پذیرفته شده موظف است با ارائه دفترچه اعزام که تاریخ اعزام آن منقضی نشده باشد، نسبت به ثبت نام خود اقدام نماید.

 

 

 

پرسش و پاسخ مهم در خصوص نامه انصراف از دانشگاه به نظام وظیفه

 

 

۱- از چه تاریخی مشمولان وارد سن مشمولیت می شوند؟

جواب :  تمام افراد ذکور ایرانی که به سن ۱۸ سالگی تمام می رسند از اول ماه تولد که طی آن ماه وارد ۱۹ سالگی می شوند مشمول قانون وظیفه عمومی می گردند .وتاشش ماه فرصت دارند خودرابه سازمان معرفی نمایند.

۲- حداکثر زمان معرفی مشمولانی که قبل از سن مشمولیت فارغ التحصیل ، ترک تحصیل یا اخراج می شوند چه مدت می باشد؟

 جواب : حداکثر مدت معرفی ایشان ۶ ماه پس از رسیدن به ۱۸ سالگی تمام است .

مثال: دانش آموز متولد ۱۸/۲/۷۳ که قبل از ۱/۲/۹۱ فارغ التحصیل ، انصراف ، ترک تحصیل یا اخراج از تحصیل شده باشد حد اکثر تا ۱۸/۸/۹۱ فرصت معرفی خود را دارد.

۳- حداکثر زمان معرفی مشمولانی که پس از سن مشمولیت ، فارغ التحصیل، انصراف، ترک تحصیل یا اخراج می شوند چه مدت می باشد؟

جواب : از تاریخ فراغت ، اخراج یا ترک تحصیل یکسال فرصت دارند تا خود را معرفی نمایند.

 مثال: دانش آموز متولد ۱۸/۲/۷۳ که در تیرماه ۱۳۹۱ فارغ التحصیل، انصراف ، ترک تحصیل ویااخراجی محسوب شوند تاپایان تیر ماه ۹۲ مهلت معرفی خواهد داشت.

از تاریخ فراغت ، اخراج یا ترک تحصیل یکسال فرصت دارند تا خود را معرفی نمایند.

(جهت ایجاد تسهیلات برای این قبیل مشمولان ، برای شرکت در آزمون دانشگاهها ،تا ۳۱/۶/سال بعد از فراغت از تحصیل مهلت معرفی دارن).

 ۴- دانش آموزانی که از مهر۹۱ در پایه اول مقطع متوسطه یا پایین تر شروع به تحصیل  نموده اند تا چه زمانی مجاز به تحصیل خواهند بود؟

جواب :  اینگونه مشمولان حداکثر تاپایان ۲۰ سالگی مجازند برابر ضوابط وزارت آموزش و پرورش ادامه تحصیل دهند ، رشته های تحصیلی تاثیری در این مدت زمان نخواهند داشت.

۵-   دانش آموزی که از مهر ۹۱ در پایه دوم یا بالاتر شروع به تحصیل نموده اند تا چه زمانی مجاز به تحصیل خواهند بود؟

جواب : چنانچه در رشته ی کاردانش یا فنی حرفه ای به تحصیل اشتغال دارند حداکثر تا پایان ۲۲سالگی ورشته های مختلف پیش دانشگاهی حداکثر تا ۲۴ سالگی مجاز به تحصیل خواهند بود.

۶- آیا دانش آموزانی که درورود به سن مشمولیت در مقطع راهنمایی به تحصیل اشتغال دارند حق ادامه تحصیل خواهند داشت ؟

جواب : بله درصورت پیوستگی تحصیلی حداکثر تاپایان ۲۰ سالگی میتوانند تحصیل نمایند.

۷- موعد معرفی دانش آموزان انصرافی ، ترک تحصیل ویا اخراجی که آخرین موعد معرفی ایشان به لحاظ مهلت ۴ ماهه بعداز تاریخ ۲۲/۸/۹۰(تاریخ اجرای قانون  جدید وظیفه عمومی) بوده چه زمانی می باشد؟

جواب :اینگونه  دانش آموزان از تاریخ وقوع انصراف ، ترک تحصیل و یا اخراج  یک سال مهلت معرفی خواهند داشت.

 مثال: مشمول متولد ۱۵/۰۶/۷۱ که در تاریخ ۲۲/۶/۹۰ از تحصیل انصراف داده است باتوجه به -مهلت ۴ ماهه قانون قدیم وظیفه عمومی تا ۲۲/۱۰/۹۰ فرجه معرفی داشته که این تاریخ بعداز تاریخ اجرای قانون جدید وظیفه عمومی بوده ، فلذا مشمول تا۲۲/۶/۹۱ مهلت معرفی خواهد داشت.

  ۸- مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها از چه تاریخ می توانند از مهلت ۱ ساله پس از فراغت خود استفاده نمایند؟      

جواب :مشمولانی که از تاریخ ۲۲/۲/۹۰ به بعد در مقاطع تحصیلی در دانشگاه فارغ التحصیل شده اند حق استفاده از مهلت ۱ ساله را خواهند داشت.

۹- مشمولان اخراجی،انصرافی،ترک تحصیل ازچه تاریخ درشمول استفاده ازمهلت۱ساله پس ازتاریخ وقوع انصراف،ترک تحصیل،اخراج قرار می گیرند؟

جواب :مشمولانی که از تاریخ ۲۲/۴/۹۰ به  بعد از تحصیل در مقاطع  دانشگاهی انصراف، ترک تحصیل و یا اخراج شده باشند

 ۱۰- آیا دانشجویان انصرافی حق تحصیل مجدد را دارند؟

 جواب :بلی . مشمولان در طی مدت تحصیل از دیپلم تا دکتری صرفا ۱ بار می توانند از تحصیل انصراف و مجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه به شرط : ۱- عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف (قبل از اعزام به خدمت). ۲- انصراف قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب بوده باشد یعنی در سنوات ارفاقی نباشد .۳-انصراف از تحصیل در مقطع ، با اخذ مدرک تحصیلی پایین تر نبوده باشد .(مثلا انصراف از کارشناسی پیوسته با اخذ مدرک کاردانی نباشد، مگر اینکه مدرک اخذ شده در سنوات مجاز تحصیل همان مقطع یعنی مقطع پایین تر به مشمول تعلق گرفته باشد که در این صورت در حکم فارغ التحصیل محسوب شده و ادامه تحصیل وی بلامانع می باشد)۴- مقطع جدید ،تکراری نباشد.(یعنی قبلا از این مقطع فارغ التحصیل نشده باشد).

۱۱- مشمولان فارغ التحصیل از مقطع متوسطه تا چه زمان می توانند در دانشگاه پذیرفته وثبت نام نمایند؟

جواب :چنانچه حداکثر ظرف مدت یکسال از زمان فارغ التحصیل شدن درمقطع دیپلم یاپیش دانشگاهی دردانشگاه پذیرفته شوندمجازبه تحصیل خواهند بود
ودر صورت سپری شدن بیش از یکسال حق تحصیل نخواهند داشت(قبل از اعزام به خدمت ) منظور از پذیرفته شدن دردانشگاه قبولی قطعی یا ثبت نام در دانشگاه می باشد ،لیکن بعد از اعزام به خدمت ، سپری شدن بیش از یکسال از تاریخ فراغت مقطع متوسطه مانع نخواهد بود و فقط نداشتن غیبت اولیه و پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر ملاک می باشد .

 بدیهی است زمان اعلام قبولی در آزمون های سراسری به منزله پذیرش تلقی خواهد شدو در مورد پذیرش بدون آزمون در دانشگاه ، زمان ثبت نام به منزله تاریخ پذیرش است .

مثال: فارغ التحصیل۱/۴/۹۱درمقطع متوسطه که حداکثرتا ۱/۴/۹۲ قبولی قطعی یاثبت نام دردانشگاه داشته باشند می توانند ادامه تحصیل بدهند.

 ۱۲- فارغ التحصیلان مقطع متوسطه درخردادسال۹۰شرط ثبت نام یاقبولی دردانشگاه آیاحق ادامه تحصیل از مهر ۹۱ را دارند؟

جواب : بله. با توجه به اینکه فارغ التحصیلان خرداد (پس از ورود به سن مشمولیت ) به منزله فارغ التحصیلان  شهریور تلقی می گردندتا پایان شهریور سال بعد مهلت معرفی دارند .

۱۳- آیاسربازان وظیفه ای که به خدمت اشتغال خدمت دارندجهت تحصیل دردانشگاه هااز خدمت ترخیص میشوند؟

جواب : درصورت قبولی اینگونه سربازان درمقطع کارشناسی وبالاترترخیص ازخدمت صورت میگیرد وترخیص برای ادامه تحصیل درمقاطع کاردانی مجاز نمی باشد.

۱۴- آیا دانشجویان اخراجی مجاز به ادامه تحصیل هستند؟

جواب :خیر دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم ، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

 ۱۵- سقف سنوات های مجاز  تحصیلی  در مقاطع مختلف دانشگاهی ، به  چه میزان می باشد؟

جواب : برابر تبصره (۱) ماده (۳۳) قانون خدمت وظیفه عمومی ، حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سال تمام ودر هر یک از مقاطع  تحصیلی کاردانی دو و نیم سال، کارشناسی  ناپیوسته وکارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال.

۱۶- آیا مرخصی تحصیلی جزء سنوات مجاز تحصیلی محسوب می گردد ؟

جواب :بله  دانشگاه ها باید از درج عبارت مرخصی بدون احتساب در سنوات تحصیلی برای دانشجویان مشمول خودداری نمایند.

۱۷- آیا مشمول غیر غایبی که بعد از مدت یکسال فرصت تعیین شده دانشگاه قبول شود می تواند از معافیت تحصیلی برخوردار شود؟

جواب :مشمولانی که به دلایل قانونی (معافیت موقت و ... )تاریخ اعزام خود را به تعویق می اندازندچنانچه مدت تعویق آنان از مدت یکسال فرصت تعیین شده در قانون بیشتر گردد،  در صورتی که در حین فرصت معرفی تعویق شده (معافیت موقت و ...) در دانشگاه قبول شوند ادامه تحصیل و بهره مندی آنان از معافیت تحصیلی بلامانع خواهد بود .

۱۸- آیا تحصیل همزمان با خدمت امکان پذیر می باشد؟

جواب :خیر حتی در صورت تایید دانشگاه برای این دسته از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نمی گردد.

۱۹- آیا دانشجویانی که در سنوات اولیه فارغ التحصیل نشده اند حق ادامه تحصیل دارند؟

دانشجویانی که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل بوده ودر سنوات اولیه تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشده اند، در صورت تصویب کمیسیون موارد خاص دانشگاه حداکثر به مدت یکسال می توانند از سنوات ارفاقی استفاده نمایند.

 

 

 

منبع :نامه انصراف از دانشگاه به نظام وظیفه

 

انتظامی برحسب درجه 98 -نحوه گرفتن پرینت از کارت سوخت -مدت آموزش درجه داری نیروی انتظامی -چرا در ایران سپهبدی و ارتشبد نداریم -مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98 -نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99- نحوه دریافت کارت ایثارگری 98 -نحوه دریافت کد سخاء از طریق پیامک در سال 98-نحوه و شرایط استخدام در سپاه پاسداران برای بانوان 98 - 99-خرید خدمت سربازی با یکسال غیبت 98 - 99-نحوه دریافت کارت جانبازی زیر 25 درصد-وام خودرو جانبازان سال 98-سایت استخدام خواهران در سپاه 98-نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی 98-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی 98-نحوه اعطای 5 درصد جانبازی به ایثارگرانترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98قانون جامع ایثارگران در سال 98-موارد منع استخدام پزشکی ناجا-لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش-نحوه مشاهده درصد جانبازی با کد ملی 98استعلام کارت پایان خدمت با کد ملیبهترین جای خدمت در نیروی انتظامی-چگونه بفهمیم کارت پایان خدمت صادر شده استشرایط استخدام نیروی انتظامی یگان ویژه در سال 98استعلام کارت ایثارگران ارتش 98وظایف سرباز معاف از رزم چیست -آیا خرید سربازی در سال ۹۹ برمی گرددبخشش رهبری اضافه خدمت سربازی 98آیین نامه مرخصی سربازان در دوران خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: انصراف از تحصیل در سنوات ارفاقی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: